پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

مدارک لازم برای قرارداد کاری و مدارک لازم برای استخدام کارگر

مدارک لازم برای قرارداد کاری و مدارک لازم برای استخدام کارگر

مدارک لازم برای قرارداد کاری چیست؟ مدارک لازم برای استخدام کارگر چیست؟ مدارک مورد نیاز جهت استخدام در شرکت های خصوصی چیست؟ و سوالاتی در این مورد را به درخواست شما به صورت کامل در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم. تمامی افراد اعم از کارگر، کارمند و…، که در جایی مشخص شروع به فعالیت می‌کنند، ملزم به بستن قرارداد کاری با کارفرمای خود خواهند بود.

انعقاد این قرارداد برای نیروی کار به منزله‌ی یک عامل دلگرمی به حساب می‌آید که سبب می‌شود فرد، با انگیزه و اعتماد بیشتری وقت و انرژی خود را صرف کار کند. بسیاری از قرارداهایی که بین نیروی کار و کارفرمایان منعقد می‌شود، دارای شروط لازم بستن قراردار نیستند و خلاهای بسیار زیادی در نحوه تنظیم آن‌ها وجود دارد.

پیش از اقدام به بستن قرارداد کاری لازم است اطلاعاتی کلی در ارتباط با قرارداد کاری داشته باشید و با مدارک لازم برای قرارداد کاری اقدام به عقد قرارداد نمایید. در ادامه این مطلب با پایدار ثبت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با قرارداد کاری، انواع آن و مدارک لازم برای قرارداد کاری و اطلاعاتی که در قرارداد کاری درج می‌شوند را با شما در میان بگذاریم.

اگر قصد دارید با شرکت های دیگر قرارداد همکاری امضا کنید و یا برای پروژه های پیمانکاری با یک شرکت طرف حساب هستید، و اطلاعات کافی در مورد نحوه بستن قرارداد با این شرکت ها را ندارید، می توانید از طریق فرم های قرار داده شده در این صفحه به راحتی درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان پایدار ثبت این کار را برای شما انجام دهند.

مدارک لازم برای قرارداد کاری چیست؟

قبل از بررسی مدارک لازم بهتر است به تعریف کامل قرارداد کاری بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن یک قرارداد کاری حرفه ای را ببندید. ماده‌ ۷ قانون کار، قرارداد کاری را اینگونه تعریف کرده است : «قرارداد کاری عبارت است از قراردادی کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌العمل، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد.» به موجب همین قانون می‌توانیم بفهمیم که قرارداد کاری درواقع قراردادی معین است. منظور از معین بودن قرارداد این است که آن قرارداد شرایط و چارچوب مشخصی در قانون دارد و برخلاف شرایط آن نمی توان توافق و عمل کرد.

اگر اطلاعات کافی در مورد قرارداد همکاری شرکت های حقیقی و حقوقی ندارید، برای انجام قرارداد همکاری کافی است فرم زیر را پر کنید. ( منتظر تماس کارشناسان ما باشید)

درخواست بستن قرارداد

ثبت درخواست ایران کد

تمامی قراردادهای کاری دارای ۲ طرف می باشند. یک طرف نیروی کار، که اصطلاحا کارگر نامیده می‌شود و طرف دیگر کارفرما. طبق ماده قانون کار، نیروی کار یا کارگز باید شخصی حقیقی باشد در صورتیکه کارفرما می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد. به عبارتی می‌توان گفت که کارگر یا نیروی کار باید حتما انسان باشد، اما نیازی نیست که کارفرما هم لزوما انسان باشد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که انعقاد قرارداد کاری بین کارگر و کارفرمایان صورت می‌پذیرد، اما اینطور نیست و اکثریت قراردادها صحیح و با رعایت شروط لازم تنظیم نشده‌اند. به همین خاطر لازم است ابتدا با انواع قرارداد کاری آشنا شوید و سپس با در دست داشتن مدارک لازم برای قرارداد کاری اقدام به عقد قرارداد کنید.

انواع قراردادهای کاری

همانطور که گفتیم لازمه‌ی انعقاد قرارداد صحیح و بدون نقص این است که با انواع قرارداهای کاری آشنا شده و همچنین مدارک لازم برای قرارداد کاری را بشناسید. به طور کلی قراردادها به دو دسته قرارداد استخدام در ادارات دولتی و قرارداد استخدام در شرکت‌های خصوص تقسیم می‌شوند.

قراردادهای دولتی

۳ نوع استخدام در دستگاه‌های دولتی کشور صورت می‌پذیرد. استخدام رسمی، پیمانی و خدماتی یا قرارداد کاری. کارمندانی که به صورت رسمی استخدام می‌شوند، مشمول قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری هستند و همچنین مشمول صندوق بازنشستگی کشوری می باشند.

نیروهای کار پیمانی در واقع تصدی‌گران در ادارات می‌باشند و گروه آخر عهده‌دار کارهای خدماتی و پشتیبانی هستند. برای عقد قرار داد با این شرکت‌ها باید با مدارک لازم برای قرارداد کاری اقدام نمایید.

در موردد شرایط ثبت شرکت باید به این نکته اشاره کنیم که قرارداد های دولتی منعقد شده بین موسسات و کسب و کار ها در این دسته بندی قرار نمی گیرند و نیازی به اجرای این دستوالعمل ها نیست.

قراردادهای شرکت خصوصی

استخدام در شرکت‌های خصوصی نیز تحت پوشش نظام استخدامی کار است و همچنین مشمول صندوق تامین اجتماعی نیز می‌باشد. قراردهای کاری در شرکت‌های خصوصی طبق قانون ۲ دسته می‌باشند. قراردادهای کاری از نظر مدت قرارداد و قراردادهای کاری از نظر ساعت کار. برای عقد قرارداد در شرکت‌های خصوصی نیز باید با مدارک لازم برای قرارداد کاری اقدام نمایید.

 

مدارک لازم برای قرارداد کاری

 

قرارداد کاری از نظر مدت

قرارداهای کاری از نظر مدت به سه دسته تقسیم می‌شوند که برای داشتن مدارک مناسب باید حتما اطلاعاتی در این مورد داشته باشید. در صورتی که قصد دارید مدارک خود را به صورت قانونی برای قرارداد تهیه کنید و یا اینکه مشکلاتی قانونی در مورد قرارداد و نحوه اجرای آن پیش آمده است می توانید با تیم حقوقی پایدار ثبت در ارتباط باشید.

علاوه بر راه های ارتباطی، می توانید از طریق پشتیبانی آنلاین 24 ساعته واتساپ نیز به راحتی مشکلات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 قرارداد کاری با مدت موقت

در این قرارداد مدت خاتمه قرارداد مشخص می‌شود و پس از رسیدن روز موعد، قرارداد خاتمه می‌یابد. امکان تمدید این قرارداد ها به صورت شفاهی نیز وجود دارد.

قرارداد کاری با مدت غیرموقت

در این قرارداد زمانی برای پایان همکاری و قرارداد ذکر نمی‌شود. پیشتر از اصطلاح قرارداد دائم برای این نوع قراردادها استفاده می‌شد، اما حالا به درستی از اصطلاح قرارداد غیرموقت استفاده می‌شود، زیرا قراردادها حتی اگر غیرموقت یا همان دائم نیز باشند، به هر حال محدود به وقایغی مانند فوت، از کار افتادگی، بازنشستگی و این قبیل امور خواهند بود. برای بستن قرارداد غیر موقت نیز باید با مدارک لازم برای قرارداد کاری اقدام نمایید.

قرارداد کاری برای انجام کار موقت

در این نوع قراردادها برای انجام کار معینی تعهد می‌شود و با ایفای تعهد و پرداخت دستمزد قرارداد خاتمه می‌یابد. لازم به ذکر است که تا پایان کار امکان فسخ قرارداد وجود ندارد.

مدارک لازم برای قرارداد کاری از نظر ساعت کار

به طور کلی می‌توان گفت قراردادها از نظر ساعت کار به قرارداهای تمام‌وقت و پاره‌وقت تقسیم می‌شوند. طی قرارداد تمام وقت کارگر یا نیروی کار ۸ ساعت در روز و ۴۴ ساعت در هفته کار خواهد کرد. چنانچه ساعت کار از میزان گفته شده برای مکارگران تمام‌وقت کمتر باشد، قرارداد را پاره‌وقت می‌گویند.

برای بستن هر یک از قرارداهای گفته شده باید با داشتن مدارک لازم برای قرارداد کاری اقدام نمایید.

برای انجام امور مربوط به قرارداد کاری بدیهی است که باید مدارک شناسایی به همراه کپی آن‌ها را به همراه داشته باشید. از سویی بسیاری از شرکت‌ها از کارگران و نیروی کاری که قصد عقد قرارداد با او را دارند، درخواست سفته می کنند که مبلغ آن می‌تواند متفاوت باشد. این سفته درواقع نوعی تضمین به حساب می‌آید. یک یا دو قطعه عکس ۳ در چهار، کپی کارت پایان خدمت برای آقایان، گواهی سابقه کار از محل کار قبلی و همچنین کپی مدارک تحصیلی از دیگر مدارک لازم برای قرارداد کاری می‌باشند.

قرارداد کار شامل چه بخش‌ها و اطلاعاتی است؟

  • نام طرفین قرارداد (کارفرما و کارگر)
  • تاریخ استخدام و عقد قرارداد
  • مدت قرارداد
  • میزان حقوق و یا نحوه محاسبه حقوق و مزایا
  • نحوه پردات حقوق
  • قوانین مربوط به ساعت کار
  • قوانین و شرایط مربوط به تعطیلات و مرخصی‌ها
  • شرح وظایف کلی
  • محل انجام کار
  • تعریف شرایط محرمانگی و عدم افشای اطلاعات
  • تمدید قرارداد
  • قواینن شرکت
  • تسویه حساب
  • قوانین و شرایط مربوط به بازنشستگی
  • شرایط فسخ قرارداد
  • مشخص کردن دائمی و یا موقتی بودن قرارداد، متناسب با نوع کار
  • نکات مربوط به بیمه نیروی کار
  • نکاتی مهم در ارتباط با اخراج و سنوات
  • شرایط مربوط به ناتوانی در انجام کار

سوالات متداول:

مهم ترین مدارک لازم برای قرارداد کاری کدامند؟

در این مطلب تمامی قرارداد های کاری و مهم ترین مدارک مورد نیاز برای آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

چه مدارکی برای استخدام کارگر لازم است؟

برای استخدام کارگر به صورت قانونی باید تمامی مدارکی که در این مطلب گفته شده است را در قرارداد کاری ذکر کنید.

7 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم برای قرارداد کاری و مدارک لازم برای استخدام کارگر»

Majid گفت:

تشکر از لطفتون

تیم تولید محتوا گفت:

با سلام… بسیار ممنون از حسن توجه شما

مریم حوخانی گفت:

وقت بخیر.برای استخدام کار آنلاین و از راه دور به عنوان تایپیست کارفرما حق خواستن چه مدارکی را دارد?
عکس از شناسنامه نیاز هست?

علی پایدار گفت:

کاربر گرامی
بابت این مورد لطفا با دفتر در تماس باشید.

Mina گفت:

سلام من برای یک شرکت خصوصی جذب شده ام و از من کارت شناسای با کپی برابر اصل میخواهد همچنی یک سفته۴۰ میلیونی برای من تعجب برانگیزه چرا باید مدارک شناسایی من برابر اصل باشد

رضا گفت:

شما که جواب نمیدین….چه فایده از سوال کردن!!!!

علی پایدار گفت:

کاربر گرامی
با توجه به اینکه خدمات ما فقط با مشاوره تلفنی تاثیرگذار هست، خواهشمندیم با شماره موسسه در تماس باشید.
02141858000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره