پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
رتبه بندی

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاهده لیست اعضا

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاهده لیست اعضا

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای چگونه است؟ شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای مشاوره چگونه است؟ لیست اعضا و افراد امتیازآور شرکت ها را از کجا می توانیم مشاهده کنیم؟ در پاسخ به تمامی این سوالت سعی کرده ایم تا مطلب کاملی را تهیه کنیم تا بتوانید به راحتی پاسخ تمامی مشکلات خود را دریافت نمایید.

هرچه تعداد نیروهای فنی و متخصص حاضر در شرکت پیمانکاری شما بیشتر باشد، شما شانس بالاتری برای اخذ رتبه بهتر خواهید داشت. اخذ رتبه خوب نشانگر کیفیت شركت و تيم شما است، بنابراین افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری، امری اساسی در اخذ بهترین رتبه پیمانکاری است.

اگر برای اولین بار جهت اخذ رتبه پیمانکاری اقدام مي کنید، ممکن است که اطلاعات شما كافي نباشد اما کسب اطلاعات لازم برای شما ضروری است. سامانه آنلاین پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه ثبتی در سراسر کشور، تمامی امور ثبت شرکت شما را به صورت آنلاین انجام می دهد و این مقااله را درباره این موضوع خاص و مهم برای کاربران تهیه کرده است تا پاسخ تمامی سوالات آن ها را بدهد.

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری

اخذ رتبه پیمانکاری می تواند نقطه شروع جذب سرمایه و پروژه برای شرکتهای پیمانکاری تلقی شود. مراجع صدور رتبه پیمانکاران به شما  ( ساجات ) به عنوان یک پیمانکار، رتبه ای بین ۱ تا ۵ اختصاص می دهند؛ البته در صورتی که بتوانید ثابت کنید از امکانات و نیروهای فنی لازم بهره می برید.

امکانات و توان فنی بیشتر به اخذ رتبه بهتر منجر می شود اما اگر فقط حداقل معیارهای مراجع مربوطه را برآورده کنید، آنگاه کمترین رتبه ممکن یعنی رتبه ۵ پیمانکاری به شما تعلق خواهد گرفت. هرچه تعداد نیروهای فنی و متخصص حاضر در شرکت پیمانکاری شما بیشتر باشد، با توجه به شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای شانس بالاتری برای اخذ رتبه بهتر خواهید داشت.

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری

شرایط امتیاز آوری هیئت مدیره چگونه است؟

به استناد بند (ت) ماده ۱۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران، دارا بودن تحصیلات مربوط دانشگاهی مندرج در پیوست آیین نامه (حداقل لیسانس) برای مدیر عامل و حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره الزامی است.

امتیاز مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره که حداقل دارای مدرک لیسانس باشند طبق سابقه 15 سال اخیر حضور در شرکت های پیمانکاری و براساس شرایط ثبت شرکت بر طبق دستوالعمل ها، به عنوان مدیر عامل و یا هیئت مدیره محاسبه می شود. چنانچه این افراد به صورت پیوسته در این مدت در جایگاه مدیر عامل یا هیئت مدیره شرکت فعلی فعالیت کرده باشند، امتیاز آنها در تمام رشته های درخواستی حساب خواهد شد اما اگر در شرکتی غیر از شرکت فعلی فعالیت کرده باشند، امتیاز آنها فقط در یک رشته محاسبه خواهد شد.

با توجه به شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای در نظر گرفته شده، بعد از ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی و ساختمانی، مدیر عامل باید دارای سابقه بیمه حداقل هفت سال باشد. اما اگر افراد امتیاز آور دیگر را نیز لحاظ کنیم مجموع سابقه بیمه اعضای امتیاز آور شرکت نباید از شش سال کمتر باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که چندین نفر از اعضا در مجموع دارای حداقل شش سال سابقه بیمه هستند، شرکت می تواند در دو رشته مختلف اقدام به اخذ رتبه کند اما اگر فقط یک نفر با حداقل سابقه هفت سال در شرکت حضور دارد، شرکت می تواند فقط در یک رشته برای اخذ رتبه درخواست دهد.

شرکتهای پیمانکاری که قبل از سال 1381 تشکیل شده باشند (دارای تیک قدیمی باشند) مشمول داشتن حداقل مدرک کارشناسی توسط دو سوم از اعضای امتیازآور شرکت نیستند مگر قرار باشد که فرد جدیدی به شرکت بپیوندد که در آن صورت حتمی باید دارای حداقل مدرک کارشناسی باشد.

یکی از مهم ترین شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای برای مدیرعامل این است که مدیر عامل شرکت حتماً باید دارای کارت پایان خدمت باشد اما اعضای هیئت مدیره می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند، البته به شرطی که تحصیلات خود را در بازه زمانی قانونی به پایان برسانند.

مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، برای رتبه بندی پیمانکاران بر اساس سابقه مستمر در پانزده سال اخیر حضور در مدیرعاملی و یا عضو هیئت مدیره آن شرکت، به شرح زیر در رشته‌های درخواستی با ضریب ۲۰ امتیازآور می‌شوند: (فوق دیپلم و پایین‌تر با ضریب ۱۰)

  1. سابقه حضور در هیئت مدیره همان شرکت در تمام رشته‌های درخواستی محاسبه می‌شود.
  2. برای سابقه خارج از هیئت مدیره همان شرکت، با ارائه گواهی بیمه، امتیاز آنها فقط برای یک رشته محاسبه می‌شود. سابقه خدمت سربازی مرتبط در شرکت‌های پیمانکاری با پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی جزء سابقه کارکنان و اعضای هیئت مدیره محاسبه می‌شود. (فقط سوابقی که بعد از تاریخ اخذ مدرک باشد).با توجه به شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری در نظر گرفته شده، امتیاز مربوط به سابقه بیمه افراد بر اساس مجموع بیمه پرداخت شده برای آنها در ۳۶ ماه گذشته محاسبه می‌شود. بنابراین پرداخت بدهی‌های قبل از این دوران در محاسبه امتیاز لحاظ نمی‌شود.

مشاهده لیست افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری

تبصره:

* در شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای این موضوع در نظر گرفته شده است که اگر شرکتی مایل به استفاده از تجربه افراد بازنشسته به عنوان مدیرعامل یا هیئت مدیره باشد، با توجه به فقدان مدرک بیمه، امتیاز بر اساس قرارداد فرد مذکور با شرکت و گواهی اشتغال که شامل پروژه های مورد همکاری باشد محاسبه می شود. لازم به ذکر است تنها سابقه بازنشستگی مرتبط قابل قبول است.

*کارمندان بخش‌های دولتی تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به عنوان مدیرعامل، هیئت مدیره یا سهامدار بیش از ۵ درصد در شرکت‌های خصوصی فعالیت کنند، اما اجازه دارند که به عنوان نماینده سهام دولت یا به صورت انتقال و مأموریت به شرکت‌های دولتی بپیوندند. معرفی این افراد که از شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های هلدینگ به شرکت زیرمجموعه مأمور شده‌اند، به‌عنوان افراد امتیاز آور، درصورتی‌که مدت حضور مستمر در شرکت مقصد بر اساس مدارک مثبته بیش از یک سال بوده باشد بلامانع خواهد بود.

*در مورد افراد امتیازآور شرکت ها که حق بیمه برای آنها به طور همزمان در چند شرکت پرداخت می شود، این افراد متعلق به شرکتی است که بالاترین حق بیمه کارگاهی برای آنها پرداخت می شود. در صورتی که قصد استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری را دارید می توانید از این مقاله پایدار ثبت استفاده نمایید.

شرایط امتیاز آوری سایر کارکنان

علاوه بر اعضای هیئت مدیره می‌توان از سهامداران و کارکنان نیز به منظور بالا بردن امتیاز شرکت استفاده کرد. اصلی‌ترین شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری برای کارمندان این است که علاوه بر داشتن مدرک مرتبط دارا بودن 36 ماه بیمه در طی 48 ماه گذشته است، یعنی در طی 4 سال باید 3 سال حق بیمه داشته باشند و حداقل سه ماه آخر حق بیمه آنها باید از جانب شرکت متقاضی امتیاز پرداخت شده باشد.

به‌ منظور تسهیل در ارائه بیمه تجمعی افراد امتیاز آور، شرکت‌های متقاضی می‌توانند در صورتی که سوابق بیمه‌ای افراد امتیاز آور از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی قابل دریافت باشد، این سوابق را دریافت کرده و پس از درج جمله کپی برابر اصل است و امضای مدیر عامل به همراه مهر شرکت به‌عنوان مستند بیمه تجمیع ارائه دهند.

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای

مدرک تحصیلی برای اخذ شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری

وجود یک عضو هیئت مدیره، مدیرعامل یا کارکنان امتیاز آور با رشته تحصیلی زمینه (فوق دیپلم و بالاتر) برای هر رشته (پایه) درخواستی پیمانکار الزامی است.

مدرک تحصیلی به عنوان یکی از مهم ترین موارد در شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای در نظر گرفته شده است و باید به این مقوله دقت زیادی داشته باشید. در مورد مدرک تحصیلی و تاثیر آن بر هزینه ثبت شرکت پیمانکاری و دیگر شرکت های بیمه ای و حقوقی، در یک مطلب به صورت کامل توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

 شرایط پذیرفتن معافیت تحصیلی برای افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری چگونه است؟

به استثناء مدیر عامل که ملزم به داشتن کارت پایان خدمت است. سایر اعضای هیئت مدیره می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند مشروط بر اینکه این افراد در راستای استفاده از این امتیاز، تحصیلات خود را در دوره قانونی مقرر طی نمایند. البته شرایط و مقررات مربوط به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های شرکت نباید با شرایط فرد مذکور مغایرتی داشته باشد.

ما در سامانه پایدار ثبت مفتخر خواهیم بود تا شما را در مورد این موضوع مهم یاری کنیم. وکلای مجرب ما آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما هستند. تنها کافی است با ما تماس حاصل کنید و از مشاوره استفاده کنید.

تامین نیروی امتیاز آور در شرکت های تازه تاسیس

گاهی شرکت ها نیازمند نیروهایی هستند که تحصیل کرده در رشته مدنظر آن ها بوده و مدرک دانشگاهی مورد نظرشان را داشته باشند که این دسته از نیروها، نیروهای امتیاز آور برای آن شرکت محسوب می شوند. لزوم داشتن نیروی امتیاز آور برای یک شرکت دریافت رتبه پیمانکاری و یا رتبه مشاور است.

در شرایط افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای و مدارک ثبت شرکت مورد نیاز برای هر کدام از این امور، این موضوع در نظر گرفته شده است که شرکت های جدید باید درصدد جذب نیروی امتیاز آور باشند و می بایست در هیئت مدیره مهندس هايي داشته باشند که علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط، سوابق کاری قابل ملاحظه ای داشته و همچنین دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی نیز باشند. اگر شرکتی بخواهد تنها در یک رشته رتبه پیمانکاری اخذ کند به یک مهندس امتیاز آور با 7 سال سابقه بیمه جهت شرکت در هیئت مدیره نیازمند است و در صورتی که شرکت تازه تاسیس بخواهد در دو رشته متفاوت رتبه پیمانکاری داشته باشد می بایست از دو نیروی مهندس امتیاز آور که دارای رشته های مختلفی هستند و هر کدام حداقل 3 سال سابقه بیمه در 4 سال اخیر دارند در هیئت مدیره بهره ببرد.

این مهندس باید کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشد (آقایان) و نباید کارمند دولت باشد. موضوع مهمی که ممکن است شرکت های جدید را با چالش روبه رو کند این است که چگونه تامین نیروی امتیاز آور را انجام داد و مهندسین امتیاز آور با شرایط فوق را تامین نمود زیرا در بسیاری از موارد افراد با این شرایط نیستند یا خود مشغول به کار هستند و در هیئت مدیره دیگری عضویت دارند. در این شرایط شرکت می بایست خود شروع به تامین مهندس نماید.

به گونه ای که از مهندس امتیاز آوری که در شرکت های دیگر مشغول به کار هستند، دعوت می نماید تا با عنوان متخصص در هیئت مدیره شرکت جدید التاسیس عضو شود و تجربیات خود را برای تامین نیروی امتیاز آور با توجه به شرایط افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای در اختیار شرکت قرار بدهد.

یک موسسه رتبه بندی حرفه ای به شرکت های جدید جهت اخذ رتبه پیمانکاری یا رتبه مشاور کمک می نماید تا در طی این فرآیند و تامین نیروهای تازه تاسیس مشکلی برای شرکت چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ صلاحیت رتبه بندی شرکت مشکلی به وجود نیاید.

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای مشاوره

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای مشاوره

شرکت های مشاوره ای نیز شرکت های هستند که با توجه به اسم آن ها از فعالیت در زمینه های مشاوره ای برای جذب مشتری و افزایش سود و درآمد استفاده می کنند.

شرایط در نظر گرفته شده برای افراد امتیاز آور این شرکت ها نیز مانند شرکت های پیمانکاری است و شما می توانید به راحتی با توجه به این شرایط برای کسب امتیازات بالاتر اقدام نمایید.

در صورتی که سوالی در زمینه مشاهده لیست افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری یا مشاوره ای داشتید می توانید به صورت 24 ساعته و آنلاین با تیم کارشناسان حقوقی پایدار در ارتباط باشید.

شرکت پیمانکاری چیست و چه مزیت هایی دارد؟

بعد از اطلاع از تمامی شرایط مورد نیاز برای افراد امتیازآور در شرکت های پیمانکاری بهتر است به تعریف کامل این نوع از شرکت ها و انواع آن ها بپردازیم.

شرکت های پیمانکاری در واقع شرکت های واسطه هستند که با سازمان ها و ارگان های دولتی برای انجام پروژه ها قرارداد های همکاری را امضا می‌کنند. این شرکت ها ممکن است نیروی کاری و همچنین ابزارآلات وسایل را خودشان تامین کرده و آنها را نیز به صورت دوره‌ای و پروژه‌های از طریق دیگر شرکت‌ها جذب نمایند و در پروژه هایی که به آنها سپرده می‌شود تا انتهای مراحل کار به صورت قرارداد موقت در اختیار داشته باشند.

این شرکت ها معمولاً قرارداد یکسان و ثابتی ندارند و با توجه به پروژه های مختلف فعالیت آنها شکل می گیرد و همین مسئله باعث می‌شود تا اهمیت ثبت شرکت در این فعالیت ها بالاتر برود به طوری که با توجه به روند ثبت شرکت پیمانکاری شما می توانید با قانونی کردن تمامی فعالیت‌های خود در مزایده ها و مناقصه هایی که برای شرکت ها برگزار می‌شود شرکت نمایید و از این طریق بتوانید با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی قراردادهای همکاری را امضا نموده و به سود و درآمد بسیار بالایی برسید.

علاوه بر این زمانی که شما تمامی فعالیت های خود را در قالب شرکت پیمانکاری به صورت رسمی و قانونی به ثبت برسانید می‌توانید اعتماد مشتریان و همچنین سازمان ها و شرکت ها را نسبت به کسب و کار خود را بالاتر برده و به همین دلیل می توان قراردادهای همکاری بیشتری را امضا نموده و البته اعتبار بیشتری را در زمینه شرکت‌ها و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می شود به دست بیاورید.

شاید برای شرکت های پیمانکاری مهمترین عنصر شرکت در مناقصه ها و مزایده ها و برنده شدن در آنها و البته به دست آوردن سود و درآمد بسیار بالا از طریق فعالیت در این مناقصه و مزایده ها باشد اما نباید از اعطای نمایندگی از طریق ثبت قانونی شرکت پیمانکاری نیز بگذریم که به شما اجازه می دهد تا به راحتی در شهرها و استان‌های مختلف نمایندگیهای را دایر نمایید و قرارداد همکاری را با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی که در این شهرها و استان‌ها قرار دارند امضا کنید.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

به طور کلی می‌توانیم بگوییم با توجه به مراحل و شرایطی که در تعریف شرکت پیمانکاری به آنها پرداختیم می‌توانیم بگوییم که با رعایت تمامی شرایط ثبت شرکت به صورت کامل می‌توانید ۰ تا ۱۰۰ فعالیت‌های خود را انجام دهید و البته از وضعیت بسیار زیادی که در این زمینه به صورت رسمی و قانونی در نظر گرفته شده است بهره مند شوید.

انواع ثبت شرکت پیمانکاری

به صورت کلی در کشورمان شما شرکت و فعالیت‌های رسمی خود را میتوانید به ۷ نوع مختلف به ثبت برسانید که هر کدام از این مدل های مختلف ثبت شرکت دارای شرایط و البته مدارکی است که برای هر کدام از آنها در نظر گرفته شده است تا کاربران با فراهم کردن این مدارک بتوانند شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت برسانند.

در این میان شرکت ها و کسب و کارهایی که قصد دارند فعالیت های خود را با شرایط بهتری به ثبت برسانند از ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود و سهامی خاص استفاده می‌کنند که می‌تواند مزیت های بسیار زیادی را نیز با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده است همراه داشته باشد.

پس اگر قصد دارید تمامی مراحل ثبت شرکت پیمانکاری را انجام دهید باید مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را برای ثبت شرکت بصورت مسئولیت محدود به سهامی خاص را آماده کرده و در اختیار مراجع ثبت کننده قرار دهید.

نتیجه گیری نهایی:

به عنوان نتيجه گيري نهايي در مورد شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری اين موارد باید مد نظر قرار گیرد:

تشخیص صلاحیت هیئت مدیره، شرایط پذیرفتن معافیت تحصیلی، سابقه خدمت سربازی و مدرک تحصیلی مرتبط با رشته درخواستی پیمانکار.

لازم به ذكر است وجود یک عضو هیات مدیره، مدیرعامل یا کارکنان امتیاز آور با رشته تحصیلی زمینه برای هر رشته درخواستی پیمانکار الزامی است. افراد بازنشسته می توانند مدیر عامل، عضو هیات مدیره و کارکنان امتیاز آور محسوب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره