پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت | لیست کامل تعرفه و قیمت ها در سال 1402

هزینه ثبت شرکت | لیست کامل تعرفه و قیمت ها در سال 1402

برای ثبت شرکت های تجاری و غیرتجاری باید در مراحل مختلف هزینه های مشخص شده ای را پرداخت کنید. اگر خودتان امور مربوط به ثبت شرکت را انجام دهید، هزینه ثبت شرکت فقط شامل هزینه های قانونی می شود که در سامانه و اداره ثبت شرکت ها آمده است. اما اگر کار را به دست موسسات و یا شخصض ثالث بسپارید، باید هزینه هایی را برای دستمزد و حق الثبت نیز در نظر بگیرید.

تعرفه و هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت ها در زیر به صورت کامل آمده است.

  • شرکت مسئولیت محدود: 1,500,000 تومان
  • شرکت سهامی خاص: 1,600,000 تومان
  •  شرکت خدماتی: 1,500,000 تومان
  • موسسه حقوقی: 2,800,000 تومان
  • شرکت سهامی عام: 2100000 هزار تومان
  • شرکت تعاونی: 5,500,000 تومان
  • شرکت تضامنی: 2,300,000 تومان
  •  ثبت آگهی در روزنامه رسمی: براساس میزان خطوط و حجم موضوع آگهی شرکت
  • تنظیم صورتجلسه شرکت: 950,000 هزار تومان
  • ثبت نام کد اقتصادی (حقیقی و حقوقی): 1,300,000 تومان
  • هزینه دفاتر پلمپ: 1,300,000 تومان

دقت کنید که برخی از این هزینه ها بعد از روال قانونی ثبت شرکت پرداخت می شوند. در واقع شما بعد از ثبت شرکت و برای انجام فعالیت به صورت قانونی نیاز دارید تا این هزینه ها را نیز پرداخت کنید. از جمله این کارها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دریافت کد اقتصادی برای شرکت
  • دفاتر پلمپ
  • دریافت کارت بازرگانی (در صورت نیاز)
  • دریافت گواهی نامه ایزو (در صورت نیاز)

مهم ترین دلیلی که شما برای ثبت انواع شرکت ها تماس می گیرید و قیمت های مختلفی را می شنوید، همین موضوع است. در برخی از موارد این هزینه ها به قدری تفاوت دارد که ممکن است دغدغه هایی را برای انتخاب یک موسسه توسط افراد و شرکت ها برای انجام امور ثبتی به وجود بیاورد.

شرکت های سهامی خاص به دلیل مزیت های بسیار بیشتری که برای شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی دارند، هزینه و قیمت بیشتری نیز برای ثبت شدن دارند. در کل می توان گفت که هر چقدر شرکت از اعتبار بیشتری برخوردار باشد، هزینه ثبت شرکت نیز بالاتر می رود. البته برای اینکه بتوانید شرکت خود را به درستی انتخاب کنید و هزینه های الکی برای اینکار مصرف نکنید، بهتر است ابتدا آشنایی کاملی با انواع ثبت شرکت ها در ایران پیدا کنید.

هزینه ثبت شرکت در پایدار ثبت

در ادامه دلیل پایین بودن تعرفه ثبت شرکت در پایدار ثبت نیز توضیح داده شده است.

شرکت های تجاری در سال 1402 برای ثبت شدن نیاز به پرداخت هزینه دارند. از طریق سامانه ثبت شرکت ها می توانید حق الثبت شرکت را پرداخت کنید. این در صورتی است که شما خودتان تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکت را انجام دهید.

اگر قصد دارید کار های مربوط به ثبت شرکت را به افراد و موسسات متخصص در این حوزه بسپارید، باید بدانید که درصد زیادی از هزنیه های پرداخت شده در این زمینه، مربوط به هزینه خدمات ثبتی است. با توجه به اینکه ثبت شرکت یک کار خدماتی است و شما برای کالا پول پرداخت نمی کنید، هزینه های مختلفی در مورد ثبت شرکت ها در نظر گرفته شده است. برای اینکه بتوانید شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید، باید لیست هزینه هایی که در این مطلب آورده شده است را برای هر کدام از انواع ثبت شرکت های مسئولیت محدود، سهامی خاص، شرکت های تجاری، تضامنی و … پرداخت کنید.

برای ثبت شرکت به صورت آنلاین کافی است فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

دلایل کم بودن هزینه ثبت شرکت موسسه پایدار ثبت

تعرفه و قیمت ثبت شرکت

شاید با دیدن این لیست هزینه ها و مقایسه آن ها با لیست هزینه های دیگر موسسات این سوالات را از خود بپرسید که دلیل این همه اختلاف در هزینه ثبت شرکت از طریق سامانه پایدار ثبت با دیگر موسسات خدماتی در زمینه ثبتی چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به اینکه سامانه پایدار ثبت تمامی کارهای مربوط به ثبت شرکت را به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور مراجعین انجام می دهد، درصد زیادی از هزینه های مربوط به خدمات و تعرفه های ثبت شرکت کاهش پیدا می کند.

دومین موردی که باعث کاهش تعرفه ثبت شرکتها در سامانه پایدار شده است، به قدمت این سامانه و البته خدمات ارزان برای رضایت بیشتر مشتریان برمی گردد. با توجه به اینکه امور ثبتی تعرفه خاصی ندارد و هزینه های آن توسط شرکت ها و موسسات خدماتی تعیین می شود، مشکلاتی برای بالا بردن تعرفه ها وجود دارد.

به همین دلیل سامانه پایدار سعی کرده است تا با پایین آوردن هزینه های ثبت شرکت سعی کند تا به کسب و کار های نوپای حقیقی و حقوقی این فرصت را بدهد تا بتوانند با ثبت و تاسیس شرکت خود، به سود و درآمد بالایی برسند.

قیمت ثبت شرکت در سال 1402

قیمت ثبت شرکت ها در سال 1402

در سال 1402 موسسه پایدار ثبت سعی کرد تا با ارائه کمترین هزینه و تعرفه ثبت شرکت ها، تمامی دغدغه های کاربران و شرکت ها برای تاسیس و ثبت قانونی را از بین ببرد. در سال 1401 شما می توانستید شرکت و موسسه خود را در انواع مختلفی مانند مسئولیت محدود، سهامی خاص و … به ثبت برسانید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود:

1,500,000 تومان

ثبت شرکت سهامی خاص:

1,600,000 تومان

در سال 1402 نیز با ارزان ترین تعرفه و هزینه ثبت شرکت می توانید موسسات و شرکت های مختلف را با موضوعات متفاوت به ثبت برسانید. در ادامه برای هر کدام از انواع شرکت ها لیست هزینه ها آورده شده است.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود نیاز به شرکا ندارند و به همین دلیل از طرفداران بسیار بیشتری برخوردار هستند. البته برای ثبت این نوع از شرکت ها هزینه های کمتری نیز در نظر گرفته شده است. به صورت کلی اگر بخواهیم هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود را به صورت تفکیک شده بیاوریم، لیست زیر توسط پایدار ثبت ارائه می شود.

  • هزینه مشاوره ثبت شرکت ها با کارشناسان پایدار ثبت:  با افتخار برای امور مشاره ثبت شرکت ها هزینه ای دریافت نمی شود.
  • قیمت انتخاب نام شرکت و استعلام شرکتهای قبلی: به صورت رایگان برای شما انجام می شود.
  • هزینه تهیه لوازم اداری شامل گیره و پوشه و کپی مدارک و …: 50 هزار تومان
  • هزینه مربوط به حق الوکاله: تقریبا 250 هزار تومان
  • کارمزد ثبت شرکت مسئولیت محدود در سامانه: 640 هزار تومان
  • قیمت حق الثبت تاسیس شرکت: از 250 هزار تومان شروع می شود.

این هزینه های ثبت شرکت مسئولیت محدود فقط به مربوط به کارهای اداری امور ثبتی است و بعد از این مرحله نیاز است تا هزینه هایی نیز برای آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار در نظر گرفته شده و پرداخت شود.

هزینه و تعرفه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به نوع روزنامه بستگی دارد و به صورت میانگین از 268 هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از لیست هزینه های روزنامه کثیرالانتشار می توانید با کارشناسان پایدار ثبت تماس بگیرید.

برای ثبت آگهی روزنامه رسمی نیز باید حداقل 268 هزار تومان پرداخت گردد. هزینه نهایی روزنامه رسمی به تعداد حروف آگهی مورد نظر بستگی دارد.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص نیز در بین هفت نوع مختلفی که شما می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید با توجه به شرایط و مدارکی که برای آنها در نظر گرفته شده است به عنوان پرطرفدارترین نوع ثبت شرکت ها معرفی می شوند.

برای اینکه بتوانید این شرکتها به ثبت برسانید باید سرمایه اولیه آنها که مبلغ یک میلیون ریال می باشد را حسابی به نام شرکت و در نزد بانک محفوظ بدارید. در کنار این هزینه ها طرح های مختلف دیگری نیز برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص در نظر گرفته شده است که از جمله مهمترین آنها می توان به ثبت اولیه و تایید نام شرکت در سامانه و تعیین نام آن و همچنین پرداخت هزینه هایی مانند حق الثبت و حق الوکاله اشاره کنیم.

به صورت کلی می توان لیست زیر را برای ثبت شرکت های سهامی خاص به عنوان هزینه و قیمت این نوع از شرکت ها در نظر گرفت.

  • مشاوره آنلاین با کارشناسان و متخصصین امور ثبت شرکتها: با افتخار مشاوره 100% آنلاین و رایگان
  • هزینه انتخاب نام شرکتهای سهامی خاص: رایگان در پایدار ثبت
  • هزینه تهیه پوشه و گیره، امور پستی و موارد این چنینی: 50 هزار تومان
  • هزینه حق الوکاله وکیل ثبت شرکت ها: تقریبا برای سهامی خاص 300 هزار تومان
  • تعرفه حق الثبت شرکتها: از 250 هزار تومان شروع می شود.
  • کارمزد و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص: 740 هزار تومان

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص نیز بعد از این مراحل ادامه دارد و شرکت ها باید برای درج آگهی روزنامه رسمی شرکت و همچنین درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار هزینه هایی را در نظر بگیرند.

هزینه درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به روزنامه مورد نظر بستگی دارد اما به صورت عادی از 268 هزار تومان می توانید در رونامه هایی مانند ابرار آگهی خود را منتشر کنید.

برای درج آگهی روزنامه رسمی شرکت نیز به صورت پایه ای مبلغ 268 هزار تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به میزان حروف و کارکترهای آگهی مورد نظر که برای چاپ ارسال می شود، این هزینه نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری

شرکت ها و موسسات غیرتجاری را نیز می توان به صورت های مختلفی و با پرداخت هزینه مناسب به ثبت رساند. موسسات غیرتجاری برای ثبت شدن باید هزینه های مختلفی از جمله حق الثبت که به صورت قانونی و ثابت می باشد و همچنین هزینه های مختلفی از جمله هزینه آگهی روزنامه رسمی و ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار را پرداخت نمایند.

برای انتخاب اسم و نام شرکت نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید زیرا در کنار مشاوره رایگان، تمامی این امور به صورت آنلاین و رایگان توسط پایدار ثبت به شما ارائه می شود.

در کنار این امور خدماتی که به صورت رایگان به شما ارائه می شود، هزینه های دیگری نیز برای ثبت موسسات غیرتجاری در نظر گرفته شده است.

  • هزینه تهیه پوشه، گیره و لوازم اداری و همچنین پاکت پستی و …: تقریبا 50000 تومان (پنجاه هزار تومان)
  • حق الثبت شرکت: تقریبا 50000 (پنجاه هزار تومان)
  • هزینه حق الوکاله وکیل دادگستری: حدود 250000 تومان (دویست و پنجاه هزار تومان)
  • هزینه درج آگهی روزنامه رسمی شرکت: از 255 هزار تومان شروع می شود (افزایش با توجه به تعداد حروف و کاراکتر)
  • هزینه درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار: از 255000 تومان شروع می شود (متغیر با توجه به روزنامه ها)

هزینه ثبت شرکت تضامنی

لیست تعرفه های ثبت شرکت در ایران

زمانی که یک شرکت تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو و یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به آن شرکت تضامنی می گویند. در صورت عدم کفایت و بروز مشکل، اگر اموال شرکت برای پرداخت دیون شرکت کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام کلیه دیون و تعهدات شرکت می باشد. نکته مهمی که در مورد شرکت های تضامنی وجود دارد این است که در صورتی که بین شرکاء قرار دادی غیر از این بسته شود از نظر قانون ارزشی نخواهد داشت.

برای ثبت شرکت های تضامنی نیز علاوه بر هزینه هایی که برای ثبت قانونی شرکت در اداره ثبت شرکتها در نظر گرفته می شود، باید هزینه های دیگری شامل آگهی روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار را نیز در نظر گرفت.

البته برای انتخاب نام شرکت تضامنی نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارید و اگر موسسه ای از شما برای انتخاب نام شرکت هزینه ای دریافت کرد می توانید از طریق فرم های قرار گرفته روی سایت برای ثبت شرکت تضامنی از طریق پایدار ثبت اقدام نمایید.

شرکت های تضامنی با توجه به اینکه در گام پایانی همه افراد تحت مسئولیت هستند، برای پرداخت هزینه ها نیز همه افراد را مسئول می داند. هزینه ثبت شرکت های تضامنی نیز به صورتی است که می توانید به صورت آنلاین و با کمترین تعرفه آن را به ثبت برسانید.

  • هزینه مشاوره تخصصی: کاملاً رایگان
  • هزینه تعیین نام شرکت: کاملاً رایگان
  • هزینه تهیه پوشه، پاکت، گیره، پست و دیگر اقلام: حدود 50000 تومان (پنجاه هزار تومان)
  •  تعرفه و هزینه حق الوکاله وکیل دادگستری: حدوداً 240000 تومان (دویست و چهل هزار تومان)
  • کارمزد موسسه پایدار ثبت: 1 میلیون و 800 هزار تومان
  • هزینه درج آگهی روزنامه رسمی شرکت تضامنی: از 255 هزار تومان با توجه به تعداد کاراکتر و حروف
  • هزینه روزنامه کثیرالانتشار: برای هر روزنامه متغیر است (از 255 هزار تومان شروع می شود)

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بینیان را می توان به هر کدام از انواع شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت رساند. این شرکت ها در زمینه های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت می کنند.

برای ثبت این نوع از شرکت ها می توانید با ارائه مدارک ثبت شرکت به صورت سهامی خاص یا مسئولیت محدود اقدام کنید و نیازی به ثبت دیگر نوع شرکت ها نیست. در نظر داشته باشید که هزینه ثبت شرکت دانش بنیان نیز هیچ تفاوتی با دیگر شرکت ها ندارد.

برای ثبت شرکت های دانش بنیان نیز مدرک تحصیلی در نظر گرفته نشده است و از این نظر شرایط خاصی نیز لحاظ نشده است. پس به راحتی می توان با ارائه مدارک مربوط به ثبت شرکتها، تاسیس این شرکت ها را با ارزان ترین تعرفه از طریق سامانه پایدار ثبت انجام داد.

قیمت ثبت شرکتها در تهران

به طور کلی در کشورمان هزینه های مربوط به امور ثبتی به چند بخش مختلف تقسیم می شوند که بخشی از آنها ثابت و کاملاً مصوب و قانونی بوده و برخی دیگر نیز با توجه به خدماتی که موسسات و مراکز مختلفی که در زمینه ثبت شرکت و برند فعالیت می‌کنند ارائه می‌کنند تعیین و تصویب می شود.

به همین دلیل می توانیم بگوییم که قیمت ثبت شرکت در تهران و در دیگر شهرستانها به هیچ عنوان ثابت و مشخص نیست و موسسات مختلف بر اساس نوع خدماتی که ارائه می کنند هزینه های متفاوتی را در نظر می گیرند.

هزینه ثبت شرکت در تهران

در تهران موسسات و مراکز مختلفی وجود دارند که عملیات ثبت شرکت را انجام داده و هزینه های متفاوتی برای آن در نظر می گیرند.  این موسسات و مراکز سعی می کنند تا با استفاده از شرایطی که به وجود آمده است بهترین هزینه و خدمات را در اختیار شرکت ها و کسب و کارهای مختلف قرار دارند اما در برخی از موارد این هزینه ها به قدری بالاست که شرکت ها و کسب و کارها از ثبت شرکت و کسب و کار خود به صورت کاملاً قانونی منصرف می شوند.

هزینه روزنامه رسمی شرکت چقدر است؟

بعد از اینکه از طریق سامانه اقدام به انجام مراحل ثبت شرکت نموده و تاییدیه سامانه و رجوع به اداره ثبت برای دریافت آگهی ثبت شرکت خود را دریافت کردید تا زمانی که این آگهی در روزنامه رسمی شرکت ثبت نشده باشد و به اطلاع عموم نرسد هیچ گونه ارزشی برای شرکت شما ندارد و در واقع شرکت شما از نظر قانونی انگار به ثبت نرسیده است.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

پس برای اینکه شرکت شما به شکل کاملا قانونی پیدا کند و به اطلاع عموم مردم برسد باید هزینه را برای انتشار و پرداخت روزنامه رسمی در نظر بگیرید. در واقع این مرحله در کنار پرداخت روزنامه کثیرالانتشار به عنوان آخرین مراحل ثبت شرکت در نظر گرفته می‌شود که هزینه های آنها برای هر کدام از روزنامه ها متفاوت می باشد.

این یعنی هزینه پرداخت روزنامه رسمی کثیرالانتشار با توجه به مدت زمان انتشار آگهی و همچنین نوع روزنامه متفاوت از شما زمانی که در روزنامه های معروف تر و خارجی شرکت خود را در جایگاه های متفاوتی و با مدت زمان بیشتری به ثبت برساند قاعدتاً باید هزینه روزنامه رسمی کثیرالانتشار بیشتری را برای ثبت شرکت خود را به صورت قانونی و در معرض عموم قرار دادن آن پرداخت نمایید.

هزینه آگهی روزنامه کثیرالانتشار

تعرفه روزنامه رسمی ثبت شرکت فوری از 255 هزار تومان تا 530 هزار تومان متغییر می باشد. 255 هزار تومان برای موضوعات خیلی کوتاه و برای موضوعات شرکت بلندتر و طولانی تر گاها تا بیشتر از 530 هزار تومان می باشد.

همچنین پرداخت روزنامه کثیر الانتشار درهنگام درج آگهی نیز بستگی به تعداد کلمات و نوع روزنامه کثیرالانتشار می‌باشد. یعنی تعرفه درج آگهی ثبت شرکت فوری در روزنامه همشهری از روزنامه ابرار بیشتر بوده و متقاضی باید هزینه بالاتری را پرداخت نماید. در نهایت تعرفه ثبت شرکت مسئولیت محدود فوری توسط موسسه حقوقی پایدار ثبت جزو کمترین قیمت ها در بین تمامی موسسات می باشد که به قیمت اعلامی شرکت، هیچ هزینه دیگری اضافه نخواهد شد.

تعرفه های در نظر گرفته شده برای ثبت شرکت های فوری مختلف با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد؛ برای اطلاع دقیق تر باید با موسسه تماس بگیرید؛ ولی امتیازی که شرکت های سهامی عام در مقایسه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارند، این است که مالیات های مستقیم شرکت هایی که سهام آن ها از طرف هیات پذیرش بورس برابر قانون برای معامله در بازار بورس پذیرفته شده اند، از سال پذیرش تا سالی که از فهرست نرخ ها در بورس حذف نشده اند معادل ده درصد (10%) مالیات آن ها بخشوده می شود (5/22 درصد دریافت می شود).

6 دیدگاه دربارهٔ «هزینه ثبت شرکت | لیست کامل تعرفه و قیمت ها در سال 1402»

Sadaf گفت:

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص با هم فرق داره؟

علی پایدار گفت:

کاربر عزیز

بله حدودا 100 هزار تومان توی ثبت فرق دارند.

محمد فرج الهی گفت:

درود
هزینه حق الثبت افزایش سرمایه به مبلغ 79.900.000.000 ریال در مناطق آزاد تجاری چه مبلغی است

علی پایدار گفت:

سلام وقت بخیر
لطفا بابت این موضوع با موسسه در ارتباط باشید.

02125917699

سیروس تقی پور گفت:

با سلام و خسته نباشید
بنده در سال گذشته یک شرکت ثبت کردم و الان قصد یکسری تغییرات دارم از جمله تغییر آدرس و افزودن 2 نفر به اعضای هیئت مدیره و حذف یک نفر از شرکا ، هزینه و زمان این کار چقدر هست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر برای اطلاع دقیق از هزینه ها به مدارک و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما می باشد. لطفا با کارشناسان مجموعه پایدار ثبت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره