پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699

ثبت برند

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به دو دسته مدارک ثبت برند حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند. برای برند های شخصی نیاز دارید تا مدارک ثبت برند زیر را آماده کنید.

  • کپی مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • کپی جواز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی (برند لاتین)

برای شرکت ها و سازمان ها که به صورت حقوقی فعالیت می کنند، مدارک ثبت برند تفاوت های کمی دارند. از جمله این مدارک موارد زیر هستند.

  • کپی آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت
  • کپی مدارک هویتی و شناسایی اعضا
  • کپی مجوز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی (برند لاتین)

انجام امور ثبتی نیازمند ارائه مدارک و مستندات لازم برای اجرای تعهد لازم است. در واقع افراد با دادن مدارک ثبت برند تجاری به سازمان های رسمی و اداری ثبت برند یعنی سازمان مالکیت معنوی تعهد می دهند که در مقابل امتیازاتی که برند و علامت تجاری برای آن ها ایجاد کرده است مسئول هستند.

در ادامه نحوه ارائه این مدارک و مراحل و شرایط ثبت برند های تجاری به صورت حقیقی و حقوقی را بررسی می کنیم.

مدارک ثبت برند

ثبت برند چیست؟

قبل از اینکه بخواهید برای ثبت کردن قانونی یک لوگو تجاری و برند اقدام نمایید و این عملیات را از طریق سامانه پایدار انجام دهید باید بدانید که انجام این علمیات و قانونی کردن برند چه مزیت هایی برای شما به همراه خواهد داشت.

اولین و شاید مهم ترین مزیت را می توانیم افزایش اعتبار برند شما در بین مشتریان بدانیم که همین موضوع می تواند روی سود و درآمد شما تاثیر مستقیمی نیز داشته باشد.

زمانی که مدارک ثبت برند را به درستی ارائه کرده باشید و برند شما به صورت رسمی به ثبت رسیده باشد، قطعاً مشتریان بیشتری به شما اعتماد کرده و در صورتی که از خدمات شما رضایت بالایی داشته باشند، خدمات و تولیدات شما را به دیگر مشتریان نیز معرفی می کنند.

از موارد دیگر که از مزیت های مهم به شمار می رود می توان به جلوگیری از سواستفاده رقبا اشاره نمود و البته در کنار این موضوع می توان از وام های دولتی بهره مند شد یا اینکه نمایندگی هایی را در شهر ها و استان های مختلف دایر نمود. ارزش دارایی شما نیز با ثبت قانونی برند به صورت کامل افزایش پیدا می کند و حتی شما در آینده می توانید برند خود را با قیمت گذاری به فروش برسانید و از سود بالایی برخوردار شوید.

تعریف دقیق ثبت برند و لوگو تجاری

در واقع می‌توانیم بگوییم زمانی که شما فقط عملیات برندینگ را در سطح کسب و کار خودتان انجام داده باشید و به سراغ مراحل مختلفی که برای ثبت لوگوی تجاری و علامت آن در نظر گرفته شده است نرفته باشید به هیچ عنوان نمی توانید در صورتی که رقبا از نام برند و لوگو تجاری شما سوء استفاده کنند شکایت را در این زمینه مطرح کنید و جلوی سوء استفاده رقبا را بگیرید.

پس به عبارتی باید بگوییم که برندی که به مشتری و مخاطب خود معرفی می کنید زمانی می‌تواند محبوبیت بسیار بیشتری داشته باشد و البته از نظر قانونی برای شما ارزش و اعتباری را به همراه داشته باشد که به صورت کاملا قانونی و با ذکر مراحل و شرایطی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به ثبت رسیده باشد.

مراحل ثبت برند تجاری

مراحل و مدارک ثبت برند و لوگو تجاری

برای اینکه بتوانید در شهرها و استان‌های مختلف برند و لوگو تجاری خودتان را در سریعترین زمان ممکن به ثبت برسانید باید با تمامی مراحلی که برای ثبت برند و علائم تجاری در نظر گرفته شده است آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با رعایت کردن تمامی شرایط ثبت لوگو و همچنین آماده کردن تمامی مدارک ثبت مورد نیاز به راحتی برند و لوگو تجاری خود را به ثبت رسانده و از مزیت های بسیار زیاد آن استفاده نمایید.

  • انتخاب نام برند
  • طراحی لوگو و علامت تجاری
  • استعلام قابلیت ثبت برند از طریق سایت
  • تکمیل مدارک ثبت برند تجاری
  • پرداخت هزینه و ثبت اظهارنامه علامت تجاری

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

در کشورمان شما می توانید برند خود را به دو صورت حقیقی یا حقوقی به ثبت برسانید که برای هر کدام از این دو نوع، مدارک مختلفی در نظر گرفته شده است که می توانید با تهیه این مدارک و البته رعایت کردن تمامی شرایطی که در بالا به آن اشاره شد به راحتی برند خود را به ثبت برسانید.

مدارک ثبت برند شخصی یا حقیقی

برای برند حقیقی شما نیازی به ثبت شرکت ندارید و فقط می توانید با ارائه مجوز فعالیت خود به راحتی برند و لوگو تجاری مخصوص خودتان را به ثبت برسانید. علاوه بر کپی مجوز فعالیت باید تصویر شناسنامه و کارت ملی نیز ارائه شود. در نظر داشته باشید در صورتی که قصد دارید برند خود را به صورت لاتین نیز به ثبت برسانید، باید ابتدا برای دریافت کارت بازرگانی حقیقی اقدام نموده و سپس کپی کارت را نیز همراه با دیگر مدارک ارائه نمایید.

پس به طور کلی می توان برای ثبت برند تجاری به صورت حقیقی باید مدارک زیر را ارائه کنید.

شناسنامه

تصویر و کپی تمام صفحات

کارت ملی

کپی کارت ملی جدید ( قدیمی با برگه استعلام)

مدارک دریافت مجوز

جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری و موارد مشابه

کارت بازرگانی

در صورت اقدام برای ثبت برند لاتین

وکالت نامه معتبر

در صورت اجرای مراحل ثبتی توسط وکیل

  • کپی مدارک شناسایی (شامل شناسنامه و کارت ملی جدید)
  • کپی مجوز فعالیت ( می تواند جواز کسب، پروانه فعالیت یا موارد دیگر باشد که از مراجع ذیربط در آن حوزه اخذ می شود)
  • کپی کارت بازرگانی معتبر (در صورتی که قصد دارید برند خود را به صورت لاتین به ثبت برسانید)

تفاوت برندینگ و ثبت برند و لوگو تجاری چیست؟

مدارک ثبت برند حقوقی (شرکتی)

اگر قبلا شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت رسانده اید، می توانید با ارائه مدارک ثبت برند به صورت حقیقی اقدام نمایید که می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی جدید
کپی مجوز فعالیت (مجوز فعالیت می تواند جواز کسب، پروانه فعالیت یا موارد مشابه باشد)
کپی آخرین روزنامه رسمی و تغییرات شرکت
تصویر کارت بازرگانی (در صورت درخواست برای برند لاتین)

شناسنامه

تصویر و کپی تمام صفحات

کارت ملی

کپی کارت ملی جدید ( قدیمی با برگه استعلام)

مدارک دریافت مجوز

جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری و موارد مشابه

آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت

کپی آخرین تغییرات صورت گرفته و ثبت شده در روزنامه رسمی

کارت بازرگانی

در صورت اقدام برای ثبت برند لاتین

وکالت نامه معتبر

در صورت اجرای مراحل ثبتی توسط وکیل

نکته: در صورتی که قصد دارید تمامی کار های برند شما توسط یک فرد دیگر انجام شود (وکیل) باید به او وکالت نامه معتبر بدهید.

هزینه ثبت برند

مدارک استعلام ثبت برند

یکی از مهم ترین مراحلی که برای ثبت علامت تجاری مورد نیاز است، استعلام برند های ثبت شده قبلی است. برای اینکه بتوانید برند جدیدی را خلق کنید باید ابتدا استعلام های لازم در مورد برند های ثبت شده قبلی را به دست آورید.

بسیاری از افراد این سوال را دارند که برای استعلام برند های ثبت شده قبلی نیازی به مدارک داریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای استعلام برند های قبلی نیازی به مدارک خاصی ندارید. اگر خودتان اطلاعات کافی دارید می توانید از طریق سامانه مالکیت معنوی ایران، به راحتی استعلام برند را انجام دهید.

اگر اطلاعات کافی در مورد ثبت علامت تجاری و استعلام برند های ثبت شده قبلی ندارید، بهتر است حتما با کارشناسان پایدار ثبت تماس گرفته و درخواست استعلام و ثبت برند و علامت تجاری با موضوع مورد نظر خودتان را داشته باشید.

مدارک ثبت برند و لوگو تجاری در خارج از کشور

مدارک ثبت برند و لوگو در خارج از کشور

امروزه به دلایل شرایط اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سودآوری که در خارج از کشور وجود دارد بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهایی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند سعی می‌کنند تا محصولات و تولیدات و یا حتی خدمات خود را در خارج از کشور به کشورهای مقصد نیز ارائه نمایند تا از این طریق بتوانند در بازارهای بین المللی مشتریان را جذب نموده و به سود و درآمد بسیار بالایی نیز برسند.

برای اینکه بتوانید در این زمینه صادرات را از طریق برند ثبت شده خودتان انجام دهید و با نام برند و لوگوی تجاری که برای شما در داخل کشور به ثبت رسیده است محصولات و تولیدات خودتان را به خارج از کشور نیز ارائه کنید باید حتماً به سراغ ثبت برند لاتین بروید.

ثبت کردن یک نشان و لوگو تجاری به صورت لاتین و انگلیسی به این معنا نیست که برند و لوگوی تجاری شما کاملاً به صورت انگلیسی با حروف انگلیسی نوشته شده باشد.

موارد لاتین بودن برند و لوگو تجاری

در واقع زمانی که نام تجاری شما در زبان فارسی معنایی نداشته باشد و بخواهید واژه غیر فارسی را در نشان تجاری تان استفاده کنید باید حتماً به سراغ مراحل و شرایطی که برای ثبت کردن نشان تجاری به صورت لاتین در نظر گرفته شده است بروید.

علاوه بر این در صورتی که از کلماتی که در زبان های انگلیسی و فرانسوی ریشه دارد و در زبان فارسی مورد استفاده قرار نمی گیرند، استفاده کنید شامل برندهای لاتین شده و باید هزینه های مورد نیاز برای این برندها و مراحل و شرایط ثبت کردن آنها را انجام دهید.

همچنین یکی از دیگر شرایطی که شما باید برای ثبت برند لاتین اقدام نماید این است که بیش از ۵۰ درصد از نام تجاری خود را با فونت انگلیسی یا به صورت فینگلیش بنویسید.

در صورتی که قصد دارید از حروف انگلیسی در برند خود استفاده کنید ولی نمی خواهید برای برندهای لاتین و ثبت کردن آنها اقدام کنید بهتر است تعداد حروف انگلیسی شما کمتر از تعداد حروف فارسی باشد که در نام برند و لوگوی تجاریتان به کار می برید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و لوگو تجاری

استعلام برند لاتین چگونه انجام می شود؟

یکی از مهمترین سوال هایی که قبل از ثبت نشان تجاری و لوگو به صورت لاتین پرسیده می شود این است که در مرحله استعلام آیا فقط استعلام در داخل کشور انجام می‌شود یا استعلام ها در خارج از کشور نیز صورت می‌گیرد؟

با توجه به اینکه شما قصد دارید با ثبت قانونی یک برند و لوگو تجاری محصولات و خدمات خود را به کشورهای مقصد اروپایی یا آمریکایی و یا حتی آسیایی صادر کنید باید حتماً از طریق کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی و یا موافقتنامه تریپس وابسته به سازمان تجاری جهانی، استعلام برند های ثبت شده در کشور مقصد را نیز انجام دهید.

در واقع برند و لوگوی تجاری که شما به صورت لاتین قصد ثبت کردن آن را دارید به هیچ عنوان نباید شبیه به برندهای ثبت شده در کشور مقصد باشد تا تداخلی در ارائه خدمات و محصولات شما به وجود نیاورد.

شما باید تمامی استانداردهایی که در مقررات بین‌المللی برای ارائه مدارک ثبت برند در نظر گرفته شده است را رعایت کرده و پس از ثبت علامت تجاری و لوگو خود در داخل کشور برای ثبت کردن آن در یکی از موافقت نامه هایی که در بالا به آنها اشاره شد اقدام نمایید. در استانداردهای که از طریق پروتکل مادرید در نظر گرفته شده است شما ابتدا باید برند خود را در کشور مبدا (ایران) ثبت کرده و سپس مقاصد تجاری خود را در میان کشورهایی که عضو این پروتکل هستند انتخاب کرده و باید فعالیت در این کشورها درخواست نمایید.

ثبت برند لاتین

مدارک مورد نیاز برای تمدید برند و لوگو تجاری

برند هایی که به صورت قانونی نام و لوگو تجاری آن ها را به ثبت می رسانید، دائمی نیستند و پس از مدت زمان سال باید برای تمدید آن ها اقدام نمایید. در صورتی که قصد داشته باشید برند خود را که قبلا ثبت کرده اید، تمدید کنید و از مزیت های آن دوباره استفاده کنید نیاز یه پرداخت هزینه مجدد ندارید و فقط با پرداخت هزینه های اندک برای خدماتی که ارائه می شود می توانید این کار را انجام دهید. در سامانه آنلاین پایدار می توانید به راحتی با وارد کردن اطلاعات و بارگذاری مدارک خودتان این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

برای اینکه برند خود را به ثبت برسانید و از مزیت های آن استفاده کنید، دو راه برای شما وجود دارد. در روش اول شما می توانید از طریق سامانه مالکیت مرکزی معنوی ایران اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست های مربوط به برند خود را ارائه نموده و سپس وارد مراحل اداری و تشکیل شوید. در نهایت و پس از پذیرفته شدن شرایط، شما می توانید با پرداخت دو مرحله روزنامه رسمی و در صورت نبودن هیچ گونه اعتراض و شکایتی به راحتی برند خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

انجام کار های اداری در کنار هزینه های جانبی بسیار زیادی که دارد معمولاً برای کسب و کار ها طاقت فرساست و زمان آن ها را نیز هدر می دهد. به همین دلیل تیم حقوقی سامانه آنلاین پایدار سعی کرده است تا برای کاهش هزینه های شما، تمامی عملیات را به صورت کاملاً آنلاین برای شما انجام دهد.

کاهش هزینه های ایاب و ذهاب و تشکیل پرونده و در کنار آن مدیریت بهتر زمان می تواند همگی عاملی باشند تا استفاده شما از تجربه و تخصصی تیم حقوقی پایدار ثبت باعث شود تا بتوانید با کمترین هزینه ثبت برند و اطمینان بالا یک برند با کیفیت و ماندگار را ثبت نمایید.


ثبت برند طبقات ثبت برند و علامت تجاری

زمانی که برای ثبت یک برند تجاری اقدام می کنید، با مفهومی به نام ثبت برند در طبقات مختف رو به رو خواهید شد. در...

2023/12/20
ثبت برند بهترین وکیل برای ثبت برند

بسیاری از افراد با برند و تاثیر آن بر کسب و کار آشنایی ندارند وکیل برای ثبت برند باید به مراجعه کننده خود راجع...

2023/08/24
ثبت برند انتخاب نام برند؛ از مشاوره تا انتخاب نهایی و طراحی لوگو

وب سایت پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبت برند و علامت تجاری به صورت آنلاین، تمامی کار های مربوط به...

2023/08/20
ثبت برند ابطال برند

برخی از موارد پیش می آید که افراد و کسب و کارهایی که برند خود را به ثبت رسانده اند، به دلایل مختلف قصد دارند...

2023/08/20
ثبت برند تمایز برند چیست؟ چرا باید برند متمایز داشته باشیم؟

داشتن یک برند ویژه و منحصربه‌فرد می‌تواند باعث تمایز برند و کسب‌وکار شما از سایرین بشود. به این صورت که شما...

2023/07/21
ثبت برند ثبت برند کفش

کفش به عنوان یکی از نیازهای اساسی و پایه انسان شناخته می شود.  به همین دلیل به صورت دائم افراد در حال استفاده و...

2023/02/12
ثبت برند ثبت برند در دبی

در سال 1992 بود که ثبت برند در دبی به طور کامل به رسمیت شناخته شد. اگر با علامت های تجاری آشنایی داشته باشید، قطعا...

2022/12/02
ثبت برند ثبت برند لبنیات

با توجه به اینکه لبنیات امروزه به عنوان کالاهای اساسی و ضروری در زندگی روزمره هر فردی نقش حیاتی را دارند و...

2022/11/08
ثبت برند ثبت برند اشخاص حقیقی

برای این که بتوانید برند و علامت تجاری شخصی و حقیقی را به ثبت برسانید باید ابتدا جواز تاسیس و جواز کسب را...

2022/10/13
ثبت برند ثبت برند بدون جواز تاسیس

گرفتن جواز تاسیس و جواز کسب به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین مدارک برای ثبت برند شناخته می شود. برای ثبت...

2022/10/11
ثبت برند ثبت لوگو

لوگو و علامت تجاری که جزئی از برند شما به حساب می آیند به صورت حقیقی و حقوقی قابلیت ثبت شدن دارند. شرایط و مدارک...

2022/10/10
ثبت برند ثبت برند فارسی

ثبت برند و علامت تجاری به دو صورت فارسی و لاتین امکان پذیر است. برای ثبت برند فارسی شرایط و مقررات خاصی در نظر...

2022/10/06
ثبت برند ثبت برند فست فود

شرکت یا کسب و کارهای مختلفی که در زمینه تولید انواع فست فود فعالیت می کنند کاملاً زمینه کاری متفاوتی با مکان...

2022/09/27
ثبت برند مشاوره ثبت برند

سامانه آنلاین پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبت برند و ثبت شرکت خدمات ویژه را برای شرکت ها و کسب و...

2022/09/19
ثبت برند ثبت برند رد شده

با توجه به اینکه دستورالعمل و ضوابط بسیار خاص و مشخصی برای انتخاب نام برند و همچنین طراحی لوگوی تجاری به صورت...

2022/09/08
ثبت برند ثبت برند در کانادا

اگر می خواهید بدانید مزیت های ثبت برند در کانادا کدامند؟ انواع ثبت برند در کانادا کدامند؟ مهم ترین مدارکی که...

2022/09/01
درخواست مشاوره