پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت شرکت

ثبت شرکت گردشگری سلامت با جدیدترین شرایط و مراحل 100% آنلاین

ثبت شرکت گردشگری سلامت با جدیدترین شرایط و مراحل 100% آنلاین

ثبت شرکت گردشگری سلامت با توجه به مراحل و مدارکی که برای آن در نظر گرفته شده است و البته مزیت ها و سود بسیار زیادی که این نوع از ثبت شرکت ها به همراه دارد، به عنوان یک سوال اصلی مطرح می شود که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه مطلب به صورت کامل تمامی شرایط ثبت شرکت گردشگری به همراه جدیدترین مدارکی که نیاز است را مورد بررسی قرار می دهیم. ضمناً از طریق سامانه آنلاین پایدار می توانید به راحتی و از 0 تا 100 کارهای ثبت شرکت خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

ثبت شرکت گردشگری

شرکت گردشگری به مجموعه فعالیتی اطلاق می شود که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می افتد. این فرایند شامل هر فعالیتی از قبیل برنامه ریزی سفر، مسافرت به مقصد، اقامت، بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می شود. همچنین فعالیت هایی را که گردشگر به عنوان بخشی از سفر انجام می دهد نظیر خرید کالاهای مختلف و تعامل میان میزبان و مهمان را نیز دربرمی گیرد.

موضوع فعالیت مربوط به سازمان فرهنگی و گردشگری مستلزم اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و سازمان هواپیمایی می باشد. چنانچه هر شخص حقیقی یا حقوقی بخواهد به انجام خدمات مسافرتی بپردازد باید مجوز مربوط را از وزارت راه و ترابری اخذ نماید و چنانچه بخواد به انجام خدمات سیاحتی-جهانگردی و یا زیارتی بپردازد باید مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب نماید. در ادامه با شرایط و مدارك صدور مجوز جهت ثبت شرکت گردشگری آشنا خواهيم شد.

گردشگری چیست؟

قبل از بررسی تمامی شرایط و مراحل ثبت شرکت گردشگری بهتر است بگوییم که طبق تعاریفی که وجود دارد، به مجموعه فعالیت هایی مثل اقامت، برنامه ریزی سفر، مسافرت به مکان مقصد و بازگشت از آن که در جریان مسافرت افراد گردشگر انجام می شود، گردشگری گفته می شود.

هم چنین فعالیت هایی مانند خرید کالاهای مختلف و تعامل با افراد میزبان و مهمان نیز جزو فعالیت های گردشگری محسوب می شود. در واقع گردشگری به مجموعه فعالیت ها و فعل و انفعالاتی که در طول سفر سیاحتگر اتفاق می افتد، گفته می شود.

مصرف کننده یا فرد جهانگرد فعالیت هایی انجام می دهد که در زیر برای شما بیان می کنیم:

    • فعالیت های انجام شده در مقصد به صورت یکنواخت و معین یا غیر پیش بینی شده و متنوع
    • انجام اقدامات اولیه مانند کسب اطلاعات و پرس و جو از فامیل و دوستان و برنامه ریزی برای آماده شدن برای سفر
    • انجام فعالیت های بعد از سفر مانند گفت و گو درباره سفر و تجارت به دست آمده و چاپ عکس های آن
    • مسافرت به مقصد و بازگشت از آن و توقف های میان مسیر

انواع گردشگری کدامند؟

    • گردشگری بازاری
    • گردشگری درمانی
    • گردشگری مذهبی
    • گردشگری تفریحی
    • گردشگری همایشی
    • اکوتوریسم یا گردش در طبیعت
    • گردشگری الکترونیک (Tourism) یا همان گردشگری مجازی

 

شرایط ثبت شرکت گردشگری کدامند؟

شرایط بسیار زیادی برای ثبت شرکت های مختلف در زمینه گردشگری به صورت مسئولیت محدود و یا سهامی خاص در نظر گرفته شده است که در ادامه به چند مورد مهم از آن ها اشاره می کنیم.

  • ارائه نام و نشانی دفتر کار
  • ارائه محلی مناسب به عنوان دفتر کار
  • معرفی مدیر فنی شرکت
  • دادن تضمین

شرایط ثبت شرکت

شرایط کلی متقاضیان ثبت شرکت گردشگری

برای اینکه بتوانید تمامی عملیات ثبت شرکت گردشگری را به درستی با توجه به شرایط ثبت شرکت و همچنین مدارک ثبت شرکت انجام دهید، باید شرایط کلی که برای متقاضیان ثبت شرکت در این زمینه در نظر گرفته شده است و در زیر به صورت کامل به آن ها اشاره می کنیم را داشته باشید.

    • تابعیت ایرانی
    • متدین به دین اسلام یا سایر ادیان شناخته‌شده در قانون اساسی ایران.
    • داشتن اهلیت قانونی، مشهور نبودن به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه محکومیت کیفری که موجب سلب حقوق اجتماعی شده باشد و نیز عدم اعتیاد به مواد مخدر به تایید مراجع ذیصلاح.
    • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی.
    • داشتن حداقل ۲۵ سال سن.
    • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از آن برای متقاضیان مرد.
    • نداشتن مشاغل یا عضویت در سازمان‌هایی که مغایر با مقررات جاری کشور، یا موجب تحکیم مبانی رژیم گذشته بود، یا ضدیت با جمهوری اسلامی ایران شناخته‌شده، و یا هرگونه پیشینه همکاری با ساواک منحلِ و گروه‌های ملحد محارب و غیرقانونی.
    • عدم اشتغال دیگر که مانع فعالیت فوق و ثبت شرکت گردشگری باشد.
    • عدم اشتغال به تحصیل.
    • داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مورد نظر با تاییدیه پرداخت بیمه و صلاحیت شغلی.
    • تبصره۱: اشخاص حقوقی داوطلب تأسیس دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی باید دارای شرایط ذیل باشد:
    1. تابعیت ایران.
    2. ارتباط موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعالیت‌های دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی.
    • تبصره۲: در مراحل ثبت شرکت گردشگری در صورتی‌که متقاضی پروانه شخص حقیقی باشد باید دست‌کم یک نفر را به‌عنوان مدیر فنی و چنانچه شخص حقوقی باشد باید علاوه بر مدیر فنی یک نفر را به‌عنوان مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی معرفی نماید.
    • تبصره۳: مدیرانی بایستی به یکی از زبانه‌ای خارجی (ترجیحاً انگلیسی) آشنایی کامل داشته و گواهی‌نامه فارغ‌التحصیلی از آموزشگاه‌های معتبر، مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه‌ای خدمات سیاحتی – جهانگردی داشته باشد. دارندگان مجوز یا مدیران عامل اشخاص حقوقی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند به‌عنوان مدیر فنی همان دفتر تعیین شوند.
    • تبصره ۴: فعالیت اتباع خارجی در سمت مدیر فنی منوط به دارا بودن پروانه معتبر اشتغال و تائید صلاحیت فنی آن‌ها به‌وسیله سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.
    • تبصره ۵: آخرین آئین‌نامه مصوب هیئت محترم دولت در زمینهٔ نظارت بر تأسیس و فعالیت دفترها/ شرکت‌ های خدمات مسافرتی، سیاحتی -جهانگردی و زیارتی در این خصوص حاکمیت خواهد داشت.

شرایط مدیر فنی دفتر گردشگری

    1. آشنایی کامل به یکی از زبان های خارجی ترجیحاَ انگلیسی و مورد متقاضیان دفتر خدمات زیارتی ترجیحاَ عربی برای ثبت شرکت گردشگری الزامی است.
    2. ارائه گواهینامه فارغ التحصیلان از آموزشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه ای خدمات مسافرتی و سیاحتی-جهانگردی یا مراکز آموزشی وزارتخانه های مرتبط (فعالیت اتباع خارجی در سمت مدیر فنی منوط به دارا بودن پروانه معتبر اشتغال و تایید صلاحیت فنی آن ها به وسیله مرجع صادر کننده مجوز است).
    3. براساس قوانین در نظر گرفته شده برای مراحل ثبت شرکت گردشگری، مدیر فنی در هر حال نمی تواند مدیر فنی بیش از یک دفتر باشد و موظف است تمام وقت در محل دفتر حاضر باشد.
    4. متقاضی مجوز تاسیس دفتر مکلف است تضمین معتبر به میزان حداقل پنجاه میلیون ریال معادل ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان برای هر مجوز به مرجع صدور مجوز به عنوان حسن انجام کار و تضمین تعهد تسلیم نماید. مبلغ تضمین هر دو سال یکبار با توجه به شاخص تورم اعلام شده از بانک مرکزی ایران توسط مرجع صدور مجوز قابل افزایش است. همچنین متقاضی باید نام و نشان دفتر خود را به مرجع صدور مجوز اعلام کند تا پس از تایید مورد استفاده قرار دهد. تغییر نام و نشان بدون تایید مرجع صدور مجوز ممنوع است.نام انتخابی باید دارای مفهوم متناسب با فعالیت دفتر بوده و از نام های غیر فارسی و غیر متعارف نباشد. پس از صدور موافقت اولیه مجوز دفتر توسط مرجع ذی ربط و احراز شرایط موظف است طی سه ماه نسبت به معرفی مکان، نام، نشان، مدیر فنی دارای شرایط و ارایه تضمین به مرجع یاد شده اقدام نماید. در غیر اینصورت موافقت صادر شده بی اثر است.

شرایط ثبت شرکت

چند نکته مهم در مورد ثبت شرکت گردشگری

  1. برای ثبت شرکت گردشگری در نظر داشته باشید که بر اساس ماده ۷ زمانی که مدیران شرکت گردشگری تغییر کنند و یا فوت شوند و یا مرتکب محکومیت شود، دارنده پروانه باید حداقل در مدت ده روز، این مورد را به صورت کتبی به سازمان اطلاع دهد و حداقل سه ماه زمان دارد که جایگزین مناسبی را انتخاب کند و آن را به سازمان معرفی کند.
  2. بر اساس ماده ۱۰شرکت خدمات مسافرت هوایی یا جهانگردی موظف است که در تاریخی که سازمان به صورت کتبی برای توقف شرکت اعلام کرده است، دیگر به فعالیت ادامه ندهند.
  3. براساس تبصره ۳ در صورت لغو پروانه دفتر خدمات مسافرت هوایی یا جهانگردی از طریق روزنامه های کثیر الانتشار لغو این نوع شرکت را به اطلاع مردم می‌رسانند.
  4. متقاضی باید بعد از گرفتن مکان مناسب برای فعالیت، نام و نشان دفتر خود را برای اخذ مجوز به سازمان اعلام کند تا پس از تایید مورد استفاده قرار گیرد. نامی که برای شرکت متقاضی انتخاب می‌کند باید مربوط به فعالیت باشد، از انتخاب نام های غیر ایرانی نیز باید اجتناب کند.
  5. شخص حقوقی دارنده مجوز مکلف است هر گونه تغییر در امور مربوط به مدیریت، شرکا،سهامداران، نام، نشان و اقامتگاه شرکت را به اطلاع مرجع صدور مجوز برساند. در غیر این صورت مجوز فعالیت او به تشخیص مرجع صادر کننده از یک ماه تا سه ماه معلق می شود.

مدارک ثبت شرکت گردشگری

به صورت کلی در ایران شرکت ها را به هفت نوع مختلف می توان به ثبت رساند اما برای دو مورد مهم که عمومیت بیشتری دارد مدارک زیر در نظر گرفته شده است. به صورت عمومی و روال عادی شرکت ها در کشورمان با مسئولیت محدود یا به صورت سهامی خاص به ثبت می رسند که عملیات ثبت شرکت گردشگری نیز در این دو قالب و با آماده کردن مدارک زیر انجام می شود.

    • کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه اصل مدرک
    • کپی کامل تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل شناسنامه
    • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و اصل آن ( برای آقایان)
    • کپی کارت ملی و اصل آن
    • تعداد ۶ قطعه عکس ۴*۳ مربوط به سال جاری
    • اظهارنامه رسمی ثبت شرکت‌ها ( در مورد اشخاص حقوقی)
    • مدارک مربوط به سابقه کار و پرداخت بیمه

ثبت شرکت آنلاین

 

پس از ارسال مدارک توسط تهران ثبت و موافقت کمیته فنی، متقاضی می‌بایست یک مدیر فنی، یک آدرس فعالیت و یک ضمانت بانکی معرفی و ثبت نماید که به شرح ذیل است.

شرایط مدیر فنی شرکت گردشگری

    1. تابعیت ایرانی
    2. متدین به دین مبین اسلام یا سایر ادیان شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
    3. داشتن اهلیت قانونی، مشهور نبودن به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه محکومیت کیفری که موجب سلب حقوق اجتماعی باشد و عدم اعتیاد به مواد مخدر
    4. داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
    5. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ( برای آقایان)
    6. نداشتن مشاغل یا عضویت در سازمان‌هایی که مغایر با مقررات جاری کشور، یا موجب تحکیم مبانی رژیم گذشته بوده، یا ضدیت با جمهوری اسلامی ایران شناخته‌شده، و یا هرگونه پیشینه همکاری با ساواک منحلِ و گروه‌های ملحد محارب و غیرقانونی
    7. دارا بودن حداقل ۲۵ سال سن
    8. آشنایی کامل به یکی از زبان‌های خارجی( ترجیحاٌ انگلیسی)
    9. داشتن گواهی‌نامه فارغ‌التحصیلی از آموزشگاه‌ها و مدارس حرفه‌ای خدمات مرتبط با موضوع
    10. نداشتن اشتغال دیگر که مانع فعالیت مورد نظر باشد.
    11. داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مورد نظر صلاحیت شغلی

 

آدرس یا مکان فعالیت ثبت شرکت گردشگری

    1. در صورت مالکیت، ارائه اصل سند همراه تصویر آن
    2. در صورت استیجاری، ارائه اصل اجاره‌نامه محضری همراه تصویر آن
    3. محل فعالیت در طبقه همکف یا طبقه اول واقع بوده و قابل‌دسترسی و دید عموم باشد.
    4. محل فعالیت با دیگر صنوف مجاور سنخیت داشته باشد.
    5. محل فعالیت دارای تجهیزات و امکانات مناسب با نوع فعالیت باشد.
    6. حداقل مساحت مفید برای فعالیت با توجه به آیین‌نامه.
    7. محل فعالیت باید دارای سند اداری یا تجاری باشد.

ضمانت بانکی برای ثبت شرکت گردشگری

    1. سپردن ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰ ( پنجاه میلیون) ریال در وجه سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری که پس از تحویل به واحد مالی، رسید آن به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مربوطه ارائه می‌شود.

در ادامه متقاضی باید موارد زیر را نیز انجام دهد:

  • معرفی حداقل ۱۰ نام متناسب که همگی دارای مفهوم متناسب با فعالیت دفتر بوده واز نام های فارسی و متعارف باشد.
  • ارائه حداقل ۱۰ آرم یا نشان که همگی دارای مفهوم متناسب با فعالیت دفتر بوده و متعارف باشد.
  • در نهایت پس از آماده‌شدن موارد زیر پروانه بهره‌برداری شرکت گردشگری “بند ب” صادر می گردد.
  • گزارش بازدید از محل دفتر توسط کارشناسان
  • معرفی‌نامه مدیر فنی دفتر به همراه مدارک ضمیمه آن
  • تعهدنامه حضور تمام‌وقت مدیر فنی دفتر
  • جواب استعلام از اداره تشخیص هویت در مورد مدیر فنی دفتر
  • جواب استعلام از آزمایشگاه دولتی در مورد مدیر فنی دفتر
  • فرم اعلام اسامی و آرم‌های پیشنهادی برای دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی
  • تعهدنامه در مورد اعلام انجام تغییرات در دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی
  • رسید ارائه ضمانت‌نامه بانکی توسط متقاضی
  • جوابیه صلاحیت ترافیکی و انتظامی دفتر

 

اداره ثبت شرکت در کرج

 

مجوز بند «ب» براي كليه اشخاص حقيقی و حقوقی با داشتن شرايط زير صادر می شود:

دارا بودن حداقل 25 سال سن، عدم اشتغال به کار در مشاغل دولتي و خصوصي و عدم اشتغال به تحصيل، عدم سوء پيشينه و عدم اعتياد به مواد مخدر، دارا بودن حداقل مدرک تحصيلي کارشناسي، دارا بودن کارت پايان خدمات براي آقايان از دیگر شرایط ثبت شرکت گردشگری در راستای اجرای کردن مجوز بند ب می باشد.

شش بند ديگر اين شرايط برای ثبت شرکت گردشگری نيز عبارتند از:

ارائه گواهي سه سال سابقه کار مرتبط از يكي از دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي.

معرفي فردي به عنوان «مديريت فني» دفتر که مدير فني بايد مسلط به يکي از زبان هاي خارجي «ترجيحا انگليسي» و داراي مدرك فارغ التحصيلي از مديريت آموزش ايرانگردي و جهانگردي باشد.

معرفي مكاني به مساحت حداقل 40 متر مربع فضاي مفيد در طبقه همکف، اول يا دوم در خيابانهاي اصلي و داراي سنخيت با فعاليت گردشگري.

مکان معرفي شده بايد داراي گواهي تاييد كاربري «اداري يا تجاري» از شهرداري محل باشد.

براي مكان هاي استيجاري ارائه قولنامه محضري و پايان كار ساختماني الزامي است.

سپردن مبلغ پنجاه ميليون ريال تضمين معتبر به سازمان ايرانگردي و جهانگردی برای ثبت شرکت گردشگری است.

در انتها لازم است ضوابط و شرايط جديد در اين مورد را نيز بيان كنيم.

در ادامه مراخل و مدارک ثبت شرکت گردشگری باید به این نکته اشاره داشته باشیم که از موارد قابل توجه براي متقاضيان اين است كه براي راهنمايان گردشگري داراي مجوز فعاليت از سازمان ايرانگردي و جهانگردي مجوز بند «ب» صادر نخواهد شد مگر با تحویل کارت و اعلام انصراف کتبي از راهنمايي تور.

براي شركتهاي چند منظوره نیز مجوز فعالیت بند «ب» صادر نخواهد شد. شركتهايي مي توانند تقاضاي مجوز کنند که اختصاصا فعاليت آنان در اساسنامه شرکت، فعاليت گردشگري درج شده باشد. اين شرکتها قبل از ثبت در اداره ثبت شرکت ها بايد جهت تعيين «نام» به مديريت نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتي و تورها در تهران مراجعه کنند و عملیات ثبت شرکت گردشگری را اینگونه انجام دهند.

مدير عامل شرکت گردشگری به عنوان متقاضی بند «ب» بايد كليه شرايط را داشته و در زمان مقرر جهت تكميل پرونده، مدارک لازم را ارائه کند.

شرايط صدور مجوز براي کليه شهروندان يکسان است و ايثارگران انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي، داوطلبان بومي، فارغ التحصيلان رشته هاي مرتبط با جهانگردي در سطح كارشناسي از دانشگاههاي کشور، با دارا بودن كليه شرايط از نظر اعطاي مجوز دفتر در اولويت هستند. همچنين از ابتداي تشكيل پرونده تا صدور مجوز فعاليت حدود ٣ ماه وقت لازم است.

در کنار انجام کار های مربوط به ثبت شرکت گردشگری، اگر برای شروع فعالیت های خود و تجارت خود عجله دارید و نمیخواهید زمان برای انجام مراحل ثبت برند خود بگذارید و در زمان صرفه جویی کنید و با رعایت تمامی شرایط ثبت برند مراحل اداری ثبت برند را که دشواری خاص خود را داراست انجام ندهید می توانید مراحل ثبت شرکت و برند خود را به سامانه پایدار ثبت بسپارید تا با پرداخت کمترین هزینه ثبت شرکت و ارزان ترین هزینه ثبت برند در ایران و در کمترین زمان ممکن شما را به اهدافتان برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره