پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

استعلام شرکت ثبت شده با شماره ثبت از طریق روزنامه رسمی شرکت

استعلام شرکت ثبت شده با شماره ثبت از طریق روزنامه رسمی شرکت

استعلام شرکت ثبت شده از چه روش هایی امکان پذیر است؟ چگونه می توان از طریق روزنامه رسمی تغییرات شرکت ها را استعلام نمود؟ استعلام شرکت ها از طریق شماره ثبت و کد اقتصادی چگونه است؟ استعلام شرکت ها در سامانه استعلام ثبت شرکت چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه به تمامی این سوالات که به تعداد زیاد از کارشناسان حقوقی پایدار ثبت پرسیده شده است پاسخ جامع و کامل خواهیم داد.

برای اینکه بتوان هر شرکتی را به رسمیت شناخت و دارای شخصیت حقوقی دانست، باید ابتدا برای ثبت شرکت اقدام کرد. بنابراین ثبت شرکت ها الزامی است و دولت باید بر تشکیل شرکت ها نظارت کند تا سوء استفاده ای صورت نگیرد. اما شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که چگونه می توان به جستجوی شرکت های ثبت شده پرداخت و این شرکت ها را استعلام کرد؟

روش های استعلام شرکت ثبت شده

یکی از مهمترین موارد در قراردادها بررسی اعتبار شرکتها و بررسی دارندگان حق امضا شرکتها می باشد که برای این منظور باید استعلام شرکت ثبت شده از مراجع قانونی انجام شود. استعلام شرکتها از چند طریق امکان پذیر می باشد.

    1. استعلام از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها
    2. استعلام از طریق شناسه ملی شرکت ها
    3. استعلام از طریق سایت روزنامه رسمی کشور

برای استعلام فرم زیر را پر کنید.

استعلام از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها

با توجه مراحل ثبت شرکت در سال جدید و دستوالعمل های صادر شده، برای استعلام از شرکت های ثبت شده می توانید به روش های ذیل اقدام کنید:

    • سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://ilenc.ir

سامانه فوق الذکر یکی از بااعتبارترین و مهم ترین شیوه ها به منظور استعلام اشخاص حقوقی کشور می باشد.به منظور جستجو در این سامانه حداقل باید یکی از گزینه های ذیل را در سامانه وارد کنید:

      1. شناسه ملی
      2. شماره ثبت
      3. نام شخصیت
    • به منظور دسترسی به جزئیات آگهی رسمی چاپ شده در روزنامه می توانید به پایگاه اینترنتی http://rooznamehrasmi.ir  مراجعه نمایید.وارد نمودن حداقل یکی از سه اقلام اطلاعاتی که در ذیل ذکر شده است الزامی است.
      1. نام شرکت
      2. شماره ثبت شرکت
      3. شماره ملی شرکت

استعلام شماره ثبت شرکت | پیگیری شماره ثبت شرکت

شایان ذکر است که به منظور جستجوی همه ی آگهی های قانونی می توان به پورتال http:// rrk.ir مراجعه نمایید. این سامانه با قابلیت جستجوی پیشرفته ای که دارد پیگیری و نظارت آگهی شرکت هایی که ثبت شده است را می دهد.

    • سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانیhttp://irsherkat.ssaa.ir

در دنیای امروز جهت پیشگیری از هدر رفتن هزینه و زمان درخواست کنندگان با راه اندازی پایگاه اینترنتی ثبت شرکت ها بخش عمده ای از مراجعه کنندگان برای استعلام شرکت ثبت شده به صورت غیرحضوری و از راه سامانه انجام می شود. به نحوی که به منظور دریافت هر گونه استعلام از اداره ثبت شرکت ها می توان به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها رجوع نمود.

بعد از استعلام شرکت های ثبت شده و انتخاب نام مناسب برای شرکت خود و ارائه مدارک ثبت شرکت می توانید از طریق فرم زیر در چند دقیقه مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص را به صورت 100% آنلاین انجام دهید.

ثبت شرکت آنلاین در سامانه پایدار ثبت

 

استعلام شرکت ثبت شده از طریق شناسه ملی شرکت ها

بنابراین چنانچه مایل به راه اندازی یک کسب و کار جدید می باشید اقدام به ثبت شرکت نمایید جهت این امر لازم است امور قانونی مربوط به ثبت شرکت را به انجام رسانید.

پس اتمام این مراحل قانونی اداره ثبت شرکتها به شرکت شما شناسه ایی اختصاص خواهد داد که برای مجموعه شما بسیار حائز اهمیت می باشد و شرکت قانوناً با این شماره شناسایی می گردد. اما به دلیل امکان وجود تشابه در این شماره سازمان املاک و اسناد کشور ، یک شماره یازده رقمی نیز مختص شرکت شما صادر خواهد نمود که در انحصار شرکت شما می باشد این شماره مهمترین مورد در شناسایی و یا استعلام شرکت ثبت شده می باشد.

در رابطه با مشخصات این شناسه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

    1. این شناسه ملی شرکت مانند شناسنامه برای افراد از راه های شناسایی هویت شرکت یا مؤسسه می باشد.
    2. شناسه ملی شرکت ثابت و بدون تغییر است.
    3. شرکتهایی که شماره ثبت ندارند غیر مجاز محسوب می شوند ارائه شناسه ثبت شرکت الزامی می باشد.
    4. راهی برای مطالعه شناسنامه شرکت هاست.
    5. تا زمانی که شرکت قانونا فعالیت می نماید با این شماره قابل شناسایی است.
    6. دارای اهمیت بسیاری در امور ثبتی می باشد و به عبارتی مهمترین مشخصه در استعلام ثبت شرکت هاست.
    7. به وسیله این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی خواهد بود.

 

جهت استعلام شرکت ثبت شده مورد نظر یکی از مطمئن ترین روش ها مراجعه به سامانه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir می باشد که با مراجعه به این سایت و وارد نمودن حداقل یکی از این موارد: شناسه ملی یا شماره ثبت و یا نام شخصیت مجموعه مورد نظر را استعلام نمایید.

استعلام شرکت از طریق سایت روزنامه رسمی کشور

روزنامه رسمی کشور به عنوان یکی از مرجع های معتبر جهت اطلاع رسانی به عموم مردم راه اندازی گردیده است و تمامی مصوبات کشور و اطلاعات شرکتها من جمله ثبت شرکت ، تغییرات شرکت ها و یا انحلال شرکت ها در این سایت قابل رویت خواهد بود.

تنها کافیست به قسمت آگهی های قانونی در روزنامه رسمی ایران مراجعه نموده و از طریق پر نمودن یکی از اطلاعات خواسته شده به اطلاعات شرکت ها دسترسی کامل داشته باشید.

در یک مطلب به صورت کامل نحوه استعلام ثبت شرکت روزنامه رسمی را توضیح داده ایم که می توانید از اطلاعات این مقاله نیز استفاده نمایید.

 

استعلام شرکت های ثبت شده با شماره ثبت چگونه است؟

طبق قانون تمامی انواع هفت گانه شرکت‌ها پس از اتمام مراحل ثبت و دریافت شماره ثبت قابل پیگیری و استعلام هستند. یافت نشدن اطلاعات مجموعه درخواستی در استعلام حاکی از عدم ثبت قانونی آن شرکت است. برای استعلام شرکت باید به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور رفت. این سامانه یکی از بهترین و معتبرترین روش‌ها برای استعلام اشخاص حقوقی کشور است.

برای استفاده از این سامانه به یکی از این گزینه‌ها نیاز دارید:

    • شناسه ملی
    • شماره ثبت
    • نام شخصیت

همچنین از آن‌جا که ثبت آگهی رسمی چاپ شده در روزنامه یکی از الزامات است، برای دسترسی به جزییات آگهی رسمی چاپ شده می‌توانید به سایت  روزنامه رسمی مراجعه کنید. برای دسترسی به آگهی موردنظر باید حداقل نام کامل شرکت یا شماره ثبت شرکت یا شماره ملی شرکت را داشته باشید. لازم به ذکر است برای جستجوی تمامی آگهی‌های قانونی سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱ می‌توان به این پورتال مراجعه کرد.

برای گرفتن استعلام ثبت شرکت از اداره ثبت شرکت‌ ها، می‌توان به سامانه اینترنتی این اداره مراجعه نمود. امروزه برای جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان، قسمت زیادی از مراجعات ارباب رجوع به اداره ثبت شرکت‌ها به صورت اینترنتی می باشد. در این سامانه شما می‌توانید به تمامی اطلاعات نحوه تنظیم درخواست‌ها و مدارک مورد نیاز بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های شماره ثبت شرکت‌ ها

همانطور که ذکر شد شماره ثبت شرکت‌ ها شماره‌هایی ثابت‌اند و هیچ تغییری نخواهند کرد. این شماره سند قانونی است و شرکت‌ های فاقد شماره ثبت غیرمجاز هستند. شما با این شماره می‌توانید به اطلاعات شرکت اعم از نوع شرکت، آدرس و حیطه فعالیت شرکت موردنظر دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید اگر شرکتی آدرسش را تغییر داده باشد، باید با اطلاعاتی که از اداره ثبت شرکت‌ها گرفته‌اید به سایت روزنامه رسمی که پیش از این گفته شد مراجعه کنید و آن‌جا آگهی تغییر مکان و دیگر تغییرات شرکت مورد نظر را مشاهده کنید.

استعلام شرکت ثبت شده یکی از عواملی است که در اجرای تمامی شرایط ثبت شرکت یا اطلاعات لازم برای ثبت کردن نام شرکت جدید بسیار مفید خواهد بود. کارشناسان ما می‌توانند در حداقل زمان لازم استعلام ثبت شرکت را انجام داده و خدمات ثبت شرکت فوری با مسئولیت محدود، شرکت‌های تضامنی و غیره را در اسرع وقت انجام دهند. این مجموعه از زمان ثبت و ارائه مدارک شرکت تا چاپ آگهی در روزنامه رسمی پیگیر و همراه پرونده شما خواهند بود.

استعلام اسم شرکت های ثبت شده

در ادامه مراحل و روش های مربوط به استعلام شرکت ثبت شده می توانید از طریق اسم نیز به راحتی شرکت های ثبت شده را مشاهده نمایید. در این مورد حتما تمامی مطلبی که در ادامه آورده می شود را به صورت کامل مطالعه نمایید.

نام شرکت معرف شرکت و موضوع فعالیت شرکت است و تاثیر مستقیمی بر روی بازاریابی شرکت دارد. لذا  باید با دقت زیادی انتخاب شود. هر شرکت باید نام مخصوص به خود را داشته باشد به همین دلیل استعلام نام شرکت از مراحل مهم در ثبت شرکت است. نام شرکت مشخصه ای است که هویت او را معلوم می کند و موجب شناسایی وی شده و تمیز آن را از دیگر شرکت ها امکان پذیر می سازد.

قوانین انتخاب نام شرکت در سامانه

بعد از استعلام اسم شرکت های ثبت شده و پس از انجام تمامی مراحل ثبت شرکت، قانون، شرکت ثبت شده را به این نام به عنوان یک شخص حقوقی شناخته و تحت حمایت قرار می دهد. از آن جا که شخصیت حقیقی شرکاء از شخصیت حقوقی و تجاری آن ها منفک می باشد، به طور معمول اسم شرکت غیر از اسم حقیقی یا تجاری شرکاء انتخاب می گردد و قانون تجارت نیز در این خصوص صراحت دارد که شرکت تحت اسم مخصوصی تشکیل خواهد شد.

سامانه استعلام نام شرکت

اوین مورد برای استعلام شرکت ثبت شده این است که برای استعلام اسم شرکت باید از طریق سامانه استعلام نام شرکت با پرکردن اطلاعات و فرم هایی مختلفی که قرار گرفته است اقدام نمایید. از طریق روش هایی که در ادامه گفته می شود می توانید به راحتی استعلام اسم شرکت های ثبت شده را انجام دهید و از این طریق برای شرکت جدی خود یک نام مناسب را انتخاب نمایید. زیرا همانطور که می دانید براساس شرایط ثبت شرکت در سال های اخیر شما مجاز نیستید که اسم شرکت خود را شبیه  به شرکت های ثبت شده قبلی انتخاب و ثبت نمایید.

در واقع در صورتی که از سامانه استعلام نام شرکت استفاده نکنید، ممکن است در مراحل مختلف در اولویت بندی اسم شرکت که به مراکز مختلف ثبت شرکت داده می شود به مشکل خورده و شباهت هایی با دیگر شرکت ها داشته باشید. پس برای جلوگیری از هر گونه تاخیر در مراحل ثبت شرکت بهتر است استعلام نام شرکت های ثبت شده را از طریق سامانه انجام دهید. در ادامه این روش ها به صورت کامل توضیح داده شده است.

استعلام اسم شرکت در http://www.ilenc.ir

به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانید به سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir مراجعه کنید. این سامانه زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و علاوه بر شرکت ها تمامی اشخاص حقوقی کشور نظیر ارگان های دولتی و شهرداری ها را در بر می گیرد. استعلام شرکت ثبت شده از طریق این سامانه از طریق نام های انتخاب شده برای شرکت ها امکانپذیر است.

پس از وارد شدن در سامانه، درج نمودن حداقل یکی از سه قلم اطلاعاتی ذیل الزامی است:

شماره ثبت

شناسه ملی

نام شخصیت حقوقی

با وارد نمودن حداقل یکی از اطلاعات فوق، چنانچه شرکت مورد نظر قبلا ثبت شده باشد اطلاعات کلی آن شامل نام کامل، تاریخ تاسیس و ثبت، شناسه ملی واحد ثبتی آدرس و کد پستی شرکت قابل رؤيت می باشد.

مزيت استعلام ثبت شرکت و شماره ثبت شرکت

استعلام اسم شرکت از طریق روزنامه رسمی

در این روش برای استعلام شرکت ثبت شده و استعلام نام شرکت، پس از ورود به سامانه ی فوق به قسمت آگهی های قانونی مراجعه کنید و با قید نام و تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ی جستجو کلیک نمایید. در این سامانه تمامی آگهی های اشخاص حقوقی به همراه اطلاعاتی نظیر نام شرکت، موضوع شرکت و مشخصات اعضای شرکت جهت اصالت سنجی به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

علاوه بر استعلام شرکت های ثبت شده در صورتی که قصد ثبت برند و علامت تجاری را نیز داشته باشید می توانید تمامی مراحل ثبت برند شامل استعلام های ثبت برند و همچنین انتخاب نام و طراحی لوگو تجاری را نیز با ارزان ترین هزینه ثبت برند از طریق کارشناسان و متخصصین حقوقی پایدار ثبت انجام دهید.

5 دیدگاه دربارهٔ «استعلام شرکت ثبت شده با شماره ثبت از طریق روزنامه رسمی شرکت»

سعیدجلالی گفت:

فعلا چیزی را مطالعه نکردم

اسماعیل‌حاج.شمسای گفت:

باسلام روزنامه رسمی باشماره۱۸۱۱۷ مورخ۱۲/۲/۱۳۸۶رامیخواستم

اسماعیل‌حاج.شمسای گفت:

شرکت صنعتی تولیدی گیوار ثبت 7461 ورشکستگی دروغ کذب است؟؟

اسماعیل‌حاج.شمسای گفت:

باسلام درخصوص شرکت سهامی عام تولیدی وصنعتی گیوار زیر مجموعه بنیادمستضعفین وجانباران انقلاب اسلامی افزایش سرمایه شرکت بدلیل افتتاح حساب بانکی بود ولا عیر؟؟

اسماعیل حاجی شمسائ گفت:

باسلام با کلمه خصوصی سازی حق عده‌ای از سهامداران شرکت ها از جمله شرکت تولیدی صنعتی گیوار را بالا کشیده وهیچ پاسخی از طرف دولت ونهادهای زی ربط داده نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره