پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

اخذ ایزو 22000 ISO | راهنمای جامع و کاربردی برای سازمان و شرکتها

اخذ ایزو 22000 ISO | راهنمای جامع و کاربردی برای سازمان و شرکتها

اخذ ایزو 22000 ISO هر چند دغدغه هایی را برای شما به همراه دارد اما می‌تواند مزایای بسیار زیادی نیز داشته باشد و علاوه بر بالا بردن کیفیت ساخت و اعتماد مشتریان و کاربران نسبت به خدمات و محصولات شما می تواند مدیریت تامین و امنیت مواد غذایی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

اخذ ایزو 22000 ISO که امروزه  به عنوان کاملترین استاندارد مواد غذایی شناخته می شود و تکمیل کننده استانداردهای قبلی است مراحل مختلفی دارد و باید در مورد آن اطلاعات مناسبی را کسب کنید تا بتوانید بدون دغدغه این ایزو را برای سازمان خود کسب نموده و از مزایای بی شماری که دارد استفاده نمایید.

در این مطلب قصد داریم ابتدا تعریف کاملی از الزامات ایزو 22000 ISO صنایع غذایی را بیان نموده و به طور کامل این استاندارد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و به شما بگویم که چه سازمان ها و کسب و کارهایی ملزم هستند که این نیز او را در سیستم خود استفاده نمایند.

پس اگر بعد از ثبت شرکت خود قصد گرفتن استاندارد ایزو 22000 ISO برای کسب و کار خود را دارید حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید و در سریعترین زمان ممکن با استفاده از خدمات که پایدار ثبت در اختیار شما قرار می دهد این استاندارد را لیست استانداردهای خود اضافه کنید.

استاندارد ایزو 22000 ISO چیست؟

در اطراف خود همواره کسب و کارها و شرکت های مختلفی را در طول روز مشاهده می‌کنیم که با صنایع غذایی در ارتباط هستند و به صورت روزانه ما از خدمات و یا محصولات آنها استفاده می‌کنیم.

شرکت ها و کسب و کارهایی که در زمینه صنایع غذایی فعالیت دارند نیز مانند همه کسب و کارهای دیگر علاوه بر استانداردهای عمومی مانند ایزو ۹۰۰۱ باید استانداردهای مرتبط با کسب و کار خود را اخذ نمایند.

استانداردهای مختلفی قبلاً برای صنایع غذایی و مدیریت ایمنی مواد غذایی در سازمان‌های مختلف تعیین شده که هر کدام دارای معایبی در این زمینه بودند و دستورالعمل‌ها مقرراتی که برای آنها در نظر گرفته شده بود با اشکالاتی مواجه بود که بعضاً سازمان‌ها را مجاب می‌کرد تا عملکردهای مختلفی را در این زمینه داشته باشند.

اخذ ایزو ۲۲۰۰۰

اما استاندارد ایزو 22000 ISO که مجموعه ای از دستورالعمل ها و مقررات است که شرکت‌ها با رعایت آنها می‌توانند سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را در سازمان خود پیاده سازی و اجرا نمایید و بر روی عملکرد آن نظارت کامل و مدیریتی داشته باشند توانست این ایرادات و مشکلات را برطرف نموده و امروزه به عنوان مهمترین استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی در صنایع و کسب و کارهایی که با این نوع فعالیت مرتبط هستند شناخته شود.

مهمترین سوالی که برای شما به وجود می‌آید این است که چه کسب و کارها و سازمان‌هایی باید به سراغ اخذ ایزو ۲۲۰۰۰ بروند و این استاندارد را برای بهینه سازی فعالیت های کسب و کار خود استفاده کنند.

اولین و مهمترین سازمان‌هایی که باید حتماً از این استاندارد در کسب و کار خود استفاده کنند تا بتوانند از این طریق اعتبار بیشتری را در بین مصرف‌کنندگان به دست آورند کارخانجات تولید مواد غذایی هستند.

بسیاری از کسب و کارها نیز فقط به عنوان واسطه در حمل و نقل و توزیع مواد غذایی فعالیت دارند و این کسب و کارها نیز باید حتماً برای اخذ گواهینامه ایزو 22000 ISO اقدام کند.

نکته جالب توجه این است که تولیدکنندگان تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با صنایع غذایی و افزودنی ها نیز برای اینکه بتوانند به کسب و کار خود شکل رسمی تری  بدهند و البته از مزایای مختلف اخذ ایزو 22000 ISO استفاده نمایند باید به سراغ گرفتن این گواهینامه و استاندارد بین المللی بروند.

در کنار این مواردی که بیان شد تمامی عمده فروشان و خرده فروشان مواد غذایی نیز باید مراحل مختلف اخذ ایزو 22000 ISO را طی کنند تا در کنار تولید کنندگان مواد غذایی و همچنین برخی از تولیدکنندگان خوراک دام و طیور و البته تولید کنندگان مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده ها و همچنین کسب و کارها و سازمان‌هایی که در این زمینه شناخته می‌شوند باید برای اخذ این استاندارد بین المللی اقدام نمایند.

به طور کلی می‌توان گفت گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که با توجه به قوانین و دستورالعمل هایی که در آن قرار داده شده است می‌تواند به طور سیستماتیک ایمنی غذایی را در هر زنجیره تامین کند.

نکته جالبی که باید بدانید این است که ایزو 22000 ISO شامل اصول HACCP بوده و همچنین با سیستم های مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ که در یک مطلب در مورد شرایط گرفتن ایزو ۹۰۰۱ به صورت کامل توضیح داده ایم سازگار است.

در نظر داشته باشید با توجه به تعریف هایی که از این استاندارد بین المللی گفته شد می‌توان گفت به معنای ایده آل برای اجرای یک سیستم مدیریت ایمنی جامع و مقرون به صرفه بوده که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و امروز به عنوان یک استاندارد کامل در سطح جهان پذیرفته شده است.

اخذ ایزو 22000 ISO

با توجه به مواردی که گفته شد می توان در تعریف کامل‌تری که برای نگارش استاندارد بین‌المللی مورد نظر بیان شده است بگوییم که از سال ۲۰۰۵ تاکنون زمان زیادی مصرف شده تا این استاندارد بتواند تمامی مراحل مرتبط با صنعت خوراک را از مزرعه تا میز غذا شامل شود و با توجه به اینکه این استاندارد امروزه تمامی نسخه های پیشین و استانداردهای قبلی مرتبط با صنایع غذایی را در بر گرفته است به عنوان مهمترین استاندارد در کسب و کارهایی که با صنایع غذایی به صورت کامل در ارتباط هستند مطرح می‌شود.

با توجه به همین دلیل می‌توان گفت که کامل‌ترین و جامع‌ترین استاندارد ایزو که به شرکت‌های مرتبط با صنایع غذایی توصیه می کردند همین استاندارد است که باید برای اخذ آن اقدام نمایند. از طریق سامانه آنلاین پایدار می توانید استعلام گواهینامه ایزو را نیز برای کسب و کار خود انجام دهید.

اخذ ایزو 22000 ISO یک امر تخصصی است و باید حتماً توسط افراد متخصص که در این زمینه تجربه کاری دارند پیگیری شود.

مهمترین نکته و دلیلی که می تواند در بیان دلایل اصلی برای اخذ ایزو 22000 ISO مطرح شود این است که داشتن این گواهینامه بین المللی احساس اطمینان خاطر را در مشتریان بالا می‌برد و همین موضوع می‌تواند باعث محبوبیت یک برند و شرکت در نظر مشتریان شده و فروش و در نتیجه درآمد آنها را نیز بالاتر ببرد.

به عبارت ساده تر می توان گفت شرکت ها و کسب و کار هایی که بتوانند استاندارد ایزو 22000 ISO را دریافت نمایند در نظر مشتریان اعتبار بیشتری داشته و به همین دلیل است که می‌توانند با تقویت برند خود فروش بیشتری داشته باشد که نتیجه فروش بیشتر آن درآمد بیشتر و توسعه کسب و کار مورد نظر می باشد.

در وهله دوم یکی از مهمترین مزایا و دلایلی که باید برای اخذ استاندارد ایزو 22000 ISO اقدام نمود اطمینان از سلامت محصولات و مواد غذایی شرکت و کسب و کار مورد نظر است.

مراحل اخذ ایزو 22000

در بالا به طور کامل موارد و کسب و کارهایی که لازم است برای اخذ ایزو 22000 ISO اقدام نمایند را مورد بررسی قرار دادیم و بهتر است بگویم که اگر این کسب و کارها از این گواهینامه استفاده کنند، اطمینان از سلامت محصولات و مواد غذایی آنها در نظر مشتریان بیشتر می‌شود و همین موضوع می‌تواند نسبت به فروش بیشتر آن‌ها و توسعه رشد کسب و کار کمک نماید.

داشتن هر استانداردی ایزویی می تواند به بهبود سیستم مدیریت در یک کسب و کار کمک نماید و استاندارد ایزو 22000 ISO نیز به عنوان مهمترین استاندارد صنایع غذایی باعث می‌شود تا سیستم مدیریت کیفیت و تامین صنایع غذایی به بهترین شکل ممکن ایجاد و بهبود آن در دستور کار قرار بگیرد.

نکته مهم دیگری که باعث می‌شود تا کسب و کارها برای اخذ ایزو 22000 ISO اقدام نمایند ایجاد مزیت رقابتی در صادرات و جهانی شدن یک برند است.

امروزه بسیاری از کسب و کارها در کشورهای مختلف به خصوص کشورمان به دنبال صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر برای افزایش درآمد و آگاهی از برند در سطح بین المللی هستند و زمانی که گواهینامه ایزو 22000 ISO را کسب نمایند این کار از نظر کیفی و همچنین تامین سلامت و محصولات و مواد غذایی می تواند به راحتی برای آنها انجام شود.

در صورتی که یک کسب کار قصد داشته باشد پس از دریافت گواهینامه ایزو 22000 ISO به سمت جهانی شدن و صادرات پیش برود می‌تواند از مزایای دیگر اخذ ایزو 22000 ISO یعنی دریافت گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیستر استفاده نماید.

اخذ گواهینامه های ایزو از پایدار ثبت

علاوه بر این گواهینامه شما می توانید سایر گواهینامه های ایزو را که در زیر آورده ایم از طریق سایت پایدار ثبت، درخواست داده و برای اخذ آن ها از مراجع معتبر اقدام نمایید.

ایزو 14001 استاندارد ایزو مدیریت محیط زیست

ایزو 45001 گواهی نامه های مربوط به امنیت و سلامت و بهداشت

ایزو 18001 استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

شرایط دریافت ایزو hse

ایزو 13485 سیستم مدیریت کیفیت در تجهیزات پزشکی

استاندارد haccp مجموعه الزامات مربوط به سیستم مدیریت بهداشت مواد غذایی Hazard

برای دریافت هر کدام از این استاندارد ها کافی است از طریق سامانه آنلاین پایدار ثبت، فرم های مربوطه را در صفحه درخواست ایزو پر نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما برای ادامه روال اخذ ایزو و ممیزی ایزو خود باشید.

مزایای دریافت ایزو 22000 ISO

همانطور که در بالا اشاره شد دریافت گواهینامه ایزو 22000 ISO می‌تواند نشان‌دهنده تعهد مطابق مداوم شما در برابر ایمنی مواد غذایی باشد و یکپارچگی کسب و کار شما نسبت به بازار را نشان دهد.

این موارد می تواند باعث بالا رفتن اعتماد مصرف کنندگان نسبت به کسب و کار شما و خدمات تولیداتی که به آنها ارائه می‌دهید شود و بعد از مدتی این اعتماد می‌تواند باعث محبوبیت برند شما در نظر مشتریان و بالا رفتن فروش و در نتیجه درآمد شود.

نکته دیگری که در مورد پیاده سازی ایزو 22000 ISO می‌توان به آن اشاره نمود این است که می تواند با توجه به رعایت تمامی موارد برای داشتن یک برنامه یکپارچه سازمانی در زمان و هزینه ها صرفه جویی های مختلفی را از نظر هزینه های ممیزی متعدد در طول زمان به وجود آورد.

سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی مبنی بر این استاندارد باعث بهبود مستمر فرآیندها و همچنین عملکرد آنها به صورت جدی و تضمینی می‌شود که به کسب و کار کمک می‌کند تا کارایی بیشتری داشته باشد.

در صورتی که قصد داشته باشید وارد کسب و کارهای جدید در سراسر بازارهای جهانی نیز می توانید از این استاندارد برای رسیدن به این مرحله استفاده کنید.

اخذ ایزو 22000 ISO جهت معرفی خطرات احتمالی نیاز و پیاده سازی PRP متناسب با سازمان و محصول دارد.

در واقع می‌توان گفت این استاندارد در سازمان مورد نظر می خواهد که اطلاعات مناسبی شامل الزامات قانونی نظارتی و مشتری و موارد دیگر را در نظر بگیرد و از آنها در جهت بهبود فرایندهای مدیریتی و تامین استفاده کند.

اگر بعد از مطالعه مزایای اخذ ایزو 22000 ISO قصد دارید از این استاندارد بین المللی در کسب و کار خود استفاده کنید اما روش های اخذ آن را نمی دانید حتما در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگویم که چگونه می توانید از طریق پایدار ثبت به صورت کاملا آنلاین این خدمات را از طریق مشاوره های متخصص و با تجربه در این زمینه دریافت نمایید.

سامانه آنلاین پایدار ثبت

الزاماتی که برای اخذ ایزو 22000 ISO به آن نیاز دارید

برای دریافت گواهینامه ایزو 22000 ISO در صنایع غذایی مختلف و شرایط و مواردی که برای بهینه سازی در سازمان طبق استانداردهای بهداشتی محیطی کارخانه مورد نظر است و در ادامه به آنها اشاره می کنیم فراهم شود.

به طور کلی می‌توان گفت اگر در بخش نگهداری و جابجایی مواد غذایی الزامات ایزو ۲۲۰۰۰ انجام نگیرد حتماً آلودگی‌های مختلف شکل می‌گیرد و این آلودگی مختلف می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد به همین دلیل دستورالعمل های زیر در استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ در نظر گرفته شده اند.

چگونگی تمیز کردن ظروفی که به وسیله آن انتقال و جابجایی مواد غذایی شکل می گیرد

فراهم کردن شرایط مناسب محیطی و دمایی در خصوص کاهش انتقال آلودگی

کالیبراسیون و تنظیم دائمی پارامترهای اندازه گیری

آموزش همیشگی پرسنلین کارخانه

چگونگی دفع ضایعات و زباله های داخل کارخانه

شرایط خوب تولید یا همان GMPبه صورت کامل مهیا شود

برنامه پیش نیاز عملیاتی یا  PRP تهیه شود

تجزیه و تحلیل نقاط بحرانی سازمان یا  HACCP به صورت دقیق انجام شود.

اخذ ایزو 22000 ISO از پایدار ثبت

پایدار ثبت به عنوان سامانه آنلاین ثبت برند و شرکت سعی کرده  است تا به صورت تخصصی خدمات مربوط به شرکت ها از جمله موارد مانند حسابداری یا پلمپ دفتر و همچنین کسب استاندارد های مختلف ایزو را بر عهده بگیرد.

در واقع می‌توان گفت که بعد از ثبت شرکت و برند کار شما تمام شده است و باید از طریق پایدار ثبت و خدماتی که به صورت آنلاین انجام می‌دهد موارد مختلفی که می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند را انجام دهید.

کسب و کار و صنایعی که با مواد غذایی در ارتباط است و قصد اخذ ایزو 22000 ISO را دارند می توانند به راحتی از طریق سامانه آنلاین پایدار ثبت نسبت به تکمیل فرم های اولیه بر روی سایت اقدام نموده و سپس از طریق مشاوران متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به صورت کاملاً  آنلاین گواهینامه ایزو خود را دریافت نمایند.

خدمات پایدار سبز به صورت آنلاین باعث می شود تا شما بتوانید در هزینه ها و زمان خود به صورت کاملاً ویژه صرفه جویی نمایید.

با توجه به اینکه پایدار ثبت کارشناسان و متخصصان خبره و با تجربه در این زمینه استفاده می کند تمامی موارد و مراحلی که برای اخذ ایزو 22000 ISO لازم است به سرعت و کیفیت بسیار بالایی انجام می‌شود و شما هیچ دغدغه ای برای هزینه ها از زمان خود نخواهید داشت.

علاوه بر این پایدار ثبت سعی کرده است تا در سامانه آنلاین خود ثبت برند و شرکت را نیز انجام دهد و به طور کلی اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید از طریق پشتیبانی واتساپ  و یا شماره های تماس با مشاوران مرکز در ارتباط باشید و پاسخ تمامی سوالات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره