پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
رتبه بندی, مقالات ثبت شرکت

استعلام رتبه شرکت ساجار و استعلام رتبه شرکت پیمانکاری آنلاین

استعلام رتبه شرکت ساجار و استعلام رتبه شرکت پیمانکاری آنلاین

با توجه به سوالات زیادی که در زمینه نحوه استعلام رتبه شرکت ساجار و همچنین استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری مطرح شده بود، در یک مطلب مجزا قصد داریم به صورت جامع و کامل تمامی مراحل و شرایط استعلام رتبه بندی شرکت ها را موردد بررسی قرار دهیم.

این موضوع هم یکی دیگر از خدمات ویژه پایدار ثبت است که به عنوان اولین سامانه رسمی ثبتی کشور در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند به صورت آنلاین، شرایطی را فراهم آورده است تا شما بتوانید به راحتی با افراد متخصص در این زمینه صحبت کرده و تمامی مواردی که مربوط به رتبه بندی شرکت ها می باشد را به خوبی رعایت نمایید و البته استعلام های لازم را در سریع ترین زمان ممکن در مورد مزیت های ثبت شرکت یا  ثبت برند به دست آورید.

استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت‌ها در واقع نوعی قاعده‌ است که برای تشخیص کمیت و کیفیت و صلاحیت شرکت صورت می‌گیرد. این رتبه بندی توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام می‌شود. هر شرکتی برای انجام قرارداد با شرکت و سازمان‌های دولتی نیازمند به اخذ رتبه می‌باشند. در غیر اینصورت شرکت و سازمان‌های دولتی نمی‌توانند قرارداد ببندند. داشتن رتبه برای شخص حقیقی و حقوقی الزامی است و باعث می‌شود که در بین رقیبان شناخته شود و موجب اعتبار نیز می‌شود. شرکت‌ها جهت دارا بودن تفاوت و جايگاه خوب در بازار کسب و کار نیازمند داشتن رتبه‌ هستند.

استعلام رتبه شرکت ساجار

همانگونه که  دارا بودن ستاره برای یک رستوران نشان‌دهنده‌ی حرفه‌ای بودن و شاخص بودن آن رستوران است، رتبه هم دقیقا همین عملکرد را برای یک شرکت دارد. اما در اين مقاله مي خواهيم به  موضوع استعلام رتبه شركت ساجار بپردازيم.

برای استعلام اعتبار شرکت از نظطر اسم و یا استعلام اعضای شرکت کافی است فرم زیر را پر کرده و پرداخت هزینه مورد نظر را انجام دهید.

متقاضیان با تکمیل فرم رتبه بندی شرکت به دو صورت می توانند برای استعلام رتبه شرکت ساجار و مشخص کردن شرایط افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری اقدام کنند:

  1. استعلام رتبه بندی شرکت ها توسط خود متقاضی
  2. استعلام رتبه بندی شرکت ها از طریق وکلای فعال در موسسات حقوقی ثبت شرکتها که در این صورت کارشناسان و مشاوران مجرب و کارآزموده ما در سامانه پایدار ثبت در خدمت متقاضیان گرامی می باشند تا کار استعلام رتبه بندی شرکت ها را برای این عزیزان در اسرع وقت انجام دهند.

مراجع استعلام رتبه شرکت پیمانکاری

جهت استعلام وضعیت رتبه شرکت و تعداد کارهای در دست اجرا شرکت ها بعد از دریافت کد مالیاتی می توانید به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه نمایید:

www.sajar.mporg.ir

در ابتدای صفحه پیغام ظرفیت ریالی مجاز با توجه به پایه رتبه و نوع رشته مشخص شده است و پس از ورود به صفحه اصلی در قسمت جستجو نام کامل شرکت را وارد نمایید، پس از بارگذاری با کلیک بر روی نام شرکت می توانید مشخصات شرکت و تعداد کار های در دست اجرا و ظرفیت آزاد را مشاهده نمایید.

با رعایت کردن تمامی شرایط ثبت شرکت و آماده کردن مدارک مورد نیاز می توانید به صورت 100% آنلاین و با ارزان ترین هزینه و تعرفه در سراسر کشور، به راحتی شرکت خود را با موضوعات مختلف مانند شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای و خدماتی یا شرکت های تولیدی به ثبت برسانید.

 

ثبت شرکت آنلاین

بعد از پرکردن این فرم باید منتظر تایید کارشناسان سامانه پایدار برای ادامه روند و تایید مدارک و شرایط ثبتی خود باشید.

استعلام رتبه شرکت ساجار

سامانه ساجار به عنوان یکی از روش های اصلی برای استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری در نظر گرفته شدهاست که برای استفاده از این سامانه باید ابتدا از طریق آدرسی که در بالا قرار داده شده است وارد سامانه شوید و سپس نوع و پایه و در قسمت سرچ نام شرکت مورد نظر را وارد کنید تا بتوانید اطلاعات رتبه بندی آن را و همچنین تعداد کار های در دست اجرا برای این شرکت پیمانکاری را مشاهده کنید.

همه افراد و کسب و کار هایی که در زمینه پیمانکاری فعالیت دارند می توانند به راحتی از امکاناتی که در این سامانه قرار داده شده است استفاده نمایند و به راحتی تمامی پروژه هایی که در اختیار شرکت های مختلف قرار داده شده است را مشاهده کنند و از این طریق استعلام رتبه شرکت ساجار را انجام دهند. با این کار می توانید در هزینه ثبت شرکت و استعلام های مربوط به آن ها نیز صرفه جویی قابل توجهی به دست بیاورید.

استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری

    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته ساختمان و ابنیه
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته راه و ترابری
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته صنعت و معدن
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته تاسیسات و تجهیزات
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته کشاورزی
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته آب
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته نیرو
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته مرمت آثار باستانی
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته کاوش های زمینی
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته نفت و گاز
    • استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری در رشته ارتباطات

شرایط عمومی احراز صلاحیت مشاوران

شرایط عمومی احراز صلاحیت مشاوران به شرح زیر می باشد:

    1. تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
    2. دارا بودن تحصیلات تخصصی حداقل کارشناسی برای هریک از اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل و افراد امتیازآور شرکتهای مشاور الزامی است.
    3. در دوران محرومیت یا محکومیت و یا ممنوعیتهای موثر در کارهای خدمات مشاوره، پیمانکاری، طرح و ساخت بطور کلی در زمینه فعالیتهای نظام فنی و اجرایی نباشد.
    4. انجام خدمات مشاوره در زمینه فعالیتها مرتبط در اساسنامه شرکت قید شده باشد.
    5. تعهد به اینکه از امتیاز افراد فنی الزامی شرکت، در شرکتهای پیمانکاری و یا شرکت ها ی مدیریت طرح و مؤسسات و شرکتهای مهندسان مشاور و دیگر شرکتها و یا سازمانهایی که این قبیل خدمات را انجام می دهند، استفاده نشده باشد.
    6. اشتغال به کار تمام وقت افراد فنی الزامی امتیازآور در شرکت به استثناء اعضاء هیات علمی دانشگاه ها ضروریست.

استعلام رتبه شرکت ساجار و شرکت های مشاور

استعلام رتبه شرکت ساجار در زمینه هایی که شرکت های مشاوره ای حضوری دارند برای موارد زیر انجام می شود.

  • استعلام رتبه مشاور در رشته معماری و شهرسازی
  • استعلام رتبه مشاور در رشته راه و ترابری
  • استعلام رتبه مشاور در رشته آب
  • استعلام رتبه مشاور در رشته کشاورزی
  • استعلام رتبه مشاور در رشته انرژی
  • استعلام رتبه مشاور در رشته پست و مخابرات
  • استعلام رتبه مشاور در رشته صنعت
  • استعلام رتبه مشاور در رشته معدن
  • استعلام رتبه مشاور در رشته نفت و گاز
  • استعلام رتبه مشاور در رشته مطالعات آماری
  • استعلام رتبه مشاور در رشته میراث فرهنگی
  • استعلام رتبه مشاور در رشته خدمات مدیریتی
  • استعلام رتبه مشاور در رشته خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

عوامل موثر بر تشخیص صلاحیت

عوامل موثر بر تشخیص صلاحیت به شرح زیر می باشد:

  • نیروی انسانی متخصص طبق آیین نامه مشاوران
  • ساختار مدیریتی
  • امکانات پشتیبانی

استعلام رتبه شرکت پیمانکاری

استعلام رتبه شرکت ساجار چه مراحلی دارد؟

علاوه بر مراحل ثبت شرکت که از طریق سامانه های رسمی صورت می گیرد، برای استعلام رتبه شرکت های ساجار نیز باید مراحلی را طی کنید.

  1. برای استعلام رتبه شرکت می توانید از سایت ساجار استفاده کنید.
  2. برای ارزیابی پیمانکاران دارای رتبه ساجات هیئتی تشکیل می شود که شامل افراد زیر است:
    • مجری پروژه
    • ذیحساب
    • مدیر امور فنی مهندسی
    • نماینده امور پیمانکاران
    • نماینده مشاور کارفرما (مشاور یا مدیر پروژه)

برای استعلام رتبه شرکت ساجار در صورتی که این سمت ها در دستگاه های اجرایی وجود نداشته باشد، افراد با وظایف مشابه، عضو هیئت می شوند. بالاترین مقام دستگاه اجرایی این مشابهت را تشخیص می دهد.

  1. وظایف هیئت ارزیابی پیمانکاران ساجات؛ این هیئت کفایت اطلاعات و مدارک پروژه را بر طبق دستورالعمل تهیه این مدارک و همچنین کفایت مدارک دعوت نامه ارزیابی توان اجرای کار را مورد بررسی قرار می دهد. هم چنین ارزش وزنی معیارهای ارزیابی توان اجرای کار را مشخص کرده و جدول سنجش امتیازها را تنظیم می کند. هم چنین توان اجرای کار پیمانکاران بررسی می شود و فهرست کوتاهی توسط پیمانکاران تهیه می شود. اگر هیئت ارزیابی تشخیص دهد پروژه از لحاظ پیچیدگی در طرح یا اجرا یا هردو ویژگی های مخصوصی دارد، می تواند از پیمانکاران رتبه بندی شده، درخواست پایه ای بالاتر از پایه تعیین شده در آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران ساجات، بنماید. جلسات رسمی هیئت ارزیابی پیمانکاران باید با حضور مجری پروژه یا نماینده بالاترین مقام دستگاه اجرایی برگزار شود و تصمیم هایی که در این هیئت گرفته می شود، با رای گیری بوده و حداقل سه رای مثبت از طرف هیئت داشته باشد.

مزیت استعلام رتبه شرکت پیمانکاری

اگر می خواهید در زمینه کاری و کسب و کار خود پیشرفت کنید و هر روز یک پله از رقبای خود بالاتر بروید، می توانید با استعلام رتبه شرکت ساجار به نهادهای فعال این مهم را انجام دهید. برای استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری و اخذ رتبه ساجات می توانید به سامانه ساجات سامانه پایدارثبت  مراجعه کنید. این تنها یکی از خدمات سامانه پایدارثبت می باشد.

برای ثبت شرکت و برند تجاری باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط ثبت شرکت و همچنین مراحل ثبت برند داشته باشید که با راهنمایی کارشناسان سامانه پایدار ثبت می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

استعلام رتبه شرکت ساجار و اخذ رتبه برای شرکت

قبل از استعلام رتبه شرکت ساجار اخذ رتبه برای شرکت‌ها اولین قدم مهم برای رشد و فعالیت آنها می‌باشند. این مورد بخصوص در زمینه‌ی شرکت‌های پیمانکاری بسیار حائز اهمیت است. برای مثال جهت اخذ رتبه برای  یک شرکت پیمانکاری می بایست از یک مهندس با 7 سال سابقه بیمه در زمینه کاری مرتبط و یا دو نفر مهندسی که حداقل 3 سال سابقه بیمه مرتبط را دارا هستند، استفاده کنید.

سابقه بیمه برای مهندسین آن شرکت هم در صورتی قابل قبول است که مهندس مربوط در شرکتی که دارای رتبه بوده است مشغول به کار باشد. همچنین لازم است که از مدت زمان فعالیت شرکت شما  6 ماه گذشته باشد و مدرک تحصیلی حداقل نیمی از اعضا هیئت مدیره مدرک کارشناسی باشد. در واقع اخذ رتبه برای شرکت در واقع یک معیار مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌ وران است.

حوزه‌های رتبه بندی شرکت‌ها برای استعلام رتبه شرکت ساجار

در زمان استعلام رتبه شرکت ساجار باید بدایند که شرکت‌ها بسته به حوزه‌ی کاری خود دارای رتبه‌های متفاوت هستند. به عنوان مثال برای شرکت های مشاور رتبه های 1 و 2 و 3 تعریف شده است که بالاترین رتبه، رتبه ی 1 و پایین ترین رتبه، رتبه ی 3 است. اما  برای شرکت های فعال در حوزه‌ی پیمانکاری، رتبه بندی شرکتها در 11 رشته معرفی شده است و در پایه های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 تعریف می شود که بالاترین رتبه، رتبه ی 1 و پایین ترین رتبه، رتبه ی 5 است.

شما برای استعلام رتبه‌ شرکت به صورت کاملاً آنلاین می‌توانید از طریق سامانه پایدار ثبت اقدام کنید. مشاوران و کارشناسان حاذق ما در هر مرحله می‌توانند با راهنمایی کامل شما در این زمینه در انجام این مهم به شما یاری رسانند. علاوه بر این در صورت ثبت کردن برند و لوگو تجاری از طریق سامانه پایدار می توانید از طریق مشاوره 24 ساعته تمامی شرایط ثبت برند را رعایت کرده و البته با ارزان ترین هزینه ثبت برند این کار را انجام دهید. از طریق این سامانه می توانید شرایط و مدارک ثبت شرکت برای کسب رتبه 5 کشاورزی شرکت های پیمانکاری را نیز مشاهده کنید.

ثبت شرکت آنلاین

سوالات متداول:

سریع ترین راه استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری چیست؟

از طریق وب سایت www.sajar.mporg.ir به راحتی می توانید استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری را انجام دهید.

مراحل استعلام رتبه شرکت ساجار چگونه است؟

در این مقاله از 0 تا 100 مراحل استعلام به صورت عملی توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره