پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
درخواست نگارش دفاتر قانونی

درخواست نگارش دفاتر قانونی

درخواست نگارش دفاتر قانونی یا تحریر دفاتر قانونی یکی دیگر از خدمات  ما می باشد که توسط افراد با تجربه انجام می شود ، بدلیل اهمیت این موضوع تحریر دفاتر باید حتما توسط اشخاصی انجام شود که به نگارش و تحریر دفاتر مسلط هستند. دفتر روزنامه و کل جزو دفاتر اصلی برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی مشمول بند (الف) ماده ۹۵ محسوب می شود.  دفاتر اصلی اشخاص حقیقی مشمول بند (ب) ماده ۹۵ شامل دفتر درآمد و هزینه می باشد. تحریر تمامی این دفاتر تجربه لازم دارد. پس بنابراین توصیه می شود از اقدام به تحریر اینگونه دفاتر بدون راهنمایی های لازم توسط افراد با تجربه حتما” خودداری کنید زیرا باعث رد آن توسط حوزه مالیاتی مربوطه خواهد شد. لازمه تحریر دفاتر قانونی داشتن تجربه کافی برای انجام این مهم است معمولا” یک موسسه بدلیل تعدد انجام این کار توسط حسابداران شاغل در آن برای درخواست نگارش دفاتر قانونی مطمئن ترین گزینه می باشد.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

درخواست نگارش دفاتر قانونی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات تکمیلی
3 مرحله سوم : تایید نهایی

تمامی مجموعه ها و شرکت ها اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای ثبت هزینه ها و درآمد های روزانه، هفتگی و ماهانه ی خود، نیاز به دفاتر رسمی برای ورود این اطلاعات و حساب های خود دارند، که به این دفاتر، دفاتر پلمپ تجاری گفته می‌شود. در ادامه همراه پایدار ثبت باشید تا به طور کامل تعاریف دفاتر پلمپ را باهم بررسی کنیم.

دفاتر پلمپ قانونی چیست؟

تمامی مجموعه ها و شرکت ها اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای ثبت نمودن هزینه ها و درآمد های روزانه، هفتگی و ماهانه ی خود، دفاتر پلمپ قانونی تهیه می کنند تا اطلاعات مربوطه را در آن وارد کنند. انواع دفاتر پلمپ: به شکل دفتر پلمپ روزنامه و دفتر پلمپ کل، در مدل های 50، 100 و 150 برگی می باشند.

پلمپ دفاتر قانونی یا به عبارت دیگر پلمپ دفاتر تجاری یکی از مهمترین وظایف تاجران است که شاید به دلیل اهمیت زیاد همین موضوع است که در اولین ماده های قانون تجارت و همچنین در موادی از قانون مدنی، قانون گذار به شرح و وصف این قوانین پرداخته است.

دفتر روزنامه:

دفتر روزنامه، به دفتری گفته می شود که تمامی هزینه ها، سود و زیان ها به صورت روزانه در آن ثبت می شوند. همچنین در دفتر روزنامه، اطلاعات بر حسب سر فصل یا کد گذاری اطلاعات در صفحات مخصوص ثبت می شود. لازم به ذکر است که پس از اتمام ماه، تمامی اطلاعات و حساب های داخل دفتر روزنامه، حداکثر تا 15 ماه بعد باید به دفتر کل منتقل شود.

دفتر کل:

دفتر کل، دفتری است که تمامی هزینه های وارد شده در دفتر روزنامه، به صورت هفتگی وارد دفتر کل می شود. اخذ دفتر کل و دفتر روزنامه، هر ساله بعد از اتمام سال جاری، و در سال بعد برای ثبت امور مالی شرکت دریافت می گردند؛ که در هر سال مالی، هر شرکت موظف است این دفاتر را تکمیل کند.

ماده 14 قانون تجارت به این صورت است که:

یکی از مهمترین موادی که در قانون تجارت در مورد جریمه عدم پلمپ دفاتر تجاری با آن مواجه هستیم  ماده ۱۴ قانون تجارت است. دفاتر مذکور در ماده ۶ (یعنی دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه) و سایر دفاتری که تجار برای امور تجارتی خود بکار می برند در صورتی که مطابق مقررات این قانون مرتب شده باشد، بین تجار در امور تجارتی سندیت خواهد داشت و در غیر اینصورت فقط بر علیه صاحب آن معتبر خواهد بود و جریمه به همراه دارد.

هزینه نوشتن دفاتر قانونی

در کل اگر دفتر نویسی کار سخت و خسته کننده ای است حوصله نوشتن دفاتر را ندارید و  روش  تحریر دفاتر را نمی دانید؟ و یا زمان و تمرکز نوشتن دفاتر روزنامه و دفاتر کل را ندارید و هزینه نوشتن دفاتر را نمی دانید؟ می توانید با تماس با کارشناسان پایدار ثبت اطلاعات کلیه موارد مذکور را به راحتی بعد از درخواست نگارش دفاتر قانونی بدست بیاورید.

موارد عدم قبول نگارش دفاتر قانونی

 مورد اول:

در صورتی که دفاتر ارائه شده به نحوی از پلمپ خارج شده و یا فاقد یک یا چند برگ باشد.

 مورد دوم:

عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز.

 مورد سوم:

تقدم ثبت یک یا چند معامله نسبت به تاریخ وقوع آنها.

 مورد چهارم:

ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطرها.

 مورد پنجم:

ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین حاشیه ها.

 مورد ششم:

تراشیدن و پاک کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده.

 مورد هفتم:

جای سفید گذاشتن بیش از حد معمول در صفحات و سفید ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه.

 مورد هشتم:

محو کردن مندرجات دفاتر با وسایل شیمیایی.

 مورد نهم:

بستانکار شدن حسابهای بانکی و نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حسابها و دریافت و پرداخت.

 مورد دهم:

عدم ارائه یک یا چند جلد از دفاتر ثبت و پلمپ شده و نانوشته.

 نکته اول:

نکته1: اگر اشتباه و غلط املایی در دفاتر کل و روزنامه ایجاد شد با خط قرمز مورد مذکور را مشخص می کنیم یعنی خط خوردگی به گونه ای باید باشد که متن و مبلغ خط خورده بطور کامل مشخص و هیچگونه ابهامی برای خواننده نباید داشته باشد. همچنین تعداد مورد های خط خورده و اشتباه نباید زیاد و از حد متعارف تجاوز نماید لازم به ذکر است میزان حد مجاز خط خوردگی ها  بسته به حجم دفاتر و نظر سر ممیز متغیر می باشد. زمانی که درخواست نگارش دفاتر قانونی را انجام دهید کارشناسان ما تمامی این موارد را برای دفاتر قانونی شما در نظر می گیرند تا هیچگونه مشکلی از نظر مالیاتی و قانونی برای شما به وجود نیاید.

 نکته دوم:

نکته 2: همچنین جهت تحریر دفاتر توصیه می گردد با روان نویس و یا خودکار مشکی استفاده گردد. و به هیچ عنوان از لاک غلط گیر و از این قبیل موارد استفاده نگردد. با ثبت درخواست نگارش دفاتر قانونی می توانید به راحتی جلوی چنین مشکلاتی را بگیرید زیر کارشناسان ما به تمامی این اصول و قواعد آگاه هستند.

آیا پلمپ دفاتر الزامیست؟

بله زیرا جزء قوانین می باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می‌شویم. عدم صدور صورتحساب، عدم درج شماره اقتصادی ، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس ، مسئولیت تضامنی +۱۰درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده صورت گرفته باشد را در بر دارد. پیشنهاد ما به شما مطالعه ی عواقب عدم پلمپ دفاتر قانونی چیست می باشد تا این سوال شما را پاسخ دهد که چرا باید دفاتر پلمپ قانونی را اخذ کنم.

با توجه به اینکه پلمپ دفاتر تجاری هزینه چندانی برای شرکت ندارد، بهتر است در اول سال مالی نسبت به اخذ آن اقدام کنید؛ تا مشکلات مالیاتی برای شما به وجود نیاید. حتی اگر شرکت شما فعالیتی نداشته باشد؛ یعنی عدم فعالیت شرکت، مجوزی برای عدم پلمپ دفاتر نیست و به پیشنهاد ما هرچه سریعتر برای اخذ آن اقدام کنید. لازم به ذکر است می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی ثبت پایدار برای پلمپ دفاتر قانونی خود بهره ببرید.

دفاتر-پلمپ-قانونی

جریمه عدم پلمپ دفاتر و ارائه دفاتر قانونی

قانون مالیات های مستقیم اینگونه بیان می کند که، مودیانی که به حکم این قانون وظیفه دارند که دفاتر قانونی داشته باشند، در صورتی که دفاتر خود را ارائه نکنند و یا ترازنامه و حساب سود و زیان خود را اعلام نکنند، به اندازه ی ۲۰% مالیات برای هر یک از موارد ذکر شده جریمه خواهند شد؛ و در صورتی که دفاتر آنها رد شود این جریمه معادل 1۰% خواهد بود. که موارد رد شدن دفاتر را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

نکته قابل توجه:  باتوجه به اینکه عدم تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت موجب عدم استفاده از معافیت مقرر در سال خواهد شد، لذا ممیز می تواند دفاتر را رد کند و یا در بهترین حالت 1۰% جریمه محاسبه نماید.

عواقب عدم پلمپ دفاتر قانونی

با توجه به مواد قانون تجارت، قوانین مالیاتی و همچنین رویه اداره مالیات در کلیه مناطق کشورمان، هر تاجری اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی موظف است نسبت به وظایف قانونی مالیاتی خود در زمان مقرر اقدامات لازم را به عمل آورد؛ که از جمله مهمترین این وظایف و اقدامات، پلمپ دفاتر قانونی ، تنظیم و تحریر این دفاتر پلمپ شده ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان تعیین شده (در حال حاضر برای اشخاص حقیقی حداکثر تا پایان خرداد ماه هر سال و برای اشخاص حقوقی حداکثر تا پایان تیر ماه هر سال این فرصت وجود دارد تا اظهارنامه مالیاتی سال قبل تنظیم و ارسال گردد).

انجام این اقدامات طبق قانون و در موعد مقرر کاملا به نفع پرداخت کننده (مودی) مالیاتی خواهد بود. چرا که با توجه به ضرایب و مبالغ تعیین شده از طرف اداره کل مالیات، در آمدهای مودیان گرامی در هر سال تا حداکثر مبلغ معین اعلام شده، از پرداخت مالیات معاف خواهد بود به شرط آنکه آن مودی به وظایف و تکالیف خود طبق قانون و در موعد مقرر عمل نموده باشد.

عواقب عدم پلمپ دفاتر به اینصورت است که اگر تاجر یا شرکتی نسبت به اخذ پلمپ دفاتر قانونی خود اقدام ننموده باشد یا هر یک از اقدامات ذکر شده را در موعد معین و طبق مقررات قانونی انجام نداده باشد، علاوه بر آنکه از معافیت مذکور بهره مند نمی شود، شامل پرداخت مالیات بصورت علی الراس نیز می شود که گاها مبالغ بسیار سنگینی است و طبیعتا هیچ شخص یا شرکتی تمایل ندارد که مالیات او بصورت علی الراس محاسبه شود. به شما پیشنهاد می کنیم با مطالعه ی معایب علی الراس شدن دریابید که علی الراس شدن چگونه اتفاق می افتد و چه عواقبی در پیش دارد.

با توجه به اینکه پلمپ دفاتر تجاری هزینه چندانی برای شرکت ندارد، بهتر است در اول سال مالی نسبت به اخذ آن اقدام کنید؛ تا مشکلات مالیاتی برای شما به وجود نیاید. حتی اگر شرکت شما فعالیتی نداشته باشد؛ یعنی عدم فعالیت شرکت، مجوزی برای عدم پلمپ دفاتر نیست و به پیشنهاد ما هرچه سریعتر برای اخذ آن اقدام کنید. لازم به ذکر است می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی ثبت پایدار برای پلمپ دفاتر قانونی خود بهره ببرید.

درخواست مشاوره