پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

ایزو 10668 (ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند)

ایزو 10668 (ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند)

استاندارد ایزو 10668 به عنوان یک استاندارد بین‌المللی برای نگارش و قالب‌بندی محتوای مالی تهیه شده است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این استاندارد، کاربردها و اهمیتش همچنین روش تهیه آن صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید با ما تا انتها همراه باشید.

ایزو 10668 چیست؟

ایزو 10668 نوعی استاندارد است که برای ارزش‌گذاری مالی برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود داشتن این استاندارد نام تجاری برند همچنین خدماتی که انجام می‌دهد ارزشمند هستند. در نتیجه وجود این استاندارد که به نام ISO 10668 نیز شناخته می‌شود برای برند و کسب‌کار شما اعتبار می‌آورد. همچنین این استاندارد باعث می‌شود برند و کسب‌وکارتان مخصوص به شما باشد و دیگر هیچ کسی ‌نتواند از نام تجاری شما سواستفاده کند.

نکته دیگری که باید در مورد این استاندارد و مراحل و شرایط اخذ ایزو باید گفت این است که اگر برندی از آن برخوردار باشد می‌شود به راحتی کالا و خدماتی که  ارائه می‌کند را شناسایی کرد. این مورد نیز برای جلوگیری از کلاه‌برداری بسیار عالی است.

اهمیت استفاده از استاندارد ایزو 10668 چیست؟

ارزش گذاری مالی از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است به این دلیل که هر شرکتی برای کسب درآمد یا جذب سرمایه‌‌گذار و جلب اعتماد نیاز به این استاندارد دارند. به علاوه برای بررسی نام تجاری نیز از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است.

از دیگر عواملی که باعث اهمیت ایزو 10668 می‌شود تاثیر آن بر روی پتانسیل تجاری یک کمپانی یا شرکت به شمار می‌رود. به این صورت که مشخص می‌کند این شرکت چه قدر توانایی در حیطه تجارت، خدمات و محصولات خود دارد. قبل از این استاندارد، قانونی درست و دقیقی برای سنجیدن این موضوع نبود. به همین دلیل امکان اعتماد به پتانسیل تجاری ی شرکت نبود؛ زیرا این امکان وجود داشت که از استانداردهای درستی برای سنجیدن استفاده نشده باشد اما با وجود ایزو 10668 این مشکلات بر طرف شد.

ارزیابی مالی برای شرکت‌هایی که آن را انجام می‌دهند یک راه جذب مشتری است. به این صورت که وقتی مشتری متوجه می‌شود کمپانی یا شرکت از این استاندارد پیروی می‌کند می‌توان به آن اعتماد کند زیرا می‌داند با این وجود پتانسیل تجاری، نام برند، خدمات و تسهیلاتی که کمپانی همگی درست هستند و دیگر جای نگرانی نیست.

برای اینکه بتوانید بعد از ثبت برند و علامت تجاری، ارزش برند خود را بالاتر برده و اعتماد مشتریان را بیشتر نسبت به خود جلب نمایید، پیشنهاد می شود حتما این ایزو را برای کسب و کار خود دریافت نمایید. در پایدار ثبت می توانید تمامی مراحل درخواست گواهینامه ایزو را به صورت آنلاین انجام دهید و از مشاوره کارشناسان متخصص بهره مند شوید.

ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند

استاندارد ایزو 10668 چه الزاماتی دارد؟

استاندارد ایزو 10668 شرایط و الزاماتی را برای نگارش محتوای مالی در قالب‌های گوناگون شامل صورت‌های مالی، گزارش‌های مدیریتی و گزارش‌های مالی، تعریف کرده است. این شرایط و الزامات به شرح زیر هستند:

قالب‌بندی ISO 10668

در این استاندارد، یک سری نرم افزارها و ابزار محاسبه فراهم شده‌اند که به نویسندگان محتوای مالی کمک می‌کند که بتوانند از قالب‌بندی مناسب برای نوشتارهای خود استفاده کنند و چیدمان صحیح محتوای خود را ایجاد کنند.

عناصر ثابت ISO 10668

برای تأیید صحت مطالب مالی، استاندارد ایزو 10668 الزاماتی را به شرح زیر تعریف کرده است:

  • تأیید هویت نویسنده، عرضه‌کننده و بازرس مستقل در نوشتار مالی
  • بیان هدف، محل، تاریخ و نام گزارش مدلول
  • بیان حقایق و آمار به روش روشن و دقیق
  • نوشتار و شکل‌های تصویری، شامل نمودار، تصاویر و جداول، محتوای صحیح، نامطلوب و توهین آمیز نباشد
  • همسو بودن اطلاعات مالی با قوانین و مقررات مالی و حسابداری

استفاده از کلمات ساده

در استاندارد ISO 10668 توصیه شده است که نویسندگان از کلمات و عبارت‌های ساده و فهم‌پذیر استفاده کنند تا خوانندگان بتوانند به راحتی این گواهینامه ایزو مطلب را درک کنند.

پوشش دادن به تمام جنبه‌ها

الزامات ایزو 10668 از نویسندگان مسئول می‌خواهد تمام جنبه‌های محتوای مالی را پوشش دهند که شامل اطلاعات و اعداد مالی، تحلیل و بررسی، بیانیه‌ها و فرضیات می‌شوند.

به طور کلی، استاندارد ایزو 10668 شرایط و الزاماتی برای نگارش محتوای مالی در قالب‌های مختلف تعریف کرده است که در جهت تأمین کیفیت و همگنی در ایجاد محتوای مالی کمک می‌کند.

کاربرد ایزو 10668 در چه مواردی است؟

ایزو 10668

استاندارد ایزو 10668 به شرکت‌ها و سازمان‌ها در هنگام تولید و ارائه اطلاعات مالی در قالب‌های مختلف، از جمله صورت حساب‌ها، گزارش مدیریت، گزارش امور مالی و گزارش تأیید صحت کمک می‌کند. این کار منجر به ایجاد و تهیه محتوای مالی با کیفیت و همگن می‌شود. برخی دیگر از کاربردهای استفاده از استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ عبارتند از:

بهبود ارتباطات مالی با ISO 10668

استفاده از استاندارد ایزو 10668 به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات مالی بهبود یابد و به شکل دقیق ارائه شود.

افزایش شفافیت

استفاده از استاندارد ایزو 10668 به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پروسه‌های مالی خود را بر اساس واقعیت به ثبت برسانند. همچنین باید گفت به شفافیت در ارائه اطلاعات مالی نیز کمک می‌کند.

استفاده از ISO 10668 برای کاهش خطای انسانی

استفاده از استاندارد ایزو 10668 به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خطاهای ناشی از عدم دقیق بودن اطلاعات را کاهش داده و عملکرد مالی بهبود بخشند.

بهبود رضایتمندی مشتریان

همان طور که اشاره کردیم استفاده از استاندارد ایزو 10668 به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ان‌ها مطمئن شوند که اطلاعات مالیشان درست و معتبر است؛ در نتیجه این مسئله باعث بهبود رضایت‌مندی مشتریان خواهد شد.

تأیید صحت اطلاعات

زمانی که شرکت به صحت اطلاعات مالیاتی شود از طریق این استاندارد شود، میزان تخلف در حسابداری و امور مالی به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

برای دریافت استاندارد 10668 در ایران باید چه کاری انجام داد؟

برای دریافت استاندارد ایزو 10668 می‌توانید به سایت سازمان استاندارد ایران با آدرس www.isiri.gov.ir مراجعه کنید و در قسمت مربوط به خرید این استاندارد آن را تهیه کنید. به علاوه باید گفت امکان تهیه حضوری نیز وجود دارد که در طی آن شما از طریق دفاتر فروش سازمان این استاندارد را دریافت کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و دریافت استانداردهای مختلف، می‌توانید به سایت سازمان استاندارد ایران مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

علاوه بر این شما می توانید از طریق سامانه پایدار ثبت به عنوان مرجع درخواست ایزو به صورت آنلاین، فرم های مربوطه را پر کرده و درخواست خود را برای ثبت برند و همچنین انجام امور ایزو 10668 ( ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند) انجام دهید.

ایزو 10668 (ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند)

ایزو 10668 ( ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند)

همان طور که متوجه شدید ارزش‌گذاری مالی به شرکت‌ها و کمپانی‌ها کمک زیادی می‌کند تا اعتبار پیدا کنند و امور مالی آن‌ها طبق استاندارد انجام شود. همچنین با به کارگیری ایزو 10668 برند کسب‌وکارها اختصاصی می‌شود و دیگر هیچ شخصی نمی‌تواند از آن کپی برداری کند. علاوه بر مورارد گفته شده امکان باعث جلب اعتماد مشتری نیز می‌شود. لازم برای گرفتن این استاندارد می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان استاندارد اقدام کنید یا اینکه به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر فروش سازمان اقدام به دریافت آن کنید.

علاوه بر این شما می توانید از طریق سامانه پایدار ثبت به عنوان مرجع درخواست ایزو به صورت آنلاین، فرم های مربوطه را پر کرده و درخواست خود را برای ثبت برند و همچنین انجام امور ایزو 10668 ( ISO 10668 استاندارد ایزو ارزش گذاری برند) انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره