پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

هزینه ایزو

هزینه ایزو

هزینه ایزو 18001 ISO چقدر است و اگر بخواهیم از خدمات آنلاین برای دریافت این استاندارد استفاده کنیم چه تفاوت هایی در زمان پرداخت هزینه نسبت مراحلی که باید به صورت حضوری اقدام کنیم خواهد داشت؟

در این مطلب قصد داریم به صورت کامل ابتدا این استاندارد را مورد بررسی قرار داده و انواع گواهینامه هایی که برای آن صادر می شود را معرفی کنیم و به همه سوالاتی که برای شما به وجود آمده است به صورت کاملاً ساده پاسخ دهیم.

هرچند که امروزه این استاندارد بین المللی به نام ایزو ۴۵۰۰۱ تغییر یافته است و تغییراتی نیز در آن داده شده اما هنوز بسیاری از مردم آن را به اسم گواهینامه و استاندارد ایزو 18001 ISO می‌شناسند.

در مورد شرایط دریافت گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ در  یک مطلب به صورت کامل در مطالب آینده بلاگ پایدار ثبت توضیحاتی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد اما در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کسب و کارها و سازمانها باید چه هزینه ای را برای دریافت این استاندارد پرداخت نمایند.

در ادامه قصد داریم تا این استاندارد را مورد بررسی قرار بدهیم و بگوییم که چه سازمان ها و کسب و کارهایی به استفاده از آن نیاز دارند و سپس تمامی مواردی که برای پرداخت هزینه‌های این استاندارد به صورت آنلاین و چه صورت حضوری لازم است را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر قصد دارید در مورد این گواهینامه اطلاعات لازم را به دست بیاورید و یا اینکه بدانید برای گرفتن آن چقدر باید هزینه پرداخت کنید حتماً ادامه مطلب را در مورد هزینه ایزو 18001 از دست ندهید.

ایزو 18001 ISO چیست؟

این استاندارد که با نام استاندارد OHSAS 18001 شناخته می شود به عنوان استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی نامیده شده است و الزامات مختلفی را برای سازمان ها و کسب و کارها تعیین کرده است تا از این طریق بتوانند ایمنی کارکنانشان را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند.

این استاندارد از نظر متن الزامات بسیار شبیه به استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ است و به جای الزامات محیط زیستی که در کنار آن الزامات ایمنی و بهداشت شغلی در نظر گرفته شده است برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است.

البته بسیاری از افراد استاندارد ایزو 18001 را به عنوان یک ایزو در نظر می گیرند و حتی اگر شما عبارت‌های مرتبط را در این زمینه سرچ کنید متوجه می‌شوید که عموم مردم تصور دارند که ایزو 18001 به عنوان یک ایزو شناخته می‌شود اما با توجه به اینکه این استاندارد توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین نشده است نمی‌توانیم از عبارت ایزو برای آن استفاده نمایید و بهتر است آن را با نام استاندارد ارزیابی ایمنی بهداشت حرفه‌ای بشناسید.

استاندارد ایزو 18001 مزایای بسیار زیادی را برای کسب و کارها دارد و تقریباً می‌توان گفت همه کسب و کارهایی که در سیستم خود از نیروی انسانی استفاده می کنند و بین نیروی انسانی با کار یا دیگر نیروها ارتباطی وجود دارد باید از این استاندارد استفاده کنند تا بتوانند امنیت و بهداشت شغلی آنها را بالاتر ببرند.

با دریافت این استاندارد بین المللی مشخص می‌شود که سازمان‌ها و یا شخص حقیقی الزامات و مستنداتی که در این ایزو آورده شده است را به خوبی در سازمان خود پیاده سازی کرده اند و این موضوع می‌تواند مزایای بسیار زیادی هم برای کسب و کار و هم برای اعتبار آن در میان دیگر شرکت‌ها و مشتریان داشته باشد.

قبل از اینکه بحث هزینه ایزو 18001 بپردازیم باید به این موضوع اشاره کنیم که در این استاندارد به طور مفصل اهمیت موضوع شناسایی ریسک های پرخطر در تمامی قسمت های سازمان و کسب و کار ها مورد بررسی قرار گرفته است و سازمان‌ها باید با شناسایی کامل این ریسک و خطرات از بروز مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و ممکن است خطراتی را برای آنها در آینده به وجود بیاورد جلوگیری نمایند.

هزینه دریافت ایزو 18001

هرچند بسیاری از افراد تصور می کنند که مستندات ایزو 18001 به عنوان یک مانع برای کسب و کارها در نظر گرفته می‌شود و محدودیت هایی را ایجاد می‌کند اما بهتر است بدانید که به کارگیری این الزامات و مستندات در تمامی مجموعه ها می تواند اصول و قواعد ایمنی بهداشت را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کند و همین امر باعث می‌شود تا کسب و کار شما سر و شکل مناسب گرفته و در نهایت سود درآمد بالایی را کسب کنید.

پرداخت هزینه ایزو 18001 ISO ارزش اقتصادی دارد؟

مهمترین سوالی که در مورد دریافت استاندارد ایزو 18001 برای بسیاری از افراد به وجود می آید این است که برای پرداخت این هزینه ها چه ارزش اقتصادی در نظر گرفته شده است و به عبارتی در صورتی که ما هزینه هایی را برای دریافت این ایزو و استاندارد پرداخت کنیم آیا برای ما ارزش اقتصادی خاصی به وجود می آورد یا خیر؟

در جواب اهمیت هزینه ایزو 18001 باید بگوییم که این استاندارد به عنوان یک سند مهم و لازم برای بسیاری از سازمانها و واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است چون که با اجرای این امضا می توانید به راحتی مدیریت ایمنی بهداشت در مجموعه را انجام بدهید.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود تا شما برای پرداخت هزینه ایزو 18001 اقدام نمایید و در واقع ارزش اقتصادی بسیار بالایی را برای شما دارد این است که بعد از دریافت این گواهینامه سازمان ها و کسب و کارهای دیگر به راحتی به سازمان و فعالیت‌هایی که در آن شکل می‌گیرد اعتماد می‌کنند.

مشتریان شما نیز در صورتی که بدانند شما اصول و استانداردهای بین‌المللی را به خوبی رعایت می‌کنید قطعاً اعتماد بیشتری به شما دارند و همین موضوع می‌تواند باعث شود را کسب و کار شما در نزد مشتریان نیز محبوبیت و رونقی به دست بیاورد.

یکی از مهم‌ترین دلایل دیگری که باعث می شود تا شما مجاب به پرداخت هزینه ایزو 18001 شوید این است که محیط داخلی سازمان شما نظر قوانین خاصی را برای مواجهه با امور ایمنی و بهداشت پیدا خواهد کرد و خطراتی که ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی را برای سازمان شما داشته باشد به پایین‌ترین حد ممکن خود می‌رسد.

در بررسی استاندارد های قرار گرفته شده در این نیز  به این نتیجه می توان رسید که بعد از دریافت گواهینامه و درخواست ایزو مورد نظر تمامی محصولات این سازمان از فیلتر بهداشتی رد شده اند و همین موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی محبوبیت برند و خدمات شما در نظر مشتریان و البته استفاده از آن داشته باشد.

اگر در سازمان و کسب و کار خود نیازمند بررسی ریسک های احتمالی در قسمتهای مختلف از نظر ایمنی و بهداشت هستید این استاندارد می تواند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند و به همین دلیل است که پرداخت هزینه ایزو ۱۸۰۰۱ برای شما ارزش اقتصادی بالایی را خواهد داشت و بعد از پرداخت هزینه های به نسبت کمی که برای این کار در نظر گرفته شده است شما می توانید تمامی ریسک های احتمالی سازمان و کسب و کار خود را به راحتی شناسایی کنید و عوامل اجرایی را برای جلوگیری از به وجود آمدن آنها در نظر بگیرید تا هزینه‌های بسیار هنگفتی که در آینده قرار است برای مقابله با این ریسک ها پرداخت نماید به صورت کامل از بین برود.

مزایای دریافت ایزو 18001 ISO

دریافت گواهینامه ایزو 18001 قطعاً مزایا زیادی را برای کسب و کار شما به همراه دارد و باعث می شود تا تصویر و اعتبار شرکت شما در بین سهامداران مشتریان و عموم مردم به شکل قابل توجهی بهبود یابد و همین موضوع می‌تواند در بهبود برند و کسب و کار شما که در نتیجه آن افزایش درآمد و سود را داشته باشیم تاثیر زیادی داشته باشد.

علاوه بر این زمانی که شما هزینه ایزو 18001 را پرداخت کنید، با ممیزی هایی که در مورد این استاندار صورت می‌گیرد میتوانید بهترین اقدامات بین‌المللی را در رابطه با مدیریت ریسک و همچنین تضمین سلامت و رفاه کارمندان پیمانکاران فرعی و مردمی که در ارتباط با کسب و کار شما هستند و یا از خدمات و تولیدات شما استفاده می کنند انجام دهید.

در رابطه با هزینه ایزو 18001 یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که شما با پرداخت این هزینه و دریافت این استاندارد می توانید انگیزه کارکنان خود را با توجه به تهیه یک محل کار ایمن و بهداشتی بسیار بالا ببرید و همین موضوع باعث می‌شود تا کسب و کار شما و بتواند با کارکنانی که پر از انگیزه هستند و یکی از کار پیش رفته و کاملا پرسود تبدیل شود.

هزینه ایزو ۱۸۰۰۱ آنلاین

هزینه ایزو 18001 ISO چقدر است؟

هزینه دریافت ایزو به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای هر شرکت با توجه به میزان تعداد کارکنانی که دارد و البته نوع گواهینامه که بخواهد برای آن صادر شود می تواند هزینه های متفاوتی را داشته باشد.

اگر قصد دریافت گواهینامه ایزو 18001 را دارید ابتدا باید نوع گواهینامه را از نظر داخلی و بین‌المللی تعیین کنید و سپس با توجه به کسب و کاری که دارید و البته هزینه هایی که برای تعداد افراد در این زمینه در نظر گرفته شده است برای دریافت گواهینامه اقدام نمایید.

گواهینامه داخلی معمولا برای شرکتهای صادر می‌شود که فقط قصد دارن فعالیت‌هایی را در داخل کشور انجام بدهند و تولید خدمات آنها منحصر به فرد برای خدمات داخلی می شود.

گواهینامه بین المللی نیز برای کسب و کار هایی است که قصد دارند تجارت بین‌المللی نیز داشته باشند و با سازمانها و کسب و کارهای مختلفی که در این زمینه حضور دارند ارتباطات داشته باشند.

البته در نظر داشته باشید که این دو گواهینامه از همدیگر جدا نیستند و کسانی که می‌خواهند هزینه ایزو ۱۸۰۰۱ را پرداخت کنند می‌توانند هر دو گواهینامه را دریافت نموده و در واقع بهتر است بگوییم که اگر قصد دارید گواهینامه بین المللی را بگیرید باید در کنار آن گواهینامه داخلی را نیز دریافت نمایید تا بتوانید خدمات و محصولات خود را به کاربرانی که در داخل کشور حضور دارند ارائه کنید.

هزینه های دریافت استاندارد ایزو 18001 برای گواهینامه بین المللی و گواهینامه داخلی با همدیگر متفاوت است و معمولاً برای دریافت گواهینامه داخلی هزینه ایزو 18001 را می‌توان بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان در نظر گرفت.

این عدد برای دریافت گواهینامه های بین المللی بیشتر است و تا حدود یک و نیم میلیون تومان نیز می تواند برسد اما با توجه به خدماتی که پایدار ثبت در این زمینه به صورت کاملا آنلاین ارائه می دهد می توانید  با هزینه‌های بسیار کمتری گواهینامه ایزو 18001 را در محیط و سازمان خود به بهترین شکل ممکن اجرا نماید و آن را به صورت کاملا معتبر دریافت کنید.

نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنم این است که حتما مراقب گواهینامه های جعلی در این زمینه باشید و اگر کسی به شما گفت که هزینه ایزو 18001 برای شما کمتر از حد معقول می شود ابتدا نسبت به بررسی صحت شرکت و موسسه مورد نظر که برای اخذ گواهینامه ایزو در زمینه اقدام می کند کار های لازم را انجام دهید.

هزینه ایزو 18001 ISO به صورت آنلاین

همانطور که در بالا اشاره کردیم پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه ثبت برند آنلاین سعی کرده است تا علاوه بر ثبت شرکت و ثبت برند به صورت آنلاین برای از بین بردن تمامی دغدغه های کسب و کارها و سازمانها عملیات دریافت ایزو 18001 را نیز انجام دهد.

برای این کار لازم است که شما به صفحه دریافت ایزو بروید و فرم های مربوطه که در این زمینه وجود دارند را با ارسال مدارک و همچنین پر کردن قسمتی که در مورد اطلاعات است برای تیم تخصصی موسسه ارسال کنید.

هزینه ایزو 18001 قطعاً در مراحل آنلاین نسبت به مراحل حضوری پایین تر  است و  پایدار ثبت نیز سعی کرده است تا هزینه های بسیار پایین تری را  برای تعرفه های دریافت ایزو در نظر بگیرد تا شما علاوه بر کاهش هزینه‌های مربوط به رفت و آمد و هزینه هایی که برای ثبت امور اداری به صورت معمول وجود دارد بتوانید به راحتی با هزینه های مناسب و البته صرفه جویی در زمان خود برای دریافت این گواهینامه معتبر اقدام نمایید.

علاوه بر راه های ارتباطی شما می توانید به صورت ۲۴ ساعته با پشتیبان ما در واتساپ در ارتباط باشیم و تمامی سوالاتی که در مورد هزینه ایزو 18001 یا ثبت برند و شرکت را دارید با تیم تخصصی که آشنایی کاملی با مراحل دریافت ایزو دارند در میان بگذارید.

بعد از اینکه هزینه ایزو 18001 را پرداخت کرده و این گواهینامه را به صورت کامل دریافت کردید باید در نظر داشته باشید که گواهینامه مورد نظر فقط برای سال اول معتبر است و شما برای سالهای دوم و سوم  و برای تمدید ایزو باید دوباره هزینه هایی را برای ممیزی مجدد پرداخت نمایید.

با توجه به درخواست های زیادی که در زمینه دریافت اطلاعات برای هزینه دریافت ایزو 9001 و سوالات در این زمینه از طرف کاربران مطرح شده بود تصمیم گرفتیم تا در یک مطلب به صورت کامل و جامع تمامی موارد و شرایط و همچنین مدارک و البته هزینه مورد نیاز برای دریافت این استاندارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. به طور معمول افرادی برای دریافت گواهینامه ایزو اقدام می‌کنند که برای صادرات کالای خود و یا مواردی مانند شرکت در مناقصات و مزایدات نیازمند داشتن گواهینامه ایزو باشند تا کار آنها برای انجام این امور سریعتر و راحتتر پیش برود و البته در مباحث کیفیت نیز این گواهینامه می تواند تاثیر بسیار زیادی برای اعتبار شرکت داشته باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که اخذ و دریافت گواهینامه ایزو و ثبت برند و لوگو به عنوان دو عامل مهم می توانند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما شده و به شما این فرصت را بدهند تا اعتبار و محبوبیت بیشتری در بین مشتریان خود داشته باشید.

پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبتی و اخذ ایزو در سراسر کشور یک گروه متخصص ۱۵ نفره شامل مشاورین و کارشناسان زبده و متخصص در زمینه ایزو را در کلیه زمینه ها دور هم جمع کرده است که تمامی امور مربوط به دریافت گواهینامه های ایزو از شرکت های معتبر در کشورهای آلمان و ایتالیا یا اتریش و انگلیس را ظرف مدت ۱۰ روز انجام می دهند و شما با کمترین هزینه می توانید از خدمات ویژه ای که پایدار ثبت در این زمینه برای ارائه گواهینامه های معتبر با کمترین هزینه دریافت ایزو 9001  انجام می دهد استفاده نمایید.

برای استفاده از این خدمات و البته پیاده سازی تمامی ممیزی ها و مواردی که در استانداردهای ایزو به خصوص استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در نظر گرفته شده است شما می توانید از طریق پشتیبانی آنلاین وب سایت و یا مشاوره حضوری در شرکت استفاده نموده و درخواست خود را برای هماهنگی دریافت ایزو و کارهای قبل از آن انجام دهید.

ایزو ۹۰۰۱ چیست؟

به معیارهای مختلفی که برای سیستم مدیریت کیفیت در سازمان ها و شرکت ها در نظر گرفته می‌شود و استانداردهای جهانی برای این تبعید شده است ایزو ۹۰۰۱ می‌گویند و در هر سازمان بزرگ هر سازمان کسب و کار کوچک می تواند مورد استفاده قرار بگیرد که امروزه بیش از میلیون ها شرکت در سراسر جهان گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ را دریافت کردند.

به طور کلی این استاندارد مجتمع بر اصول مدیریت کیفیت شامل مشتری مداری پیامدهای مدیریت عالی و بهبود و رویکرد فرآیند مستمر سیستم در تمامی دستورالعمل‌های آن به صورت کامل و واضح این موارد مورد بررسی قرار گرفته است و شما با رعایت کردن تمامی این موارد می توانید درخواست گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را داشته باشید که می‌تواند علاوه بر اعتبار کسب و کار شما مزیت های بی نظیر دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ به عنوان آخرین سری از استانداردهای مدیریت کیفیت و در واقع بهینه سازی شده آن نسبت به استانداردهای قبلی می باشد که تمامی دستورالعمل های جدید با هدف ایجاد مزایای و اشکالاتی که در نسخه های قبلی وجود داشت در این استاندارد قرار داده شده است که تمرکز اصلی و بیشتر آن بر تفکر مبتنی بر ریسک قرار داده شده است و زمانی که شما بتوانید با کمترین هزینه دریافت ایزو ۹۰۰۱  از این استاندارد استفاده نمایید می توانید ادغام سیستم را بسیار آسان تر کنید و البته مدیریت زنجیره تامین را به طور موثرترین پیش ببرید.

هزینه دریافت ایزو 9001

به طور کلی می توانیم بگوییم که استاندارد ایزو ۹۰۰۱ بر تعدادی از اصول مدیریت کیفیت شامل تمرکز مشتری مداری و انگیزه و همچنین رویکرد فرآیند و بهبود مستمر آن رکز شده است و با رعایت کردن این اصل می توانید کسب و کار خود را از نظر مدیریتی در بخش‌های مختلف بهبود بخشید و البته به دست آوردن ایزو برایت کردن استانداردها باعث می‌شود و اعتبار کسب و کار شما در نزد کسب و کارهای دیگر بالاتر رفته و بتوانید از این طریق در مزایده ها و مناقصه ها شرکت کرده و سود بسیار زیادی را به دست بیاورید.

چه کسانی می‌توانند برای دریافت استاندارد ایزو اقدام نمایند؟

قبل از پرداخت هزینه دریافت ایزو 9001  این سوال برای شما هم ممکن است به وجود بیاید که چه کسانی می توانند برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 اقدام کنند.

تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک که یک سیستم مدیریت در ساختار خود دارند می‌توانند برای استانداردهای ایزو و استاندارد ایزو ۹۰۰۱ شامل مدیریت کیفیت می باشد اقدام نمایند و تمامی استانداردهای لازم که در آن ذکر شده است را در سازمان خود پیاده سازی کرده و برای اخذ گواهینامه ایزو با کمترین هزینه دریافت ایزو ۹۰۰۱ از طریق سامانه آنلاین پایدار در اختیار آنها قرار می‌گیرد اقدام کنند.

مزیت های کمترین هزینه دریافت ایزو 9001

اولین و مهمترین مزیت گواهینامه های ایزو را می‌توانیم این موضوع در نظر بگیریم که تمامی محصولات و خدمات با داشتن این گواهینامه از نظر مشتریان با رعایت ایمنی کامل و به صورت کاملا قابل اعتماد و با کیفیت خوب ارائه می‌شود. این موضوع در مورد مشتری و شرکت‌ها از کارهایی که قصد همکاری با ما را دارند نمود بیشتری پیدا می‌کند اما اگر بخواهیم در مورد خود شرکت و سازمان مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که با پرداخت هزینه دریافت ایزو 9001 می‌توانید اشتباهات را در سازمان خود کاهش داده و با کاهش هزینه ها بتوانید بهره‌وری سیستم خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.

مراحل اخذ ایزو 9001

مدارک مورد نیاز برای دریافت ایزو

برای دریافت هر کدام از ایزو ها که دسته بندی آن ها را در یک مقاله به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم، مدارک خاصی در نظر گرفته شده است و شما باید به صورت سه سال یک بار ایزو مورد نظر را تمدید کنید. البته در نظر داشته باشید که ممیزی اصلاحی باید به صورت سالیانه برای ایزو ها صورت بگیرد تا مواردی که دچار مشکل هستند بهینه و برطرف شوند.

اما به صورت کلی برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه دریافت ایزو 9001 برای اخذ گواهینامه معتبر اقدام کنید می توانید مدارک زیر را ارائه نمایید.

تصویر شناسنامه و کارت ملی

تصویر آگهی تاسیس و آخرین تغییرات (برای اشخاص حقوقی)

اپلیکیشن تکمیل شده ( در روال دریافت ایزو از طریق سامانه آنلاین پایدار این مورد پس از پرداخت و تکمیل فرم ها برای شما ارسال خواهد شد)

هزینه دریافت ایزو 9001

هزینه اخذ ایزو نیز با توجه به نوع ایزو و همچنین مشاوره و خدماتی که در این زمینه دریافت خواهید کرد متفاوت خواهید کرد اما در سامانه آنلاین پایدار که کمترین میزان هزینه در نظر گرفته شده است شما فقط با پرداخت مبلغی که در فرم های مربوط به اخذ گواهینامه ایزو در نظر گرفته شده است، به راحتی مراحل دریافت گواهینامه و ثبت درخواست خود را انجام دهید.

ارزان ترین هزینه دریافت ایزو 9001 در حالی است که برخی از موسسات هزینه های بسیار گزافی را برای این کار دریافت می کنند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که حتما از مراجع معتبر برای دریافت ایزو اقدام نمایید تا گیر گواهینامه های نامعتبر نیوفتید.

اخذ گواهینامه های ایزو از پایدار ثبت

علاوه بر این گواهینامه، شما می توانید سایر گواهینامه های ایزو را که در زیر آورده ایم از طریق سایت پایدار ثبت، درخواست داده و برای اخذ آن ها از مراجع معتبر اقدام نمایید.

ایزو 14001 استاندارد ایزو مدیریت محیط زیست

ایزو 45001 گواهی نامه های مربوط به امنیت و سلامت و بهداشت

شرایط دریافت ایزو hse

ایزو 22000 مدیریت تامین و امنیت مواد غذایی

ایزو 9001 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت 

استاندارد haccp مجموعه الزامات مربوط به سیستم مدیریت بهداشت مواد غذایی Hazard

برای استفاده از این خدمات از طریق صفحه مربوط به درخواست ایزو، درخواست خود را مبنی بر اخذ ایزو مورد نظر ثبت نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما برای ادامه روال کار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره