پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ضرورت تاسیس شرکت و تعریف انواع شرکت و ضرورت تعریف و تشکیل آن

ضرورت تاسیس شرکت و تعریف انواع شرکت و ضرورت تعریف و تشکیل آن

ضرورت تاسیس شرکت بر هیچ کس مخفی نیست؛ ولی اگر از ضرورت های تاسیس شرکت و انواع آن اطلاعی ندارید، در راستای تعریف شرکت و انواع آن با یک داستان پیش می رویم. فرض کنید شما می خواهید یک ساختمان بسازید، ولی برای ساخت آن به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید؛ زیرا اگر فرد توانمندی هم باشید، و بتوانید در جای همه به کار فیزیکی بپردازید، باز هم در همه ی زمینه ها نمی توانید به صورت کاملا تخصصی به انجام امور مشغول شوید.

بعد از ثبت شرکت باید بدانید که شرکت ها به این منظور تعریف و تاسیس می شوند، تا افرادی که هدف مشخصی دارند، کنار هم جمع شوند و با هم به کار تیمی بپردازند؛ تنها در این صورت است که دایره ی تخصصی شما بالا می رود و حالا در قالب یک مجموعه، می توانید عنوان کنید که، شما از تخصص های زیادی بهره می برید و کار های زیادی از دستتان بر می آید. این تازه اول ماجرا و یکی از ضرورت های تاسیس شرکت می باشد که ما پس از تعریف علمی شرکت، به بیان ضرورت های بیشتری از تاسیس شرکت ها می پردازیم.

 

تعریف شرکت

تاسیس شرکت یعنی دو یا افرادی بیشتر از 2 نفر، با همکاری یکدیگر مجموعه ای را تشکیل می دهند و به فعالیت های مورد نظرشان می پردازند؛ این افراد در همه ی موارد و مسائل شرکت، مانند سود و زیان، شریک هستند؛ سود و زیان برای همه افراد یکسان است مگر اینکه تعداد سهام و میزان مسئولیت برای هر کدام از آن ها متفاوت تعیین شده باشد.

ثبت یک شرکت به فعالیت اقتصادی شخص وجهه قانونی و امکان فعالیت های بزرگتر اقتصادی را به وی می بخشد. از موارد غیر رسمی تاسیس شرکت ها، می توان به افرادی اشاره کرد که با گذاشتن سرمایه های خود روی یکدیگر، فروشگاهی را راه اندازی کرده اند و به امور تجاری مربوط به خود پرداخته اند، باید این چنین گفت که حتی این افراد هم به ضرورت تاسیس شرکت پی برده و از مزایای آن بهره می برند.

تعریف موسسه چیست؟

موسسه یک نهادی است غیر تجاری، که به منظور ارائه خدمات ایجاد می شود؛ که به دو صورت انتفاعی (جهت کسب سود) و غیر انتفاعی(بدون نفع) تاسیس و ثبت می شود.

به دلیل وجود تحولات و تغییرات اقتصادی، اغلب اشخاص جهت راکد نماندن سرمایه و پیشرفت و رونق وضعیت اقتصادی خود و همچنین مطلع بودن از ضرورت تاسیس شرکت، اقدام به ثبت شرکت براساس شرایط ثبت شرکت می کنند. از آنجا که هر شخصی که سرمایه گذاری می کند، در پی به دست آوردن سود بیشتر می باشد، باید با تعریف شرکت، صرورت تاسیس شرکت، چگونگی تاسیس شرکت، حقوق و تکالیف یک شخص حقوقی آشنایی داشته باشید تا متحمل ضرر و زیان نشوید.

تعریف انواع شرکت

انواع شرکت ها بر اساس تعریف

تعریف انواع شرکت به گونه ایست که تاسیس شرکت را به 2 بخش تقسیم می کند:

  • شرکت های تجاری
  • شرکت های حقوقی یا مدنی

انواع شرکت های تجاری و تعریف آنها

در مقاله ی ضرورت تاسیس شرکت، به آن نتیجه رسیدیم که با بیان انواع و تعریف انواع شرکت، تعریف دقیقی از انواع شرکت بیان کنیم تا برای شما مشخص شود، که قصد تاسیس کدام یک از شرکت ها را دارید، تا در مسیر ثبت آن ها به مشکل نخورید تا از ضرورت های تاسیس شرکت جا نمانید.

شرکت های تجاری سرمایه ای

تعریف این شرکت ها به این صورت است که در این شرکت ها مسئولیت شرکا محدود به میزان سرمایه یا درصد سهام سرمایه هر شریک می باشد، مانند شرکت های سهامی عام و خاص و شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های تجاری شخصی

طبق تعریف، در این نوع شرکت ها مسئولیت شرکا نامحدود است و تعهدات شرکت بین شرکا وابسته به میزان سرمایه شان تقسیم می شود، مانند شرکت های تضامنی و نسبی

شرکت های تجاری مختلط

در این نوع شرکت ها مسئولیت بعضی از شرکا محدود به سرمایه آن ها و مسئولیت دیگران نامحدود است. این شرکت ها در واقع از مخلوط کردن شرکت های سرمایه ای و شخصی به وجود می آیند، مانند شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی. شرکای نوع اول را شرکای عادی و شرکای نوع دوم را شرکای ضامن می گویند.

شرکت های تجاری کمیتی

در این نوع شرکت ها تعداد سرمایه گذاران زیاد است و شرکا مسئولیتی ندارند و اصولاَ قصد از ایجاد آن ها رفاه اعضای آن است. شرکت های تعاونی از این دسته اند که شرکا در آن مسئولیتی به عهده ندارند.

حال که با تعریف انواع شرکت آشنا شدید، برخی از ضرورت های مهم تاسیس شرکت را برای شما بیان می کنیم.

ضرورت های ثبت شرکت

ضرورت تاسیس شرکت چیست؟

اگر تا این قسمت مقاله به ضرورت تاسیس شرکت پی نبرده اید، این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید، تا موارد دقیقی از ضرورت های تاسیس شرکت کسب کنید، و هرچه سریعتر نسبت به ثبت و تشکیل یک مجموعه یا شرکت اقدام کنید. ضرورت تاسیس شرکت، در تعریف شرکت کاملا مشهود است، با این حال ما مواردی را نیز برای شما آماده کردیم، که غیر از ضرورت های موجود در تعریف انواع شرکت می باشد.

  • انجام فعالیت های شرکت به صورت قانونی
  • تمام اعضا نسبت به فعالیت های شرکت مسئول هستند.
  • تمام اعضا از حقوق قانونی بهره مند هستند و قانون از انها حمایت می کند.
  • با تاسیس شرکت می توانید در مناقصات و مزایده ها شرکت کنید.
  • شرکت های بزرگ و برند ها، نمایندگی خود را به شرکت های تاسیس شده می دهند.
  • تمام اطلاعات مربوط به شرکت ها، باید واضح و کامل باشد.
  • هر چه قدر از تاریخ تاسیس شرکت ها بگذرد، به اعتبار شرکت افزوده می شود.
  • با تاسیس شرکت ها، می شود از مزایای دریافت وام و اعتبارات استفاده کرد.
  • با ثبت شرکت می توان با سایر کشور ها مبادلات تجاری داشت.

مزایای تاسیس شرکت چیست؟

در ادامه ی ضرورت های ثبت شرکت در بخش بالایی، اگر بخواهیم ضرورت تاسیس شرکت را در بیانی دیگر برای شما بگوییم به این صورت است که:

  • ثبت شرکت به فعالیت های شرکت اعتبار می دهد.
  • شراکت در حوزه ی قانون و با اطمینان صورت می گیرد.
  • اعتبار قرار دادهای شرکت، افزایش می یابد.
  • امکان عقد قرار داد های بزرگ فراهم می شود.
  • امکان تامین سرمایه فراهم است.
  • امکان بهره مندی از دانش و تخصص دیگران، وجود دارد.

یکی از مهمترین ضرورت تاسیس شرکت و پرداخت هزینه ثبت شرکت این است که به شما این اجازه را می دهد که از تخصص افراد بسیار زیاد و با استعدادی در شرکت خود، بهره مند شوید. شما این افراد را در مجموعه ی خود استخدام می کنید و خاطر قوانین وضع شده، این افراد در چارچوب قوانین برای شما کار می کنند. حتی شما می توانید با استفاده از تخصص افراد دیگر، به زمینه هایی ورود کنید که حتی در آن ها تخصصی ندارید و یا حتی فکرش را هم نمی کردید؛ و دامنه ی فعالیت شرکت خود را هر روز گسترش دهید.

کلام آخر نویسنده در مورد اهمیت تاسیس شرکت

احتمالا تا الان به ضرورت تاسیس شرکت و تاثیر آن در کسب و کار خود را، با توضیحات فوق، به خوبی درک کرده باشید. اما این مواردی اندک از ضرورت تاسیس شرکت در کسب و کار شما است. داشتن وجهه ی کاری، داشتن کلاس کاری، هویت اجتماعی، استقلال و .. از دیگر ضرورت های ثبت شرکت می باشند.

هر چقدر هم بررسی کنید آینده و سود و اعتباری که با تاسیس شرکت انتظار شما را می کشد، ارزش برخی از مشکلات را هم خواهد داشت. ثبت شرکت بی تردید اولین قدم موفقیت شما خواهد بود اما اگر از موارد گفته شده ترسی به دل راه ندهید. اگر با این وجود همچنان تردید دارید، کارشناسان و متخصصین ما برای پاسخگویی رایگان به سوالات شما همیشه آماده هستند. امیدواریم که با نوشتن این مقاله، تعریف انواع شرکت و ضرورت تاسیس شرکت را برای شما روشن کرده باشیم تا شما با بررسی این ضرورت ها و همچنین شرکت مورد نظر خود، بتوانید نوع شرکت خود جهت تاسیس را مشخص کنید و با تاسیس شرکت در کمترین زمان، به بهره برداری از فواید ثبت شرکت دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره