پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

ایزو 10002

ایزو 10002

مشتری همواره به عنوان یکی از مهم ترین ارکان هر کسب و کار و سازمانی، می تواند نقش مهمی در رشد و توسعه آن کسب و کار داشته باشد. در برخی از موارد نیز، نارضایتی مشتریان می تواند باعث افت یک کسب و کار و حتی ورشکستگی آن باشد. در این روز ها که رقابت کسب و کار ها بسیار شدت پیدا کرده است و کسب و کار های اینترنتی سعی می کنند تا با روش های مختلف، بالاترین درصد رضایت مشتری را داشته باشند، اخذ ایزو 10002 می تواند به عنوان یک رکن اساسی و مهم به درک بهتر مشتریان و همچنین بالا بردن ارزش و اعتبار کسب و کار ها کمک کند.

زمانی که مشتری احساس کند که کسب و کار مورد نظر، تمامی استاندارد های لازم را به درستی رعایت کرده است و دستورالعمل های ایزو 10002 را به خوبی در سطح سازمان خود پیاده سازی کند، می تواند اعتماد بسیار بیشتری نسبت به خدمات این شرکت و کسب و کار داشته باشند.

در ادامه به صورت کامل تر شرایط و مراحل مورد نظر برای دریافت ایزو 10002 که همسو با سایر استاندارد های بین المللی می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

در صورتی که قصد دارید با هزینه بسیار مناسب و از مراجع معتبر و تخصصی گواهینامه ایزو و استاندارد خود را دریافت کنید، می توانید درخواست ایزو خود را از طریق فرم های قرار گرفته بر روی وب سایت پایدار ثبت ارائه کنید.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ چیست؟

ایزو 10002 چیست؟

ایزو 10002 استاندارد ارتباط با مشتری است که توسط سازمان بین المللی استاندارد ایزو در نظر گرفته شده است. ایزو و استاندارد های مربوط به آن برای درک بهتر مشتریان و رسیدگی به وضعیت شکایت آن ها نسبت به کسب و کار در نظر گرفته شده است.

فرآیند هایی که برای رسیدگی به شکایت مشتریان در نظر گرفته می شود، هم راستا با فرآیند های مدیریت کیفیت در سطح هر سازمان است که به همین دلیل می توانیم بگوییم که ایزو و استاندارد 10002 همسو با سایر استاندارد های بین المللی می باشد. بنابراین کسب و کار ها، شرکت ها و سازمان ها می توانند در کنار سایر استاندارد های موردنظر مانند ایزو 9001 و ایزو 45001 برا دریافت این استاندارد نیز اقدام نمایند.

استاندارد ایزو 10002 به چه مواردی می پردازد؟

الزامات ایزو 10002

استاندارد های در نظر گرفته شده، معمولاً در بخش های مختلفی به کار می روند و هر کدام از آن ها به موارد خاصی در سطح سازمان ها می پردازند. این استاندارد ایزو نیز به عنوان یکی از گواهینامه های معتبر که می تواند باعث رشد و توسعه هر کسب و کاری شود، در بخش های مختلف به موارد متفاوتی می پردازد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  •  افزایش رضایت مشتری با ایجاد محیطی متمرکز بر مشتری که برای بازخورد (از جمله شکایات) باز باشد
  • حل و فصل هر گونه شکایت دریافتی، و افزایش توانایی سازمان برای بهبود محصولات و خدمات خود، از جمله خدمات مشتری
  • مشارکت و تعهد مدیریت ارشد از طریق کسب و استقرار کافی منابع، از جمله آموزش پرسنل
  • شناخت و رسیدگی به نیازها و انتظارات شاکیان
  • ارائه یک فرآیند شکایت باز، مؤثر و با استفاده آسان برای شاکیان
  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی شکایات به منظور بهبود کیفیت محصولات و خدمات، از جمله خدمات مشتری
  • ممیزی فرآیند رسیدگی به شکایات
  • بررسی اثربخشی و کارایی فرآیند رسیدگی به شکایات

چرا داشتن ایزو 10002 مفید است؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، داشتن مشتری که از خدمات و محصولات شما رضایت کافی داشته باشد، می تواند باعث رشد و توسعه کسب و کار شما شود. مشتری که راضی باشد، رضایت خود را از خدمات مورد نظرش، به دیگر کاربران نیز منتقل می کند و همین مسئله باعث می شود تا مشتریان جدیدی به سمت آن کسب و کار بیایند.

اما اگر مشتری از یک کسب و کار راضی نباشد، قطعا در سریع ترین زمان ممکن، می تواند بر روی خرید تعداد زیادی مشتری نیز تاثیر داشته باشد. این تاثیرگذاری باعث می شود تا مشتریان مورد نظر از خرید و استفاده از خدمات، منصرف شوند.

یکی از کار هایی که باعث می شود تا از این ضرر و ریزش مشتری جلوگیری شود، سنجش رضایت مشتریان با دریافت ایزو 10002 است. این استاندارد در بند های مختلف به بررسی کیفیت رضایت مشتریان از خدمات و محصولات می پردازد.

مراحل دریافت ایزو 10002

دریافت و اخذ ایزو 10002

برای دریافت و اخذ استاندارد ایزو 10002 حتما باید به افراد و مشاورین متخصص مراجعه کنید. در صورتی که قصد دارید از طریق موسسات مختلف برای دریافت ایزو و استاندارد ها اقدام نمایید، حتما باید ابتدا اعتبار ایزو و مرکزی صادر کننده ایزو را مشخص کنید. بسیاری از کسانی که برای دریافت ایزو و استاندارد های مربوط به کسب رضایت مشتریان اقدام کرده اند، متاسفانه درگیر گواهینامه های نامعتبر شده اند و هزینه های بسیار زیادی را نیز برای اینکار پرداخت کرده اند.

تیم متخصص پایدار ثبت این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید از طریق این سامانه و فرم های قرار داده شده بر روی آن به راحتی درخواست خود را برای دریاف ایزو از مراجع معتبر و مورد تایید سازمان استاندارد ایزو، به ثبت برسانید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که بعد از ثبت درخواست، تمامی اطلاعات شما مورد بررسی قرار می گیرند و کسب و کار هایی که اطاعات کاملی داشته باشند در روند بررسی و مشاوره رایگان تیم تخصصی پایدار ثبت قرار می گیرند.

با توجه به اینکه تمامی امور ثبت درخواست و دریافت گواهینامه ایزو معتبر به صورت آنلاین و با ارزان ترین هزینه در این سامانه انجام می شود، شما می توانید با ثبت درخواست خود در سریع ترین زمان ممکن و با ارزان ترین هزینه، درخواست دریافت ایزو 10002 برای سنجش رضایت مشتریان خود را داشته باشید.

فرم در نظر گرفته شده برای درخواست ایزو در نظر گرفته شده است. با پر کردن اطلاعات زیر می توانید درخواست خود را به صورت رسمی برای دریافت گواهینامه معتبر ایزو ثبت نمایید.

درخواست ایزو آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره