پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
پلمپ دفاتر

سفارش آنلاین دفاتر پلمپ

سفارش آنلاین دفاتر پلمپ

 

پلمپ دفاتر قانونی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد پس از به ثبت رساندن شرکت می‌باشد. شاید پیشتر عبارت دفاتر پلمپ به گوشتان خورده باشد ولی اطلاعات دقیق و کاملی از آن نداشته باشید. دفاتر پلمپ قانونی دفاتری هستند که مودیان مالیاتی موظفند تمام حساب‌های مالی هفتگی، ماهانه و سالانه شرکت اعم از درآمد شرکت، هزینه‌های شرکت، سود و ضرر شرکت و … را در آن وارد کنند. این دفاتر منبع اصلی اداره مالیات برای تعیین نمودن مالیات بر درآمد شرکت‌ها می‌باشد و دلیل اینکه آن را دفاتر پلمپ خطاب می‌کنند این است که تمام صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت‌ها، پلمپ می‌شوند که همین موضوع نشان می‌دهد این دفاتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. در ادامه این مطلب با پایدار ثبت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پلمپ دفاتر و سفارش آنلاین دفاتر پلمپ با شما در میان بگذاریم.

 

دفتر پلمپ چیست؟

طبق قوانین کشور، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند پس از ثبت شرکت اقدام به دریافت دفاتر پلمپ آنلاین، برای اظهار هزینه‌ها و درآمدهای شرکت به صورت روزانه، ماهانه و سالانه کنند. این دفاتر که عموما توسط حسابدار شرکت تکمیل می‌شوند، اصلی‌ترین منبع اداره مالیات برای تعیین مالیات بر درآمد شرکت می‌باشد.

تمام شرکت‌ها، حتی در صورت نداشتن فعالیت، موظف به دریافت و پلمپ دفاتر قانونی می‌باشند و می‌توانند در صورت نداشتن فعالیت، دفاتر قانونی را سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تسلیم نمایند. زیرا عدم اخذ و پلمپ دفاتر قانونی منجر به علی‌الراس شدن شرکت خواهد شد.

انجام بسیاری امور مربوط به این دفاتر معمولا به صورت آنلاین انجام می‌شوند و سفارش آنلاین دفاتر پلمپ امکانپذیر شده است. برای سفارش آنلاین دفاتر پلمپ می‌توانید با مراجعه به سامانه‌ای که بعدتر به آن اشاره خواهیم کرد، اقدام به تکمیل اظهارنامه برای سفارش آنلاین دفاتر پلمپ کنید و پس از تایید مدارک و انجام مراحل دیگر امکان دریافت این دفاتر برای شما امکان‌پذیر خواهد شد.

دفاتر پلمپ به شکل دفتر پلمپ روزنامه و دفتر پلمپ کل، به صورت دفاتر پلمپ ۵۰ برگی، دفاتر پلمپ ۱۰۰ برگی و دفاتر پلمپ ۱۵۰ برگی موجود می‌باشد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، دلیل نامگذاری این دفاتر به دفاتر پلمپ این است که تمام صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت‌ها پلمپ می‌شوند و همین نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای این دفاتر می‌باشد که می‌توانید نسبت به سفارش آنلاین دفاتر پلمپ نیز اقدام نمایید.

سفارش آنلاین دفاتر پلمپ چگونه صورت می‌گیرد؟

برای سفارش آنلاین دفاتر پلمپ، در مرحله اول باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir شوید و سپس به قسمت پلمپ دفاتر تجاری مراجعه نمایید. در مرحله بعد لازم است اطلاعات متقاضی سفارش آنلاین دفاتر پلمپ وارد شود. پس ابتدا نوع شخص متقاضی اعم از حقیقی یا حقوقی را انتخاب می‌کنید و بسته به حقیقی یا حقوقی بودن شخص متقاضی اطلاعات متفاوتی از شما خواسته می‌شود. در صورتی که متقاضی شخصیتی حقوقی باشد، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی از شما خواسته می‌شود. در این مرحله ملزم به تکمیل بخش شروع سال مالی و شروع ماه مالی نیز می‌باشید.

در مرحله بعد باید آدرسی را وارد کنید که می‌خواهید دفاتر قانونی به آن ارسال شوند. در وارد نمودن آدرس دقت لازم را به کار گیرید. لازم به ذکر است که اگر نام شهر شما در لیست این سامانه نباشد، بدین معنیست که شما قادر به سفارش آنلاین دفاتر پلمپ نخواهید بود و باید به روش سابق عمل کنید.

در مرحله بعد اطلاعات شخصیت حقوقی نمایش داده می‌شود و شما باید در صورت عدم مغایرت اطلاعات، بر روی گزینه «تایید اطلاعات شخص حقوقی» کلیک کنید. سپس بر اساس اطلاعات وارده، به شما کد پیگیری تعلق خواهد یافت.

در مرحله بعد سفارش آنلاین دفاتر پلمپ، باید اطلاعات مربوط به تکمیل کننده اظهارنامه و سمت او تکمیل شود و همچنین اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره وارد سامانه شود.

در مرحله باید باید اطلاعاتی در ارتباط با سایر اعضای هیئت مدیره وارد سامانه کنید. اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و … سپس با کلیک بر روی گزینه گام بعدی وارد مرحله بعد خواهید شد.

در مراحل بعد اطلاعاتی در ارتباط با عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره ،مدت تصدی و تاریخ شروع سمت و همچنین حدود حق امضاء هیئت مدیره را وراد سامانه خواهید کرد.

پس از انجام مراحل گفته شده وارد مرحله تایید صحت اطلاعات خواهید شد. در این مرحله گزینه تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را تنتخاب کنید. پس از تایید اطلاعات انجام صحیح مراحل اینترنتی ثبت گزینه پذیرش نهایی را انتخاب خواهید کرد. سپس باید اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده را از اینترنت دریافت کرده و همراه با سایر مدارک به اداره ثبت ارسال نمایید و پس از چند روز از اقدام نسبت به سفارش آنلاین دفاتر پلمپ، این دفاتر به آدرس درج شده در سامانه ارسال خواهد شد.

 

سفارش آنلاین دفاتر پلمپ

 

مدارک لازم جهت سفارش آنلاین دفاتر پلمپ

بدیهی است که مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی متفاوت از مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی می‌باشد. این مدارک مورد نیاز به شرح زیر می‌باشند:

 

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:

  • ارائه فرم تکامل یافته اظهارنامه پلمپ دفاتر بهمراه امضاء افراد و مهر شرکت
  • ارائه فتوکپی مدارک هویتی، کارت ملی فرد متقاضی
  • ارائه فتوکپی پروانه کسب شرکت و یا جواز فعالیت آن‌ها
  • ارائه وکالتنامه متقاضی (در صورت موجودیت او) جهت طی کردن مراحل و روند امور کاری بمنظور پلمپ دفاتر

 

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی:

  • ارائه مدارک هویتی متقاضی ، اعم از کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
  • ارائه تکامل یافته‌ی فرم اظهارنامه متقاضی
  • ارائه فتوکپی روزنامه تاسیس شرکت متقاضی
  • ارائه مدارکی اعم از کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی کشور

 

اصلی‌ترین کاربردهای دفاتر پلمپ

پلمپ دفاتر به اداره مالیات ثابت می‌کند که شرکت فعالیت شفاف و مجازی دارد و در صورت عدم پلمپ از سوی اداره مالیات جریمه خواهد شد. اصلی ترین و مهم‌ترین کاربرد دفاتر پلمپ برای اخذ کارت بازرگانی و همچنین ارائه اظهارنامه مالیاتی می‌باشد. بدون اقدام نسبت به سفارش آنلاین دفاتر پلمپ و پلمپ آن‌ها قادر به دریافت کارت بازرگانی و ارائه اظهارنامه مالیاتی نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره