پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه با لیست هزینه ها و جدیدترین شرایط ثبتی

ثبت شرکت در ترکیه با لیست هزینه ها و جدیدترین شرایط ثبتی

هزینه و شرایط ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟ آیا بدون اقامت می شود در ترکیه ثبت شرکت کرد؟ چرا در ترکیه ثبت شرکت کنیم؟ مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست ؟ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه چیست؟ هزینه های ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

سرمایه گذاری همیشه یک کار ریسک دار و مهمی بوده است، حال اگر حرف از ثبت شرکت در یک کشور دیگر مطرح شود قطعا شایسته است که با دقت، تمامی موارد و هزینه ها را بررسی کنیم و بعد دست به تصمیم گیری بزنیم؛ شما می توانید با مطالعه این نوشته به یک جمع بندی در این زمینه برسید و بهترین تصمیم خود را برای سرمایه گذاری در کشور اقتصادی ترکیه بگیرید.

ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه قرار دارد.ترکیه با جذب بیش از ۳۰ میلیون گردشگر در سال ششمین مقصد توریستی گردشگران در سطح جهان است. آب و هوای متنوع و برنامه ریزی گسترده و امکانات متنوع توریست ی دراین کشور به محبوبیت گردشگری ان افزوده است. مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه به روش های گوناگونی ممکن است و به دو صورت اقامت کوتاه مدت و بلند مدت میباشد که این روش ها از نظر هزینه، مدت زمان و سرعت اخذ اقامت با هم تفاوت دارند. پاسپورت ترکیه رتبه 49 را در بین رتبه بندی جهانی به خود اختصاص داده است و با این پاسپورت می توان بدون ویزا به 107 کشور جهان سفر کرد.

قبل از سرمایه گذاری در یک حوزه و منطقه باید شرایط اقتصادی آن را خوب بررسی کنیم. اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و صنعتی است که هر روز به وسعت این حوزه ها افزوده می شود، جالب است بدانید که سازمان اطلاعاتی آمریکا، ترکیه را جزو کشور های توسعه یافته دسته بندی کرده است و در آخرین رتبه بندی ها ترکیه جزو 20 کشور برتر صنعتی شناخته شده است.کشاورزی، صنایع گوناگون، ارتباطات، ساخت و ساز، گردشگری و خدمات مالی و بانکی از مهمترین زمینه های فعالیت اقتصادی است که ترکیه در این سال ها موفق به کسب نتایج خوبی در آنها شده است و شرایط را برای ثبت شرکت در ترکیه به خصوص برای سرمایه گذاران کشورمان مهیا نموده است. البته نباید تحولات کنونی اقتصاد ترکیه را نادیده گرفت، که باعث شده است ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار آمریکا افت داشته باشد اما می توان از این بابت آسوده خاطر بود زیرا که دولت این کشور برنامه ای دقیق و عملی برای رفع این مشکل دارد که می شود به آسان تر کردن قوانین سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد.

ثبت شرکت در ترکیه

دلایل تجاری ثبت شرکت در ترکیه

از انجا که اخیرا تعداد فزاینده ای از مردم از نقاط مختلف جهان به دلایل مختلف از جمله شروع یک زندگی جدید، کار و یا حتی برای پیدا کردن آرامش خاطر در دوران بازنشستگی خود تصمیم به آمدن به ترکیه می گیرند و از انجا که در چهارده سال اخیر این کشور به سرعت روند پیشرفت را بخصوص در زمینه اقتصادی و جذب سرمایه گذار خارجی طی کرده بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای زندگی و کار و ازجمله ثبت شرکت در ترکیه باشد. خارجیانی که مایل به راه انداختن کسب و کار در ترکیه و یا اقامت در این کشور می باشند باید با جمع آوری مدارک مورد نیاز و بهره گیری از مشاوره حقوقی در این خصوص و گرفتن اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز اقدام به این امر نمایند. کسانی که تصمیم به ثبت شرکت در ترکیه دارند می توانند برای کسب و کارشان از نیروهای محلی نیز کمک بگیرند، در ترکیه بیش از ۲۷ میلیون فرد تحصیل کرده و جوان و علاقمند به کار با شرکت های خارجی وجود دارد و ضمن اینکه در سال های اخیر دولت ترکیه سعی بر آن داشته که محدودیت ها را در مورد توسعه سرمایه گذاری های خارجی برداشته و فراهم نمودن شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی را داشته، از این رو کشور ترکیه به خانه ای برای بیشتر از حدود سی و سه هزار شرکت که توسط اشخاص خارجی برپا شده مبدل شده است. کسانی که تصمیم به ثبت شرکت در ترکیه دارند از انگیزه هایی چون مالیات بر درامد پایین (اخیرا بیست درصد به جای سی وسه درصد) می توانند بهره بگیرند.

علاوه بر سرمایه گذاری در ترکیه، با ثبت شرکت در دبی نیز می توانید شرکت و کسب و کار خود را راه اندازی نموده و علاوه بر سود و درآمد، اقامت دببی را نیز داشته باشید.

نکات مهم ثبت شرکت در ترکیه

در پروسه ثبت شرکت در ترکیه موارد مهم شامل موارد زیر است.

ثبت شرکت در ترکیه بدون اقامت نیز انجام میشود و الزامی برای اخذ اقامت ترکیه قبل از ثبت شرکت در ترکیه نیست.

ثبت شرکت در ترکیه سه حالت کلی دارد ثبت شرکت شخصی ،ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت آنونیم یا تعاونی.

در پروسه ثبت شرکت در ترکیه الزامی به این نیست که دفتر تجاری داشته باشید شما میتوانید آدرس منزل را نیز به عنوان هوم آفیس به اداره ثبت اعلام نمایید.

ثبت شرکت به صورت شخصی بیشتر برای شهروندان ترک طراحی شده به عنوان مثال سرمایه ثبت شرکت بصورت یکبار باید در حساب نشان داد ولی در شرکت مسولیت محدود شما در ابتدا یک چهارم به عنوان سرمایه اولیه و سپس سه چهارم را میتوانید به دولت نشان دهید اهمیت این مسئله در اخذ اقامت کاری مشخص میشود.

شما باید یک یا نهایتا دو  عنوان کلی مانند شرکت مشاوره و بازرگانی …. یا شرکت ساختمانی و توریستی …. معرفی و لی در اساسنامه شرکت می توانید موضوعات کلی کاملا بی ارتباط مانند پزشکی و پوشاک یا ساختمان و … را با جزئیات بیاورید.

پروسه ثبت شرکت در ترکیه طی یک هفته تا ده روز انجام میگیرد.

طبق قانون کشور ترکیه شما باید یک حسابدار جهت انجام امور مالیاتی و اداری به دولت معرفی کنین تجربه و تخصص این حسابدار یا عدم تجربه و تخصص وی میتواند برای شرکت بسیار مهم باشد.

بعد از ثبت شرکت شما باید یک چهارم مبلغ اجاره ماهیانه را به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت کنید.

در صورتیکه شما هیچگونه فاکتور نداشته باشید ماهیانه حداقل ۲۰۰ دلار جهت هزینه های معمول شرکت هزینه خواهید داشت.

جهت اخذ اقامت کاری حداقل سرمایه شخص صد هزار لیر می باشد.

مزایای تجاری و صنعتی ثبت شرکت در ترکیه

برخورداری از اقتصاد موفق و روبه رشد و بازار داخلی بزرگ

با توجه به اینکه بیش از بیست میلیون نفر از جمعیت این کشور را نیروی جوان، فعال و تحصیل کرده تشکیل می دهند این امر برای کارآفرینی و به کار گیری در بیزنس های مختلف بسیار کارآمد می باشد.

برخورداری از موقعیت مناسب کشور ترکیه بعنوان یک پل طبیعی یا در واقع یک دروازه بین آسیا و اروپا بمنزله یک خروجی موثر برای دسترسی به بازارهای اصلی

کسانیکه تصمیم به ثبت شرکت در ترکیه دارند حتی بدون نیاز به شراکت و بکارگیری یک شهروند ترک نیز می توانند به تنهایی و برای خود اقدام به ثبت شرکت نمایند.

کسانیکه تصمیم به ثبت شرکت در ترکیه دارند حتی بدون نیاز به شراکت و بکارگیری یک شهروند ترک نیز می توانند به تنهایی و برای خود اقدام به ثبت شرکت نمایند.

قبل از اینکه شروع به فعالیت در ترکیه کنید و از همان ابتدا اجازه اقامت یکساله را دریافت می نمایید که در صورت راه اندازی کسب و کار و ادامه فعالیت در ترکیه این اقامت هرساله تمدید می شود تا بعد از پنج سال که شرکت را فعال نگه داشتید منجر به اقامت دائم شود.

قبل از اینکه شروع به فعالیت در ترکیه کنید و از همان ابتدا اجازه اقامت یکساله را دریافت می نمایید که در صورت راه اندازی کسب و کار و ادامه فعالیت در ترکیه این اقامت هرساله تمدید می شود تا بعد از پنج سال که شرکت را فعال نگه داشتید منجر به اقامت دائم شود.

چگونگی ثبت شرکت در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

در ابتدا نیاز به تدوین و ارایه یک برنامه کاری یا بیزنس پلن به کنسولگری ترکیه در کشوری که شهروند آن کشور محسوب می شوید یا در آن کشور اقامت دایم دارید ارائه دهید و پس از گرفتن تاییدیه باید برای گرفتن مجوز برای شروع به فعالیت در ترکیه به تایید وزارت کار ترکیه نیز برسد.

از آنجا که در ترکیه قانون سرمایه گذاری خارجی بر مبنای شرایط برابری است اجازه می دهد که سرمایه گذاران بین المللی از همان حقوق و تعهداتی که سرمایه گذاران داخلی دارا می باشند برخوردار باشند تا با شرایط یکسان و اطمینان خاطر شروع به راه اندازی کسب و کار خود همانند سرمایه گذاران محلی در ترکیه نمایند. در ترکیه امکان هر نوع ثبت شرکتی را خواهید داشت که در زیر به چند نوع از محبوب ترین این شرکت ها اشاره می کنیم:

شرکت سهامی، حداقل تعداد شرکا و سهامداران پنج شخص حقیقی یا حقوقی می باشد و معمولا محدودیتی برای تعداد شرکا وجود ندارد.

(joint stock company (jsc))

شرکت با مسولیت محدود، حداقل دو شریک و حداکثر پنجاه شریک، که بر مبنای قانون جدید ثبت شرکت در ترکیه با یک سهامدار نیز قابل تشکیل می باشد و حداقل سرمایه برای تشکیل این شرکت پنج هزار لیره ترکیه است

(Limited Liability Company (LLC))

شرکت تعاونی

Cooperative Company

شرکت های جمعی

Collective company

این موارد را باید به ترتیب انجام دهید.

مشخص کردن محل شرکت

تنظیم اساسنامه شرکت

دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه

گرفتن شماره مالیاتی از اداره دارایی ترکیه

گرفتن تاییدیه اساسنامه شرکت از دفترخانه رسمی ترکیه

ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه

چاپ روزنامه رسمی

گرفتن تاییدیه وکالت نامه و نمونه امضا از دفترخانه رسمی ترکیه

تنظیم فرم اداره دارایی ترکیه

مراجعه به اداره دارایی ترکیه و تحویل فرم مرحله قبل برای بررسی و تایید این فرم و آدرس دفتر شرکت توسط این اداره

بازرسان اداره دارایی به آدرس شما مراجعه می کنند برای تایید آدرس

گرفتن شماره مالیاتی شرکت بعد از تایید و بررسی نهایی

گرفتن کارت بازرگانی

تصدیق دفاتر حسابداری

افتتاح حساب بانکی برای شرکت

معرفی کردن یک مشاور مالی رسمی

تمامی مراحل بالا  فقط در 5 روز کاری انجام می شود.

مواردی که باید انجام دهید !!!

ارایه فرم اساسنامه شرکت و انتخاب نام تجاری برای شرکت که باید از طریق سیستم مرسیس (سیستم ضبط رجیستری مرکزی) انجام شود. مرسیس یک سیستم اطلاعات مرکزی برای انجام فرایندهای رجیستری تجاری و ذخیره سازی و ثبت داده ها و اطلاعات در رجیستری اداری الکترونیکی دولت ترکیه می باشد و بر این اساس به کسانی که برای راه اندازی یک کسب و کار اقدام می کنند یک شماره فایل مختص به آن فرد تعلق می گیرد تا بعد از آن به پروسه تکمیل مدارک و ثبت شرکت بیانجامد. در زیر به ذکر مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت شرکت در ترکیه می پردازیم.

 یک اشتباه پرهزینه در ترکیه !!!

در این قسمت از ثبت شرکت در ترکیه قصد داریم یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران به اشتباه برای ثبت شرکت در این کشور انجام می دهند نیز مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به شرایط اقتصادی که در چند سال گذشته کشورمان داشت بسیاری از افراد و کسب و کارها به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر بودن را از شرایط و ثبات اقتصادی که در کشور وجود دارد که بتوانند برای پیشرفت و توسعه خود و کسب و کار استفاده نمایند.

گرفتن اقامت دردسرهای زیادی دارد و با توجه به شرایطی که چگونگی ثبت شرکت در کشور ترکیه در نظر گرفته شده است بسیاری از افراد سعی می‌کنند با ثبت کردن شرکت در ترکیه برای اقامت اقدام نمایند.

بهتر است بدانید که هرچند برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به اقامت ندارید اما بعد از ثبت کردن شرکت در این کشور فقط اقامت یکساله موقت به شما داده می شود و شما باید این اقامت را به صورت سالانه و تا ۵ سال تمدید کنید تا پس از ۵ سال بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

با توجه به هزینه هایی که ثبت شرکت و البته نگهداری آن در این کشور دارد قطعاً چنین راهی فقط هزینه های بسیار زیادی را بر روی دستشان بگذارد و البته راه های بسیار آسان تر و کم هزینه تر برای گرفتن اقامت ترکیه وجود دارد.

سرمایه گذاران داخلی و کسب و کارها به این سه دلیل و البته به دلایل کم اهمیت تر دیگری ممکن است برای آشنایی با چگونگی ثبت شرکت و اخذ اقامت اقدام کنند.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

برای انجام امور ثبتی در ابتدا باید محل شرکت را به صورت کامل و دقیق مشخص نمایید و پس از آن اساسنامه مربوط به شرکت را تنظیم کرده و در اختیار مراجع ذیربط قرار دهید.

در مرحله بعدی باید از طریق سازمان ها و موسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند فرم های مربوط به ثبت شرکت در ترکیه را دریافت کرده و البته در کنار آن شماره مالیاتی اداره مالیاتی ترکیه نیز باید در دست داشته باشید.

بعد از این مراحل باید به سراغ گرفتن تاییدیه اساسنامه شرکت از دفترخانه رسمی در ترکیه بروید و پس از آن برای ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه اقدام کنید.

در مرحله بعدی با چاپ روزنامه رسمی و البته گرفتن تاییدیه وکالت نامه و نمونه امضا از دفترخانه رسمی ترکیه و پس از آن تنظیم فرم اداری دارایی ترکیه ادامه خواهد داشت.

مراحل بعدی که برای ثبت شرکت در ترکیه لازم داری در در زیر آمده است که هر کدام از این مراحل را شما باید به دقت انجام دهید باید به صورت کامل بدانید که در صورت آگاهی از چگونگی ثبت شرکت، تمامی عملیات ثبت شرکت در این کشور فقط در ۵ روز کاری انجام خواهد شد.

مراجعه به اداره دارایی ترکیه و تحویل فرم مرحله قبل برای بررسی و تایید این فرم و آدرس دفتر شرکت توسط این اداره

بازرسان اداره دارایی برای تایید آدرس به آدرس شرکت شما مراجعه می کنند

گرفتن شماره مالیاتی شرکت بعد از تایید و بررسی نهایی

گرفتن کارت بازرگانی

تصدیق دفاتر حسابداری

افتتاح حساب بانکی برای شرکت

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که از سال ۲۰۱۲ محدودیتی در تعداد سهامدار ها وجود ندارد و با حداقل یک نفر نیز می توانید به راحتی در ترکیه یک شرکت را به ثبت برسانید و هیچ نیازی به شریک ترک ندارید.

این شرط البته در سال‌های گذشته میل و رغبت هموطنانمان را برای استفاده از شرایط چگونگی ثبت شرکت در ترکیه بیشتر و بیشتر کرده است.

نکته قابل ذکر دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنم این است که در ترکیه شرکت ها ملزم به داشتن حسابدار هستند و باید حتماً یک فرد را به عنوان حسابدار به صورت دائمی در شرکت خود داشته باشند تا تمامی صورت حساب های مالی آنها به صورت کاملاً دقیق برای اداره مالیات ارسال شود.

علاوه بر این بهتر است بدانید که ارائه اجاره نامه به نام شرکت اجباری و ضروری است.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

1.  اجازه اقامت کوتاه مدت برای خارجیان

برای درخواست مجوز اقامت کوتاه مدت، خارجیانی که املاک و مستغلات در ترکیه دارند یا قصد راه اندازی یا پیوستن به تجارت یا کسب و کار در ترکیه را دارند، مدارک زیر را در اختیار اداره مهاجرت مربوطه (Göç İdaresi) از طریق سیستم اقامت الکترونیکی قرار میدهد. اجازه اقامت کوتاه مدت برای حداکثر دو سال به عنوان یک اصل صادر می شود. مجوز اقامت در صورت عدم استفاده بیش از شش ماهه منقضی میگردد. این موضوع برای ثبت برند نیز وجود دارد و شما می توانید با ثبت برند در ترکیه کار های مربوط به ثبت شرکت و کسب و کار و اخذ اقامت خود را انجام دهید.

1.1فرم اولیه

فرم درخواست مجوز اقامت

اصل و کپی پاسپورت یا سند مسافرتی

چهار عکس بیومتریک

اثبات منابع مالی کافی و پایدار برای مدت اقامت

مالکیت محل اقامت متقاضی

یک نامه دعوت نامه یا اسناد صادر شده توسط شخص / تجارت که با آن تماس گرفته می شود .

بیمه معتبر پزشکی (یکی از موارد زیر باید باشد):

اثبات دسترسی به خدمات بهداشتی در ترکیه در محدوده موافقتنامه های اجتماعی دو جانبه

اسناد ارائه شده توسط مؤسسه ی تأمین اجتماعی

بیمه خصوصی

1.2فرم تمدید اقامت

تقاضانامه برای تمدید اجازه اقامت در شصت روز قبل از انقضای آن ممکن است و به اداره فرمانداری منتقل شود، اما تحت هیچ شرایطی نباید بعد از تاریخ انقضا انجام شود.

خارجی ها باید از طریق سیستم اقامت الکترونیکی درخواست مجوز اقامت کنند. درخواست تکمیل شده و مدارک مورد نیازاز طریق ایمیل ظرف پنج روز کاری باید به اداره مربوطه اداره مهاجرت (Göç İdaresi) در آدانا، آنکارا، آنتالیا، آیدین، بورسا، گازیانتپ، استانبول، مصری، کایسری، کوکائلی، مرسین، موغله، سامسون، شانلیورفا یا تکریتگ ارسال شود.

 

2.اجازه اقامت طولانی مدت برای خارجی ها برای ثبت شرکت در ترکیه

برای اجازه اقامت طولانی مدت، خارجیانی که مستمر در ترکیه حداقل هشت سال اقامت داشته اند، باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت مربوطه مربوطه (Göç İdaresi) ارسال کنند:

2.1 فرم

فرم درخواست مجوز اقامت

اصل و کپی پاسپورت یا سند مسافرتی

کپی سند مجوز اقامت قبلی

چهار عکس بیومتریک

اثبات منابع مالی کافی و پایدار برای مدت اقامت

بیمه معتبر پزشکی (یکی از موارد زیر باید باشد):

اثبات دسترسی به خدمات بهداشتی در ترکیه در محدوده موافقتنامه های اجتماعی دو جانبه

اسناد ارائه شده توسط مؤسسه ی تأمین اجتماعی

بیمه خصوصی خصوصی معتبر برای حداقل یک سال

* اجازه اقامت طولانی مدت به طور نامحدود صادر می شود. بنابراین هیچ برنامه افزودنی لازم نیست.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

انجام امور تجاری و بازرگانی بدون محدودیتی که برای افراد حقیقی و حقوقی ایرانی موجود است

کار و سرمایه گذاری در بستری که زمنیه رشد و کسب موفقیت های بین الملی وجود دارد

مالیات در کشور ترکیه نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار ناچیز تر است

کم بودن هزینه های ابتدای کار

وجود تسهیلات ویژه برای شرکت های خارجی در ترکیه

نسبت به کشور های دیگر اروپایی هزینه های کمتری برای زندگی می پردازید

اقامت یکساله ترکیه کسب می کنید و بعد از 5 سال اقامت دائم می گیرید

پس از ثبت شرکت می توانید حساب بانکی داشته باشید و Credit Card  و Debit Card بگرید

شما در کشوری سرمایه گذاری کردید که فاصله چندانی با ایران ندارد

 

ثبت شرکت در ترکیه

مدارک ثبت شرکت در ترکیه

    1. اصل پاسپورت هر یک از شرکاء ( با اعتبار بیشتر از 6 ماه )
    2. دو قطعه عکس 4 * 3 ( رنگی با زمینه روشن )
    3. چند نام انتخابی مناسب برای شرکت
    4. زمینه فعالیت شرکت در ترکیه ( اساسنامه )
    5. تعیین درصد سهام هر یک از شرکای شرکت
    6. تعیین مدیر شرکت ( یا هر دو شریک )

طبقه ثبت شرکت ها در کشور ترکیه

همچون قوانین جمهوری اسلامی ایران، ترکیه هم دارای چند نوع شرکت است.

شرکت در ترکیه با مسئولیت محدود

این نوع شرکت باید با حداقل یک نفر و حداکثر با 55 نفر ، ثبت و تاسیس شود؛ هزینه مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود 2100 دلار آمریکا می باشد ( که دو حساب ارزی، یکی به نام شرکت و یکی به نام مدیر شرکت، افتتاح می شود ) و طبق قوانین سهم هر سهامدار از سود و زیان شرکت بسته به میزان سهم این فرد حقیقی و یا حقوقی دارد و در صورت ورشکستگی شرکت، طلبکار تنها می تواند به اندازه سهام شرکت مطالبه کند و نه بیشتر از آن. مدیران این نوع شرکت می توانند از شهروندان ترکیه، اتباع خارجی و حتی طبق اساسنامه شرکت از کسانی به غیر از سهامداران شرکت باشند.

شرکت سهامی در ترکیه

ما در ترکیه دو نوع شرکت سهامی داریم، شرکت هایی که کمتر از 250 نفر سرمایه گذار دارد که شرکت سهامی خاص نامیده می شود و هزینه تاسیس و ثبت،حدود 2800 دلار آمریکا می شود همچنین شرکت هایی که بیشتر از 250 نفر سرمایه گذار دارند و شرکت سهامی عام نام می گیرند. سهم ها در شرکت های سهامی به یک اندازه مساوی هستند که البته هر سهامداری می تواند به اندازه ای که می تواند سهم بخرد، میزان سود و زیان هر سهامدار هم بسته به میزان همین سهم ها محاسبه می شود و طبق قانون کشور ترکیه باید در مجمع عمومی ای که برای این شرکت برگزار می شود، نمایندگانی از وزارت بازرگانی حضور داشته باشند.

شرکت مختلط  در ترکیه

در این نوع شرکت ها تنها یک نفر یا چند نفر از سهامداران ( به جز اشخاص حقیقی ) متحمل بدهی ها و قروض شرکت می باشند و باقی سهامداران فقط به میزان سرمایه اولیه خود مسئول هستند.

ثبت شرکت تضامنی در ترکیه

نکته مهم و حائز اهمیت در مورد این نوع از شرکت وجود دارد و آن، این است که در صورت وجود بدهی و قروض برای این شرکت هر کدام از شرکا مسئول و موظف به پرداخت آنها هستند حتی اگر میزان این بدهی ها بیشتر از کل سرمایه و ارزش شرکت باشند.

موسسات مالی ( صرافی )

این نوع از بنگاه اقتصادی، یک شرکت سهامی محسوب می شود با این تفاوت که برای ثبت و تاسیس آن باید از مراجع ذیربط مجوز های لازم را اخذ کرد، ثبت این نوع از شرکت ها سختی و پیچیدگی هایی دارد که لازم می شود حتما شما با یک وکیل با تجربه و خبره در این زمنیه صحبت کنید.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

در ابتدا باید گفت این نوع از شرکت مخصوص کسانی است که کالایی تولید می کنند، در واقع یک فعالیت صنعتی حساب می شود که شما می توانید در مناطقی که به شما معرفی می شوند، با قیمتی مناسب اقدام به خرید زمین کنید و با تسهیلاتی مناسب و ارزنده از طرف دولت ترکیه، دست به ساخت سوله ای در آن منطقه بزنید. جالب است بدانید که کشور ترکیه برای استخدام کارمند و کارگر در این زمینه به شما تسهیلاتی استثنایی از جمله بیمه و معافیت های مالیاتی اعطا می کند.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

اگر قرارداد یا عقدی که منعقد شده باعث نقض قانون شده باشد و یا اینکه ارگان مربوطه معامله را تایید نکند همچنین اگر شخص خارجی در مهلت مقرر برای ثبت پروژه اقدام نکند پروژه مطابق برنامه ای تحویل شده در موعد نقرر پایان نپذیرد.

هزینه حسابدار ( هزینهیک حسابدار رسمی ماهانه ۱۲۰ دلار به بالا میباشد)

هزینه های کارمند ( این مورد اجباری نیست اما برای اعتبار شرکت در آینده بهتر است پرداخت شود )

هزینه اجاره محل دفتر(بسته به نوع محل متفاوت بوده و می تواند از چند دلار تا چندهزار دلار باشد.)

هزینه آب ، برق ، تلفن و اینترنت

۲۳ درصدمالیات بر اجاره محل کار

هزینه های دفاتر رسمی و پلمپ آن دراداره دارایی :سالانه حدودا ۴۰۰ دلار

مالیات بر درآمد شرکت : ( معادل ۱۸ % از سود خالص شرکت )

علاوه بر تمامی مراحل ثبت شرکت در ترکیه با کمترین هزینه شما می توانید از جدیدترین و ارزان ترین هزینه ثبت برند  همراه با جدیدترین و به روز ترین شرایط ثبت برند نیز بر روی سامانه آنلاین پایدار استفاده کنید و در سریع ترین زمان ممکن برند و شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

1 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت در ترکیه با لیست هزینه ها و جدیدترین شرایط ثبتی»

جلال فرضعلی زاده گفت:

عالی بود.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره