پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
پرداخت روزنامه رسمی

پرداخت روزنامه رسمی

اشخاص حقوقی، موسسات تجاری و شرکت ها، باید برای انتشار آگهی ثبتی شرکت خود در روزنامه رسمی اقدام کنند. به دلیل اینکه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور و روزنامه های کثیرالانتشار از اهمیت بالایی برخوردار است، صاحبان اشخاص حقوقی باید با دقت وظایف قانونی خود را برای اجرای این تکلیف انجام دهند تا در آینده برای پرداخت روزنامه رسمی با مشکل و مانعی مواجه نشوند. پس از اینکه ثبت شرکت انجام شد، برای اطلاع عموم مردم از موارد ثبت شده در اکثر کشورها موارد ثبت شده را با انتشار آگهی یا وسایل متداول دیگر به اطلاع مردم می رسانند. برای این منظور متقاضی که خواستار ثبت فعالیت تجاری خود می باشد، باید هزینه آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی را پرداخت کرده و رسید آن را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

روزنامه رسمی یکی از شرکت‌ های قانونی و حقوقی بوده که تحت نظر قوه قضاییه عمل می‌کند. این شرکت به صورت سهامی بوده و تنها سرمایه گذار آن دولت است. اعضای این مجموعه را مجمع عمومی، هیئت مدیره، بازرس و مدیرعامل تشکیل می‌دهد.‌ روزنامه رسمی کشور در زمینه‌ های مختلفی فعالیت می‌کنند که یکی از آنها ثبت شرکت است. روزنامه رسمی چیست؟ آگهی روزنامه رسمی، نحوه جست و جوی شرکت های ثبت شده در روزنامه رسمی، سامانه ثبت شرکت ها، استعلام و دانلود روزنامه رسمی کشور و ... از جمله مواردیست که  در ادامه محتوا به آن می‌پردازیم.

روزنامه رسمی چیست؟

روزنامه رسمی یکی از مهم‌ ترین نهادهای دولتی موجود در کشور بوده که مدیریت آن بر عهده ریاست قوه قضاییه است. پیشنهاد تاسیس این نهاد نخستین بار توسط محمدعلی فروغی مطرح و سپس در سال ۱۲۸۹ تاسیس شد. نهاد روزنامه رسمی کشور در ابتدا دست‌ نوشته های سلطنتی و سایر خبرهای عزل و نصب را منتشر می‌کرد‌. با گذشت زمان وظایف و نقش های این سازمان به موارد زیر تغییر یافت:

  • چاپ و منتشر سایر مصوبات مجلس شورای اسلامی
  • انتشار مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سایر قوانین آئین نامه ها و مصوبات دولت

و ...

روزنامه رسمی کشور در چه زمینه‌ هایی فعالیت می‌کند؟

وظیفه اصلی روزنامه رسمی کشور اطلاع رسانی موضوعات مختلف به عموم مردم است‌. به عنوان مثال ثبت و یا منحل شدن شرکت های تجاری و غیر تجاری پس از تایید توسط شرکت ثبت استاد در روزنامه های رسمی کشور چاپ شده و اطلاع رسانی می‌شود. از دیگر وظایف روزنامه رسمی کشور می‌توان به منتشر کردن کلیه خلاصه نامه های مربوط به شرکت های داخلی و خارجی، اطلاع رسانی راجع به قانون های ثبت شرکت و ثبت برند و ... از جمله وظایف روزنامه رسمی کشور است.

وظایف و اختیارات روزنامه رسمی

روزنامه رسمی کشور، روزنامه ای است که تمامی قوانین و مقررات و موضوعات حقوقی را به اطلاع مردم می رساند. این روزنامه که سندی دولتی و رسمی است، زیر نظر قوه قضائیه است و مواردی که در آن انتشار می یابد، یا در اصطلاح پرداخت روزنامه رسمی برای آن ها انجام می شود، موجب به رسمیت رسیدن آن ها می شود.

از جمله مهم ترین وظایف و اختیارات روزنامه رسمی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

- چاپ و نشر برخی آگهی های قانونی قضایی همچون آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکت ها و علائم تجاری - درج تشکیل یا انحلال هر نوع شرکت که طبق قوانین موضوعه در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد . - انتشار اعلان لازم به دارنده مجهول سند تجاری برابر مواد ۳۲۴ و ۳۲۷ قانون تجارت. - انتشار خلاصه نامه شرکت خارجی یا شعبه آن پس از ثبت وفق ماده ۲۰ نظامنامه اجراء قانون ثبت شرکت ها مصوب ۲/۳/۱۳۱۰ - انتشار مفاد حکم قطعی راجع به اعتراض به علامت ثبت شده وفق تبصره ماده ۱۱ قانون فعالیت احزاب و جمعیتهاو …مصوب ۱/۴/۱۳۱۰ - انتشار آگهی دعوت هیئت بستانکاران موضوع ماده ۲۵ قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب ۲۴/۴/۱۳۲۸ - انتشار خلاصه نامه شرکت وفق ماده ۶ نظامنامه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱ وزارت دادگستری

ثبت آگهی برای تغییرات شرکت با پرداخت روزنامه رسمی

در حالت کلی انتشار آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکت فقط مربوط به موضوع ثبت شرکتها می باشد و بر طبق قانون موجود در کشور عزیزمان ایران هرگونه تغییراتی که مربوط به شرکت باشد نیز باید در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها به صورت کامل آگهی شده و چاپ گردد.

هرگونه تصمیمی که مربوط به انحلال و یا اسامی افرادی که در شرکت دارای یک سمت و شغل می باشند و همچنین مربوط به آنها است لازم است تا ظرف مدت ۵ روز به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شده و بعد از ثبت موارد لازم در مراجع ذیصلاح نسبت به ثبت آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها و روزنامه کثیرالانتشار و پرداخت روزنامه رسمی اقدام گردد.

در صورتی که اعضای هیئت مدیره یک شرکت و یا سازمان بخواهند نسبت به تغییر مبلغ سرمایه و کاهش سرمایه تصمیمی را اتخاذ نمایند باید حداکثر تا یک ماه در روزنامه رسمی ثبت شرکتها آگهی های مربوطه را به انتشار برسانند.

افرادی که به عنوان مدیران تسویه در این شرکت شناخته می‌شوند موظفند ظرف مدت یک ماه از زمان تسویه مراتب را به سازمان ثبت شرکتها اطلاع رسانده و در روزنامه رسمی آگهی های مربوطه را به صورت کامل منتشر سازند. در نتیجه با پرداخت روزنامه رسمی نام شرکت از اداره ثبت شرکتها و همچنین دفتر ثبت تجاری به صورت تمام و کمال حذف شده و از بین برود.

استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی چگونه است؟

پس از اینکه کلیه مراحل ثبت و یا تغییر شرکت های تجاری و غیر تجاری به پایان رسید، صورت جلسه این تغییرات در سایت روزنامه رسمی کشور ثبت شرکت ها قابل مشاهده است. بعد از ورود به سایت مورد نظر و مشاهده صورت جلسه می‌توانید کلیه تغییرات شرکت را پیگیری کنید. شاید از خود بپرسید که مزایای ثبت تغییرات شرکت چیست؟

با ثبت شرکت شما می‌توانید اطلاعات کلی شرکت خود را در اختیار همگان قرار دهید. به این صورت ذینفعان و کلیه افرادی که قصد همکاری با شرکت شما را داشته باشند، به راحتی می‌توانند با شرکتتان ارتباط برقرار کنند. اما مرحل گرفتن استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی چگونه است؟

از طریق سایت روزنامه رسمی شرکت می‌توانید استعلام آخرین تغییرات شرکت خود را مشاهده کنید. برای انجام اینکار سایت روزنامه رسمی کشور را در نوار جست و جوگر گوگل جست و جو کنید و سپس وارد صفحه اصلی روزنامه رسمی شوید. پس از باز شدن صفحه اصلی روزنامه رسمی قسمت آگهی های قانونی را انتخاب کنید.

در صفحه ای که پیش روی شما باز می‌شود باید سال ثبت آخرین تغییرات شرکت خود را وارد و پس از آن نام شرکت خود و سپس شماره ثبت شرکت را به صورت دقیق وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات دقیق آگهی تغییرات را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه جست و جو کلیک کنید. با انجام این مراحل به راحتی می‌توانید استعلام شرکت در روزنامه رسمی را مشاهده کنید.

چگونه آگهی تغییرات را در روزنامه رسمی ثبت کنیم؟

برخی از افراد پس از ثبت شرکت به فکر انجام تغییراتی در آن میفتند. این تغییرات شما مواردی همچون تغییر نام شرکت، نوع فعالیت، تغییر اعضای هیئت مدیره، مکان شرکت و ... باشد. جهت انجام هر کدام از تغییرات ابتدا باید نسبت به آگهی ثبت تغییرات اقدام کنید.

به طور کلی برای ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و سایر امور اداری لازم است آگهی تغییرات روزنامه رسمی را در سایت روزنامه رسمی کشور ثبت شرکت‌ ها ثبت کنید. مراحل ثبت تغییرات شرکت به صورت زیر است:

  • تمام تصمیمان مربوط به تغییر و یا انحلال شرکت های تجاری و غیر تجاری همراه با نام مدیر عامل و مدیر تصفیه و آدرس آنها باید جمع آوری و در اختیار مراجع ثبت شرکت ها قرار داده شود. پس از این مراحل آگهی مورد نظر جهت اطلاع رسانی در روزنامه های رسمی کشور و روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ می‌رسد.
  • کلیه تصمیماتی که در رابطه با فروش اوراق قرضه گرفته شده به همراه شرایط صدور و اعلامیه انتشار اوراق باید به در اختیار مراجع ثبت شرکت قرار داده شود.
  • هئیت مدیره شرکت باید مشخصات و حد اختیارات مدیرعامل شرکت را در قالب صورت جلسه ای به مراجع ثبت شرکت تحویل دهند. این صوت جلسه نیز جهت اطلاع رسانی در روزنامه های رسمی کشور چاپ می‌شود.
  • در صورتی که هیئت مدیره قصد کاهش اختیاری سرمایه شرکت را دارد، باید این تصمیم را حداکثر تا یک ماه در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار چاپ کند.

چگونه چاپ آگهی در روزنامه رسمی را پیگیری کنیم؟

درخواست چاپ آگهی از طریق سامانه روزنانه رسمی کشور انجام می‌گیرد‌. پس از وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته شده، درخواست شما در سامانه ثبت و در پایان یک کد پیگیری به شما داده می‌شود. پیگیری چاپ آگهی در روزنامه رسمی از طریق وارد کردن کد پیگیری در سامانه انجام می‌گیرد. به این صورت که شما با استفاده از این کد به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه می‌توانید نسبت به وضعیت چاپ آگهی خود آگاهی داشته باشید.

سایت روزنامه رسمی کشور ثبت شرکت ها

ثبت شرکت، ثبت نام تجاری، ایجاد تغییرات در شرکت و ... از طریق سایت روزنامه رسمی کشور ثبت شرکت‌ ها با آدرس اینترنتی .rooznamehrasmi.ir انجام می‌گیرد. جهت استفاده از خدمات روزنامه رسمی کشور و استعلام شرکت در روزنامه رسمی ابتدا باید وارد این سامانه شوید. مراحل ثبت آگهی ثبت روزنامه های رسمی شرکت به صورت زیر است:

  1. ابتدا آدرس اینترنتی rrk.ir را در نوار جست و جوگر گوگل نوشته و وارد آن شوید.
  2. با توجه به نوع مالکیت شرکت یکی از گزینه های ورود کاربران حقیقی و حقوقی را در انتخاب کنید. سپس جهت دریافت کد یکبار مصرف شماره همراه خود را وارد کنید.
  3. در این مرحله جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه باید آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی خود را به درستی وارد کنید.
  4. بر روی گزینه ورود به صفحه شخصی من کلیک کرده و نسبت به پرداخت هزینه آگهی اقدام کنید.
  5. پس از انجام کلیه مراحل فوق و پرداخت هزینه، یک کد پیگیری دریافت می‌کنید که از طریق آن می‌توانید مراحل ثبت آگهی های خود را به صورت اینترنتی پیگیری کنید.
  6. پس از پرداخت هزینه چاپ آگهی جهت دانلود روزنامه رسمی ثبت شرکت ، گزینه چاپ آگهی امضا شده را انتخاب کنید و آن را دخیره شود. در این صورت روزنامه رسمی الکترونیکی بر روی سیستم شما ذخیره می‌شود.

 استعلام نام شرکت در روزنامه رسمی چگونه انجام می‌شود؟

در برخی موارد ممکن است جهت استعلام ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی فقط نام شرکت و یا قسمتی از نام آن را بلد باشید. در این صورت شما می‌توانید برای استعلام آدرس، شماره ثبت، تاریخ ثبت شرکت، شناسه ملی و سایر بروز رسانی های انجام شده از طریق سایت شناسه ملی اقدام کنید. برای این کار ابتدا سایت شناسه ملی را در گوگل سرچ کنید.

سپس در صفحه انتخاب شده نام شخصیت را انتخاب کنید و اسم شرکت خود را وارد و سپس بر روی گزینه جست و جو کلیک کنید. سپس نام شرکت اصلی و شعب آن (در صورت وجود) به ترتیب لیست قابل مشاهده خواهد بود. در صورتی که فقط قسمتی از نام شرکت را در ذهن دارید، همان را جست و جو کنید تا تمامی شرکت هایی که کلمه جست و جو شده در آن قرار دارد به شما نمایش داده شود. پس از نمایش شرکت خود را از لیست پیدا کنید.

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی یکسان نبوده و به عوامل مختلفی از جمله تعداد کلمات به کار رفته در آگهی، تعداد کاردها و بخش های اشغال شده تعیین می‌شود. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده هزینه نهایی مشخص شده و شما باید آن را پرداخت کنید.

منظور از آگهی روزنامه کثیرالانتشار چیست؟

در اغلب موارد آگهی های ثبت شرکت پس از چاپ در روزنامه رسمی باید در روزنامه کثیرالانتشار نیز به چاپ برسند.‌ در کل بهتر است پس از اعطای جایزه چاپ آگهی توسط اداره ثبت شرکت، آگهی در هر دو روزنامه به چاپ برسد. چاپ آگهی روزنامه رسمی کشور تحت نظر قوه قضائیه انجام شده و فقط جنبه اطلاع رسانی در خصوص قانونی بودن فعالیت شرکت ها و سایر سازمان ها دارد. اما هدف از چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار اطلاع رسانی به همه مردم است.

شرکت هایی که قصد گسترش فعالیت خود در مناطق خاصی را دارند یا شرکت هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، جهت معرفی بهتر و بیشتر می‌توانند  نام شرکت خود را در روزنامه‌ های کثیر الانتشار  چاپ کنند. متقاضیان پس از پرداخت هزینه آگهی روزنامه کثیرالانتشار می‌توانند آگهی خود را در این نوع روزنامه به چاپ برسانند.

سخن پایانی:

روزنامه رسمی  از نهادهای قانونی تحت نظر دولت بوده که توسط قوه قضائیه اداره می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی روزنامه کشور اطلاع رسانی ثبت شرکت، انحلال شرکت، ثبت برند تجاری و ... است. جهت استعلام روزنامه رسمی شرکت و استعلام روزنامه رسمی الکترونیکی باید به سایت روزنامه رسمی کشور ثبت شرکت ها به آدرس اینترنتی rooznamehrasmi.ir مراجعه کنید.

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی با توجه به تعداد کلمات چاپ و شده و مقدار فضایی که از روزنامه اشغال می‌شود متفاوت است.‌ در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی در مورد سایت روزنامه رسمی شرکت ها در اختیار شما قرار دهیم.

درخواست مشاوره