پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کد اقتصادی

کد اقتصادی

کد اقتصادی یک کد ۱۲ رقمی می باشد که از طرف واحد عملیات سازمان امور مالیاتی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت تجاری دارند و قصد دریافت کد اقتصادی را داشته باشند، اختصاص داده می شود. در واقع ” کد ۱۲ رقمی ” کد احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی است. دریافت کد اقتصادی برای تمام فعالان عرصه تولید، توزیع، مونتاژ، خدمات و صادرات و واردات ضروری می باشد. چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی نیاز است جهت فعالیت اقتصادی خود نسبت به ثبت نام کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که اخذ کد اقتصادی برای شخصیت­های حقیقی منوط به ارائه پروانه کسب و معرفی محل فعالیت و برای اشخاص حقوقی داشتن شماره ثبت است.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

دریافت کد اقتصادی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات شرکت
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

در این مطلب سعی می‌کنیم به صورت کامل مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با مطالعه این مطلب بتوانید به راحتی برای دریافت کد اقتصادی که به عنوان یکی از مهم‌ترین کارهای بعد از ثبت شرکت در نظر گرفته می شود، اقدام نمایید.

شاید تا کنون مشاهده کرده اید که اولین چیزی که شرکت طرف قرارداد شما برای دریافت خدمات کالای شما درخواست می کنند، اطلاعات شرکت ثبت شده و  یا در واقع شماره اقتصادی آن می باشد.

همین امر باعث اهمیت بسیار بالای درک درست از مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی شده است و به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به صورت کامل این موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم.

کد اقتصادی چیست؟

تا سال ۱۳۹۹ کد اقتصادی یک شماره و کد ۱۲ رقمی بود که از طرف واحد عملیات سازمان امور مالیاتی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ثبت شرکت اقدام نموده و فعالیت تجاری در زمینه خدماتی و تولیدی داشتند اختصاص داده می‌شد.

با توجه به مشکلاتی که در زمینه استفاده از این کد ۱۲ رقمی در هنگام ارتباط با شرکت ها و کسب و کارهای مختلف به وجود می‌آمد از اواسط سال ۹۹  و بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار بر این شد که بعد از تشکیل پرونده مالیاتی، کد اقتصادی همان شناسه ملی شرکت در نظر گرفته شود.

در واقع می‌توان گفت کد اقتصادی کد احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی است و با توجه به مزایای مختلف که دارد باعث می‌شود تا کسب و کار شما از این طریق که در سازمان امور مالیاتی و بین  کسب و کارهای دیگری به راحتی شناسایی شود.

همه شرکت ها و کسب و کارهایی که در زمینه تولید یا توزیع و همچنین مونتاژ صادرات و واردات فعالیت می‌کنند و البته خدماتی را به کسب و کارهای دیگر ارائه می کنند ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند تا از این طریق هم ثبت شدن شرکت خود را به صورت کاملا قانونی انجام دهند و هم اینکه به کسب و کارها و شرکت‌های دیگر از طریق کد اقتصادی بفهمانند که شرکت و کسب و کار آنها از اعتبار کامل برخوردار است.

بعد از اینکه عملیات ثبت شرکت‌ها به پایان رسید  هر کسب و کار چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی تا ۲ ماه زمان دارد تا پرونده مالیاتی خود را تشکیل داده و کد اقتصادی را دریافت نماید.

در مطالب قبلی در مورد اهمیت تشکیل پرونده مالیاتی به صورت مکرر صحبت کردیم که زمانی که شرکت تاسیس می شود بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.

مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی

همچنین در صورتی که پرونده مالیاتی برای یک کسب و کاری تشکیل شده باشد نمی تواند در پایان سال مالی اظهارنامه مالیاتی فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی تسلیم کند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد تشکیل پرونده مالیاتی و پس از آن مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی به آن اشاره کنیم این است که در صورتی که برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدامی صورت نگیرد شرکت نمی تواند به هیچ عنوان قراردادی را با شرکت ها و کسب و کارهای دیگر منعقد نموده و فعالیت خود را شروع کند.

بعد از اینکه توضیحات کوتاهی را در مورد کد اقتصادی و مفهوم کلی آن بیان کردیم در ادامه سعی می‌کنیم مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی را به صورت کامل مورد بررسی قرار بدهیم. البته قبل از آن سعی داریم شما را با دلایل نیاز به گرفتن کد اقتصادی برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی نیز آشنا کنیم تا متوجه باشید که چرا باید برای تشکیل پرونده مالیاتی و همچنین دریافت کد اقتصادی به سراغ افراد متخصص بروید و این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

فعالیت های اقتصادی به شیوه های مختلفی در جوامع امروز انجام می شود. حمایت از افرادی که در زمینه های اقتصادی فعالیت می کنند و نیز نظارت بر فعالیت های اقتصادی نیاز به شناسایی افراد فعال در این زمینه دارد. یکی از مزایای  اخذ کد اقتصادی فوری برای فعالیت های تجاری، پرداخت هزینه های دولتی در قالب مالیات و جلوگیری از رقابت و تلاش های ناکارآمد اقتصادی است.

افراد علاوه بر ثبت شرکت یا دریافت مجوزهای کسب و کار، لازم است که کد اقتصادی را داشته باشند. بنابراین، واحدهای مربوطه وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت دریافت کلیه مجوز ها و همچنین مدارک محل کسب و کار شما و صدور شماره اقتصادی آمادگی لازم را دارند.

چرا باید کد اقتصادی بگیریم؟

یکی از اصلی ترین و مهمترین دلایل تاسیس شرکت و کسب و کار و افزایش فروش و درآمد آن است. افزایش فروش و درآمد از طریق ارائه خدمات و عقد قرارداد همکاری با شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی که قرار است از تولید و خدمات استفاده کنند میسر می‌شود. به همین دلیل در صورتی که به عنوان یک شرکت ثبت شده قصد دارید در مزایده ها و مناقصه های دولتی و شرکت‌های خصوصی شرکت کنید حتماً باید برای تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی که به عنوان ضروری ترین و اصلی ترین شرط شرکت در مناقصه در نظر گرفته می‌شود اقدام نمایید.

در صورتی که بعد از ثبت شرکت برای تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدامی نکرده باشید فرصت شرکت در مزایده ها و مناقصاتی که می‌تواند سود بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد را از دست می دهید و از این طریق ضربه بزرگی را در همان ابتدای راه کسب و کار خود وارد می‌کند که می‌تواند در صورت برنده شدن در مزایده ها سود بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و به بالا رفتن درجه رشد و توسعه کسب و کار کمک کند.

یکی دیگر از دلایلی که شما باید حتماً برای درک درست از مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی اقدام نمایید این است که اگر شما بخواهید از طریق شرکت ثبت شده خود فاکتور را صادر کنید یا حسابی را در بانکهای مختلف ایجاد کنید حتما باید کد اقتصادی خود را دریافت کرده باشید.

علاوه بر این اگر قصد دارید با شرکت‌های دولتی و خصوصی مختلفی که در زمینه کاری شما فعال هستند یا قصد پیشرفت و توسعه کسب و کار خود را از طریق اجرای همکاری با شرکت های مختلف دولتی و خصوصی دارید باید حتماً در مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی برای دریافت این کد مهم اقدام نمایید.

نکته مهم و آخری که باید جزو دلایل اصلی مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی به شمار بیاید، اخذ کارت بازرگانی برای واردات و صادرات به کشورهای مختلف مورد خدمات و تولیداتی که شرکت کسب و کار در آن زمینه فعال است.

مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی

چه شرکت هایی باید کد اقتصادی بگیرند؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که  هنگام ارتباط آنلاین با پشتیبانی حقوقی پایدار ثبت مطرح می‌شود این است که بعد از ثبت شرکت چه کسب و کارها و شرکتهای مختلف هستند تا برای دریافت کد اقتصادی اقدام نمایند؟

با توجه به قوانینی که در این زمینه افزوده است تمام اشخاص حقوقی و حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات واردات و توزیع کالاها و همچنین امور خدماتی در سراسر کشور فعالیت دارند باید برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.

اشخاص حقیقی که باید کد اقتصادی بگیرند؟

  1. اشخاصی که در حوزه تولید، توزیع، مونتاژ فعالیت دارند
  2. اشخاصی که در حوزه های خدماتی فعالیت دارند
  3. اشخاصی که دارای جواز کسب از مراجع ذیصلاح هستند
  4. اشخاصی که دارای مکانی برای فعالیت های خود می باشند
  5. مشاغل خودرو مشمول اخذ کداقتصادی نمی باشند

راهنمای مرحله به مرحله دریافت کد اقتصادی

شرایط اخذ کد اقتصادی آنلاین  

مرحله اول اخذ کد اقتصادی : پیش ثبت نام کد اقتصادی

در بازه فرصت دو ماهه بعد از ثبت و راه اندازی شرکت، شما باید برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنید. اولین مرحله مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور و پیش ثبت‌نام در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی است. پس از وارد کردن اطلاعات پایه در این مرحله ۷ روز فرصت دارید که اطلاعات خود را تایید کنید. توجه داشته باشید در صورت عدم تایید اطلاعات در بازه زمانی مذکور پرونده شما به صورت خودکار حذف می‌شود. در صورتی که مدارک شما کامل نباشد نیز باید اظهارنامه خود را ارائه کنید و این موضوع مانع ارائه به‌موقع اظهارنامه نیست. در ادامه ی این مقاله، مدارک اخذ کد اقتصادی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی برای شما بیان کرده ایم.

مرحله دوم اخذ کد اقتصادی : صحت سنجی اطلاعات

اطلاعات شما در این مرحله با استعلام گرفتن از منابع مختلف سازمانی بررسی می‌شود و در صورت کشف مغایرت موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. دریافت این پیامک به منزله این است که شما باید دوباره وارد مرحله پیش ثبت‌نام شده و مراحل آن را مجددا طی کنید. پس حتما از یک شماره تماس در دسترس برای انجام این امور استفاده کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

مرحله سوم اخذ کد اقتصادی : ارسال اطلاعات کاربری

با عبور از مرحله قبل و تایید کامل اطلاعات شما نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی شما تولید می‌شود و از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد. بدیهی است این اطلاعات محرمانه بوده و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آن بر عهده شماست. پس شماره شخص خود را وارد کرده و در حفظ این اطلاعات کوشا باشید؛ البته پیشنهاد ما این است که با اولین ورود، رمز عبور خود را تغییر دهید.

مرحله چهارم اخذ کد اقتصادی : ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی

حالا باید با اطلاعات خود وارد سامانه ثبت نام شوید و اطلاعات مربوط به بنگاه اقتصادی خود را تکمیل کنید. در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات پایه را نیز خواهید داشت. پس از تکمیل همه اطلاعات خواسته‌شده اطلاعات وارد شده را تایید نهایی کنید که این مرحله نیز به سادگی قابل عبور می باشد.

مرحله پنجم: صحت سنجی میدانی

در این مرحله اطلاعات شما در واحدهای میدانی سازمان امور مالیاتی بررسی می‌شود و در صورت مغایرت برای شما پیامکی جهت اصلاح موارد ارسال می‌شود. در صورت تایید کامل اطلاعات ثبت نام شما کامل شده است و می‌توانید به صورت الکترونیکی برای سازمان اظهارنامه ارسال کنید. البته لازم به ذکر است که راهنمایی ها و مشاوره های یک فرد متخصص در امور ثبتی و حقوقی، می تواند یاری دهنده ی شما در این مسیر باشد. یکی از خدمات ثبت پایدار، اخذ کد اقتصادی برای شرکت های ثبت شده می باشد؛ که این کار توسط متخصصین امور ثبتی آن صورت میگیرد. همچنین شما عزیزان می توانید همواره از خدمات مشاوره رایگان ثبت پایدار در مراحل اخذ کد اقتصادی خود بهره مند شوید.

چرا اخذ کد اقتصادی بسیار مهم و ضروری است؟

۱) شرکت شما هنگامی که تصمیم به انعقاد قراردادهای پر منفعت با شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ دارد، از سوی این شرکت ها و سازمان ها حتما با درخواست ارائه کد اقتصادی مواجه می شود و چنانچه نخواهید یا نتوانید این کد را ارائه دهید، بدون تردید از انعقاد یک قرارداد جذاب و پر منفعت محروم می شوید و طبیعتا با توجه به بازار پر رقابت امروزه، رقبای شما به راحتی جای شما را می گیرند و این فرصت سوزی ها گاها جبران ناپذیر است. ۲) فلسفه وجودی اکثر غریب به اتفاق شرکت ها، حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف است و یکی از مهمترین میدان های رقابت حضور در مناقصات و مزایده ها است که برای حضور موفق در بسیاری از پر سودترین مناقصات و مزایده ها، داشتن گرید و رتبه بندی شرکت است. یعنی شرکت شما از سوی دستگاه مناقصه گذار یا برگزار کننده مزایده تنها در صورتی مجاز به حضور و ارائه رزومه و پاکت پیشنهادی قیمت است که دارای گرید باشد و قبل از آن برای اینکه بتوانید برای رتبه بندی و اخذ گرید شرکت خود اقدام نمایید، لازم است که برای شرکت خود حتما کد اقتصادی دریافت کرده باشید ۳) در بسیاری از موارد تجار و شرکت ها برای انجام امور حرفه ای و همچنین برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات دارند و به همین دلیل نیازمند کارت بازرگانی هستند و برای اینکه بتوانند کارت بازرگانی دریافت نمایند لازم است که قبلا اقدام به اخذ کد اقتصادی نموده باشند ۴) شاید بتوان گفت مهمترین دلیل اخذ کد اقتصادی دوری از مشکلات و گرفتاری های مالیاتی است! زیرا همانطور که می دانید طبق قوانین، هر شخص تاجری و نیز هر شرکت، موسسه و سازمانی که به نحوی در کشورمان به فعالیت می پردازد، مکلف است وظایف و تکالیف مالیاتی خود را طبق قانون و در موعد مقرر انجام دهد تا علاوه بر اینکه دچار مشکلات مالیاتی نشود، بتواند از برخی معافیت های قانونی مالیاتی نیز بهره مند گردد.

مدارک جهت اخذ کد اقتصادی

مدارک اخذ کد اقتصادی آنلاین اشخاص حقیقی و حقوقی

مدارک اخذ کد اقتصادی اشخاص حقیقی

  • درخواست کتبی
  • سه قطعه عکس 2*3 متقاضی
  • کپی از پروانه کسب
  • کپی از تمامی صفحات مدارک شناسایی
  • پرداخت مبلغ 10000 ریال و ارایه فیش پرداختی
  • تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی
  • کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

مدارک اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی

    • درخواست کتبی شرکت
    • روزنامه ی رسمی که آگهی تأسیس شرکت در آن درج شده باشد
    • فیش پرداختی به مبلغ 10000 ریال
    • کپی از تمامی صفحات شناسنامه
    • تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی
    • کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

راهنمای کامل شرایط و مراحل اخذ کد اقتصادی اشخاص حقیقی

مراحل اخذ کد اقتصادی اشخاص حقیقی

  • ارائه مدارک فوق الذکر به اداره مالیات جهت تشکیل پرونده مالیاتی
  • تایید مدارک توسط کارشناسان مالیاتی و اخذ شماره پرونده مالیاتی
  • مراجعه به سایت www.tax.gov.ir و اقدام به پیش ثبت نام کد اقتصادی
  • درج اطلاعات و مدارک خواسته شده و اقدام به تایید نهایی اطلاعات
درصورت عدم تایید نهایی پس از 7 روز، اطلاعات شما حذف می گردد
  • اخذ نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک
  • بررسی مدارک توسط کارشناسان که در صورت عدم تایید آنها، می بایست با مراجعه به سایت در بخش هایی که به رنگ قرمز بوده و مورد تایید قرار نگرفته است ویرایش انجام داده و اصلاحات لازم انجام گردد و تایید نهایی نماییم.
  • رسیدن به مرحله 45 به منزله امکان استفاده از خدمات سازمان می باشد
  • صدور شماره اقتصادی زمان بر بوده و در نتیجه مراحل بعدی از طریق سامانه به اطلاع رسانده می شود

نکات مهم در خصوص کد اقتصادی شخص حقیقی

  • در صورتی که برای یک فعالیت یا مجوز، چند محل فعالیت وجود داشته باشد، تنها یک ثبت نام انجام خواهد شد و مابقی محل ها به عنوان شعبه در نظر گرفته می شود
  • در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات وارده می بایست ظرف 2 ماه، تغییرات مربوطه را به سازمان مالیاتی اعلام نمایند
  • اشخاصی که در حال حاضر برای آنها کداقتصادی صادر نگردیده است می توانند از شماره ملی خود استفاده نمایند

هزینه دریافت کد اقتصادی اشخاص حقیقی

لازم به ذکر است که پروسه دریافت کد اقتصادی و کلیه امور مالیاتی بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور رایگان می باشد و هیچ شخص حقیقی و حقوقی نباید جهت ثبت نام و دریافت کد اقتصادی از شما وجهی دریافت نماید. اما توجه داشته باشید که روند دریافت کد اقتصادی برای شرکت، مانند تمامی کارهای اداری در ایران بسیار زمان بر، طاقت فرسا و کمی تخصصی می باشد بدین منظور هزینه انجام امور اداری و حق الزحمه/حق الوکاله برای اخد کد اقتصادی لحاظ می گردد که با توجه به نوع پرونده متفاوت است.

مزایای اخذ کد اقتصادی برای شرکت

اگر به درستی مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی را بدانید و برای آن اقدام کنید، در سریعترین زمان ممکن می توانید این کد را دریافت نموده و از مزایای بسیار زیادی که دارد استفاده کند.

اولین مزیتی که بعد از به پایان رسیدن مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی می توانید از آن استفاده کنید این است که می‌توان گفت کد اقتصادی شماره به وسیله سازمان امور مالیاتی به همه فعالان اقتصادی داده می شود و مانند شماره ملی و شماره شناسایی این افراد در سازمان مالیاتی به حساب می‌آید.

سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به کد اقتصادی دریافت شده توسط هر شرکت می‌تواند دفاتر قانونی و صورتحساب ها و همچنین فاکتورهای صادر شده آنها را به صورت ساده تر و کامل تر بررسی نمایند.

در صورتی که برای دریافت کد اقتصادی اقدام نمایید می توانید مجوز فعالیت تجاری و پرداخت مالیات به صورت کاملاً قانونی داشته باشید و همین موضوع می‌تواند با توجه به امور ثبتی شما فرصت را از رقابت‌ها برای سبک کردن اسم شرکت و برند شما و همچنین دریافت کد اقتصادی معتبر بگیرد.

اخذ کد اقتصادی، بعد از ثبت شرکت و همچنین برای اخذ کارت بازرگانی، الزامی است. شرکت­ها از زمان ثبت در اداره ثبت تا دو ماه بعد وقت دارند که جهت تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کنند. در غیر این صورت مجاز به عقد قرارداد یا ارائه اظهارنامه مالیاتی در پایان سال مالی نیستند. علاوه بر این، دریافت کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات، عقد قرارداد با موسسات دولتی نیز در گرو اخذ این کد ۱۲ رقمی هستند. از بین مزایای دیگر اخذ کد اقتصادی می ­توانیم به پرداخت حقوق دولت تحت نام مالیات، تسهیل و تسریع روند بررسی دفاتر قانونی شرکت، احراز هویت اشخاص در اداره مالیات و ممانعت از رقابت­های ناسالم اشاره کنیم. شرکت­هایی که کد اقتصادی ندارند؛ مشمول قوانین معافیت از مالیات نمی­ شوند.

جریمه‌های نگرفتن کد اقتصادی

کد اقتصادی به عنوان یک کار لازم و واجب بعد از ثبت کردن یک شرکت در نظر گرفته می‌شود و کسب و کارها باید حتماً برای انجام فعالیت‌های تجاری خود کد اقتصادی مخصوص به خود را داشته باشند.

در صورتیکه یک کسب و کار بعد از ۲ ماه از تاریخ به ثبت رسیدن آن برای تشکیل پرونده مالیاتی و  مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی اقدام نکرده باشد، جریمه هایی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

در صورتی که یک شرکت برای بار اول مرتکب شناخته می‌شود و برای کد اقتصادی خود هیچگونه اقدامی انجام نداده باشد طبق قانون باید دو برابر سود حاصل از معاملات خود در آن مقطع زمانی را به عنوان جریمه به اداره مالیات پرداخت نمایند.

اگر بعد از ۲ ماه و برای بار دوم این اتفاق بیفتد و شرکت ها و کسب و کار مورد نظر برای دریافت کد اقتصادی با توجه به مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم اقدام نکرده باشد طبق قانون محل اقامت آن شرکت به مدت سه ماه پلمپ خواهد شد.

اگر برای دوره سوم یعنی بین ماه چهارم تا ششم از تاریخ ثبت شدن شرکت، نیز این اتفاق رخ ندهد و شرکت کسب و کار مورد نظر برای دریافت کد اقتصادی اقدام کند جریمه های بسیار سنگین تری بین ۳ تا ۶ ماه حبس برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ثبت‌ آن شرکت اقدام کرده اند در نظر گرفته می‌شود.

هزینه دریافت کد اقتصادی

در امور ثبت شرکتها همواره هزینه به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از کسب و کارها با توجه به هزینه‌های زیادی که برای این کار پرداخت می کنند، تلاشی برای دریافت کد اقتصادی نمی‌کند زیرا فکر کنند که کد اقتصادی نیز هزینه‌هایی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

در استفاده از این کد  در نظر داشته باشید که دریافت کد اقتصادی در صورتی که خودتان برای آن اقدام کنید هیچ گونه هزینه برای شما به همراه نخواهد داشت.

اما اگر قصد دارید از طریق یک موسسه ثبتی و یا موسسه حقوقی برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنید و همه کارها را افراد متخصصی که در آن موسسه فعالیت می‌کنند بسپارید حتماً باید هزینه کمی را برای این فعالیت بپردازید زیرا شما فقط مدارک و اطلاعات را در اختیار این گروه قرار می‌دهند و تمامی کارهای اداری و ثبتی که لازم است توسط این متخصصین انجام می‌شود.

پایدار ثبت با توجه به هزینه‌های اولیه بالایی که ثبت شرکتها برای اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه دارد سعی کرده است تا در مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی کمترین هزینه و تعرفه را در نظر بگیرد تا از این طریق شما بتوانید با کمترین هزینه کد اقتصادی خود را دریافت نموده و فعالیت‌های تجاری قانونی شرکت خود را برای رفتن به سمت برنده شدن و افزایش سود و درآمد و همچنین توسعه و پیشرفت شروع نمایید.

کلام آخر:

در صورتی که قصد دارید تمامی کارهای مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی شما به صورت آنلاین انجام شود می‌تواند از طریق سامانه آنلاین پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه کاملا آنلاین خدمات ثبتی و حقوقی تمامی مدارک و اطلاعات مورد نظر برای دریافت کد اقتصادی را وارد نمایید تا کارشناسان ما تمامی مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی را برای شما به صورت کامل بررسی نموده و برای دریافت آن اقدام نمایند.

البته در نظر داشته باشید که تیم حقوقی و پشتیبانی پایدار ثبت به صورت ۲۴ ساعته از طریق راه های ارتباطی و پشتیبانی آنلاین واتساپ سعی دارد تا تمامی مشکلات شما در زمینه ثبت شرکت و کارهایی که باید بعد از آن انجام دهید را برطرف نماید و شما در صورت بروز هرگونه سوال بعد از مطالعه این مطلب می توانید از طریق آیکون واتساپ در پایین صفحه به راحتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالات مختلف خود را در زمینه مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی بگیرید.

درخواست مشاوره