پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی

ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی | مزایای عضویت در اتاق بازرگانی

ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی | مزایای عضویت در اتاق بازرگانی

مزایای عضویت در اتاق بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟ چگونه می توانیم برای ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی اقدام نماییم؟ چه مراحل و مدارکی برای ثبت نام در اتاق بازرگانی و گرفتن کارت عضویت آن لازم است؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که از کارشناسان پایدار ثبت پرسیده می شود و در این مطلب قصد داریم به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی سریع و آنلاین کافی است فرم قرار گرفته در قسمت های بعدی این متن را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

کارت عضویت اتاق بازرگانی کارتی است که توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا شهرستان ها به اسم متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر می گردد و صدور این کارت موکول به آن است که متقاضیان، نام شرکت یا نام خویش را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشند. بازرگانانی که تقاضای صدور کارت عضویت در اتاق بازرگانی می نمایند باید بر اساس فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت و بیزینس خود را به اتاق بازرگانی ارائه نمایند و اعتبار آنان از جانب دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی تایید گردد.

اتاق بازرگانی متشکل از بازرگانان و تجاری است که به منظور پشتیبانی از امور تجارتی ایران و حمایت از بازرگانان ایرانی شکل گرفته است و از جمله اقداماتی که این نهاد انجام می دهد می توان به صدور کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی، ارائه تسهیلات به بازرگانان و بخش تجارت، ارائه پیشنهادات و راه حل ها به منظور رهایی از مشکلات پیش روی توسعه اقتصاد کشور، خدمات مشاوره ای در زمینه های مرتبط و هر گونه فعالیتی که مربوط به بخش تجاری می گردد؛ اشاره کرد. افرادی که در زمینه های بازرگانی و تجارتی فعالیت دارند می توانند با عضویت در اتاق بازرگانی از خدمات ویژه این نهاد مانند مشاوره در زمینه کسب و کارهای مختلف، اطلاع از فهرست کسب و کارهای جدید و سایر خدمات آن بهره مند گردند.

از طریق فرم زیر می توانید برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی حقیقی به صورت 100% آنلاین اقدام کنید.

درخواست کارت عضویت در اتاق بازرگانی اشخاص حقیقی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات تکمیلی
3 مرحله سوم : تایید نهایی
  • کد تایید به این شماره پیامک خواهد شد.

از طریق فرم زیر می توانید برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی حقوقی به صورت 100% آنلاین اقدام کنید.

درخواست کارت عضویت در اتاق بازرگانی اشخاص حقوقی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات تکمیلی
3 مرحله سوم : تایید نهایی

 اتاق بازرگانی چیست؟

اتاق بازرگانی نهادی است که از صاحبان کسب و کار و تاجرانی که در سطح گسترده فعالیت می کنند جهت هماهنگ کردن بخش های مختلف صنایع، بازرگانی، معدنی و کشاورزی تشکیل شده است. در واقع اتاق بازرگانی در زمینه های تجاری و غیر نفتی به فعالیت می پردازند.

 تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی؟

افرادی که به عنوان عضو اتاق بازرگانی به حساب می آیند می توانند برای صدور و تمدید کارت بازرگانی اقدام کرده و این کارت را دریافت نمایند از جمله مزایای عضویت اتاق بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از این عنوان جهت رسیدگی به امور ویزای تاجران و بازرگانان
  • استفاده از عضویت بازرگانی برای صدور گواهی مبدا
  • استفاده از عضویت اتاق بازرگانی برای رسیدگی به شکایات و دعاوی بین المللی موجود
  • استفاده از کارت عضویت اتاق بازرگانی برای انجام مشاوره حقوقی به شرکت های مختلف

مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی

 

عضویت در اتاق بازرگانی

کلیه افرادی که خواهان دریافت یا اخذ کارت بازرگانی می باشند و در ایران به موضوعاتی مانند امور بازرگانی، صنعتی، معدنی و خدماتی مشغول می باشند می توانند به عضویت اتاق بازرگانی در آمده و از مزایای عضویت در این اتاق استفاده نمایند.

 اركان اساسی اتاق بازرگانی

  • هیئت رئیسه
  • شورای عالی نظارت صنفی ایران
  • هیئت نمایندگان

اتاق های بازرگانی که در شهرستان ها تشکیل می شوند از شورای عالی نظام صنفی، نماینده ای وجود ندارد و فقط از هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان تشکیل می شوند.

مزایای اخذ کارت بازرگانی

مزیت کارت بازرگانی، منحصر به امکان واردات و صادرات نمی‌شود بلکه دارنده می‌تواند از فواید دیگر آن بهره‌مند شود. در ادامه به اصلی‌ترین مزایای اخذ کارت بازرگانی اشاره می‌کنیم:

  • واردات و صادرات از منطقه آزاد تجاری
  • افرادی که کارت بازرگانی مخصوص خود را دارند، می‌توانند علاوه بر صادرات و واردات در کشورهای خارجی، در مناطق آزاد تجاری نیز واردات و صادرات داشته باشند.
  • با دریافت کارت بازرگانی شما به صورت خودکار به عضویت اتاق بازرگانی در‌می‌آیید و می‌توانید از مزایایی که این اتاق در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده نمایید.
  • شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

یکی از مواردی که می‌تواند به معرفی محصول و خدمات شما به مشتریان کمک کند، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی‌ست که در نتیجه آن بازار فروش شما رونق پیدا می‌کند. کارت بازرگانی امکان شرکت در نمایشگاه‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

  • ثبت سفارش و ترخیص کالا

با استفاده از کارت بازرگانی نه تنها امکان ثبت سفارش خارجی برای شما به وجود می‌آید بلکه می‌توانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید.

  • صدور ویزای تجاری

برای انجام امور تجاری لازم است، امکان دریافت ویزای تجاری و گسترش مبادلات تجاری با سایر کشورها برای شما فراهم باشد. کارت بازرگانی این امکان را برای شما تسهیل کرده است.

  • ثبت برند لاتین

از جمله مهم‌ترین کاربردهای کارت بازرگانی که در کنار واردات و صادرات می‌توان به آن اشاره کرد، ثبت برند لاتین است. با استفاده از این برند شما می‌توانید محصول خود را جهانی‌سازی نمایید.

  • ارتباط با تجار خارجی

در زمینه واردات و صادرات هر اندازه بتوانید ارتباطات خود را با شرکت‌های و تاجران خارجی افزایش دهید، در واقع شانس خود را برای حضور در بازار های جهانی افزایش داده‌اید. کارت بازرگانی علاوه بر تمامی مزایای فوق این امکان را هم برای شما فراهم می‌سازد.

مزایای داشتن کارت بازرگانی

 نحوه عضویت و ثبت نام در اتاق بازرگانی چگونه است؟

طبق مصوبه، قانون و آیین های نظارتی که برای عضویت در اتاق های بازرگانی وجود دارد، تمامی افراد حقیقی و حقوقی متقاضی عضویت می توانند با ارائه تمام مدارک و داشتن شرایط لازم به عضویت اتاق بازرگانی در آیند به شرطی که در مدارک آن ها نقصی وجود نداشته باشد.

مقررات عضویت در اتاق بازرگانی

هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی تواند بیش از یک کارت عضویت داشته باشد. مگر در مواردی که شخص حقیقی، علاوه بر دریافت کارت عضویت برای خود، به عنوان نماینده یک شخصیت حقوقی نیز به عضویت اتاق درآید.

مدت اعتبار کارت عضویت، باتوجه به درخواست متقاضی عضویت، حداقل 1 و حداکثر 5 سال و منوط به پرداخت حق عضویت، بدوا برای مدت مورد درخواست خواهد بود و با تقاضای عضو و بقای شرایط عضویت، قابل تمدید می باشد.

چنانچه دارندگان کارت عضویت پس از اتمام مدت اعتبار، حداکثر ظرف مدت 2 سال از تاریخ انقضا، اقدام به تمدید عضویت نکنند، می بایست مجددا کلیه مراحل صدور کارت عضویت را طی کنند

در مورد مقررات ثبت نام کارت عضویت حقوقی باید بدانید که تاریخ صدور کارت جدید، مبدا اعتبار کارت عضویت خواهد بود و فرد متقاضی می بایست علاوه بر حق عضویت های مستمر، ورودیه را نیز پرداخت نماید.

*از طریق سامانه آنلاین پایدار می توانید برای ثبت نام کارت عضویت حقوقی و همچنین ثبت نام کارت عضویت حقیقی و شخصی با ارزان ترین هزینه و تعرفه اقدام نمایید که تمامی این عملیات به صورت آنلاین برای شما انجام می شود.

 شرایط و مدارک ثبت نام و عضویت در اتاق بازرگانی (افراد حقیقی)

کلیه این افراد باید برای عضویت در اتاق بازرگانی شرایط زیر را داشته باشند.

شرایط لازم برای عضویت در اتاق بازرگانی برای افراد حقیقی

    1. داشتن حداقل ٢٤ سال تمام
    2. داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت
    3. داشتن جواز کسب، پروانه بهره برداری و یا هر مدرک کاری دیگر
    4. داشتن اشتغال در امور تجاری قانونی
    5. داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت در موضوع مورد تقاضا به تایید دو نفر از اتاق بازرگانی استان
    6. ارائه تعهد نامه موضوع ٢ آیین نامه
    7. گواهی عدم سو پیشینه
    8. ثبت نام در دفتر تجاری
    9. داشتن محل کار با سند و یا اجاره نامه معتبر
    10. دو قطعه عکس جدید تمام رخ
    11. کپی شناسنامه و کارت ملی
    12. پرداخت حق عضویت در اتاق بازرگانی

مدارک ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی حقیقی

1.داشتن حداقل 23 سال شمسی
2.داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت برای آقایان مشمول
3.ارائه مدارکی از قبیل مجوز تاسیس و بهره برداری، پروانه کسب ،سند مالکیت ، اجاره نامه محل کسب به عنوان دلیل اشتغال به امور بازرگانی ، صنعتی ، معدنی و خدمات وابسته ، یا ارائه مدرک تحصیلی دانشگاهی در زمینه های مزبور
4.تایید صلاحیت اخلاقی-تجربی-مالی متقاضی توسط دو تن از دارندگان کارت عضویت اتاق یا کارت بازرگانی با 3 سال سابقه یا تایید 2 نفر از اعضاء هیات نمایندگان اتاق ذیربط
5.امضاء تعهد نامه موضوع ماده 2 آیین نامه
6.گواهی نداشتن سوء پیشینه
7.گواهی ثبت در دفتر تجاری از حوزه مربوطه ( در ادامه راجع به این بند بیشتر توضیح خواهیم داد)
8.داشتن محل کار با ارائه مدارک مثبته و ارائه تغییرات بعدی به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن
9.دو قطعه عکس تمام رخ شش در چهار جدید
10.تصویر شناسنامه
11.پرداخت حق عضویت

هزینه اخذ کارت بازرگانی

شرایط و مدارک لازم برای عضویت افراد حقوقی در اتاق بازرگانی

افراد حقوقی و شرکت ها می توانند به صورت آنلاین از طریق سامانه پایدار ثبت با در نظر گرفتن شرایط زیر و ارائه مدارک لازم برای دریافت و عضویت در اتاق بازرگانی اقدام نمایند.

شرایط لازم برای عضویت در اتاق بازرگانی برای افراد حقوقی

    1. تصویر کارت ملی و یا شناسنامه
    2. ارائه کارت عضویت اشخاص حقوقی در زمینه موضوع فعالیت
    3. داشتن سمت مدیریت عامل و یا ریاست هیئت مدیره سازمان
    4. داشتن شرایط حقوقی لازم
    5. گواهی ثبت نام در دفتر تجاری
    6. دو قطعه عکس از متقاضی
    7. روزنامه تاسیس و روزنامه آخرین تغییرات شرکت
    8. پرداخت حق عضویت

مدارک ثبت نام کارت عضویت حقوقی

1.کارت عضویت اشخاص حقوقی که در زمینه موضوع فعالیت اتاق به امور اقتصادی اشتغال دارند،بنا به درخواست متقاضی به نام مدیر عامل یا رییس هیات مدیره صادر خواهد شد.
2.گیرنده کارت باید حائز شرایط مندرج در بندهای 1/1/1، 1/1/2 و 1/1/6 باشد و تعهد نامه موضوع ماده 2 آیین نامه را به نمایندگی از سوی شخص حقوقی امضاء نماید.
3.گواهی ثبت در دفتر تجاری از حوزه مربوط
4.تصویر شناسنامه گیرنده کارت
5.تصویر مدرک تاسیس و آخرین تغییرات به شرح اعلان مندرج در روزنامه رسمی
6.پرداخت حق عضویت
تبصره 1 – اشخاص حقوقی که در شهرستان ها دارای شعب هستند می توانند برای مدیر شعبه مربوط درخواست ثبت نام کارت عضویت حقوقی در شعبه آن شهرستان را بنماید.
تبصره 2 – اعم از حقیقی و حقوقی که مجوز قانونی برای فعالیت اقتصادی در ایران داشته و حائز شرایط عضویت در اتاق باشند ، به جای تصویر شناسنامه گیرنده کارت ، تصویر گذرنامه او را ضمیمه سایر مدارک خواهند نمود.

 وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی

افرادی که عضو اتاق بازرگانی می شوند در تمام مواردی که مربوط به کالا، واردات و صادرات می شوند تصمیم گیری می کنند تا بتوانند از طریق تصمیمات مثبتی که در این اتاق گرفته می شود از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کرده و به تولید داخلی و اقتصاد کشور از این طریق کمک کنند. و به دنبال این هدف هستند که با بالا بردن کیفیت محصولات از واردات محصولات و ورود ارز به کشور جلوگیری کنند.

    • به سرمایه گذاران اطمینان می دهد تا بتوانند برای سرمایه گذاری مطمئن تر عمل کنند. در واقع اتاق بازرگانی تجار را برای سرمایه گذاری ترغیب می کند.
    • بررسی شرایط کسانی که تقاضای کارت بازرگانی دارند و صدور کارت توسط افراد اتاق بازرگانی برای افراد متقاضی
    • -با کشور های دوست و همسایه ای که در زمینه ای با یکدیگر فعالیت مشترک دارند اتاق های مشترکی را برگزار می کنند تا بتوانند هماهنگی های لازم را برای گسترده و بهتر فعالیت انجام دهند.
    • هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی و رسمی کشور جهت بهبود اوضاع اقتصادی و فعالیت های غیر نفتی
    • شناسایی و بهبود کالا های صادراتی کشور
    • شناسایی و واردات کالا های مرغوب تر به کشور و جلوگیری از واردات محصولات بی رویه ای که در داخل کشور نیز به تولید می رسد.

 اخذ و ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی به صورت اینترنتی

شما می توانید با مراجعه به نظام و سایت رسمی سازمان به آدرس tccim.ir به صورت اینترنتی برای عضویت اقدام کنید که برای افراد حقیقی ارائه شماره ملی و برای اشخاص حقوقی مشخصه ملی شرکت خود را دارد و سپس فیلد به فیلد باید کادر ها را تکمیل و مدارک را پیوست کنید و حق عضویت را نیز به همین شکل با داشتن رمز اینترنتی (رمز دوم) پرداخت کنید.

 تمدید کارت عضویت اتاق بازرگانی و  هزینه آن 

هزینه عضویت در اتاق بازرگانی از هزینه صدور کارت بازرگانی کمتر است و شما می توانید جهت اطلاع دقیق از هزینه عضویت در اتاق بازرگانی و همچنین مراحل و مدارک مورد نیاز اخذ این کارت با کارشناسان با تجربه سامانه آنلاین پایدار مشاوره داشته باشید.

بعد از اینکه کارت عضویت در اتاق بازرگانی را دریافت کردید، باید بعد از مدت زمان مشخصی برای تمدید آن اقدام کنید. تمدید کارت عضویت در اتاق بازرگانی باید حتما با ارائه مدارک و در زمان مشخص شده انجام بگ

یگیرد. با توجه به شرایط کارت عضویت، ممکن است نوع تمدید شما متفاوت باشد. پس بهتر است برای تمدید کارت عضویت اتاق بازرگانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منشور عضویت در اتاق بازرگانی به صورت تعهدنامه ای شامل چندین بند در خصوص تایید صحت و صلاحیت فرد متقاضی و هم چنین مواردی که بایستی در این راستا رعایت نمایند می باشد. به طور کل این تعهد نامه در خصوصی شایستگی های اخلاقی و مالی و اجتماعی و تلاش در جهت پیشبرد فعالیتهای تجاری و جلوگیری از بروز مشکلات در این زمینه و پاسداری از منافع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص می باشد. لازم به ذکر است که تمام مراحل ثبت نام و ارائه مدارک از طریق وب سایت اتاق بازرگانی و بصورت غیرحضوری انجام میگیرد.

با توجه به آنچه که در این مطلب بیان شد، کارت بازرگانی صرفا یک مجوز برای واردات و صادرات نیست بلکه از چند جنبه، امکان گسترش فعالیت را برای تجار و شرکت‌های تجاری فراهم کرده است. در این بین مراحل و فرآیند اداری اخذ این کارت را نباید نادیده بگیرید. سامانه پایدار ثبت به عنوان مرجع حقوقی کسب و کارها همواره تلاش می‌کند، با خدمات خود به رشد کسب و کار شما کمک نماید. از این رو برای دریافت کارت بازرگانی خود می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره