پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند چیست؟ ثبت برند چه شرایطی دارد؟

ثبت برند چیست؟ ثبت برند چه شرایطی دارد؟

ثبت برند چیست؟ این سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد دارند کسب و کار خود را به صورت قانونی به ثبت برسانند و لوگوی تجاری و همچنین نام برند مشخص شده و قانونی داشته باشند از تیم حقوقی و پشتیبانی پایدار ثبت می پرسند. در این مطلب قصد داریم به صورت کامل برند و لوگو تجاری و همچنین ثبت برند و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با مطالعه مطلب بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع به دست بیاورید.

در صورتی که قصد دارید برند و لوگو تجاری خود را با ارزان ترین هزینه ثبت برند در ایران به صورت کاملا آنلاین به ثبت برسانید می توانید از خدماتی که سامانه آنلاین پایدار در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید.

ثبت برند چیست؟

برند یا لوگوی تجاری همان نام و لوگوی شماست که در محافل مختلف کسب و کارهای متفاوت شما را به این نام و لوگو می شناسند. بسیاری از کسب و کارها هزینه‌های بسیار زیادی را پرداخت می کنند تا مشتریان شان آنها را به یک نام و لوگوی تجاری خیلی خاص بشناسند و به همین دلیل آنها تمام تلاش خود را می کنند تا این برند و لوگو تجاری فقط مخصوص خودشان باشد.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که عملیات برندینگ در سطح کسب و کار ها در همان نقطه‌ای که نام برند و لوگو تجاری در جلسات رسمی کارکنان این شرکت ها انتخاب و طراحی می‌شود شروع شده و در همه جای وب سایت و شبکه های اجتماعی خود برند خود را شیر می کند تا مشتریان هرجا که این برند را دیدند به یاد خدمات و محصولات ارائه شده توسط آن شرکت بیفتند.

به صورت کلی زمانی که شما عملیات برندینگ را در سطح کسب و کار خود انجام دهید مشتریان شما کسب و کارتان را با یک نام برند خاص و یک لوگوی تجاری طراحی شده مخصوص می شناسند. اما این فقط از نظر مشتریان شماست و از نظر قانونی شما تا زمانی که عملیات ثبت برند را انجام ندهید به هیچ عنوان نمی توانید از مزیت های قانونی برند و لوگو تجاری خود استفاده نمایید و البته کسب و کارهای دیگر می‌توانند بدون هیچ مشکلی از نام و لوگوی تجاری شما استفاده کنند.

برای اینکه مشکلاتی شبیه به این پیش نیاید شما باید با مفهوم ثبت برند چیست؟ آشنا شده و با رعایت تمامی شرایط و مراحلی که برای آن در نظر گرفته شده است برند و لوگوی تجاری خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید.

ثبت برند چیست؟

در نظر داشته باشید عملیات برندینگ در سطح کسب و کارها و شناختن مشتریان شما با نام آن برند به هیچ عنوان تضمین کننده سوء استفاده رقبا از نام و لوگوی تجاری شما نیست و شما اگر بخواهید جلوی این کار را بگیرید باید حتماً برای ثبت برند خود به صورت قانونی اقدام کنید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بتوانید از مراجع قانونی شکایت خود را پیگیری کنید و ضررهایی که در این راه متحمل شده را از شرکت های رقبا بگیرید.

مزیت های ثبت برند چیست؟

در ادامه بررسی مبحث ثبت برند چیست؟  باید به این نکته اشاره کنیم که ثبت برند تجاری مزیت های بسیار زیادی را به همراه دارد که در بالا به مهمترین آن یعنی جلوگیری از سوء استفاده رقبا اشاره کردیم اما اگر بخواهید برند و لوگو تجاری خود را در طی مراحل مختلف ثبت برسانید قطعاً از وضعیت های مختلف دیگری مانند بالا رفتن ارزش و دارایی کسب و کارتان می توانید بهره مند شوید.

در کنار این موارد زمانی که به نام و لوگوی تجاری شما به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد مشتریان و دیگر کسب و کارهایی که قصد استفاده از خدمات شما را دارند اعتماد بیشتری نسبت به شما داشته و همین موضوع می‌تواند زمینه ساز رشد و کسب درآمد بالاتر برای شما به همراه داشته باشد.

علاوه بر این ثبت برند قانونی به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید نمایندگی های مختلفی را در شهرها و استان های کشورمان دایر کرده و البته بتوانید محصولات خود را به کشورهای خارجی نیز صادر نمایید.

شرایط ثبت برند چیست؟

مهمترین شرایط برای ثبت برند و لوگو تجاری کدامند؟

مهمترین شرط برای ثبت برند و لوگو تجاری این است که برند و لوگو تجاری شما به هیچ وجه شباهتی به برندهای ثبت شده قبلی نداشته باشد. برای جلوگیری از این کار باید تمامی استعلام های لازم را در مورد برندهای ثبت شده قبلی انجام دهید که تیم حقوقی پایدار سبز با توجه به تجربه بسیار بالایی که در این زمینه دارند این کار را برای شما انجام می دهند.

علاوه بر این در صورتی که قصد انتخاب نام برند و طراحی لوگوی تجاری خود را دارید باید دقت داشته باشید که نام برند شما نمی تواند از اسامی خاص و یا اسامی مشاهیر و افراد شناخته شده در زمینه مورد نظر باشد و شما باید از اسامی خلاقانه و نام های جدید برای برند خود استفاده کنید تا شانس ثبت شدن آن را بالاتر ببرید.

در ادامه مبحث ثبت برند چیست؟ باید این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی لوگوی تجاری نیز یک امر کاملا اختصاصی است و شما باید هزینه مناسبی را برای آن در نظر بگیرید که بتوانید یک لوگوی تجاری کاملاً مناسب که مشتری را دچار گمراهی نکند و تمامی خدمات شما را به درستی نشان دهد طراحی کنید.

انواع ثبت برند چیست؟

به طور کلی شما می توانید برند خود را به صورت حقیقی و حقوقی به ثبت برسانید. برای ثبت برند تجاری نیازی به ثبت شرکت ندارید و شما به راحتی با در دست داشتن مدارک مانند کپی شناسنامه و کارت ملی و همچنین کپی مجوز فعالیت افتاد می توانید به راحتی عملیات ثبت برند قانونی خود را انجام دهید.

اگر قصد داشته باشید برند خودتان را به صورت لاتین به ثبت برسانید و از مزیت های تجارت و صادرات نیز استفاده نمایید می توانید کپی کارت بازرگانی خود را نیز همراه دیگر مدارک ارائه کنید.

در صورتی که کسب و کار شما قبلا به صورت شرکت و کاملا قانونی به ثبت رسیده است و اکنون قصد ثبت برند خود را دارید باید مدارک مربوط به ثبت برند حقوقی را که شامل کپی مدارک شناسایی و کپی مجوز فعالیت و البته کپی آخرین روزنامه رسمی باشد در اختیار مراجعه ثبت کننده برند قرار دهید.

تیم حقوقی سامانه آنلاین پایدار علاوه بر تهیه این مطلب در زمینه ثبت برند چیست؟ با ارائه خدمات ثبت برند به صورت کاملا آنلاین به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی مشکلاتی که در زمینه ثبت‌برند دارید را برطرف نموده و با رعایت کردن تمامی شرایط که برای ثبت برند و لوگو به صورت قانونی در نظر گرفته شده است از مزیت‌های آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره