پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبتی

مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده

مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده

دانستن مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده برای کسب و کار ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و درک درست آن و همه مواردی که در این مطلب به آن می‌پردازیم باعث می‌شود تا گواهی ارزش افزوده که هم برای شما و هم برای مشتریان شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به بهترین شکل ممکن ثبت شده و شما بتوانید از آن برای بحث هزینه ها و همچنین بخش امور مالیاتی استفاده نمایید.

بسیاری از کسانی که با تیم پشتیبانی و حقوقی پایدار ثبت از طریق راه های مختلف ارتباطی مانند مشاوره آنلاین و ۲۴ ساعته در ارتباط بودند، مشکلات مختلفی را در ارتباط با گواهی ارزش افزوده داشتند که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل ابتدا تعریف کلی را از گواهی ارزش افزوده ارائه دهیم و سپس با توجه به سوالاتی که در این زمینه پرسیده شده است مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده را به صورت کامل توضیح بدهیم تا شما بتوانید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه دقیقه ای گواهی ارزش افزوده خود را تنظیم و ثبت نمایید. علاوه بر این در صورتی که هرگونه سوالی در مورد مدارک ثبت برند و یا ثبت شرکت و تمامی کارهای حقوقی شرکت بعد از ثبت کردن آن دارید می توانید از خدمات ویژه ای که پایدار ثبت در اختیار شما قرار داده است استفاده نمایید.

گواهی ارزش افزوده چیست؟

شاید بسیاری از شما قبل از این که برای ثبت شرکت  و کسب و کار خود به صورت قانونی اقدام نمایید در جاهای مختلفی که به فعالیت مشغول بودید، مباحثی را در مورد مالیات بر ارزش افزوده یا گواهی ارزش افزوده شنیده باشید که هزینه های بیشتری نسبت به کالا و خدماتی که در اختیار مشتری قرار می‌دهید برای آن پرداخت می شود.

با توجه به اینکه در کشورهای مختلفی مالیات به صورت متفاوتی دریافت می‌شود روش های مختلفی نیز در کشور ما مورد استفاده قرار گرفته است که از بین آنها گواهی ارزش افزوده که هم اکنون در بیش از ۱۴۰ کشور جهان اجرا می شود توانسته است عدالت بیشتری را برای دریافت مالیات کالا و خدمات در بین کسب و کار ها به وجود بیاورد.

هر چند هنوز هم این نوع از تعیین مالیات، نقص‌هایی دارد و بسیاری از کسب و کارها به راحتی می‌توانند گواهی ارزش افزوده و مباحث مالیاتی آن را دور بزنند اما با توجه به قوانینی که در این زمینه صادر شده است می توان گفت بهترین حالتی که برای گرفتن گواهی ارزش افزوده در کشور ما وجود دارد همین حالت است.

به طور کلی بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به تفاوت بین ارزش کالا و همچنین خدمات ارائه شده و ارزش کالا و خدماتی که خریداری شده است در یک مدت زمان مشخص ارزش افزوده گفته می شود.

به عبارتی می توان گفت ارزش یک کالا هنگام خریداری شدن نسبت به زمانی که به مشتری عرضه می شود تفاوت هایی دارد که این تفاوت را می تواند همان ارزش افزوده باشد.

 

مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده

با توجه به مواردی که گفته شد گواهی ارزش افزوده مالیاتی که مصرف کننده در زمان خرید کالا در طول فرآیند تولید و خدمات پرداخت می‌کند و فروشنده نیز در مقابل دریافت کننده مبلغ باید مالیات دریافت شده را به دولت بپردازد.

در واقع می توان گفت مالیات بر ارزش افزوده مبلغی است که برای مالیات بر روی کالاها و خدمات بین مشتری و فروشنده و خدمات دهنده در نظر گرفته می شود.

افراد و شرکت‌هایی که مشمول پرداخت مالیات هستند که در ادامه به صورت کامل آنها را مورد بررسی قرار می دهیم باید هر سه ماه یکبار و با فرجه ۱۵ روزه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را ارائه کنند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که شما بعد از ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی باید تمامی مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده را انجام داده و این گواهی را برای شرکت و کسب و کار خود به صورت کامل به ثبت برسانید تا بتوانید فعالیتها و خدمات خود را انجام بدهید.

یکی دیگر از دلایلی که شما را برای یادگیری مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده مجاب می کند، این است که مشتری در هنگام پرداخت مبلغ ارزش افزوده قطعا از شما گواهی ارزش افزوده مربوط به آن دوره را نیز می خواهد که نداشتن این گواهی می‌تواند باعث از بین رفتن فرصت فروش به آن مشتری شود.

با توجه به موارد بالا می توان گفت گواهی  ارزش افزوده یک برگه a۵ است که از طرف سازمان امور مالیاتی  به صورت شش ماه یا یک ساله و بر اساس تشخیص حوزه مالیاتی موردنظر صادر می‌شود.

این مدت شش ماهه و یکساله بعد از اینکه به پایان رسید اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند که برای دوره جدید و پس از به پایان رسیدن تاریخ ارزش افزوده خود برای تمدید آن اقدام نمایند.

نکته مهمی که در مورد مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده باید به آن توجه کنید این است که کلیه خریداران باید در زمان پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده به حساب فروشندگان از آنها گواهی ثبت نام ارزش افزوده را درخواست نموده و پس از مشاهده و تایید آن از نظر تاریخ، مبلغ مورد نظر را به حساب فروشنده واریز نماید.

البته اگر به عنوان خریدار این مطلب را می خوانید در نظر داشته باشید که فروشنده شما موظف است به همراه ارسال فاکتور گواهی ارزش افزوده خود را نیز به شما ارائه نماید تا از صحت تاریخ و مدت اعتبار آن مطمئن شوید.

چه افرادی باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازند؟

یکی دیگر از سوالاتی که باید در مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم این است که چه افراد و شرکت‌های کسب و کارهایی ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

به طور کلی هر شخص حقیقی که در زمینه های اقتصادی ثبت شرکت و کسب و کار خود در حال فروش و کسب درآمد است باید گواهی ارزش افزوده خود را ثبت نموده و مالیات خود را از این طریق پرداخت نماید.

اشخاص حقوقی که بر اساس ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت مالیات معاف می شوند به موجب فراخوان‌های قبلی تاکنون برای اجرای قانون مورد بررسی قرار نگرفته اند از پرداخت مالیات معاف هستند.

اما اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای قانون فراخوان شرکت و کسب و کار خود را تأسیس کرد ه و به ثبت می رسانند در صورتی که درآمد داشته باشند و یا فروش را در این زمینه تجربه نمایند پس از اولین دوره مالیاتی بعد از آغاز فعالیت خود ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

ثبت نام گواهی ارزش افزوده

مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده

همانطور که گفته شد گواهی ارزش افزوده به مدت شش ماه یا یک سال با توجه به تشخیص حوزه مالیاتی موردنظر صادر می‌شود و پس از اینکه این مدت زمان به پایان رسید شما باید برای تمدید آن اقدام نمایید.

تمدید کردن گواهی ارزش افزوده نیز خود شرایط و مدارک خاصی را نیاز دارد که همین موضوع مهمی است که بسیاری از کسب و کارها با آن روبرو هستند . کسب و کارهای نوپا دغدغه‌های بسیار زیادی در این زمینه دارند این است که در ابتدای راه چه مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده برای آنها در نظر گرفته شده است.

یکی از مهمترین شرایط که باید برای ثبت نام گواهی ارزش افزوده در نظر داشته باشید این است که حتماً قبل از آن برای دریافت کد اقتصادی شرکت خود اقدام کرده باشید.

کد اقتصادی پس از دو ماه از تاریخ ثبت کردن شرکت باید توسط شما گرفته شود و البته در مطلبی در مورد مراحل و شرایط دریافت کد اقتصادی به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار داده ایم که با مطالعه این مطلب می توانید به راحتی با استفاده از خدمات پایدار ثبت یا به صورت کاملا حضوری برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام کنید.

پس از ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی شما باید برای ثبت نام گواهی ارزش افزوده اقدام کنید که مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده به صورتی است که شما می توانید آن را به صورت کاملا آنلاین انجام دهید و یا اینکه آن را به دست یک متخصص و کسی که کاملا آشنایی با امور حقوقی را دارد بسپارید.

با توجه به اینکه موارد حقوقی معمولاً مورد پسند عامه مردم نیست بهتر است در این زمینه است از متخصصین و مشاورین استفاده کنید که به راحتی می‌توانند در سریعترین زمان ممکن ثبت نام گواهی ارزش افزوده شما را انجام دهند.

مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده در دو مرحله انجام می شود و شما باید برای هر مرحله مدارکی که در ادامه گفته می شود را به صورت کامل تهیه کرده و در اختیار مراجع ذیربط قرار دهید.

در مرحله اول لازم است تا شما برای ثبت نام اولیه گواهی ارزش افزوده مدارک زیر را تهیه کنید.

کد اقتصادی

کد پستی دفتر و محل فعالیت

گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه رتبه بندی

کپی مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت

آگهی تاسیس شرکت و تغییرات شرکت در صورت وجود تغییرات

آدرس و کد پستی پیمانکار

بعد از  تهیه مدارک در این مرحله و برای مرحله آخر گواهی ارزش افزوده و ثبت نام کامل آن و دریافت گواهی لازم است تا شما مدارکی که در زیر آورده شده است را به صورت کامل تهیه کنید.

مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت

کد اقتصادی

تلفن و آدرس هیئت رئیسه

نام بانک شرکت

نام شعبه بانک

شماره حساب

کد شعبه

آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت وجود تغییرات)

تمدید گواهی ارزش افزوده

همانطور که گفته شد گواهی ارزش افزوده برای شش ماه یا یک سال صادر می‌شود و شما باید برای تمدید مجدد آن پس از این دوره اقدام کنید.

مراحل تمدید گواهی ارزش افزوده به صورت زیر می باشد.

در مرحله اول شما باید ثبت نام اولیه را برای گواهی ارزش افزوده خود در شش مرحله انجام دهید.

مرحله اول : مراجعه به سایت http://evat.ir

مرحله دوم : درخواست گواهینامه را انتخاب کنید

مرحله سوم : وارد پنل کاربری خود شوید (وارد کردن نام کاربری و پسورد)

مرحله چهارم : تکمیل فرم درخواست گواهی ارزش افزوده مثل وارد کردن شماره اقتصادی ، نام و نام خانوادگی و شماره ملی

مرحله پنجم :  در این مرحله از مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده با توجه به اینکه شما باید برای تمدید گواهی ارزش افزوده اقدام کنید، تیک دارای گواهی مالیات بر ارزش افزوده هستم را فعال کنید و اطلاعات آخرین  گواهینامه دریافتی خود را بنویسید.

مرحله ششم : انتخاب گزینه ثبت درخواست/ چاپ درخواست/ پرینت فرم/ دریافت کد پیگیری

بعد از ثبت نام کامل شما باید سه مرحله زیر را انجام دهید.

2- ارائه برگ ثبت نام اولیه به همراه مدارک ذکر شده در بالا

3- ثبت نام مرحله دوم( بعد از آمدن رمز عبور )

4- ارائه کلیه مدارک به اداره دارایی

مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده با پایدار ثبت

در صورتی که قصد دارید تمامی دغدغه های خود برای ثبت درست و به موقع گواهی ارزش افزوده را از بین ببرید، باید مراحل و شرایط ثبت نام گواهی ارزش افزوده را با پایدار ثبت به عنوان اولین موسسه ثبتی و حقوقی کاملاً آنلاین در سراسر کشور انجام دهید.

در  اینجا شما می توانید از طریق فرم های قرار داده شده بر روی وب سایت، تمامی مدارک و اطلاعات خود را وارد نموده و پس از تماس با تیم مشاوره ای و پشتیبانی ما به راحتی تمامی کارهای ثبت نام یا تمدید ارزش افزوده را به دست یک تیم متخصص که در این زمینه تجربه و سابقه بسیار زیادی دارند، بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره