پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ثبت شرکت در رشت

ثبت شرکت در رشت

برای این که بتوانید از تمامی مزیت های ثبت شرکت در رشت و گیلان استفاده کنید باید به درستی شرایط و مراحل و هزینه هایی که برای ثبت شرکت در رشت و گیلان در نظر گرفته شده است را بشناسید و همه آنها را برای انجام امور خود از طریق موسسات و سازمانهای معتبر پیگیری کنید.

با توجه به اینکه تمامی امور ثبتی در سامانه آنلاین پایدار با ارزانترین هزینه و تعرفه در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، شما می توانید با استفاده از این سامانه به راحتی تمامی شرایط و مراحل ثبت شرکت در رشت و گیلان را رعایت کرده و از مزیت قانونی که برای ثبت شرکت و کسب و کار به صورت قانونی در این استان قرار داده شده است بهره مند شوید.

ثبت شرکت آنلاین

 

 

اهمیت ثبت شرکت در رشت

شهرستان رشت استان گیلان به دلیل موقعیت تجاری و گردشگری بسیار مناسبی که دارند می توانند بهترین فرصت برای سرمایه گذاران باشند که قصد دارند تا با سرمایه گذاری کردن در این استان شرکت و کسب و کار خود را به صورت رسمی و قانونی راه اندازی کرده و از این طریق سود و درآمد قابل توجهی را به دست بیاورند.

وجود موقعیت های مختلف تجاری مانند بندر آزاد انزلی در کنار این شهر و در داخل این استان و همچنین موقعیت های جذاب گردشگری مانند دریا و ارتفاعات جنگل های بسیار زیبا که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج از کشور به این استان جذب می‌کند و باعث می‌شود تا فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارهای مختلف کوچک و بزرگترین شهرستان مهیا باشد.

بسیاری از رستوران ها مراکز تفریحی که در این شهرستان راه اندازی شدند با ثبت برند و موسسه خود به صورت کامل و قانونی سعی کردند تا روال قانونی کار خود را پیش رو تا از این طریق بتوانند از مزیت های قانونی که برای این کار در نظر گرفته شده است استفاده نمایند.

با توجه به رقابتی که در شهر رشت برای کسب و کارهای مختلف وجود دارد برای اینکه بتوانید از مزیت های قانونی کسب و کار خود بهره مند شود و جلوی هرگونه سوء استفاده رقبا را نیز بگیرید بهتر است تا کسب و کار شرکت خود را به صورت کاملاً قانونی به ثبت برسانید. ثبت کردن شرکت کسب و کار در رشت استان گیلان مزیت بسیار زیادی دارد که در ادامه سعی میکنیم که تمامی آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

مزیتهای ثبت شرکت در رشت و گیلان

اولین و شاید مهمترین مزیت ثبت کردن شرکت کسب و کار در گیلان را بتوانیم بالا رفتن ارزش و اعتبار کسب و کار شما می دانیم که باعث می شود تا مشتریان راحت تر به کسب و کار و شرکت شما اعتماد کرده و از خدمات و تولیداتی که به آنها ارائه می کنید استفاده نمایند.

در کنار این موضوع زمانی که شما شرکت و کسب و کار خود را به صورت قانونی راه اندازی کرده باشید در صورتی که خدمات و تولیدات مناسب و مشتری پسند را ارائه کنید قطعاً محبوبیت شما در نظر مشتریان بیشتر شرکت ها و کسب و کارهایی میشود که به صورت قانونی ثبت نشده اند و نمی تواند اعتماد بیش از حد مشتریان را جلب نمایند.

ثبت شرکت در رشت و گیلان به شما این اجازه را می‌دهد تا در مناقصه ها و مزایده های رسمی و قانونی سازمانها و موسسات مختلف دولتی و شرکت های بزرگ شرکت کنید. این امکان برای همه شرکت ها و موسساتی که در قالب های مختلف در استان گیلان به ثبت می رسند وجود دارد تا از طریق شرکت در مزایده بتوانند محصولات و کالاها و خدمات خود را به شرکت ها و کسب و کار ها و سازمان های دولتی و رسمی ارائه نموده و از این طریق درآمد قابل توجهی برسند.

در صورتی که خدمات و فعالیت شما محدود به شهرستان رشت استان گیلان نباشد می توانید به راحتی با ثبت شرکت قانونی خود در استان گیلان، نمایندگیهای را در دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها دایر کرده و از این طریق ارتباط سریعتر و راحت تر با مشتریان خود داشته باشید.

در کنار این موضوع استفاده از وام ها و موقعیت هایی که شرکت‌ها از طریق دولت می توانند به دست آورند از دیگر مزیت های ثبت شرکت در گیلان می باشد.

مراحل ثبت شرکت در رشت

مراحل ثبت شرکت در گیلان

در اولین گام برای ثبت کردن شرکت یا کسب و کار خود در استان گیلان باید به سراغ استعلام نام شرکت های ثبت شده و مدیر عامل آنها بروید. استعلام نام شرکت های ثبت شده به شما این اجازه را می‌دهد تا از کپی بودن و مشابه بودن نام شرکت خود به شرکت های ثبت شده قبلی جلوگیری کنید.

سوال مهمی که در اینجا مطرح است این است که استعلام نام شرکت های ثبت شده فقط برای شرکت ها و کسب و کارهایی که در استان گیلان راه اندازی شده اند یا باید اسلام در سطح کل کشور صورت بگیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در مراحل ثبت شرکت در رشت و گیلان شما باید استعلام های مربوطه را در کل کشور انجام بدهید زیرا همانطور که در بالا اشاره شد بعداً در صورتی که قصد داشته باشید نمایندگیهای را در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر دایر کنید به هیچ عنوان نباید شرکت و کسب و کار شما نامی شبیه به دیگر شرکت‌های ثبت شده در آن استان و دیگر استان‌های کشور داشته باشد.

بعد از انتخاب یک اسم مناسب و استعلام نام شرکت های ثبت شده قبلی باید به سراغ انتخاب نوع شرکت مورد نظر از بین ۷ نوع مختلف بروید.

در صورتی که نوع شرکت خود را نیز انتخاب کردید می توانید مدارک مورد نیاز برای این نوع شرکت را در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت و یا سامانه ثبت شرکت در رشت و گیلان قرار دهید.

در مرحله بعدی باید به سراغ پرداخت هزینه روزنامه رسمی و پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار بروید.

پس از انجام این امور و حدود کمتر از یک ماه شما می توانید به راحتی شرکت کسب و کار خود را به صورت قانونی در رشت و گیلان به ثبت رسانده و از مزیت های قانونی آن برای رشد و درآمد بسیار بالاتر استفاده نمایید.

انتخاب نوع شرکت در رشت

زمانی که قصد ثبت برند در رشت را داشتید به این موضوع اشاره کرد که شما می‌توانید برند خود را به صورت حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسانید.

در مورد ثبت شرکت کمی موضوع فرق می‌کند و شما زمانی که قصد شرکت خود را به ثبت برسانید باید از بین ۷ نوع مختلف شرکت هایی که در کشورمان قابلیت ثبت دارند یک نوع شرکت را برای ثبت شدن در رشت و گیلان انتخاب نمایید.

انتخاب نوع شرکت با توجه به اینکه شرکتهای با مسئولیت محدود و سهامی خاص شرایط ساده تری دارند و طرفداران بیشتری نیز دارند می توانند برای شما نیز گزینه‌های بهتری باشد.

شرکت مسئولیت محدود نیازی به شریک تجاری ندارد و هیچ گونه محدودیتی در تغییر اعضا و مدیر عامل آن وجود ندارد و شما به راحتی می توانید در هر زمانی بدون نیاز به تشکیل مجمع عمومی و جلسات مختلف مدیرعامل و اعضاء را تغییر دهید. البته اگر قصد شرکت در مناقصه ها و مزایده ها را دارید پیشنهاد می شود تا به سراغ ثبت شرکت به صورت سهامی خاص در رشت و گیلان بروید.

ثبت شرکت در رشت به صورت سهامی خاص اعتبار بیشتری به کسب و کار شما می بخشد و در صورتی که رشوه نمایندگیهای را در دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها در نماید و مزایده‌ها و مناقصه‌ها شرکت کنید به راحتی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

مدارک ثبت شرکت در گیلان

برای هر کدام از شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص شرایط و مدارک خاصی در نظر گرفته شده است تا افراد با توجه به این مدارک از طریق اداره ثبت شرکت در رشت برای ثبت کردن شرکت و کسب و کار خود به صورت قانونی اقدام نمایند.

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود عبارتند از:

دو برگ تقاضا نامه ثبت شرکت

دو جلد از اساسنامه شرکت

فتوکپی شناسنامه همه شرکا و مدیران شرکت

آگهی روزنامه رسمی برای افراد حقوقی

دو برگ شرکت‌ نامه رسمی

دو نسخه از صورت‌ جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌ مدیره

تقویم‌نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا

در صورتی که قصد شرکت خودرو صورت سهامی خاص به ثبت برسانید باید مدارک زیر را به مراجع ثبت کننده شرکت و یا سامانه آنلاین پایدار ارائه نمایید.

تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط خود سهامداران

تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط همه سهامداران

ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان.

کپی شناسنامه برابر اصل شده همه مدیران و سهامداران و بازرسان

کپی برابر اصل کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌ مدیره

ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

هزینه و مدت زمان ثبت شرکت در رشت

اداره و موسسه ثبت شرکت در رشت

قبل از اینکه به بررسی هزینه ثبت شرکت در بپردازیم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که هیچ تفاوتی بین اداره ها و موسسات موجود در استان گیلان برای ثبت کردن شرکت و کسب و کار به صورت قانونی و موسساتی که در تهران فعالیت می‌کنند ندارد و شما میتوانید از هر دو روش برای ثبت کردن شرکت کسب و کار خود به صورت قانونی استفاده نمایید.

البته با توجه به اینکه در سامانه آنلاین پایدار کارشناسان متخصص و با تجربه ای که سابقه ثبت شرکت های مطرح کشوری را دارند حضورداشته شما به راحتی می توانید با مزیت های بسیار زیاد شرکت و کسب و کار خود را در این استان از طریق سامانه آنلاین پایدار به صورت ۱۰۰ درصد آنلاین به ثبت برسانید.

هزینه ثبت شرکت در رشت

نکته ای که باید توجه کنید این است که امور ثبتی در کشورمان هزینه و تعرفه خاصی ندارد و موسسات و سازمانهای مختلف بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه های مختلفی را برای ثبت شرکت در رشت و دیگر استان‌ها در نظر می‌گیرند. برخی از این هزینه ها مانند پرداخت هزینه روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار و یا پرداخت های مربوط به مراحل ثبت شرکت ثابت بوده اما برخی دیگر نیز مربوط به خدمات موسسات هستند که متغیر می باشند.

با توجه به اینکه شرکت ها و کسب و کارهای نوپا در استان رشت توان پرداخت هزینه‌های بالای برخی از موسسات و سازمانها برای ثبت شرکت را ندارند، سامانه پایدار ثبت ارزانترین تعرفه و هزینه ثبت شرکت در کشور را به این کسب و کارها ارائه نموده است تا آنها بتوانند به راحتی شرکت کسب و کار خود را با پرداخت هزینه بسیار اقتصادی به ثبت برسانند.

مدت زمان ثبت شرکت در رشت

در صورتی که قصد شرکت در کسب و کار خود را در رشت به ثبت برسانید قطعاً مدت زمان ثبت شرکت برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص در گیلان و رشت را آماده کرده باشید به راحتی می توانید در کمتر از دو هفته شرکت کسب و کار خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید. اگر شرایط و مراحل کسب و کار شما به درستی انجام نشده باشد قطعاً با چالشهای مختلفی برای ثبت شرکت در رشت روبرو خواهید بود که نیازمند استفاده از افراد متخصص و مشاوره با آنها هستید و این می تواند در زیاد شدن مدت زمان ثبت شرکت و همچنین بالا رفتن هزینه های آن تاثیر زیادی داشته باشد.

پس پیشنهاد می شود در صورت نیاز از طریق فرم زیر درخواست خود را برای ثبت شرکت طراحی نموده و یا در صورت نیاز با کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره