پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای به صورت آنلاین

ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای به صورت آنلاین

عموم مردم برای خرید های حضوری خود ترجیح می دهند تا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که معمولاً قیمت‌های به نسبت پایین تری دارند استفاده کنند و کالاها و خدمات مورد نظر خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کنند. با توجه به جمعی مسائلی که در مورد فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد در این مطلب سعی کرده‌ایم تا تمامی شرایط و مراحل ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

البته محرک و ترغیب کننده اصلی برای ثبت برند فروشگاه زنجیره ای مزایای بسیار زیادی است که این فروشگاه ها برای کسب و کارها به دنبال دارند و شرکت هایی که بعد از عملیات برندینگ کردن کسب و کار خود سعی می‌کنند تا برند خود را به صورت قانونی ثبت نمایند، هدف و قصد اصلی آنها به ثمر رساندن همین مزایای بسیار زیادی است که ثبت کردن برند فروشگاه های زنجیره ای دارد.

پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبت برند و ثبت شرکت سعی کرده است تا با ارائه تمامی خدمات مربوط به کارهای ثبتی به صورت کاملاً آنلاین دغدغه‌های افراد برای انجام کارهای اداری ثبتی و همچنین زمان و هزینه هایی که برای این موارد صرف می‌شد را به صورت کامل از بین ببرد.

برای اینکه بتوانید برند فروشگاه زنجیره ای خود را به صورت آنلاین ثبت کنید علاوه بر مطالعه این مطلب می توانید از طریق چت آنلاین واتساپ به صورت ۲۴ ساعته با متخصصین حقوقی ما در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را از افرادی که در این زمینه سابقه و تجربه بسیار زیادی دارند و برندهای فروشگاهی مطرحی را ثبت کرده‌اند بپرسید.

 

انواع ثبت برند فروشگاه ها

تا قبل از روی کار آمدن کرونا و گسترش آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل دسترسی سریع‌تر توانسته بودند نقش بسیار مهمی را در حجم خرید عموم مردم داشته باشند اما بعد از بروز کرونا و برای جلوگیری از گسترش آن افراد سعی کردند تا از خدمات اینترنتی این فروشگاه ها و یا فروشگاه هایی که به صورت کاملا آنلاین راه اندازی شده بودند استفاده نمایند.

به صورت کلی فروشگاه را می توانیم به دو دسته فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تقسیم کنیم که البته برخی از فروشگاه‌های امروز همانند او کالا یا همان فروشگاه افق کورش توانستند هم به صورت اینترنتی و هم بصورت فروشگاه های زنجیره ای خود را به مشتریان معرفی نمایند.

فروشگاه اینترنتی تمامی کالا و خدمات خود را به صورت کاملاً اینترنتی در اختیار کاربران قرار می دهند و به همین دلیل آنها باید برای ثبت برند خود در زمینه فروشگاههای اینترنتی وارد عمل شوند و مجوز آنها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای متفاوت خواهد بود.

اما برای ثبت برند فروشگاه زنجیره ای شما باید ابتدا شرایط خاصی که برای ثبت کردن برند در این زمینه در نظر گرفته شده است را رعایت کرده و پس از جمع آوری مدارک و مستندات لازم که برای ثبت کردن برند مورد نیاز می‌باشد از طریق مراکز مختلفی که در زمینه ثبت برند فعالیت می کنند برای قانونی کردن برند و لوگو تجاری خود اقدام نمایید.

 

ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای به صورت آنلاین

 

ثبت کردن برند و لوگوی تجاری فروشگاه اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت کل می تواند تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت و همچنین افزایش سود و درآمد شما داشته باشد که  در ادامه مطلب و در قسمت مزایای ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای به صورت کامل این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای

برای اینکه بتوانید برند فروشگاه زنجیره ای خود را به صورت کاملاً قانونی به ثبت برسانید باید شرایط ثبت برند در این زمینه را به صورت کامل دانسته و تمامی نکاتی که باید به صورت قانونی در انتخاب نام برند و لوگو تجاری مدنظر قرار بگیرد را رعایت کنید تا بتوانید در طول مراحل ثبت برند به راحتی و با سرعت بسیار زیاد و در همان مراحل اولیه برند خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت رسانده و از مزایای بسیار زیادی که برای بالابردن سود و درآمد و همچنین اثربخشی تبلیغات در بین مشتریان دارد استفاده نمایید.

کاربرانی که بتوانند بعد  از رعایت کردن تمامی شرایط ثبت کردن برند به صورت قانونی در زمینه فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای تمامی مدارک مورد نیاز برای آن را نیز در اختیار مراجع قانونی قرار بدهند می‌توانند برند خود را به صورت حقیقی و یا حقوقی با لوگو و علائم تجاری منحصربه‌فرد ثبت کنند.

به صورت کلی شما در صورتی که شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت رسانده باشید می توانید برای ثبت برند و لوگو تجاری خود با توجه به مدارکی که برای حقیقی و یا حقوقی بودن فعالیت و کسب و کار شما در نظر گرفته شده است اقدام نمایید.

در ادامه مطلب قصد داریم به صورت کامل تمامی شرایط و مدارک ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای را مورد بررسی قرار دهیم.

 

شرایط ثبت برند

می‌توان گفت شرایط ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای مانند شرایط ثبت برند کلی است که در مقالات مختلف پایدار ثبت به آن اشاره کردیم اما بهتر است در اینجا نیز اشاره کوتاهی به شرایط درنظر گرفته شده برای ثبت برند به صورت قانونی داشته باشیم.

برای اینکه بتوانید برند و لوگو تجاری خود را به صورت کاملاً قانونی در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ثبت برسانید باید از نام و لوگوی تجاری کاملاً خلاقانه و مبتکرانه استفاده کنیم که به هیچ عنوان شباهتی به لوگو و برند های تجاری ثبت شده قبلی نداشته باشد.

در این زمینه شما می توانید تمامی استعلام های لازم را از متخصصین حقوقی پایدار ثبت دریافت نمایید و یا در صورتی که قصد دارید لوگو و نام برند مناسب را برای خود انتخاب کنید در این زمینه نیز خدمات ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته شده است که با کمترین هزینه می توانید از آنها بهره مند شوید.

به طور کلی می‌توان گفت یکی از مهمترین شرایط ثبت برند فروشگاه های زنجیره ای این است که نام برند و لوگو تجاری که برای فروشگاه خود انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید مشتری را دچار کج فهمی در شناخت خدمات و محصولات شما بکند و مشتری در همان نگاه اول با مشاهده نام و لوگوی تجاری شما باید متوجه شود که شما چه خدمات و محصولاتی را به او ارائه می‌کنید و کلاً کسب و کار شما در چه زمینه ای فعالیت میکند.

علاوه بر این شرایط اختصاصی نیز برای انتخاب نام برند در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عدم تشابه با نام برندهای ثبت شده قبلی و همچنین عدم استفاده از مشاهیر و مکان های جغرافیایی شناخته شده در این زمینه اشاره نمود.

 

ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای به صورت آنلاین

 

برای اینکه بتوانید تمامی شرایط ثبت برند فروشگاه زنجیره ای را به درستی رعایت کنید باید ابتدا استعلام های لازم را در این زمینه از مراجع که در زمینه ثبت برند فعالیت می‌کنند دریافت نمایید و پایدار سبز به عنوان مرجع ثبت برند آنلاین در ایران می تواند به درستی تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای رعایت بهتر همه شرایط ثبت برند در اختیار شما قرار دهد.

 

مدارک ثبت برند فروشگاه زنجیره ای

برای اینکه بتوانید فروشگاه زنجیره ای خود را به صورت کاملاً قانونی بعد از عملیات برندینگ کردن به صورت یک برند در بیارید و برند فروشگاه خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید با توجه به نوع حقیقی یا حقوقی بودن باید مدارک مختلفی را آماده کرده و در اختیار مراجع صادرکننده برند قرار دهید.

در نظر داشته باشید در صورتی که عملیات ثبت برند فروشگاه زنجیره ای شما توسط وکیل شما انجام می‌شود باید حتماً وکالت نامه معتبر را در اختیار او قرار دهید تا بتوانند عملیات ثبت برند را به درستی انجام دهد.

به صورت کلی برای اینکه بتوانید برند خود را به صورت حقیقی به ثبت برسانید باید مدارک زیر را  آماده کنید.

  • مدارک هویتی شخص متقاضی ( کارت ملی و شناسنامه )
  • نشانی اقامتگاه و کدپستی
  • تصویر علامت تجاری ( نوشتاری یا لوگو )
  • لیست از پیش تعیین شده ی کالا و خدمات مدنظر
  • آدرس الکترونیکی متقاضی
  • وکالت نامه وکیل دادگستری
  • شماره تماس
  • مجوز صادره از مرجع صالح جهت فعالیت (جواز تاسیس، جواز کسب، جواز بهره برداری و…)

 

اگر تمامی فعالیت های شما به صورت حقوقی می باشد می توانید از طریق ارائه مدارک زیر به راحتی لوگو و برند تجاری خود را به ثبت برساند.

روزنامه رسمی تاسیس شرکت

روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت

مجوز فعالیت شرکت در موضوعی که قصد ثبت برند راجع به آن را دارند.

تعیین طبقات بین المللی کالا و خدمات مدنظر که قصد ثبت برند در آن را دارند.

تصویر مدارک هویتی مدیرعامل

تصویر لوگو و یا علامت و برند در اندازه مشخص

دارا بودن کارت بازرگانی به عنوان مجوز فعالیت برای برند لاتین، عمل صادرات و واردات کالا و خدمات الزامی است.

 

مراحل ثبت برند فروشگاه

در صورتی که بخواهید خودتان کارهای مربوط به ثبت برند فروشگاه زنجیره ای را انجام دهید پس از تهیه مدارک و مستندات لازم و رعایت کردن تمامی شرایط مربوط به ثبت برند باید در سایت مرکز مالکیت معنوی ایران حساب کاربری خود را ایجاد کرده و سپس اظهارنامه مربوطه را تنظیم و آن را به صورت الکترونیکی برای معاونت ثبت علامت تجاری ارسال نمایید.

در صورت تایید اظهارنامه مراحل بعدی توسط شما می تواند با انتشار روزنامه رسمی آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری که با یک پرداخت هزینه همراه است ادامه پیدا کند.

بعد از عدم اعتراض هیچ شخص خاصی به روزنامه رسمی شما و ثبت برند مورد نظر پرونده حضوری و فیزیکی شما با پرداخت هزینه حق الثبت تشکیل می‌شود و بعد از طی کردن مراحل اداری لازم که معمولاً برای بسیاری از افراد طاقت فرسا می باشد روزنامه رسمی آگهی ثبت علامت تجاری منتشر شده و سند برند شما که نمایانگر مشخص برند و مالک برند است برای شما ارسال خواهد شد.

 

ثبت برند فروشگاه زنجیره‌ای به صورت کاملاً آنلاین

قطعاً انجام دادن تمامی این مراحل و البته مراحل اداری بسیار زیادی که در پشت قضیه نهفته شده است می‌تواند علاوه بر هزینه و زمان را که از شما مصرف می‌کند از نظر روحی نیز دغدغه‌هایی را برای شما به وجود بیاورد. برای جلوگیری از پرداخت این هزینه ها و البته اتلاف زمان و البته مهم تر از همه این ها جلوگیری از فشار و صدمات روحی که ممکن است در این زمینه به شما وارد شود بهتر است کار خود را به سطح متخصصین ثبت برند فروشگاه زنجیره ای در پایدار ثبت بسپارید.

بعد از اینکه وارد صفحه مربوط به ثبت برند شدید می توانید با بارگذاری تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز به راحتی تمامی امور مربوط به ثبت برند خود را به صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

 

ثبت برند آنلاین

 

در طول مراحل ثبت برند کارشناسان حقوقی این مرکز از طریق راه های ارتباطی با شما در ارتباط هستند و شما را در جریان آخرین مراحل ثبت برند به صورت آنلاین قرار می‌دهند.

 

مزایای ثبت برند فروشگاه زنجیره ای

بعد از این که برند خود را به صورت کاملا آنلاین و از طریق سامانه ثبتی پایدار ثبت به ثبت رساندید، می‌توانید از مزایای بسیار زیادی که ثبت برند و همراه دارد استفاده نمایید.

مهمترین موضوع در فروش کالا و اجناس در فروشگاه های زنجیره ای این است که مشتریان و مخاطبین که از این فروشگاه دیدن می‌کنند با خدماتی که در آنجا ارائه می‌شود و البته تمایز هایی که با دیگر فروشگاه ها دارد آشنایی کامل داشته باشند و این هم زمانی محقق می‌شود که شما بتوانید عملیات برندینگ و ثبت برند خود را به درستی انجام داده باشید.

پس به طور کلی می‌توان گفت که اگر قصد دارید مشتریان و مخاطبان شما اعتماد بیشتری به استفاده از کالا و خدمات شما داشته باشند باید برند خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید.

ثبت کردن برند به صورت قانونی به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید از سوء استفاده رقبا نسبت به نام برند شما جلوگیری نماید و این موضوع می‌تواند علاوه بر جلوگیری از ضرر ها و از دست دادن مشتریان که به شما داده می شود باعث بالا رفتن سود و سرمایه و درآمد و البته دارایی شما نیز شود.

اگر قصد استفاده از مزایای دولتی را دارید و می خواهید نمایندگی های مختلفی را در شهرها و استان‌های کشور دایر نماید قطعاً باید برند خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره