پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
درخواست تغییر اعضا هیات مدیره شرکت

درخواست تغییر اعضا هیات مدیره شرکت

هرگاه شرکتی تصمیم به تغییر اعضا هیات مدیره شرکت خود بگیرد، باید صورتجلسه‌ای تنظیم کرده و آن را به ثبت برساند، البته با توجه به این موضوع که با تغییر تعداد اعضای هیئت مدیره، ماده‌های اساسنامه نیز عوض می‌شود، تنظیم صورتجلسه مجمع فوق‌العاده برای اعلام تغییر و اصلاح ماده اساسنامه الزامی می‌باشد.
برای تغییر اعضا هیات مدیره شرکت اعضای جدید می‌توانند خارج از شرکا و یا از میان سهامداران شرکت انتخاب شوند. اگر شرکا یا سهامداران بنا به دلایلی تصمیم بر افزایش و یا کاهش تعداد نفرات اعضای هیات مدیره شرکت را داشته باشند، این امر در طی یک جلسه در مجمع عمومی فوق‌العاده و با اکثریت تعداد سهامداران یا شرکا تصمیم‌گیری می‌شود.

تمدید اعضای هیات مدیره و بازرسین

برای انتخاب مدیران و تجدید آن‌ها و یا تجدید مدت دوره هیئت مدیره نیاز به دو صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره می‌باشد که باید تکمیل شود و به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال گردد. یعنی شرکا یا سهامداران و اعضای شرکت بعد از اتمام دوران مدیریت مدیران شرکت و اعضای هیات مدیره که براساس اساسنامه حداکثر تا مدت دو سال می‌باشد، می‌توانند همان اعضا یا اعضای جدید را برای دوره بعدی انتخاب نمایند.
در شرکتهای سهامی خاص که تمامی امور ثبت شرکت خود را با این شرایط انجام داده اند، مدت ماموریت اعضای هیئت مدیره حداکثر دو سال و بازرسین اصلی و علی‌البدل یک‌سال می‌باشد. شرکتهای سهامی باید پس از پایان این دوره نسبت به تمدید اعضای قبلی یا تغییر اعضا هیات مدیره شرکت و یا انتصاب اعضای جدید و بازرسین تصمیم‌گیری نمایند. اما در شرکتهای با مسئولیت محدود براساس ماده ۱۳۱۱ قانون تجارت: مدت ماموریت اعضای هیئت مدیره و مدیران می‌تواند مدت‌دار یا فاقد مدت زمان مشخصی باشد و مقرر قانونی خاصی در ارتباط با الزام به مدت‌دار بودن مدت ماموریت اعضا در شرکتهای با مسئولیت محدود وجود ندارد.
لذا در هر زمانی‌که اعضای هیئت مدیره و شرکا بخواهند می‌توانند اعضای جدیدی را جایگزین یا تمدید نمایند. در شرکت با مسئولیت محدود وجود بازرس الزامی نیست ولی می‌توان در آن بازرس پیش‌بینی نمود.

مدارک مورد نیاز تمدید و تغییر اعضا هیات مدیره شرکت

مدارک مورد نیاز جهت صورتجلسه تغییر اعضای هیئت مدیره شرکت

همه‌ی مدارک ثبتی شرکت به همراه روزنامه‌های تأسیس و تغییرات شرکت مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره (کپی برابر اصل شده دفترخانه اسناد رسمی)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت صورتجلسه تمدید سمت اعضای هیئت مدیره و بازرسین

کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه همه‌ی اعضا هیئت مدیره و بازرسین آخرین لیست سهامداران یا شرکای شرکت روزنامه تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

درخواست تغییر اعضای شرکت

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات شرکت
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات
  • کد تایید به این شماره پیامک خواهد شد.

درخواست مشاوره