پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبتی

سامانه ستاد ایران | توکن ستاد ایران چیست؟

سامانه ستاد ایران | توکن ستاد ایران چیست؟

ممکن است شما نیز تاکنون آشنایی زیادی با سامانه ستاد ایران یا همان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نداشته باشد. سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با نشانی اینترنتی Setadiran.ir شناخته می شود، یکی از سامانه هایی است که از سوی دولت و به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به افراد راه اندازی شده است. افراد و کاربران پس از آن که مراحل ثبت نام و احراز هویت در این سامانه را پشت سر بگذارند می توانند از تمامی خدمات سامانه ستاد مانند دریافت توکن ستاد ایران برای شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و دولتی بهره مند شوند.

اگر قصد دارید تمامی کار های مربوط به دریافت توکن در سریع ترین زمان ممکن و به صورت آنلاین انجام شود، فرم زیر را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ثبت درخواست ایران کد
  • 0 تومان

اگر قصد دارید از خدمات این سامانه استفاده کنید یا برای شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و دولتی نیاز به توکن ستاد ایران دارید می توانید از طریق فرم های قرار گرفته در انتهاب این صفحه و آموزش هایی که در ادامه به شما داده می شود، به راحتی و به صورت آنلاین تمامی امور مربوط به این سامانه و دریافت توکن را انجام دهید.

معرفی سامانه ستاد ایران

بسیاری از افراد بعد از ثبت شرکت و برای شرکت در مناقصه ها و مزایده ها این سوال را مطرح می کنند که سامانه ستاد ایران چیست؟ لازم است بدانید که در سال های اخیر دولت برای ارائه خدمات غیر حضوری به مردم سامانه ای را با این نام طراحی و در دسترس افراد قرار داده است. در این سامانه امکان ارائه خدمات خاصی به افراد حقیقی و همچنین حقوقی وجود دارد.

 

در ادامه معرفی سامانه ستاد ایران باید بگوییم که سامانه ستاد از سوی دولت وقت کشور و در سال 1388 به منظور کمک به تجارت الکترونیکی و معاملات دستگاه های اجرایی دولتی راه اندازی گردید. این سامانه، فرصت را برای دستگاه های اجرایی به وجود می آورد که معاملات و همچنین تمامی مزایده ها و مناقصات خود را در بستری امن و شفاف به انجام برسانند.

بسیاری از افرادی که با خدمات این سامانه آشنایی دارند به دنبال ثبت نام و احراز هویت در آن هستند تا بتوانند از مزایای حضور در این سامانه حداکثر بهره را ببرند. به طور کلی می توان گفت که ثبت نام در سامانه ستاد ایران مزایایی به همراه دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فراهم آمدن امکان حضور و شرکت در معاملات و مزایده های دولتی با هر توانمندی و سابقه مالی و اجرایی.
  • فراهم آمدن دسترسی های لازم برای اطلاع از تمامی فراخوان های خرید، مزایده و مناقصه های دولتی و نهاد های مرتبط با دولت.
  • از دیگر مزایای ثبت نام سامانه ستاد می توان به شفافیت در معاملات دولتی، آزاد بودن اطلاعات و همچنین توذیع عادلانه تمامی امکانانت در بین افراد اشاره نمود.

سامانه ستاد ایران

توکن ستاد ایران چیست؟

در کنار سامانه ستاد، موضوع دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه نمود. توکن ستاد یکی از خدمات و مزایای ثبت نام و احراز هویت در سامانه ستاد می باشد. امضای الکترونیک و یا همان توکن ستاد در واقع از جمله روش هایی است که به کمک آن به ایمن سازی اطلاعات پرداخته می شود.

کاربرد این امضاء همانند امضاء های معمولی بوده با این تفاوت که در بستر فضای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. خرید توکن ستاد ایران این امکان را برای شما فراهم می آورد تا در شبکه موجود با امنیت بسیار بیشتری به انجام معاملات خود بپردازید و همچنین کمک می کند تا در تجارت الکترونیک و همچنین فناوری های نوین موجود به مشکلات خاصی برخورد نکنید.

لازم است بدانید که توکن ستاد ایران و یا همان امضاء دیجیتال یک سند الکترونیکی امضاء شده می باشد که معرف هویت فرد مورد نظر می باشد و امکان جعل آن وجود ندارد. یکی از مهم ترین کاربرد های امضاء الکترونیک و یا توکن ستاد این است که با استفاده از آن می توانید در تمامی مزایدات و مناقصات دولتی که در بستر سامانه ستاد برگزار می شود شرکت نمایید.

موارد استفاده از توکن ستاد بسیار متنوع و کاربردی می باشد که از جمله مهم ترین کاربرد های آن در سامانه ستاد ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان شرکت در مزایدات و مناقصات دستگاه های دولتی با خرید توکن مزایده
  • داشتن امضاء الکترونیکی مختص به خود در اسناد رسمی
  • احراز هویتی دیجیتال برای افراد و همچنین سازمان ها
  • امکان رمز گشایی و رمز گذاری اسناد و همچنین اطلاعات
  • امکان انتقال امن اطلاعات در بستر اینترنت

نحوه ثبت نام در سامانه ستاد

ثبت نام در سامانه ستاد ایران

تمامی افرادی که قصد دارند از خدمات این سامانه استفاده نمایند باید قبل از هر چیزی در سامانه ستاد ایران ثبت نام نموده و مراحل احراز هویت کاملا آنلاین را پشت سر بگذارند. نحوه ثبت نام در این سامانه کاملا اینترنتی بوده و هیچ هزینه نیز برای ثبت نام از افراد گرفته نمی شود.

در حال حاضر ثبت نام در این سامانه برای افراد مسئول و یا مناقصه گر، تامین کننده ها و مزایده گر فراهم شده که در ادامه به روش ثبت نام هریک از این افراد اشاره خواهد شد.

  • نحوه ثبت نام سامانه ستاد ایران برای افراد تامین کننده، مزایده گر و مناقصه گر

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که قبل از هر چیزی لازم است وارد سامانه ستاد با نشانی Setadiran.ir شوید. پس از ورود به سایت بر روی گزینه ورود / ثبت نام کلیک نمایید. پس از انتخاب گزینه ثبت نام بر روی گزینه مزایده گر / مناقصه گر / تامین کنند کلیک نمایید.

در مرحله بعد که لازمه ثبت نام سامانه توکن ستاد ایران نیز می باشد صفحه ای نمایش داده می شود که باید تمامی اطلاعات مورد نظر را بر اساس مراحل موجود وارد نمایید. این اطلاعات قالبا اطلاعات هویتی خواهد بود.

یکی از مهم ترین بخش های ثبت نام در سامانه ستاد ایران ورود شماره تلفن همراه است که باید این شماره مربوط به کد ملی شخص شما باشد. در غیر اینصورت امکان ثبت نام در سامانه وجود نخواهد داشت.

توجه نمایید که اگر به دنبال ثبت نام توکن مزایده هستید باید قبل از آن ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه ستاد را تکمیل نمایید. در ادامه ثبت نام بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره تلفن همراه یک کد برای ما ارسال می شود که باید در کمتر از 2 دقیقه کد را وارد نمایید.

پس از ثبت نام در سامانه ستاد به منظور دریفا توکن باید ورود به سامانه توکن را در دستور کار خود قرار دهید.

  • نحوه ثبت نام سامانه ستاد برای افراد و مقام های مسئول

پس از ورود به سایت و انتخاب گزینه ثبت نام باید بر روی گزینه دوم در گزینه های موجود یعنی دریافت مشخصات کاربری مقام مسئول کلیک نمایید. سپس فلش خود را به سیستم کامپیوتری متصل کرده و کد امنیتی نشان داده شده را وارد کنید تا اطلاعات کاربری برای شما ارسال شود.

نحوه ورود به سامانه توکن

بسیاری از افرادی که در سامانه ستاد ثبت نام می کنند، در مرحله نهایی سازی و بارگذاری نمودن توکن ستاد ایران به مشکلاتی برخورد می کنند. باید بدانید که هر توکن نرم افراد مرتبط به خود را دارد و همچنین نیازمند سخت افزاد های خاصی نیز می باشد.

ثبت نام توکن مزایده یکی از موضوعاتی است که افراد به منظور شرکت در مزایده ها و مناقصات دولتی و دستگاه های اجرایی مرتبط به آن نیاز دارند. لازم است بدانید که امضای دیجیتال یا همان توکن یک سری اطلاعات رمز گذاری شده می باشد که افراد به کمک آن می توانند در سامانه ستاد احراز هویت کرده و به انجام معاملات خود بپردازند.

نحوه شرکت در مزایده با توکن به این صورت است که شما در هنگام ارائه تمامی مزایده ها و مناقصات با در اختیار داشتن توکن اختصاصی خود و همچنین داشتن اکانت در سامانه ستاد می توانید در مزایده ها شرکت نموده و مبالغ و پیشنهادات مورد نظر خود را اعلام نمایید.

همانطور که گفته شد توکن ستاد ایران انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها قابلیت اجراء با یک نرم افزار خاص را دارا هستند. از جمله توکن های ستاد که می توان از آن ها در این سامانه استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پارس کی
  • راستین
  • اس تی 3
  • ای پس 3003
  • کیا 3
  • ام توکن
  • آی کی

به منظور ثبت نام سامانه توکن و خرید توکن باید در سامانه مرکز صدور گواهی میانی عام ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام در سایت وارد بخش ورود متقاضی گواهی الکترونیک شده و نوع گواهی مدنظر خود را انتخاب نمایید. بعد از طی کردن مراحل ثبت نام گواهی و وارد نمودن اطلاعات شخصی لازم است پرداخت را انجام داده و کد رهگیری را دریافت نمایید. در مرحله پایانی نیز می توانید به خرید توکن بپردازید.

مدارک لازم جهت دریافت توکن

برای دریافت توکن ستاد ایران به مدارک مشخصی نیاز دارید. این مدارک، قالبا مدارک احراز هویتی بوده و به راحتی در دسترس همه افراد قرار دارد. پس از ثبت نام در سامانه ستاد، به منظور ثبت نام و اخذ توکن باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشد:

  • تصویر جواز کسب متقاضی
  • تصویر پشت و روی کارت ملی
  • تصویر صفحه اول شناسنامه متقاضی
  • دریافت فرم های موجود از سامانه و تکمیل و بارگذاری فرم ها

همانطور که مشاهده نمودید مدارک لازم جهت دریافت توکن غالبا مدارکی است که تمامی افراد به آن دسترسی داشته و فرآیند اخذ توکن نیز معمولاً در یک روز انجام می پذیرد.

هزینه دریافت توکن ستاد ایران

نکته ای که برخی از افراد به آن اشاره می کنند هزینه توکن ستاد ایران می باشد. لازم است بدانید که فرآیند ثبت نام در سامانه هزینه هایی به همراه دارد؛ علاوه بر آن خرید سخت افزار های مورد نیاز و نرم افزار های مرتبط با توکن هزنیه هایی به همراه داشته که بستگی به نوع توکن خریداری شده و بسته های نرم افزاری و سخت افزاری آن دارد.

 

19 دیدگاه دربارهٔ «سامانه ستاد ایران | توکن ستاد ایران چیست؟»

شاهین گفت:

سامانه الکترونیک برای مزایده بسیار مفید میباشد که راه تقلب در مزایده از بین می‌برد ولی اگر ثبت نام ها مقداری راحت تر بود خیلی بهتر میشد

Hamidreza گفت:

شرکت در مزایده و مناقصه

تیم تولید محتوا گفت:

لطفا فرم رو پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

حمزه بابایی گفت:

برای این کار اینماد کفایت نمیکنه ؟ حتما باید تصویر جواز کسب متقاضی باشه ؟

علی پایدار گفت:

کاربر عزیز
بستکی به نوع فعالیت دارد. با موسسه در تماس باشید 02141858

ابراهیم عباسیان گفت:

من شرکت تأسیس کردم و کارت عضویت کارت بازرگانی رو هم گرفتم الان برای ادامه و گرفتن توکن شرکت و کارت بازرگانی باید چه کنم

البته تمام این کار‌ها رو شخص دیگری برای من انجام داد و الان به ایشان دسترسی ندارم

ایمان مهدی پور گفت:

شرکت در مزتیده های فروش

تیم تولید محتوا گفت:

برای ثبت درخواست لطفا فرم های قرار داده شده روی وب سایت رو پر کنید و منتظر تماس کارشناسان پایدار ثبت باشید

جرسی گفت:

سلام لطفا برای دریافت توکن و گواهی امضای دیجیتال ، راهنمایی بفرمایید .
چند روز است درخواست ثبت کردیم ولی هنوز نتیجه نگرفتیم .

علی پایدار گفت:

کاربر عزیز
بابت ثبت نام توکن لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

02141858000

محمود گفت:

سلام وقت بخیر، من کارم ساخت مجسمه وآبنما است، جواز کسب هم ندارم، آیا میتوانم توکن بگیرم وثبت نام کنم؟

علی پایدار گفت:

کاربر عزیز سلام
بله میتونید نسبت به دریافت توکن اقدام کنید.

سمیعی گفت:

سلام وقت بخیر
دوره های آموزشی هم برگزار می شود؟

علی پایدار گفت:

سلام
باید با پشتیبانی ستاد ایران در ارتباط باشید.

رضا گفت:

سلام وقتتون بخیر
آیا از توکن بانکی هم میتونیم استفاده کنیم ، لطفاً راهنمایی کنید .

علی پایدار گفت:

سلام بله این توکن در همه جا قابل استفاده هست.

احمدگودرزي گفت:

با سلام بنده توكن خريداري كردم
و سامانه ستاد هم ثبت نام شده ام
اما جزيئات مناقصه و مزايده ها برايم باز نميشود
يعني فقط همون خط اول رو مي بينم

تیم تولید محتوا گفت:

سلام برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

عاشور گفت:

سلام جهت ثبت نام ودریافت توکن برای فروشگاه لولرم برقی وابزارالات جوازکسب الزامی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره