پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

ایزو 17025

ایزو 17025

استاندارد کیفیتی در نظر گرفته شده برای آزمایشگاه ها باعث افزایش اعتبار آن ها در بین مردم و البته ارزش و اعتبار نتایج آن ها برای مراجع مختلف نیز می شود. ایزو 17025 به عنوان استاندارد سنجش کیفیت آزمایشگاه ها در نظر گرفته شده است این استاندارد به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی امور مربوط به سنجش آزمایشگاه را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

اینکه ایزو 17025 چیست و استاندارد های آن شامل چه مواردی است را در ادامه به صورت کامل توضیح می دهیم. در صورتی که قصد دارید برای اخذ ایزو و استاندارد های مختلف آن اقدام نمایید، باید از طریق مراجع معتبر اینکار را انجام دهید.

پایدار ثبت به عنوان یکی از مهم ترین و معتبرترین مراکز می تواند به دریافت ایزو معتبر از مراجع جهانی کمک کند. استاندارد های ایزو به صورت جهانی و یا کشوری از طریق شرکت های مختلف صادر می شوند که پایدار ثبت می تواند برای سنجش کیفیت آزمایشگاه شما این استاندارد را به بهترین شکل ممکن در میحط شما پیاده سازی کند.

استاندارد ایزو 17025 چیست؟

قطعا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید آزمایش بدنی در زمینه های مختلف ورزشی یا تست سلامت جسمانی و یا حتی برای تشخیص بیماری داشته باشید.

قطعاً زمانی که آزمایشگاه مورد نظر دارای استاندارد های کیفیت نباشد، شما به هیچ عنوان به آن آزمایشگاه اعتماد نمی کنید و کار های مربوط به سنجش آزمایش خود را به آن ها نمیسپارید.

ضمناً گواهی ها و سنجش های صادر شده توسط این آزمایشگاه ها ممکن است توسط مراجع مهم مورد پذیرش قرار نگیرند. به همین دلیل باید تمامی آزمایشگاه ها برای دریافت این استاندارد کیفیتی اقدام نمایند تا بتوانند از نظر قانونی به عنوان یک مرجع صادر کننده و سنجش سلامت فعالیت کنند.

استاندارد ایزو 17025 در بخش های مختلف تدوین شده است و استاندارد های آن به صورت منظم در هر سیستم و آزمایشگاهی باید پیاده سازی شود.

در کشورمان مراکز مختلفی برای صدور و اخذ ایزو در نظر گرفته شده است. نکته ای مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که حتما از ایزو معتبر و مراکز معتبر برای دریافت ایزو استفاده نمایید. این یعنی شما باید ابتدا هویت و اعتبار مرکز مورد نظر برای دریافت ایزو را نیز مورد بررسی قرار دهید.

دریافت ایزو 17025

پایدار ثبت با تشکیل یک گروه فنی و تخصصی سعی کرده است تا تمامی امور مربوط به اخذ ایزو از مراکز معتبر را به صورت کامل و از 0 تا 100 انجام دهد. تاییدیه مراکز معتبر در این زمینه می تواند بهترین کمک برای شما باشد تا بتوانید از طریق فرم های قرار گرفته در این صفحه به راحتی این استاندارد را برای آزمایشگاه خود دریافت نمایید.

کاربرد استاندارد ایزو 17025

یکی دیگر از سوالات مهمی که در مورد استاندارد 17025 پرسیده می شود این است که این استاندارد برای چه مراکز و آزمایشگاه هایی باید دریافت شود.

به صورت کلی باید گفت تمامی آزمایشگاه هایی که در زمینه انجام آزمون ها، کالیبراسیون و نمونه برداری فعالیت می کنند باید این استاندارد را دریافت نمایند.

برای تمامی آزمایشگاه هایی که در حال اجرای سیستم فنی و کیفی هستند و البته فارغ از تعداد پرسنل و نیرو هایی که در آن آزمایشگاه ها فعالیت دارند، توصیه می شود تا برای دریافت این استاندارد بین المللی اقدام نمایند.

نکته مهمی که برای پیاده سازی ایزو 17025 باید در نظر داشته باشید این است که اگر یک سازمان و آزمایشگاه این استاندارد را در محیط خود پیاده سازی کند، در واقع الزامات ایزو 9001 را نیز پیاده سازی کرده است. برخی از استاندارد هایی که در ایزو 9001 پوشش داده نشده اند، در این استاندارد به صورت کامل پوشش داده می شوند.

صدور و دریافت استاندارد 17025

هرچند الزامی برای دریافت این استاندارد وجود ندارد و سازمان ها برای افزایش ارزش و اعتبار خود این استاندارد را در محیط کاری خود پیاده سازی می کنند اما جایی که شما باید برای  دریافت ایزو به آن مراجعه نمایید مهم است.

با توجه به اطلاعاتی که کارشناسان پایدار ثبت در اختیار ما قرار داده اند، گواهینامه های ایزو ۱۷۰۲۵ iso توسط مراجع CB به صورت non accredited امکان صدور دارند و آزمایشگاه ها با پیاده سازی و ممیزی توسط یک نهاد ارزیاب خارجی certification body امکان ممیزی و دریافت گواهینامه مذکور را خواهند داشت.

صدور ایزو 17025

با توجه به تجربه ای که کارشناسان پایدار ثبت در زمینه دریافت ایزو 17025 دارند، توصیه شده که این استاندارد توسط سازمانهای اعتبار بخشی (ACCREDITATION BODY) ممیزی و صادر گردد.

لذا با توجه به تمامی این موارد و لزوم پیاده سازی این استاندارد و استفاده از ممیزی های آن در بخش های مختلف می توان گفت که، سازمان اعتبار بخش حاضر در ایران (AB)، مرکز تایید صلاحیت موسسه استاندارد ایران (NACI) قادر به ممیزی و صدور گواهینامه ISO 17025 می باشد.

چک لیست استاندارد 17025 برای آزمایشگاه ها

چک لیست مورد نظر برای سازمان هایی که قصد دارند تا برای دریافت ایزو 17025 اقدام نمایند، حدودا 150 سوال را در خود جای داده است. ترتیب قرار گرفتن این سوالات از اهمیت برخوردار نیست و سازمان ها باید تمامی این چک لیست را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی و پر کنند.

چک لیست استاندارد ایزو 17025

اخذ استاندارد 17025 از منابع معتبر

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، دریافت و اخذ این استاندارد می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای آزمایشگاه ها داشته باشد. در برخی از موارد نتایج آزمایشگاه هایی که ایزو 17025 را دریافت نکرده باشند، مورد تایید مراجع و مقامات دولتی نخواهد بود.

به همین دلیل باید سعی کنید تا از طریق مراجع معتبر برای دریافت چک لیست استاندارد 17025 اقدام نموده و البته در سریع ترین زمان ممکن از طریق مراجع معتبر، تمامی استاندارد های این گواهینامه را در محیط کاری خود پیاده سازی کنید.

یکی از خدمات ویژه ای که پایدار ثبت در زمینه اخذ استاندارد های ایزو ارائه می دهد، مربوط به دریافت ایزو و استاندارد آزمایشگاهی 17025 است. از طریق کارشناسان و متخصصین این حوزه می توانید بدون هیچ مشکلی و با مشاوره رایگان به راحتی و با ارزان ترین هزینه، تمامی چک لیست ها و استاندارد های مربوط به ایزو 17025 را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ثبت درخواست خود می توانید از طریق فرم زیر و با وارد کردن اطلاعات مورد نظر، درخواست خود را ثبت نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «ایزو 17025»

Reza.jafarian گفت:

مدارک و مستند سازی این گواهینامه رو از کجا میشه دید؟؟

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر بعد از ثبت درخواست و پر کردن فرم های قرار داده شده در پایین صفحه، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و تمامی اطلاعات را درباره گواهینامه ایزو 17025 دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره