پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
سفارش دفاتر پلمپ قانونی

سفارش دفاتر پلمپ قانونی

بر اساس ماده ۶ قانون تجارت، کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود به سفارش دفاتر پلمپ قانونی نیاز دارند. تمامی شرکت ها در صورتی که کارکردی داشته باشند جهت مشخص نمودن عملکرد مالی خود موظف به تکمیل این دفاتر هستند. تکمیل این دفاتر به عهده حسابدار شرکت می باشد. عدم اخذ، تکمیل و ارایه این دفاتر باعث علی الراس شدن شرکت خواهد شد. در صورتی که شرکت فعالیتی هم نداشته باشد جهت اعلام عدم فعالیت خود به دارایی، باید سفارش دفاتر پلمپ قانونی را ثبت نموده و دفاتر پلمپ شده خود را به صورت سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تسلیم نمایند. علت نامگذاری این دفاتر به نام دفاتر پلمپ به این دلیل است که کلیه صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند و قابل دستکاری نیستند.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

در هر سال مالی، اداره دارایی برای بررسی وضعیت حساب های شما و دریافت مالیات از شما، از دفاتر پلمپ (دفاتر روزنامه و دفاتر کل) استفاده می کند. شروع سال مالی پلمپ دفاتر اینگونه میباشد که مودیان مالیاتی، موظفند برای هر سال مالی، فقط از دفاتر پلمپ و ثبت شده، ظرف یک سال قبل استفاده نمایند؛ مگر اینکه در آخر سال، نیاز به دفاتر جدید باشد که در این مرحله مجاز می باشند تا دفاتر دریافت کنند.

اگر به سراغ دریافت نکات مهم اخذ دفاتر پلمپ در سال مالی جدید هستید لازم است تا این مقاله‌ی پرمحتوا را تا انتها مطالعه نمایید تا نکات دقیق تری از شروع سال مالی پلمپ دفاتر کسب کنید.

چه زمانی باید جهت اخذ دفاتر اقدام نمود؟

جهت اخذ دفاتر پلمپ شده هر سال، باید سال قبل از آن؛ در واقع  پیش از شروع سال مالی جدید؛ اقدام به دریافت و سفارش دفاتر پلمپ قانونی نمود. برای مثال برای دریافت دفاتر پلمپ شده سال ۹۶ تا پایان اسفند سال ۹۵ باید اقدام نمود. مگر اینکه تمامی صفحات دفاتر، پیش از پایان سال مالی تمام شوند و نیاز به دفاتر جدید باشد که در اینصورت می توانید دفاتر جدید اخذ نمایید. کاربر گرامی، با توجه به اینکه کلیه خدمات موسسه پایدار ثبت بصورت غیر حضوری و کاملا آنلاین می باشد، جهت سفارش و دریافت دفاتر قانونی با استفاده از فرم زیر میتوانید پرداخت خود را با خیال راحت انجام دهید. ضمنا تخفیف سفارش دفاتر پلمپ قانونی آنلاین برای شما ۱۵ درصد لحاظ می گردد. پس از پرداخت، کارشناس مربوطه جهت راهنمایی بیشتر و ادامه کار سفارش، با شما تماس خواهد گرفت، لذا در وارد نمودن شماره تماس و اطلاعات نهایت دقت را بفرمایید.

شروع سال مالی پلمپ دفاتر

برای این کار متقاضی باید به سایت ssaa.ir مراجعه کرده و در بخش پذیرش اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی، اطلاعات متقاضی پلمب دفتر را در فرم مربوطه وارد کند. در این بخش بسته به اینکه متقاضی شخص حقیقی یا حقوقی باشد اطلاعات دریافتی از وی تفاوت دارد.

اگر شما مجموعه یا شرکتی دارید که معاملات زیادی در آن به ثبت می رسد، پیشنهاد ما، دفتر 200 برگ است تا مجددا مجبور به پلمپ دفاتر نشوید.

چه کسانی باید دفاتر پلمپ را سفارش دهند؟

بر اساس ماده ۶ قانون تجارت، کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارندو باید برای دریافت و پرکردن آن ها بر طبق اصولی که اداره مالیات مشخص کرده است اقدام نمایند تا از نظر مالیاتی برای شرکت و کسب و کار آن ها مشکلی به وجود نیاید. تمامی شرکت ها در صورتی که کارکردی داشته باشند جهت مشخص نمودن عملکرد مالی خود موظف به تکمیل این دفاتر هستند، تکمیل این دفاتر به عهده حسابدار شرکت می باشد. در صورتی که برای دریافت دفاتر پلمپ اقدام نشده باشد یا در موعد مقرر برای پرکردن و تحویل آن ها به اداره مالیات اقدامی صورت نگرفته باشد، شرکت و کسب و کار مورد نظر شامل علی الراس می شود و مشکلات مالیاتی و حقوقی برای شرکت مورد نظر به وجود می آید. در صورتی که شرکت فعالیتی هم نداشته باشد جهت اعلام عدم فعالیت خود به دارایی، باید برای سفارش دفاتر پلمپ قانونی اقدام نموده و این دفاتر را به صورت سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تسلیم نمایند. علت نامگذاری این دفاتر به نام دفاتر پلمپ به این دلیل است که کلیه صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند و قابل دستکاری نیستند.

مدارک جهت اخذ پلمپ دفاتر تجاری

طبق مقررات برای اخذ پلمپ دفاتر تجاری، مدارکی مورد نیاز است که آن ها را در زیر برای شما شرح داده ایم:

  1. مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده ” در دفترخانه اسناد رسمی یا توسطوکیل موسسه” تمامی اعضای شرکت
  3. تهیه و تنظیم اظهارنامه پلمپ
  4. انتخاب دفاتر
  5. اسکن روزنامه رسمی تاسیس
  6. اسکن روزنامه رسمی آخرینتغییرات
  7. مهرشرکت
  8. نشانی دقیق شرکت
  9. کد پستی شرکت

شروع سال مالی پلمپ دفاتر

دلایل رد شدن دفاتر پلمپ

  1. استفاده از دفاتر سال های قبل
  2. ثبت هرگونه اطلاعات غیرواقعی
  3. ثبت نکردن فعالیت های مربوط به شعب یاشعبه شرکت
  4. صفحات بیش از حد سفید گذاشته شده و سفید ماندن تمام صفحات به منظور سوء استفاده
  5. عدم ثبت یک یا چند فعالیت
  6. تراشیدن، پاک کردن، محو کردن و مخدوش کردن مندرجات
  7. درصورتی که دفاتر ازپلمپ خارج شده و فاقد یک یا چند برگ باشد

عواقب عدم پلمپ در شروع سال مالی پلمپ دفاتر

برای دریافت کد اقتصادی، ملزم به پلمپ دفاتر خود هستید؛ اولین قدم برای یک شرکت تا نشان دهد فعالیتش برای اداره مالیات شفاف است، ارائه همین دفاتر پلمپ قانونی می باشد. از پیامد های عدم پلمپ دفاتر، می توان به جریمه از طرف اداره امور مالیاتی اشاره کرد.

نکات بسیار مهم در شروع سال مالی پلمپ دفاتر

  1. در انتخاب سال مالی به‌منظور پلمب و اعتبار دفاتر دقت فرمایید.
  2. در شرکت‌هایی که تازه تأسیس‌شده‌اند، علاوه بر درخواست پلمب دفاتر برای سال جاری می‌بایست نسبت به درخواست پلمب سال بعدی مالی نیز اقدام نمایید. چراکه اعتبار دفاتر از تاریخ درخواست به بعد آن در سال مالی مربوطه محقق می‌گردد.
  3. دفاتر پلمب‌شده از تاریخ درخواست به بعد در هرسال مالی دارای اعتبار می‌باشد. بدیهی است اشخاص به‌منظور استفاده از این امکان می‌بایست قبل از شروع سال مالی اقدام به این درخواست نمایند . حتی‌المقدور انجام امور پلمب دفاتر خود را به ماه‌های پایانی سال موکول ننمایید.
  4. بعد از ارسال و پست مدارک، درج بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست در سامانه الزامی است. این اقدام را از دفاتر منتخب پستی درخواست نمایید.
  5. پرداخت هزینه‌های پلمب دفاتر تجارتی در سامانه به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است.
  6. دفاتر پلمب‌شده بعد از پرداخت هزینه‌ها، در سامانه از طریق پست پیشتاز جهت متقاضی ارسال می‌گردد. بدیهی است دفاتر مربوطه صرفاً به کد پستی آدرسی که توسط متقاضی درج گردیده است، ارسال می‌شود. برای این منظور آدرس خود را به‌صورت دقیق قید کنید.
  7. تکلیف انجام پلمب دفاتر تجاری به‌موجب قانون تجارت، بلافاصله پس از ثبت شرکت در دفاتر ثبت تجاری الزامی است. مسئولیت عدم انجام این اقدام با مدیران مربوطه خواهد بود.
  8. منظور از شروع سال، ماه و روز مالی، انتخاب آن‌ها بر اساس مراتب مشخص‌شده در اساسنامه شرکت که ثبت گردیده است می‌باشد. تاریخ پایان سال مالی به‌صورت خودکار توسط سامانه محاسبه می‌گردد.  بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمب، مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نیست.
  9. برای پلمپ دفاتر نیازی به کد اقتصادی نیست. بدین ترتیب شما ابتدا برای پلمپ دفاتر تجاری خود اقدام می‌کنید و سپس اقدام به اخذ کد اقتصادی می‌نمایید.
  10. اگر شما شرکتی ثبت کرده‌اید، اما هنوز فعالیتی نیز ندارید باید نسبت به پلمپ دفاتر خود اقدام نمایید.

درخواست مشاوره