پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کد کارگاهی بیمه

دریافت کد رهگیری مالیاتی و اخذ و ثبت نام آن از طریق سامانه

دریافت کد رهگیری مالیاتی و اخذ و ثبت نام آن از طریق سامانه

دریافت کد رهگیری مالیاتی از طریق سامانه چگونه امکانپذیر است؟ مراحل اخذ و دریافت و استعلام کد رهگیری مالیاتی چگونه است؟ در صورت مفقود شدن کد مالیاتی باید چیکار کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تمامی این مسائل را مورد بررسی قرار دهیم تا پاسخ تمامی سوالات شما در این زمینه را به خوبی داده باشیم.

سامانه آنلاین پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه ثبتی در کشور تمامی امور مربوط به دریافت و اخذ کد رهگیری مالیاتی را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت 100% آنلاین برای شما انجام می دهد. البته در صورتی که خودتان قصد داشته باشید این کار را می توانید براساس مراحلی که در ادامه گفته می شود به راحتی انجام دهید.

علاوه بر این می توانید در صورتی که قصد دارید شرکت خود را به ثبت برسانید می توانید از طریق فرم زیر به صورت 100% آنلاین ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود را انجام دهید. کارشناسان سامانه آنلاین پایدار بعد از پرشدن فرم و تکمیل اطلاعات برای بررسی روند و مراحل ثبت شرکت با شما در تماس خواهند بود. این فرم برای ثبت شرکت در مناطق آزاد نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

کارشناسان سامانه پایدار ثبت در طول مراحل برای کاهش هزینه ثبت شرکت به شما کمک می کنند و به همین دلیل می توانید با ارزان ترین هزینه، به راحتی شرکت و کسب و کار خود را به ثبت برسانید.

کد مالیاتی

کد مالیاتی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ این سوالی است که بسیاری از کسب و کار ها بعد از ثبت شرکت می پرسند و با چالش هایی در مورد آن رو به رو هستند. بهتر است بدانید که کد مالیاتی همان کد اقتصادی است که  هر شرکت بعد از ثبت شدن باید برای دریافت آن اقدام نماید.

دریافت کد مالیاتی می تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و باعث شود تا شما بتوانید اعتبار بیشتری به کسب و کار خود ببخشید.

با توجه به جدیدترین شرایط و مدارک ثبت شرکت باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای شرکت در مزایده ها و مناقصه ها حتما باید برای دریافت کد اقتصادی اقدام نماید و علاوه بر این موضوع، دریافت کد مالیاتی می تواند مزیت هایی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. برای انجام هر کدام از امور زیر شما نیاز دارید تا برای دریافت کد اقتصادی یا کد مالیاتی اقدام نمایید.

عقد هر گونه قرارداد با دیگر شرکت ها نیازمند دریافت کد مالیاتی است.

اخذ گرید برای شرکت

افتتاح حساب بانکی برای شرکت

شرکت در مزایدات و مناقصات

پرداخت هرگونه مالیات شرکت و اظهار سود و زیان شرکت

قبلا مرحله ای در دریافت کد رهگیری مالیاتی به نام مرحله 45 وجود داشت که امروزه دیگر مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و به جای آن از مرحله 4 در دریافت و اخذ کد اقتصادی و کد مالیاتی استفاده می شود. برای دریافت کد اقتصادی و استفاده از مزیت های بیشمار آن حتما ادامه این مطلب را مطالعه نمایید. با داشتن کد مالیاتی و کد رهگیری مالیاتی می توانید برای استعلام رتبه شرکت نیز اقدام نمایید.

 دریافت کد رهگیری مالیاتی

این روزها بسیاری از امور مالیاتی از طریق سامانه‌های مالیاتی کشور انجام می‌شوند. برای انجام بسیای از امور مرتبط با سازمان امور مالیاتی کشور باید در این سامانه ثبت نام کنید. پس از انجام مراحل پیش ثبت نام شما در این سامانه و اولین تایید اطلاعات، کدی ۱۰ رقمی تحت عنوان کد رهگیری مالیات برای شما ارسال خواهد شد که شما ملزم به نگهداری و مراقبت از این کد می‌باشید. زیرا کد رهگیری تا پایان فرآیند ثبت نام ثابت بوده و تغییری نمی‌کند. در صورت گم شدن این کد، شما برای دریافت کد رهگیری مالیات ملزم به مراجعه مجدد به سامانه خواهید داشت. در ادامه این مطلب با پایدار ثبت همراه باشید تا اطلاعاتی در ارتباط با مراحل ثبت نام در سامانه نظام مالیاتی، دریافت کد رهگیری از سازمان امور مالیاتی را با شما در میان بگذاریم.

تمامی مراحل ثبت شرکت و روش ها و شرایط آن در این فرم قرار داده شده است. برای ثبت درخواست خود کافی است فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ثبت شرکت آنلاین

به صورت کلی باید بگوییم که براساس مصوبات سال 1399 کلیه فعالات اقتصادی که قصد دریافت درگاه پرداخت و درگاه بانکی و البته دستگاه کارتخوان را دارند باید از طریق سامانه ثبت نام امور مالیاتی تمامی مراحل ثبت نام خود را انجام داده و کد رهگیری مالیاتی را دریافت نمایند.

اینکار زمانی انحام شد و به عنوان قانون در نظر گرفته شد که آمار و ارقام سازمان امور مالیاتی با اطلاعات شبکه های بانکی کشور همخوانی نداشت و به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده و شرایط پولشویی این قانون برای استعلام و اخذ کد رهگیری در نظر گرفته شد.

دریافت کد رهگیری مالیاتی از طریق سامانه

ثبت نام کد رهگیری مالیاتی شرکت ها

در سال‌های اخیر و با توجه به توسعه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی، سازمان امور مالیاتی کشور نیز در صدد بر آمد تا به منظور جلب رضایت حداکثری ارباب رجوع و همچنین تسریع در انجام امور مالیاتی مودیان مالیاتی، سامانه‌ای را برای خدمت رسانی الکترونیکی طراحی و عرضه کند. در راس امور الکترونیکی فعلی سازمان، ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی می‌باشد که البته یکی از پیش‌نیازهای آن دریافت کد اقتصادی از طریق ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir می‌باشد.

پس اولین مرحله برای برخورداری از خدمات الکترونیک سازمان مالیات کشور و همچنین دریافت کد بازرگانی، ثبت نام الکترونیکی در سامانه امور مالیاتی به نشانی اینترنتی گفته‌شده می‌باشد. به همین خاطر شما ملزم به انجام مراحل ثبت نام در این سامانه و همچنین دریافت کد رهگیری مالیات می‌باشد. با دریافت کد رهگیری مالیات می‌توانید فرآیند ثبت نام را به پایان رسانده و همچنین از خدمات الکترونیک سامانه بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است که ثبت نام الکترونیک که منتهی به دریافت کد رهگیری مالیاتی و همچنین دریافت کد اقتصادی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور می‌شود، کاملا رایگان صورت گرفته و هرگونه درخواست وجوه با نام و عنوان این سازمان برای ثبت نام غیر قانونی می‌باشد.

مراحل ثبت نام در سامانه امور مالیاتی و اخذ کد مالیاتی

برای دریافت کد رهگیری مالیاتی ابتدا باید در سامانه امور مالیاتی سازمان مالیات کشور ثبت نام کنید.

برای ثبت نام در این سامانه باید ابتدا به نشانی اینترنتی https://www.tax.gov.ir/ مراجعه نمایید.

پس از ورود به این سامانه مراحل ثبت نام الکترونیک در این سامانه به شرح و ترتیب زیر می‌باشند:

 

مراحل دریافت کد رهگیری مالیات

۱. پیش ثبت نام در سامانه دریافت کد رهگیری مالیاتی

در نقطه شروع فرایند ثبت نام در سامانه امور مالیاتی کشور، که به آن پیش ثبت نام گفته می‌شود، اطلاعات پایه‌ای در خصوص فعالیت اقتصادیتان از شما دریافت خواهد شد. پس از تکمیل اطلاعات درخواستی و انتخاب گزینه تایید نهایی وارد مرحله بعدی از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری مالیات خواهید شد.

لازم به ذکر است چنانچه اطلاعات خود را تا ۷ روز تایید نکنید، پرونده ایجاد شده در سامانه به صورت خودکار حذف خواهد شد. پس از تایید اطلاعات، یک کد ۱۰ رقمی به شما ارائه خواهد شد که این کد همان کد رهگیری شماست و باید تا انتهای پروسه‌ ثبت نام آن را حفظ کنید. لازم است که پس از دریافت کد رهگیری مالیات از آن به خوبی نگهداری نمایید. زیرا ورود به پیش ثبت نام و هم چنین ورودی برخی از سامانه‌های مالیاتی کد رهگیری شما بعد از انجام امور ثبت شرکت خواهد بود.

بعد از دریافت کد رهگیری مالیاتی می توانید از مزیت های بسیار زیادی برای کاهش دردسر های شرایط ثبت شرکت و همچنین مراحل و ضوابطی که برای شرایط ثبت برند در نظر گرفته شده است، استفاده نمایید. در ادامه به صورت کامل نحوه درخواست و استعلام برند های ثبت شده با توجه به شرایط و مدارکی که برای آن در نظر گرفته شده است را مورد بررسی قرار می دهیم.

۲. صحت‌سنجی اطلاعات وارد شده

در این مرحله از ثبت نام در سامانه امور مالیاتی، بخشی از اطلاعاتی که شما در مرحله پیش ثبت نام وارد نموده‌اید، از طریق منابع مختلف استعلام شده و صحت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورتی که هر گونه مغایرتی در اطلاعات وارد شده یافت شود، این موضوع از طریق پیامکی به شما اطلاع داده شده و شما ملزم به انجام مجدد مراحل پیش ثبت نام خواهید بود.

مراحل دریافت و اخذ کد رهگیری مالیاتی

۳. تولید و ارسال اطلاعات کاربری

در صورتی که مغایرتی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد و اطلاعات اولیه پیش ثبت نام شما مورد تایید سازمان قرار گیرد، پیامکی حاوی یک نام کاربری و یک کلمه عبور برای شما و روی تلفن همراه ثبتی شما ارسال خواهد شد.

دقت کنید که این اطلاعات تماما محرمانه بوده و مسئولیت سوء استفاده از آن‌ها برعهده خود شما خواهد بود.

۴. ثبت نام الکترونیک اخذ کد رهگیری مالیاتی

چهارمین مرحله برای دریافت کد رهگیری مالیاتی از مراحل ثبت نام در سامانه امور مالیاتی، ثبت نام الکترونیک می‌باشد. در این مرحله با استفاده از اطلاعات کاربری که برای شما ارسال شده، وارد سامانه می‌شوید و پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم‌های این سامانه تکمیل نمایید.

در این مرحله همچنین می‌توانید اطلاعاتی را که در مراحل اول ثبت نام، ثبت کرده‌اید ویرایش نمایید. نهایتا پس از تکمیل تمام اطلاعات، گزینه تایید نهایی را انتخاب کنید.

۵. راستی آزمایی و بازدید میدانی و رسیدن به مرحله نهایی

در این مرحله از ثبت نام در سامانه تمامی اطلاعات شما به صورت کامل بررسی شده و ممیز مالیاتی بازدید میدانی از مکان قانونی شما خواهد داشت. در صورتی که اطلاعات وارد شده مغایرتی داشته باشند، پیامکی جهت اصلاح اشکالات برای شما ارسال خواهد شد.

در غیر اینصورت و در صورت تایید اطلاعات شما به مرحله نهایی خواهید رسید و با استفاده از اطلاعات کاربری خود قادر به بهره‌برداری از تمام خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور خواهید بود.

مفقود شدن کد رهگیری مالیاتی دریافت شده

در صورت مفقود شدن کد رهگیری مالیات چه کنیم؟

آن دسته از مودیات مالیاتی که پس از دریافت کد رهگیری مالیات آن را گم کرده باشند، می‌توانند با مراجعه به بخش «ثبت نام و صدور شماره اقتصادی» سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتی https://www.tax.gov.ir و با استفاده از امکان « یادآوری کد رهگیری و اطلاعات ثبت نام» اقدام به دریافت کد رهگیری مالیاتی به صورت مجدد نمایند.

لازم به ذکر است که چنانچه صاحبان مشاغل در یک شرکت چند فعالیت شغلی داشته باشند، ملزم به انجام یک ثبت نام برای تمام فعالیت‌های شغلی محل مذکور می‌باشند.

در صورتی که شرکت خود را ثبت کرده اید و به دنبال ثبت برند و علامت تجاری خود هستید، می توانید از طریق فرم زیر استعلام های مربوط به ثبت برند خود را با ارزان ترین هزینه ثبت برند در ایران دریافت نموده و از مزیت های ثبت لوگو و علامت تجاری برای رشد توسعه کسب و کار خود و سود و درآمد بالاتر استفاده نمایید.

با ثبت درخواست خود می توانید تمامی مراحل ثبت برند تجاری را به صورت 100% آنلاین انجام  دهید.

ثبت برند آنلاین در سامانه پایدار ثبت

درخواست ثبت برند

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

2 دیدگاه دربارهٔ «دریافت کد رهگیری مالیاتی و اخذ و ثبت نام آن از طریق سامانه»

علی الله توکلی گفت:

دریافت کد رهگیری چگونه است؟

تیم تولید محتوا گفت:

از طریق سامانه هایی که آدرسشون در این مطلب قرار داده شده به راحتی می تونید این کار رو انجام بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره