پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
تمدید کارت بازرگانی

تمدید کارت بازرگانی

در آیین‌نامه اجرایی صادرات و واردات درباره نحوه تمدید کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی از طریق سامانه هوشمند یکپارچه سازی کارت بازرگانی این‌طور آمده است که هرگاه مهلت اعتبار کارت بازرگانی شما تمام شده باشد، می‌توانید نسبت به تمدید آن اقدام کنید. این کار از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند انجام می‌گیرد. مطابق این آیین‌نامه؛ دارنده کارت بازرگانی یا نماینده او، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای تمدید کارت بازرگانی می‌تواند جهت انجام تشریفات تمدید به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یا اتاق تعاون مراجعه نماید. تاریخ تمدید، مبدا اعتبار مجدد صدور کارت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که مجموعه پایدار ثبت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص، در کمترین زمان ممکن می‌تواند کارت بازرگانی شما را تمدید کند.

آیا تمدید کارت بازرگانی امکانپذیر است؟

کارت بازرگانی مجوزی است که به افراد اجازه می دهد تا بتوانند براساس قوانین جمهوری اسلامی اقدام به صادارات و واردات کالای های مختلف به دیگر کشورها نمایند. این مارت برای مدت مشخصی برای افراد صادر می شود و باید قبل از پایان رسیدن موعد مقرر نسبت به تمدید آن اقدام نمایند. مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی از جمله مهم ترین دغدغه های کاربران است که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل تمامی این مدارک را بیان کنیم.

برای اینکه بتوانید در سریع ترین زمان ممکن عملیات تمدید کارت بازرگانی حقیقی و یا حقوقی خود را به صورت آنلاین و با کمترین هزینه اخذ کارت بازرگانی انجام دهید می توانید از خدمات آنلاین سامانه پایدار ثبت استفاده نمایید. از طریق فرم های قرار داده شده، تمامی مدارکی که برای تمدید کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی در ادامه آورده می شود را بارگذاری کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی حقیقی

– ارائه فرم کارت بازرگانی به همراه امضا توسط دفتر رسمی و متقاضی
– ارائه دو قطعه عکس شش در چهار
– ارائه برگه عدم سوء پیشینه که از صدور آن بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
– ارائه یک نسخه از اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که اداره ثبت شرکت ها آن را تایید کرده باشد.
– اصل و کپی کارت ملی
– ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی که حداقل باید دیپلم باشد.
– ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت
– طبق ماده 186 قانون مالیات ارائه اصل مفاصا حساب مالیاتی
– ارائه کد اقتصادی
– ارائه یک قطعه عکس سه در چهار از مدیرعامل
– ارائه اصل مفاصا حساب بیمه نامه تامین اجتماعی
– ارائه سند مالکیت و یا برگه استیجاری بودن ملک (آدرس محل کار) در صورت تغییر آدرس ارائه یک برگه اظهارنامه تغییر آدرس از اداره ثبت شرکت
– اظهارنامه عملکرد سال های ۹۰و ۹۱ و ۹۲ و ۹۳ به همراه ۴ دوره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال های ۹۰و ۹۱ و ۹۲ و ۹۳ و ۹۴  اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول سال ۹۶
– فیش حق تمبر که از دارایی گرفته شده شرایط دریافت اخذ کارت بازرگانی از طریق اشخاص حقوقی اینگونه می باشد که این اشخاص:

– باید دارای سمت در شرکت های دولتی و مدیران شرکت تعاونی با سازمان ها و دستگاه های دولتی باشند.
– هیئت مدیره و مدیران باید سابقه کیفری نداشته و دارای پروانه کار باشند.
– با توجه به رشته ی فعالیت دارای مکان مناسب و ورشکسته نباشد.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی

– اصل و کپی کارت ملی
– اصل و کپی اساسنامه شرکت
– ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت
– ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی که حداقل باید دیپلم باشد.
– اصل و کپی سند مالکیت و یا در صورت اجاره بودن ارائه اجاره نامه
– ارائه کد اقتصادی
– ارائه اصل و کپی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
– ارائه اظهارنامه برای شرکت سهامی عام و خاص – ارائه اصل کارت بازرگانی
– زمانی که مدیرعامل تغییر یابد و یا صفحات کارت بازرگانی تمام شود ارائه دو قطعه عکس شش در چهار تمام رخ، ساده و جدید الزامی است.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

درخواست تمدید کارت بازرگانی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : تکمیل اطلاعات
3 

کارت بازرگانی دقیقا چیست؟

کارت بازرگانی: از اصلی ترین ارکان واردات و صادرات می‌باشد و هر بازرگانی برای رونق کسب و کار خود، نیاز حتمی به این کارتها دارد. تعریف کارت‌بازرگانی، مجوزی است که به دارنده ی آن، اعم از شخاص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود که به امر تجارت خارجی بپردازد؛ که این کارت، از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص دریافت می شود.

گرفتن کارت بازرگانی وابسته به آن است که بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کند و دارای دفاتر پلمپ شده تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. در مورد شرکت های تجارتی، کارتهای بازرگانی به نام مدیر مسئول شرکت و یا بهتره بگم رئیس شرکت صادر می شود.

چه افرادی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند؟

برای دریافت کارت بازرگانی و تمدید آن شرایط خاصی در نظر گرفته شده است تا افراد براساس اولویت ها و شرایطی که دارند بتوانند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایند.

براساس قانونی کسانی که یک بار برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کرده باشند، دیگر نمی توانند کارت بازرگانی داشته باشند. البته این برای صدور کارت بازرگانی به صورت همزمان است و اگر فرد در دو بازه زمانی مختلف قصد چنین کاری را داشته باشد می تواند برای دریافت کارت بازرگانی جدید اقدام نماید.

در نظر داشته باشید که کارکنان رسمی دولت به هیچ عنوان نمی توانند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایند. علاوه بر این جهت هر واحد ملکی فقط و فقط یک کارت بازرگانی صادر می شود و تمامی مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی در محل اتاق برابر با اصل می گردند.

نکته دیگری که در تمدید کارت بازرگانی و اخذ آن باید در نظر داشته باشید این است که افرادی که به صورت حقیقی دارای کارت بازرگانی هستند نمی توانند آن را به دیگران واگذار نمایند تا از مزیت های آن برای ثبت برند لاتین استفاده نمایند.

مراحل تمدید کارت بازرگانی

کارت بازرگانی همانگونه که در مقالات مرتبط بیان نمودیم مجوزی است که دارنده آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی،می تواند به تجارت در حیطه ی واردات و صادرات کالا بپردازد. کارت بازرگانی در تهران یا شهرستان ها توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر می شود. (تمام شرکت های تعاونی، کارت بازرگانی خود را صرفا از اتاق های تعاون جمهوری اسلامی ایران دریافت می نمایند).

جهت انجام تشریفات مراحل تمدید کارت بازرگانی هوشمند تهران در سامانه جامع تجارت، دارنده کارت بازرگانی یا نماینده قانونی وی می بایست با مدارک ذیل به اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران حسب مورد مراجعه نمایند.

شرایط تمدید کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی برای دوره 1 تا 5 ساله صادر می شود. در ابتدا کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی به صورت 1 ساله صادر می شود و در صورتی که تخلفی در این یکسال صورت نگرفته باشد، فرد مورد نظر می تواند برای تمدید کارت بازرگانی خود برای یکسال دیگر اقدام نماید.

در مورد دعاوی کارت بازرگانی و مشکلاتی که ممکم است در یکسال قبل از تمدید به وجود بیاید و موانعی برای تمدید ایجاد کند، در یک مقاله به صورت کامل توضیح داده ایم.

در صورتی که در سال دوم هم مشکلی از نظر رعایت قوانین به وجود نیاید، فرد می تواند با ارائه مدارک لازم برای تمدید مجدد کارت بازرگانی برای یکسال دیگر اقدام نماید.

به صورت قانونی کارت بازرگانی در یک دوره سه سال و هر سال یکبار تمدید می شود و بعد از آن فرد می تواند کارت خود را برای دو یا سه سال به صورت متوالی و در یک مرحله تمدید نماید. در حالی که این روند تا 9 سال ادامه یابد و هیچ گونه مشکلی در مورد صادارت و واردات به وجود نیاید، فرد مورد نظر می تواند برای یک دوره 5 ساله کارت خود را با مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی تمدید نماید.

تمدید کارت بازرگانی چه زمانی صورت می گیرد؟

راهنمای تمدید کارت بازرگانی اینگونه بیان میکند که: افراد پس از اخذ کارتهای بازرگانی به مدت یک سال می‌توانند اقدام به وارد یا صادر کردن کلیه اقلام مجاز و اقلامی که قانون صادرات یا واردات آن‌ها را ممنوع نکرده است، بکنند. بعد از گذشت یک سال از تاریخ صدور کارت، می‌بایست با ارائه مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی اقدام کنند.

جهت انجام تشریفات تمدید کارت بازرگانی،دارنده کارت بازرگانی یا نماینده قانونی وی می بایست با ارایه اصل کارت بازرگانی و مدارک ذیل به اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران حسب مورد مراجعه نماید.

مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی

همانطور که اشاره کردیم اعتبار کارت بازرگانی حداکثر ۵ سال می‌باشد و پس از اتمام اعتبار کارت بازرگانی، صاحبان آن ملزم به تمدید کارت بازرگانی می‌باشند. مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی مخصوص اشخاص حقیقی با مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی مخصوص اشخاص خفوقی متفاوت بوده، اما مراحل تمدید کارت بازرگانی تقریبا مشابه یکدیگر می باشند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز هر یک از انواع شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

مدارک تمدید کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی

  1. مدارک شناسایی مالک
  2. تصویر عکس ۳ در۴ متعلق به مالک
  3. امضا مالک (تصویر امضا مالک در برگه‌ی سفید)
  4. مدرک تحصیلی مالک (حداقل دیپلم)
  5. پلمپ دفاتر سال جاری
  6. مجوز فعالیت از صنف (در صورتی که موضوع فعالیت نیاز به مجوز داشته باشد)
  7. تصویر یک برگ از دسته چک مالک
  8. داشتن حساب فعال
  9. کد اقتصادی به نام مالک
  10. اجاره‌نامه یا سند ملکی رسمی (دارای کد رهگیری معتبر و کاربری اداری)
  11. گواهی مالیات بر ارزش افزوده سال‌های فعالیت (مفاصا حساب مالیاتی)

مدارک تمدید کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی

  1. مدارک شناسایی شرکت (اسا‌س‌نامه، اظهارنامه، تقاضانامه، متن صورتجلسه)
  2. مدارک شناسایی مدیرعامل
  3. مدارک شناسایی صاحبان امضا مجاز شرکت
  4. ارائه یک برگه از دسته چک شرکت
  5. اجاره‌نامه رسمی به نام شرکت
  6. کد اقتصادی به نام شرکت
  7. تصویر امضا مدیرعامل شرکت
  8. عکس ۳ در ۴ مدیرعامل
  9. مدرک تحصیلی مدیرعامل

با در دست داشتن مدارک گفته‌شده می‌توانید نسبت به تمدید کارت بازرگانی خود اقدام نمایید. برای تمدید این کارت علاوه بر مراجعه سیستمی به سامانه هوشمند اتاق بازرگانی و انجام مراحل مرتبط با تمدید، ملزم به مراجعه حضوری به اتاق بازرگانی نیز می‌باشید.

تمدید کارت بازرگانی در صورت تغییر مدیر عامل

در صورتی که مدیرعامل یک شرکت حقوقی تغییر پیدا کند برای تمدید کارت بازرگانی باید مدارک زیر را ارائه نمایید.

  1. اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
  2. اصل گواهی عدم سوءپیشینه مدیر عامل جدید(پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی)که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
  3. اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن
  4. ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
  5. داشتن حداقل سن 23 سال تمام

در صورت تغییر آدرس ارائه یکی از مدارک ذیل الزامی است

  1. اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت؛به آدرس مرکزی با کاربرد اداری یا تجاری
  2. اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت،برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی با کاربرد اداری یا تجاری (در صورتیکه سند ملک مسکونی و دارای کاربری اداری است باید در اجاره نامه محضری موضوع "ملک مورد نظر جهت شرکت و یا فعالیت اداری شرکت در اختیار مستاجر قرار داده شده است"قید گردد)
  3. اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجازه نامه عادی به نام شرکت،با کد رهگیری برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی با کاربری اداری یا تجاری با امضای دو شاهد ذیل آن

چند نکته بسیار مهم جهت دریافت کارت بازرگانی

  1. کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
  2. هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی و یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.
  3. برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می شود.
  4. دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند.
  5. کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل می شود.

درخواست مشاوره