پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت شرکت

ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی چه مراحل و شرایطی دارد و چگونه می توانیم با ارزانترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن موسسه آموزشی خود را به ثبت برسانیم؟

پاسخ این سوالات را به طور کامل در این مطلب آماده کرده ایم اگر قصد دارید تمامی امور مربوط به ثبت موسسه آموزشی به صورت کاملا آنلاین و با ارزان ترین هزینه ثبت شرکت انجام دهید می توانید از خدمات ویژه ای که سامانه آنلاین پایدار سبز در اختیار شما قرار داده است استفاده نمایید.

همین امروز با پر کردن فرم زیر، شرکت و موسسه آموزشی خود را با ارزان ترین هزینه به صورت رسمی به ثبت برسانید.

ثبت شرکت آنلاین در سامانه پایدار ثبت

 

ثبت موسسه آموزشی

ثبت شرکت‌ ها به صورت کلی به دو دسته‌ی تجاری و غیرتجاری تقسیم می‌شوند و در تعریف و تفاوت آنها می‌توانیم بگوییم که شرکت تجاری شرکت که در آن فعالیت های معامله های مختلف برای کسب درآمد انجام می‌شود و از این طریق سود به دست می‌آید اما در شرکت غیر تجاری هیچ گونه فعالیتی در بازار برای کسب سود و درآمد انجام می‌شود و در واقع می‌توانیم بگوییم هیچگونه خدماتی که در بازار در قالب تولید و یا توزیع کالا انجام می‌شود در این شرکت‌ها انجام نمی‌شود.

موسسات آموزشی جز شرکتهای غیر تجاری هستند که معامله در بازار برای آنها انجام نمی شود و البته باید بگویم که خود موسسات آموزشی نیز به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند.

در دسته اول افراد در موسسه آموزش کسب درآمد می‌کند و در نهایت سود به دست آمده در این موسسه را بین افرادی که گروه در حال فعالیت هستند تقسیم می نمایند.

در دسته دوم هیچگونه قصدی برای تامین درآمد و سود وجود ندارد و افراد با توجه به شرایطی که برای جامعه در نظر گرفته شده است برای ترقی و پیشرفت نیاز دارند تا در موسسات آموزشی مختلف فعالیت داشته باشند.

تفاوت بین مراحل ثبت موسسه آموزشی در دو نوع بالا وجود ندارد و شما باید برای این که بتوانید موسسه آموزشی خود را ثبت نمایید ابتدا به سراغ مجوزهای لازم بروید که در ادامه آنها را به صورت کامل توضیح می دهیم.

اخذ مجوز موسسه آموزشی

برای اینکه بتواند عملیات ثبت موسسه آموزشی را به صورت آنلاین و از طریق سامانه پایدار ثبت با ارزانترین هزینه با رعایت تمامی شرایط ثبت شرکت انجام دهید باید ابتدا مجوزهای رسمی را از مراجع ذیربط ای که در این زمینه مجوزهای لازم را صادر می‌کنند دریافت نمایید.

در واقع می‌توانیم بگوییم که پس از تایید و موافقت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وزارت علوم و آموزش و پرورش می‌توانید مجوز های لازم را کسب کرده و به سراغ ادامه مراحل برای ثبت کردن موسسه خود بروید.

اخذ مجوز موسسات آموزشی برای مواردی مانند مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم ارائه می شود.

  • ساخت دانشگاه و آزمایشگاه ها
  • راه اندازی انجمن های برای برگزاری مسابقات ورزشی و علمی و فرهنگی در دانشگاه ها
  • برگزاری کلاسهای برای تقویت و رفع اشکال دانش‌آموزان و دانشجویان
  • افرادی که راهنمای دانشجویان برای مهاجرت و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور باشند
  • دانشگاه های مختلف و موسسات دانشگاهی

شرایط تاسیس موسسه آموزشی

شرایط تاسیس موسسه آموزشی

برای اینکه بتوانیم موسسه آموزشی را به صورت کامل به ثبت برسانید باید ابتدا شرایط تاسیس موسسه آموزشی را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به صورت کامل در نظر بگیرید.

برای تاسیس و ثبت موسسه آموزشی باید حداقل سرمایه ای که می‌تواند به صورت نقدی باشد و یا به صورت یک زمین و ملک وجود داشته باشد در نظر گرفته شود.

برای ثبت موسسه آموزشی حتماً باید فرد مورد نظر یک مکان را برای راه انداختن این موسسه در نظر بگیرد که تمامی مدارک و اسناد ملک تعیین شده به اداره ثبت موسسات آموزشی تحویل داده می‌شود.

برای تاسیس موسسه آموزشی باید تعداد افرادی که با هم شرایط شراکت می‌کنند بیشتر از یک نفر باشد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم باید ابتدا برای تاسیس یک موسسه آموزش مجوزهای لازم را حتما دریافت نمایید.

داشتن اساسنامه و فرم صورتجلسه امضا شده و مورد تایید قرار گرفته نیز از دیگر شرایطی است که باید برای سبک کردن یک موسسه به صورت کاملاً آموزشی در نظر داشته باشید.

در مورد ثبت شرکت مشاوره تحصیلی نیز در یک مطلب به صورت کامل و جامع توضیحاتی را ارائه کرده ایم که می تواند به بهترین شکل ممکن پاسخ سوالات شما در این زمینه را بدهد.

مدارک ثبت موسسه آموزشی

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه آموزشی

بعد از اینکه تمامی شرایط تاسیس موسسه آموزشی را رعایت کردید باید به سراغ ارائه مدارک بروید تا بتوانید موسسه آموزشی خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید.

کارت شناسایی اعضا شامل شناسنامه و کارت ملی جدید

کارت پایان خدمت برای تمامی اعضای شرکت

ارائه مجوز تاسیس موسسه که در بالا به آن اشاره کردیم

تعیین کردن یک مکان و ارائه تمامی مدارک و اسناد آن برای تاسیس موسسه

تهیه فرم تعهد نامه و امضای تمامی شرکا

تحویل اساسنامه موسسه مورد نظر

فرم تقاضانامه به همراه مهر و امضای شرکا

داشتن پروانه تاسیس

روزنامه ای که در نهایت آگهی را چاپ می‌کند باید موجود باشد و یک کپی از آن نیز تهیه شود.

نکته: در صورتیکه قصد تاسیس هنرستان غیر دولتی را دارید باید مجوزهای آن را در هنگام ارائه تمامی مدارک ثبت موسسه آموزشی در دست داشته باشید.

هزینه ثبت موسسه آموزشی چقدر است؟

سوالی که بسیاری از دوستان از کارشناسان و متخصصین پایدار ثبت می پرسند این است که چه هزینه ای برای ثبت موسسه آموزشی در نظر گرفته شده است؟

در صورتی که خودتان بخواهید عملیات سختی را پیش ببرید و علم و دانش در این زمینه نداشته باشد قطعاً به مشکلاتی بر خواهید خورد و همین موضوع باعث بالا رفتن هزینه ثبت موسسه برای شما خواهد شد.

به همین دلیل سامانه آنلاین پایدار شرایط ثبت شرکت را به گونه ای فراهم کرده است تا شما بتوانید با ارزان‌ترین هزینه و به راحتی و در سریعترین زمان ممکن تمامی عملیات مربوط به ثبت موسسه آموزشی را انجام دهید.

هرچند هزینه های ثبتی در کشورمان تعرفه و مصوبه خاصی ندارند و موسسات مختلف بر اساس خدماتی که ارائه می‌کنند هزینه را در نظر می‌گیرند اما سامانه آنلاین پایدار سعی کرده است تا به رشد و توسعه کسب و کارها کمک نموده و ارزانترین هزینه ثبت موسسه آموزشی را برای شما در نظر بگیرد.

مدت زمانی که برای ثبت باید منتظر بمانیم

در صورتی که درخواست شما برای انتخاب نام موسسه آموزشی مشکلی نداشته باشد اما در زمان کوتاهی تأییدیه آن کمتر از ۲ روز صادر می‌شود.

از مهمترین شرایط که برای انتخاب نام شرکت و نام موسسه آموزشی می‌توانیم به آن اشاره کنم این است که حداقل دارای سه بخش باشد و همه بخش کلمات فارسی باشند. نکته دیگری که باید در مورد انتخاب نام در نظر داشته باشید این است که نام انتخابی شما به هیچ عنوان نباید شباهتی با دیگر نام‌های موسسات آموزشی داشته باشد تا بتواند در مراحل ثبتی به سرعت مورد تایید قرار گرفته و عملیات ثبت موسسه آموزشی برای شما با سرعت بسیار بالا انجام شود.

پس از تایید نهایی نام شما یک آگهی در روزنامه در می‌شود به این مرحله هم تقریباً ۱۰ تا ۱۴ روز طول میکشد. البته در صورتی که این مراحل سریع‌تر انجام شود باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنیم که تجربه ثبت موسسات آموزشی بسیار مختلفی را دارند و با تمامی مراحل و شرایطی که برای انتخاب نام و همچنین ارائه مدارک وجود دارد آشنایی کامل دارند.

با پرداخت ثبت آگهی در روزنامه رسمی که هزینه مشخص شده‌ای دارد می توانید کمتر از ۲۰ روز مدارک مورد نظر را به اداره ثبت موسسات آموزشی تحویل داده تا بقیه مراحل شما زودتر به پایان برسد و بتوانید در کمتر از این زمان موسسه آموزشی خود را به صورت کامل به ثبت رسانده و از مزیت هایی که می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد استفاده نمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت موسسه آموزشی»

یداله گفت:

سلام برای ثبت موسسه آموزشی حقوقی باید از کجا موافقت اصولی یا مجوز بگیرم لطفا راهنمایی فرمائید

تیم تولید محتوا گفت:

سلام لطفا با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید تا به تمامی سوالات شما به صورت تخصصی پاسخ بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره