پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت شرکت

ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص و مسئولیت محدود چه شرایطی دارد؟ مهم ترین مراحل ثبت شرکت عمرانی و ساختمان سازی در کرج و کرمان کدامند؟ در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی بهترین سامانه ثبت شرکت سهامی خاص به صورت کامل تمامی امور مربوط به ثبت شرکت را به صورت کامل و از 0 تا 100 توضیح دهیم.

ضمناً از طریق صفحه مربوط به ثبت شرکت می توانید به راحتی عملیات ثبت شرکت عمرانی خود را با ارزان ترین هزینه و به صورت کاملاً آنلاین انجام دهید.

ثبت شرکت عمرانی

جهت ثبت شرکت عمرانی بهتر است موضوع عمرانی در قالب شرکت سهامی خاص ثبت و اجرا گردد زیرا شرکتهای عمرانی سهامی خاص برای شرکت در مناقصات از اعتبار بیشتری برخوردارند. ثبت شرکت عمرانی از پرطرفدارترین گونه های ثبت شرکت می‌باشند که در این مقاله به طور کامل برای شما بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه تیم پایدار ثبت باشید تا از زیر و بم ثبت این نوع شرکت ها مطلع گردید.

در ابتدا باید گفت اولین مزیت ثبت در قالب سهامی خاص این است که ۳۵% سرمایه اولیه شرکت به حساب شرکت واریز می گردد و مانند شرکتهای مسئولیت محدود درهنگام ثبت سرمایه آنها تنها اعلام نمی گردد.

دومین مزیت تمدید مدت تصدی مدیران شرکت سهامی خاص هر دو سال یکبار و بازرسان شرکت هر یک سال یکبار سبب تحت نظر بودن بیشتر شرکتهای سهامی خاص می گردد.

سومین مزیت ثبت شرکت عمرانی در قالب سهامی خاص بررسی تراز سود و زیان سالانه و وجود بازرسین در این نوع شرکتها  سبب و ثبت شرکت عمرانی اعمال کنترل بیشتر این نوع شرکتها می گردد. براساس دلایل فوق می توان اینگونه نتیجه گرفت که برای شرکتهای عمرانی ثبت شرکت سهامی خاص اصلح تر است .

شرایط کسب رتبه 5 شرکت عمرانی و ساختمانی

طراحی، اجرا، محاسبه، نظارت، مشاوره پروژه های عمرانی اعم از سنگی، آجری، فلزی و بتنی، فعالیت در زمینه ی ساخت و احداث شهرک های تجاری و اداری، مسکونی، راه سازی و جاده سازی، پل سازی، سد سازی، تونل سازی، شن ریزی، آسفالت کشی و خط کشی، خاکریزی و خاکبرداری، سد سازی، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و غیر شهری تنها بخشی از موضوعات فعالیت این نوع شرکت ها می باشد.

آخرین رتبه برای شرکتهای جدیدالتاسیس رتبه ۵ می باشد. برای دریافت رتبه ۵ عمرانی باید حداقل یک مهندس با ۶ سال سابقه کار بیمه ای در رشته مرتبط و یا دو مهندس با ۳سال سابقه با یک مهندس بدون سابقه بعنوان  اعضاء هیات مدیره انتخاب گردند. این نوع مهندسین را اصطلاحا مهندسین امتیاز آور می گویند.
پس  از ثبت شرکت و اخذ رتبه ، شرکتهای عمرانی می توانند برای ارتقا رتبه خود اقدام نمایند . ارتقاء رتبه پیمانکاری از ۵ به ۴ و سپس از رتبه ۴ به ۳ و  نهایتا رتبه ۱ می باشد.

ثبت شرکت عمرانی

البته ارتقاء رتبه نیز شرایط خاص خود را دارد به عنوان مثال : فاکتورهایی مانند داشتن ماشین آلات و داشتن صورت وضعیت قطعی مربوط به بیش از یک پروژه خاص برای ارتقا رتبه لازم میباشد.

مراحل ثبت شرکت عمرانی

برای اینکه شرکت عمرانی خود را به صورت سهامی خاص و یا مسئولیت محدود به ثبت برسانید باید ابتدا تمامی شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت شرکت را رعایت نمایید.

اولین و شاید یکی از مهم ترین کار هایی که باید در مورد ثبت شرکت انجام دهید این است که یک نام مناسب برای کسب و کار و شرکت خود انتخاب نموده و از طریق استعلام نام شرکت های ثبت شده، متوجه عدم شباهت آن با نام شرکت های قبلی در زمینه عمرانی شوید.

بعد از این مرحله شما باید به سراغ انتخاب نوع شرکت عمرانی بروید. با توجه به شرایطی که در بالا گفته شد، شرکت های عمرانی نیاز دارند تا در مناقصه ها و مزایده های رسمی شرکت کرده و از این طریق پروژه های جدید را دریافت نمایند. به همین دلیل این نوع شرکت ها باید بیشتر به صورت سهامی خاص ثبت شوند تا بتواند مزیت ها و سودآوری داشته باشند.

البته در ابتدای راه می توانید برای اعتبار بخشیدن به کسب و کار خود، شرکت عمرانی خود را به صورت سهامی خاص به ثبت برسانید اما به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که هزینه و درآمد اصلی این نوع شرکت ها از طریق مناقصات و مزایده های رسمی و دولتی است و شرکت های عمرانی سهامی خاص، اعتبار بیشتری برای اخذ مجوز های لازم دارند.

بعد از اینکه نوع شرکت خود را انتخاب کردید، در مراحل ثبت شرکت عمرانی لازم است تا مدارک مورد نیاز برای ثبت هر کدام از انواع شرکت ها را در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید.

در مرحله بعدی از ثبت شرکت عمرانی لازم است تا پرداخت هزینه روزنامه رسمی و پرداخت روزنامه کثیرالانتشار را انجام دهید تا شرکت عمرانی شما به صورت رسمی و قانونی به ثبت برسد.

در ادامه به صورت خلاصه تمامی مراحل ثبت شرکت را آورده ایم.

مشخص نمودن اطلاعاتی نظیر میزان سرمایه شرکت و انتخاب اعضای شرکت عمرانی، مشخص نمودن مدت، حدود موضوع فعالیت شرکت عمرانی، تعیین مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد و تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران

مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات خواسته شده  نظیر معرفی نام شرکا، معرفی شعبه های شرکت و تعیین نام شرکت

ارائه اساسنامه شرکت و سایر مدارک خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها از طریق ارسال پستی

مراجعه ی حضوری به اداره پس از تایید مدارک ارسال شده جهت امضا ذیل دفتر و تطبیق مدارک

چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

ثبت شرکت عمرانی به صورت مسئولیت محدود

ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

با توجه به توضیحات کاملی که در بالا داده شد، شرکت عمرانی به صورت سهامی خاص، اعتبار بسیار بالاتری برای شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و دولتی دارد. به همین دلیل سودآوری بیشتر و البته شرایط و مدارکی که برای آن در نظر گرفته شده است، شرکت عمرانی به صورت سهامی خاص طرفداران بیشتری دارد.

برای ثبت شرکت سهامی خاص به صورت عمومی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است و با توجه به این شرایط شما باید برای ثبت شرکت خود اقدام نمایید.

شرایط ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

حداق ۳ نفر عضو + ۲ نفر بازرس

حد اقل سرمایه ۱۰۰۰۰۰ تومان

پروسه زمانی ثبت = ۲۰ روز کاری

حداقل ۳۵ درصد سرمایه نقدا پرداخت شود.

مدارک ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

در صورتی که تمامی شرایط ثبت شرکت را به درستی رعایت کرده باشید، می توانید به سراغ مرحله بعدی یعنی آماده کردن مدارک ثبت شرکت بروید.

در صورتی که مدارک زیر را آماده کنید می توانید برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص اقدام نمایید.

کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی

امضای اقرار نامه

اصل گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره شرکت عمرانی

مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت عمرانی

تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور ثبت شرکت بواسطه وکیل انجام می شود.

امور اداری ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

تکمیل مدارک  توسط موکل و تحویل به کارشناس

تحویل مدارک به وکلا

تحویل مدارک به اداره ثبت توسط وکلا

تعیین نام اولیه

تایید نهایی نام بعد از ۴ روز

در صورت رد نام در مرحله تایید نهایی ایراد اعلام شده رفع و با هماهنگی با موکل نام اصلاح شده درهمان روز تایید می گردد.

دریافت پرونده تایید شده از اداره ثبت و ارسال پرونده + برگه نام به موکل جهت افتتاح حساب بانکی بنام شرکت

تحویل فیش بانکی و نامه پلمپ شده بانک توسط موکل به دفتر

رجاع مدارک بانکی دریافت شده از موکل به اداره ثبت

تایید موضوع توسط اداره ثبت

انجام دفتر نویسی پس از ۷ روز از شروع پروسه

دریافت شماره ثبت و آگهی تاسیس ۳ الی ۵ روز پس از دفتر نویسی

دریافت روزنامه رسمی ۱۵ روز پس از آگهی تاسیس توسط پست

 

مراحل ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت عمرانی مسئولیت محدود

در صورتی که قصد دارید اعتبار بیشتری به کسب و کار خود بدهید و البته نیازی به شرکا ندارید می توانید برای ثبت کردن شرکت به صورت مسئولیت محدود بروید. با توجه به اینکه این نوع شرکت نیازی به شرکا ندارد و شما به راحتی با دو نفر اعضا می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید، طرفداران بسیار زیادی دارد.

به دلیل عدم محدودیت در تغییر اعضا در هر زمانی و البته عدم نیاز به پرداخت هزینه و سرمایه اولیه شرکت، این نوع ثبت شرکت طرفداران بسیار بیشتری دارد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود برای شرکت های عمرانی نیازمند رعایت کردن شرایط و ارائه مدارک خاصی است که در ادامه به صورت کامل آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

وجود حداقل ۲ نفر عضو

۱۰۰,۰۰۰ تومان سرمایه اولیه

تعهد یا پرداخت کل سرمایه

مدارک ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی

اصل گواهی عدم سوء پیشینه

امضای اقرارنامه

مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت

تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می شود.

امور اداری ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

تکمیل مدارک و تحویل به کارشناس

تعیین و اعلام به کارشناس

ثبت اولیه درخواست ثبت توسط کارشناس

تکمیل مراحل ثبت و تکمیل پرونده

انجام واریزی حق الثبت و حق تعیین نام

ارجاع به کارشناس

اعلام تایید یا اخطار توسط کارشناس اداره ثبت

ارسال شرکت نامه، اساس نامه، صورتجلسه و تقاضانامه برای موکل جهت امضا

انجام واریزی حق الدرج

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

با توجه به اینکه در کشورمان تعرفه و مصوبه خاصی برای ثبت شرکت در نظر گرفته نشده است، موسسات مختلفی که به عنوان واسطه این خدمات را ارائه می دهند، براساس خدماتی که ارائه می دهند، هزینه های متفاوتی را برای امور ثبتی در نظر می گیرند.

در برخی از موارد متاسفانه این هزینه ها به قدری بالاست که باعث منصرف شدن کسب و کار ها از انجام امور ثبتی خود می شوند. به همین دلیل سامانه آنلاین پایدار ثبت تمامی امور مربوط به ثبت شرکت را به صورت 100% آنلاین و با ارزان ترین هزینه برای شما انجام می دهد.

به صورت کلی برخی از هزینه های ثبت شرکت به صورت ثابت هستند و شما باید برای ثبت شرکت خود این هزینه ها را شامل هزینه های اولیه و پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثرالانتشار پردداخت نمایید. علاوه بر این هزینه هایی نیز برای ارائه خدمات ثبت شرکت عمرانی در نظر گرفته شده است تا مراحل و شرایط ثبت شرکت به صورت سهامی خاص به درستی اجرا شود.

پایدار ثبت با کاهش این هزینه ها و انجام تمامی امور به صورت 100% آنلاین باعث شده است تا هزینه های ثبت شرکت به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند.

هزینه ثبت شرکت عمرانی

این نکته را هم بهتر است در مورد هزینه ها بدانید که ثبت شرکت مسئولیت محدود از سهامی خاص ارزان تر است.

مدت زمان ثبت شرکت

قبلاً تمامی امور مربوط به ثبت شرکت به صورت حضوری و روال اداری انجام می شد اما امروزه بیش از 90 درصد کار های مربوط به ثبت شرکت به صورت آنلاین انجام می شود. همین مسئله باعث شده است تا مدت زمان ثبت شرکت کاهش پیدا کند.

در صورتی که تمامی شرایط و مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی را به درستی رعایت کرده باشید، می توانید در حدود 14 تا 30 روز شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید.

با ثبت شرکت خود از طریق مشاوره رایگان و کارشناسان پایدار ثبت می توانید این هزینه ها و مدت زمان را نیز کاهش دهید و با خیالی راحت شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید.

با ثبت کردن قانونی شرکت عمرانی می توانید از مزیت های آن مانند شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و دولتی شرکت کنید و از این طریق به سود و درآمد قابل توجهی برسید.

علاوه بر این ثبت کردن قانونی شرکت عمرانی به شما این اجازه را می دهد تا به راحتی در شهر ها و استان های مختلف نمایندگی هایی را دایر کنید.

برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت عمرانی به صورت دقیق، با موسسه حقوقی پایدار تماس بگیرید تا هم از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید و هم از هزینه ثبت شرکت مورد نظرتان مطلع گردید. پایدار ثبت همواره در تمامی مسائل حقوقی و ثبتی در کنار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره