پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی

دعاوی کارت بازرگانی ; اجاره، تمدید، تعلیق و ابطال

دعاوی کارت بازرگانی ; اجاره، تمدید، تعلیق و ابطال

دعاوی کارت بازرگانی به مواردی برای اجاره، تمدید، تعلیق و یا ابطال کارت های بازرگانی بر می گردد که باید حتما توسط وکیل متخصص و باتجربه در این زمینه مطرح شود. زمانی که کارت بازرگانی شما گم شده باشد یا به سرقت رفته باشد باید برای دعاوی آن به صورت تعلیق اقدام کرده و زمانی که به علت قاچاق موارد صادراتی و وارداتی مختلف، شامل جریمه شوید، بحث ابطال کارت بازرگانی و دعاوی مربط به آن مطرح می شود. اگر اجار کننده کارت بازرگانی از پرداخت مالیات متعلق به آن خودداری نماید نیز، بحث دعاوی اجاره کارت بازرگانی پیش خواهد آمد که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل این دعاوی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با همه این موارد به صورت کامل آشنا شوید.

سامانه آنلاین پایدار علاوه بر صدور کارت بازرگانی به صورت آنلاین به شما کمک می کند تا با استفاده از راهنمایی و مشاوره یک وکیل متخصص، به راحتی تمامی موارد مربوط به دعاوی اجاره، تمدید، تعلیق و ابطال کارت بازرگانی را انجام دهید. در این زمینه اگر سوالی دارید می توانید از طریق پشتیبانی آنلاین 24 ساعته با تیم حقوقی این مرکز مطرح نمایید.

دعاوی کارت بازرگانی

به توجه به تعریف ها می توان گه که کارت بازرگانی به عنوان یک مدرک برای کسانی که قصد صادارات به خارج از کشور را دارند شناخته می شود و بدون این کارت امکان فعالیت تجاری برای این افراد وجود نخواهد داشت. داشتن کارت بازرگانی و استفاده از آن برای صادارات کالا های مختلف و البته ثبت برند به صورت لاتین نیازمند شرایط خاصی دارد که باید در هنگام دریافت و استفاده با تمامی آن ها آشنایی داشته باشید تا مسائلی مانند دعوای کارت برای ما پیش نیاید.

دعاوی کارت بازرگانی در مواردی مانند اجاره دادن کارت به شخص دیگری، تمدید آن و یا تعلیق و ابطال کارت بازرگانی به وجود می آید که هر کدام از آن ها سازکار و شرایط مخصوص به خود را دارند و برای انجام دادن این دعاوی و همچنین برطرف کردن مشکلات مربوط به آن ها باید آشنایی کاملی با مدارک مورد نیاز و همچنین شرایط دعاوی مورد نظر داشته باشید که در این زمینه بهتر است حتما با یک وکیل متخصص و با تجربه مشورت نمایید. پایدار ثبت با استخدام بهترین و متخصص ترین وکلای کشوری در زمینه دعاوی کارت های مختلف بازرگانی سعی کرده است تا خیال مشتریان در این زمینه را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید.

هر چند داشتن کارت بازرگانی مزیت های قانونی و حقوقی بسیار زیادی برای صادرات کالا  همچنین دریافت ویزا تجاری را به همراه دارد اما دردسر های حقوقی زیادی نیز برای کسانی که از کارت بازرگانی استفاده می کنند به همراه دارد که باید حتما به تمامی موارد حقوقی در این زمینه اشاره کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ مشکل و دردسری از کارت بازرگانی خود استفاده نمایید.

در ادامه به بررسی انواع مختلف دعاوی کارت بازرگانی می پردازیم.

دعاوی کارت بازرگانی

دعاوی اجاره کارت بازرگانی

بر طبق قوانینی که مشخص شده است کاربران و کسانی که کارت بازرگانی را برای خودشان دریافت می کنند، می توانند کارت بازرگانی را به عنوان اجاره به دیگران بدهند. در این صورت قطعاً هزینه ای از طرف مقابل گرفته می شود اما نکته مهم این است که پرداخت مالیات کارت بازرگانی بر عهده دارنده آن است. البته این افراد هزینه مالیات را در قرارداد خود ذکر نموده و از این طریق سود بسیار قابل توجهی را به دست می آودند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد سودجو برای فرار مالیاتی اقدام به اجاره کارت بازرگانی می نمودند، در سال 1397 دادستان کل کشور برای جلوگیری از هرکونه سواستفاده از کارت بازرگانی، اجاره آن را به هر نحوی ممنوع و غیر قانونی اعلام نمود.

بنابراین می توانیم بگوییم که دعاوی اجاره کارت بازرگانی مربوط به قبل از وضع شدن این قانون و برای مواردی مانند عدم پرداخت مالیات و یا سواستفاده از کارت بازرگانی برای واردات کالا های غیرمجاز باشد. ( در اجاره کارت بازرگانی تمامی مسئولیت های کارت بر عهده دارند آن می باشد و اجاره کننده هیچ مسئولیتی ندارد).

دعاوی اجاره کارت بازرگانی

دعاوی کارت بازرگانی و تمدید اعتبار آن

انقضای کارت بازرگانی با توجه به نوع فعالیت از 1 تا 5 سال می باشد و بعد از این که تاریخ انقضای کارت به پایان رسید باید برای تمدید آن اقدام نمود. در صورتی که دارنده کارت برای تمدید کارت بازرگانی پس از به پایان رسیدن مهلت قانونی استفاده از آن اقدام نکرده باشد و در این مدت نسبت به واردات کالا و تجارت اقدام نماید، مشمول دعاوی کارت بازرگانی برای تمدید کارت شده و باید پاسخگوی مراجع قانونی برای استفاده غیرقانونی از کارت و عدم تمدید آن باشد.

در این موارد به دلیل اینکه ممکن است مشکل اداری به وحود بیاید باید حتما از وکلای با تخصص و تجربه بالا مانند وکلای پایدار ثبت که تجربه مطرح کردن دعاوی مختلف در زمینه تمدید کارت بازرگانی را دارندد استفاده نمایید تا کمترین جریمه شامل حال شما شود.

اگر برای دریافت کارت بازرگانی برای جانبازان و ایثارگران اقدام کرده باشید باید در این مورد حساسیت خاصی به خرج بدهید تا مشکلی برای تمدید اعتبار شما به وجود نیاید.

دعاوی کارت بازرگانی در رابطه با تعلیق آن

مانند بسیاری از اسناد قانونی و حقوقی در صورتی که کارت بازرگانی شما گم شود یا به سرقت برود، این احتمال وجود دارد که برخی از افراد از آن برای اهداف مختلف سواستفاده نمایند که در این زمینه فرد حقیقی یا حقوقی دارنده کارت بازرگانی باید درخواست خود را برای سرقت کارت به اداره بازرگانی ارائه نماید. انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز یکی دیگر از کار هایی است که باید در رابطه با تعلیق کارت بازرگانی انجام شود. دقت کنید در صورتی که فرد پس از دزدیده شدن یا گم کردن کارت بازرگانی اقدام به دعاوی و تعلیق کارت خود نکند، مسئولیت تمامی کار هایی که بعد از آن تاریخ با کارت انجام می شود به عهده فرد خواهد بود.

دعاوی تعلیق کارت بازرگانی

دعاوی مربوط به ابطال کارت

دعاوی مربوط به ابطال کارت می تواند به صورت اختیاری یا اجباری برای دارنده کارت بازرگانی انجام شود.

زمانی که شخص حقیقی و یا حقوقی دارنده کارت بازرگانی به هر دلیلی تمایلی به داشتن کارت بازرگانی و استفاده از مزیت های آن نداشته باشد می تواند درخواست خود را به اداره بازرگانی به منظور ابطال کارت ارائه نماید.

اما اگر شخص دارنده کارت بازرگانی در مراودات تجاری خود اقدام به ورود و یا خروج کالا های غیرمجاز نماید و یا جرم او در زمینه قاچاق کالا محرض شود، بحث دعاوی ابطال کارت بازرگانی پیش می آید. در موارد دیگری نیز اگر یک شخص حقیقی یا حقوقی یک یا چند مورد از شرایط دریافت کارت بازرگانی را نداشته باشد ولی کارت برای او صاد شده باشد، کارت بازرگانی به دستور اداره بازرگانی ابطال خواهد شد.

تخلفات کارت بازرگانی

در موارد بالا به صورت کامل تمامی تخلفاتی که در مورد کارت بازرگانی می تواند توسط افراد حقیقی و یا حقوقی دارنده کارت انجام شود را مورد بررسی قرار دادیم. دقت داشته باشید که پس از سال 1397 دیگر هیچ کسی نمی تواند کارت بازرگانی خود را اجاره دهد و در صورت سرقت کارت و استفاده دیگران از آن، تمامی مسئولیت ها بر گردن دارنده کارت می باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل در زمینه تخلفات کارت بازرگانی باید با وکیل و متخصصین این امر مشورت نمایید تا بتوانید با راهکار های حقوقی درصد جریمه های خود را کاهش دهید.

سوالات متداول:

دعاوی کارت بازرگانی در رابطه تعلیق آن چگونه است؟

زمانی که کارت بازرگانی گم شده یا به سرفت رفته باشد، باید درخواست تعیلق آن به اداره بازرگانی همراه با انتشار در روزنامه ارسال شود.

ابطال کارت بازرگانی شامل چه مواردی است؟

زمانی که قاچاق با کارت بازرگانی محرض شود و یا خود شخص تمایلی به استفاده از کارت بازرگانی نداشه باشد.

1 دیدگاه دربارهٔ «دعاوی کارت بازرگانی ; اجاره، تمدید، تعلیق و ابطال»

حسین کریمی گفت:

باسلام
من سال ۹۲کارت بازرگانی گرفتم و از طریق یکی از دوستان ،کارت و اجاره دادیم یه نفر باهاش کار کنه ،کارت فقط ۱سال اعتبار داشت و به ادعای طرف هیچ فعالیتی باهاش نکرده ،،و منم تمدید نکردم،و کلا پولی که گرفتم ،۱۰میلیون هم نشد،الان. برای من هفت میلیاردو دویست میلیون تومان مالیات اومده ،و تمام حسابهام مسدود شده و ماشینی که فروخته بودم، ۲۰روزه توقیف شده،و کلااز زندگی ساقط شدم.در واقع طرف اومده و سؤ استفاده کرده.
و منو با مشگل بزرگی مواجه کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره