پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت شرکت

استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت و شناسه ملی

استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت و شناسه ملی

استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت چرا و چگونه انجام می شود؟ استعلام شرکت با شناسه ملی چگونه انجام می شود؟ سامانه رسمی استعلام موجودیت شرکت ها چیست و چکونه می توان از طریق آن استعلام مربوط به شرکت های مختلف را انجام داد؟ این مهم ترین سوالاتی است که کاربران از کارشناسان ما پرسیده اند و در این مطلب قصد داریم به صورت کامل همه آن ها را در کنار نحوه دسترسی به فهرست شرکت های ثبت شده در ایران به صورت عملی و مرحله به مرحله توضیح دهیم. اطلاعاتی که در این مطلب در مورد استعلام شرکت ها از طریق شماره ثبت آن ها و همچنین شناسه ملی ارائه می شود به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی اطلاعات هر شرکت را به دست آورده و از آن برای همکاری یا ثبت شرکت استفاده نمایید.

استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت

در بسیاری از موارد و زمانی که قصد دارید با یک شرکت و کسب و کار همکاری داشته باشید و قرارداد هایی را با آن ها منعقد کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد آن شرکت و رسمی بودن فعالیت های آن ها به دست بیاورید. برای اینکه باید وارد سامانه رسمی استعلام ثبت شرکت ها شده و اطلاعات مورد نظر خود را از طریق وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت آن شرکت به دست بیاورید.

برای استعلام اعتبار شرکت از نظر اسم و یا استعلام اعضای شرکت کافی است فرم زیر را پر کرده و پرداخت هزینه مورد نظر را انجام دهید.

علاوه بر این در صورتی که قصد داشته باشید فعالیت های خود را به صورت رسمی و در قالب ثبت شرکت به ثبت برسانید و از مزیت های بسیار زیاد آن استفاده نمایید، باید به این نکته در مورد شرایط ثبت شرکت توجه داشته باشید که شما نمی توانید نام تکراری که قبلا به ثبت رسیده است را برای شرکت جدید خود انتخاب کنید. برای اینکار نیز لازم است تا استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت و یا نام شرکت را انجام دهید تا اطلاعات کاملی در مورد شرکت های ثبت شده با نام های مشابه به دست بیاورید. ثبت شرکت براساس ضوابط و قوانینی که در نظر گرفته شده است، می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن به سود و درآمد بالا برسید. برای راهنمایی کامل در این زمینه بهتر است که ابتدا استعلام ثبت شرکت را به درستی انجام دهید.

فهرست شرکت های ثبت شده در ایران

برای اینکه بتوانید عملیات استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت را انجام دهید، باید وارد سایت https://ilenc.ssaa.ir/ شده و از طریق راه هایی که قرار داده شده است، استعلام مربوط به شرکت مورد نظر را انجام داده و اطلاعات مناسبی درباره آن به دست بیاورید.

سه روش مختلف برای استعلام فهرست شرکت های ثبت شده در ایران در این سامانه رسمی قرار داده شده است.

استعلام از طریق وارد کردن نام شرکت یا بخشی از آن

استعلام از طریق شماره ثبت شرکت مورد نظر

استعلام از طریق شناسه ملی شرکت

برای اینکه بتوانید جستجوی دقیق تری داشته باشید، فیلتر هایی در پایین صفحه قرار داده شده است که می توانید از طریق این فیلتر ها به راحتی سازمان ثبت کننده شرکت، نوع شخصیت، اداره کل استان و واحد ثبتی شهرستان را نیز مشخص نمایید. با فیلتر کردن این اطلاعات می توانید نتایج کمتری را مشاهده کرده و این باعث می شود تا سریع تر شرکت مورد نظر که قصد دارید اطلاعاتی در مورد آن به دست آورید را پیدا کنید.

 

استعلام موجودیت شرکت

نتیجه استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت

بعد از اینکه در سامانه استعلام شرکت ها، نام شرکت و اطلاعات مربوط به آن را وارد کردید، لیستی برای شما باز می شود که با کلیک کردن بر روی هر کدام از این شرکت ها می توانید اطلاعات کاملی را در مورد آن ها به دست بیاورید. اطلاعات اداره کل و واحد ثبتی ثبت کننده که باید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد در این صفحه نمایش داده می شود. علاوه بر این شما می توانید سایر اطلاعات مورد نظر را در این صفحه پیدا کنید. دقت داشته باشید که اگر قصد دارید با شرکت مورد نظر همکاری کنید یا قرارداد های همکاری با آن ها امضا کنید، باید وضعیت موسسه و شرکت فعال باشد و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

سایر اطلاعاتی که در این صفحه از نتیجه استعلام موحودیت شرکت می توانید مشاهده کنید شامل موارد زیر است.

  • کد پستی، شماره ثبت و وضعیت شخصیت حقوقی
  • نمایش کد ملی فرد حقوقی، تاریخ تاسیس و آخرین تغییراتی که در مراحل ثبت شرکت مورد نظر درج شده است
  • نمایش نوع شرکت (می تواند در انواع: سهامی عام، خاص، مسئولیت محدود و.. باشد)

استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت

نقش روزنامه رسمی در استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت چیست؟

بعد از اینکه از طریق این سامانه اطلاعاتی در مورد شرکت مورد نظر خود به دست آوردید، شاید متوجه شوید که اطلاعاتی مانند آدرس با شرایط و آدرس جدید شرکت همخوانی ندارد. به همین دلیل برای به دست آوردن این قسمت از اطلاعات باید به سراغ روزنامه رسمی به آدرس https://www.rrk.ir/ بروید که آخرین تغییرات رسمی شرکت در آن ثبت می شود. تمامی مشخصات جدید شرکت و هر تغییری که در اطلاعات آن داده شده باشد را در این سایت می توانید مشاهده نموده و از روند استعلام موجودیت شرکت با شماره ثبت مطمئن شوید. در واقع می توان گفت برای اطمینان بیشتر از استعلام شرکت و همچنین آگاهی از آخرین تغییرات آن می توانید از روزنامه رسمی استفاده کنید.

استعلام شناسه ملی شرکت چگونه انجام می شود؟

شنناسه ملی شرکت کد  رقمی است که به شرکت ها ثبت شده به عنوان هویت اصلی آن ها  اختصاص داده می شود. برخی از افراد شناسه ملی را با شماره ثبت شرکت ها اشتباه می گیرند و گمان می کنند که این دو مورد یکی هستند. شماره ثبت شرکت ها همان شماره ای است که مربوط به اداره ثبت کننده شرکت مورد نظر در آن استان و شهرستان می باشد. برای استعلام شناسه ملی شرکت می توانید به صورت آنلاین به سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی مراجعه کنید. در نظر داشته باشید شناسه ملی شرکت که در روند استعلام موحودیت شرکت با شماره ثبت نیز مورد استفاده قرار می گیرد، باید همواره در تمامی اسناد و آگهی های شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره