پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت شرکت

هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس

هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس

در این مطلب قصد داریم تمامی مباحث و سوالاتی که در مورد شرکت‌های بدون فعالیت وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم و به شما بگوییم که هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس چقدر خواهد بود؟

با توجه به اینکه پایدار ثبت عنوان اولین سامانه ثبتی در کشور تمامی کارهای مربوط به ثبت برند و ثبت شرکت را به صورت آنلاین انجام می دهد، خدمات خود را به صورت کاملا گسترده تر برای تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت ها نیز ارائه کرده است تا کسب و کارهایی که در ابتدای راه خود قرار دارند از این مزیت استفاده کنند یا بعد از چند سال دارند فعالیت های خود را به حالت ساکن در بیاورند بتوانند با هزینه بسیار کم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت خود را ثبت نمایند.

شرکت بدون فعالیت چه شرکتی است؟

شرکت بدون فعالیت به شرکتی گفته می‌شود که در طول یک سال مالی هیچگونه تراکنش مالی نداشته باشد. به عبارتی شرکت های مالی در طول یک سال فعالیت خود هیچگونه فعالیت اقتصادی انجام نمی‌دهند و تراکنش مالی برای آنها ثبت نمی شود. عدم فعالیت فقط مربوط به شرکت‌های نیست که در حال فعالیت هستند و حساب کاربری آنها در گردش است بسیاری از کسب و کارهایی که در ابتدای راه خود هستند نیز ممکن است در همان بدو تاسیس شرکت به دنبال تنظیم اظهارنامه برای عدم فعالیت شرکت خود باشند. پس می توان گفت که شرکت های تازه تاسیس نیز می توانند به راحتی یک سال مالی خود را که کاملا بدون فعالیت بوده است به صورت اظهارنامه تنظیم کرده و اینگونه از تکالیف قانونی و مالیاتی مبرا شوند.

نکته مهمی که باید در مورد هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس باید بدانید این است که شرکت های بدون فعالیت نیز مانند شرکتهای فعال باید تمامی تکالیف قانونی و مالیاتی خود را حتی در صورتی که هیچ گونه فعالیت مالی نداشته اند انجام دهند. اگر شرکتی هیچگونه فعالیت مالی نداشته باشد اما اظهارنامه عدم فعالیت خود را پر نکرده باشد به هیچ عنوان مشمول بخشودگی  مالیاتی پیش‌بینی شده در قوانین نمی‌شود و ممکن است مالیاتی بسیار سنگینی حتی در صورت عدم فعالیت و عدم کارایی شرکت نیز برای آن در نظر گرفته شود.

شرایط اعلام عدم فعالیت شرکت

شرکت هایی که در یک سال مالی هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند تنها در یک صورت از پرداخت مالیات معاف هستند که باید در زمان معین شده اظهار نامه عدم فعالیت خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی به ثبت برسانند.

این موضوع در مورد شرکت های تازه تاسیس نیز وجود دارد یعنی شما زمانی که شرکت خود را ثبت می کنید کارهای اداری و ثبتی شما به پایان رسیده است و باید برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی شرکت و همچنین پلمپ دفاتر نیز اقدام کنید.

زمانی که شما پرونده مالیاتی را دریافت و پلمپ دفاتر تجاری شرکت تازه تاسیس خود را انجام دادید در صورتی که هیچ گونه فعالیت مالی در یک سال گذشته نداشته باشید باید اظهارنامه عدم فعالیت شرکت را نیز تنظیم کرده و در سامانه سازمان امور مالیاتی به ثبت برسانید.

هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس

برای اینکه بتوانید اظهارنامه عدم فعالیت شرکت خود را به ثبت برسانید باید ابتدا پرونده مالیاتی را تشکیل داده و کد اقتصادی مربوط به شرکت کسب و کار خود را دریافت نمایید.

شرکت های تازه تاسیس پس از اینکه به ثبت برسند دو ماه فرصت دارند تا برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام نمایند و در صورتی که این کار پس از دو ماه انجام شود تمامی فعالیت های آنها غیرقانونی بوده و نمی توانند حتی اظهارنامه عدم فعالیت خود را نیز رد کنند.

پس نکته مهم دیگری که باید در مورد هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس بدانید این است که در صورتی که شرکت مورد نظر پس از دو ماه برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام نکرده باشد نمی تواند در صورت عدم فعالیت اظهارنامه عدم فعالیت خود را تنظیم کند و این یعنی مالیات‌های بسیار سنگینی برای شرکت در مورد نظر در نظر خواهد گرفته شد.

شرایط و نکاتی در مورد هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس

در صورتی که هیچ گونه فعالیت مالی در کسب و کار شما انجام نگیرد شرکت شما مشمول عدم فعالیت شده و می توانید با پر کردن اظهارنامه عدم فعالیت شرکت خود از جریمه‌های مالیاتی دور باشید. اما نکات بسیار مهمی در مورد شرکتهای تازه تاسیس وجود دارد و در بسیاری از موارد شاهد بودیم که برخی شرکت‌ها با عدم توجه به این نکات باعث بروز مشکلاتی برای خود شده و حتی با پرداخت هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس نیز مالیات های سنگین برای آنها در نظر گرفته شده است.

یکی از نکات مهمی که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید هرگونه اموال و اثاثیه و تجهیزات در سال مالی مورد نظر جز خرید شرکت محسوب می‌شود و قابل رهگیری بوده و در صورتی که این شرایط را رعایت نکرده باشید و حساب بانکی شما در این زمینه فعالیت داشته باشد کسب و کار شما به عنوان عدم فعالیت شناخته نمی شود و نمی توانید اظهارنامه عدم فعالیت خود را تکمیل کنید.

برای اعلام عدم فعالیت شرکت تنظیم دفاتر مالی و اظهار نامه عدم فعالیت ضروری است پس هر سال دفاتر مالی شرکت را حتماً در مهلت مقرر تهیه نموده و آنها را به طور کامل تنظیم کنید.

پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر قانونی از دیگر تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد فعالیت است. یعنی در صورتی که هیچ گونه فعالیت در یک سال مالی نیز نداشته باشید باید حتماً را به دفاتر قانونی خود را به صورت کامل انجام دهید تا مشمول مالیات های بسیار سنگین نشوید.

نکات دیگری که باید در این زمینه در نظر داشته باشید این است که هرگونه فعالیت حساب بانکی شما به منزله فعالیت شرکت است که البته کاربردهای اندکی که معمولاً با آن ها از روی حساب می دارند شامل این قانون نمی شود.

مراحل و هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس

برای تنظیم اظهار نامه عدم فعالیت‌های شرکت تازه تاسیس باید ابتدا شرکت حوزه مالیاتی خود را تعیین کرده و کد اقتصادی شرکت را دریافت نماید. این موضوع در صورتی که شما هیچ  فعالیتی برای شرکت خود را نیز نداشته باشید باید انجام شود.

در گام بعدی از مراحل هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس، باید تنظیم اظهارنامه مالیاتی یا همان مالیات بر درآمد برای شما انجام شود.

شرکت ها تا ۴ ماه بعد از پایان سال مالی تعیین شده در اساسنامه باید اظهارنامه عدم فعالیت خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و این قانون حتی شامل شرکت‌های بدون فعالیت نیز می شود تا آنها نیز در زمان مقرر قوانین و اصول حسابرسی اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و اداره مالیات ارسال کنند تا مشمول جریمه نشوند.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که شرکت‌های بدون فعالیت باید برای هر سال مالی به صورت جداگانه سال نامه عدم فعالیت را تنظیم کنند و به عبارت دیگر اعلام یک بار ادامه فعالیت برای کل حیات شرکت در سال‌های بعدی قابل کفایت نیست.

در صورتی که سوالات تخصصی تری در این زمینه دارید می توانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با تیم پشتیبانی پایدار ثبت در ارتباط باشید و تمامی سوالات حقوقی و ثبتی خود را در مورد هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس و دیگر موارد حقوقی برای شرکت های تازه تاسیس بپرسید.

در مرحله بعدی شرکت‌های بدون فعالیت نیز مانند شرکت‌های فعال ملزم به پلمپ دفاتر خود هستند و باید تا پیش از آغاز سال مالی جدید مطابق اساسنامه پلمپ دفاتر سال بعد یا سال مالی جدید را دریافت کنند.

در گام آخر نیز اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید برای شرکتهای تازه تاسیس تنظیم شود. اظهارنامه مالیات بر درآمد باید در پایان هر فصل مبلغ را نیز به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند که شرکتهای بدون فعالیت باید اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را به صورت صفر و در مهلت مقرر شده ارسال کنند.

نکته مهمی که در مورد هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس باید در نظر داشته باشید این است که شرکت‌های غیر فعال فقط می‌توانند دوره قبلی عدم فعالیت خود را گزارش دهند یعنی در هر سال فقط امکان ثبت عدم فعالیت سال گذشته وجود دارد و نمی‌توانیم نسبت به سال مالی جاری و آینده عدم فعالیت شرکت خود را ثبت کنید.

کمترین هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس

قبل از اینکه به سراغ تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت خود بروید باید این نکته را در نظر داشته باشید که وجود تنها یک فاکتور باعث می‌شود تا شرکت شما از غیرفعال بودن خارج شود و به همین دلیل باید در تکمیل اظهارنامه عدم فعالیت دقت کافی را به خرج بدهید.

همین موضوع و تخصصی بودن تنظیم اظهارنامه برای عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس باعث شده است تا پایدار ثبت یک تیم حقوقی با تجربه را برای این کار استخدام نموده و تمامی خدمات مربوط به تنظیم اظهارنامه مالیاتی شرکتهای تازه تاسیس و همچنین اظهار نامه عدم فعالیت آنها را به صورت کامل و با کمترین هزینه انجام دهد.

با توجه به اینکه شما با پرداخت هزینه تنظیم اظهارنامه عدم فعالیت شرکت های تازه تاسیس  این کار را به دست افراد متخصص و با تجربه در این زمینه می‌دهید که همه زیر و بم فعالیت های شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و با اطمینان کامل می توانید برای اظهارنامه عدم فعالیت خود اقدام کنید می توانیم بگوییم که هزینه در نظر گرفته شده بسیار اقتصادی و به صرفه می باشد و شما را از دغدغه هایی که برای مشمول شدن مالیاتی وجود دارد به صورت کامل دور خواهد کرد.

علاوه بر خدمات مربوط به تنظیم اظهارنامه مالیاتی و عدم فعالیت شرکت شما می توانید تمامی امور ثبتی و حقوقی خود را در مورد شرکت و کسب و کارها و همچنین امور مربوط به ثبت برند و درخواست ایزو را به صورت کاملاً تخصصی از طریق تیم حقوقی پایدار ثبت با کمترین هزینه و تعرفه دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره