پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی

مدارک کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی و روش های اخذ آن کدامند؟

مدارک کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی و روش های اخذ آن کدامند؟

یکی از مسائل بسیار مهمی که برای شروع تجارت سطح جهانی باید به آن توجه کنیم، مدارک دریافت کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی اعلام شده است. مدارک دریافت کارت بازرگانی مدارک ساده ای بوده که با کوچکترین تلاش قادر به جمع آوری و آماده سازی آنها میباشید.

مدارک اخذ کارت بازرگانی را در این مقاله باهم بررسی خواهیم نمود تا درهنگام درخواست دریافت کارت، دچار مشکلاتی از جمله نقص مدارک دریافت کارت بازرگانی را نداشته باشید.

دریافت کارت بازرگانی برای تمامی بنگاه های اقتصادی که قصد واردات و صادرات دارند، الزامی می‌باشد. در واقع کارت بازرگانی مجوزیست که هر شخصیت حقیقی و حقوقی برای امر صادرات و واردات به آن نیاز خواهد داشت.

از طریق فرم زیر می توانید برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایید.

درخواست کارت بازرگانی حقیقی

مدارک اخذ کارت بازرگانی همان مدارک و اسنادی است که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد؛ ولی قبل از آن اجازه دهید تا تعریف مختصری از کارت بازرگانی و انواع آن را برای شما بیان کنیم، تا مقاله پایدار تکمیل گردد.

کارت بازرگانی تجاری چیست؟

کارت بازرگانی یک مجوزی است که به تاجران و بازرگانان اجازه می‌دهد که به امر تجارت در تمامی دنیا بپردازند. کارت بازرگانی از تاریخ صدور، به مدت یکسال معتبر می‌باشد؛ و تمدید کارت بازرگانی نیز، با ارائه مدارک تمدید کارت بازرگانی لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد. در حقیقت کارت بازرگانی اصلی ترین رکن واردات و صادرات برای تاجران می‌باشد، که برای امور ترخیص کالا به آن نیاز خواهید داشت.

برای دریافت ارزان کارت بازرگانی در کمترین زمان، مقاله ای با عنوان دریافت کارت بازرگانی ارزان برای شما تهیه شده که با مطالعه‌ی آن، به تمامی مراحل ارزان دریافت نمودن کارت بازرگانی مسلط خواهید شد.

انواع کارت بازرگانی را در این بخش برای شما بیان میکنیم. مدارک دریافت کارت های بازرگانی باهم تفاوت چندانی ندارند و مدارک دریافت این کارتها یکسان می‌باشند. انواع کارتهای بازرگانی عباتند از:

  1. تجاری
  2. خدماتی
  3. موردی
  4. تولیدی/صنعتی

در قسمت بعدی به سراغ مدارک اخذ کارت بازرگانی تجاری میپردازیم تا هرچه زودتر شمارا با این مدارک آشنا نماییم.

مدارک کارت بازرگانی حقیقی

برای دریافت کارت بازرگانی نیازمند آماده نمودن مدارک دریافت کارت بازرگانی افراد حقیقی می‌باشید که در ادامه این مدارک را برای شما به صورت موردی بیان خواهیم کرد.

  1. متقاضی دریافت کارت باید حداقل 23 سال سن داشته باشد.
  2. اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد.
  3. اصل گواهی پلمپ دفاتر
  4. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  5. فرم دال
  6. اصل گواهی آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن دریافت کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس متقاضی.
  7. اصل کارت ملی (در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد)
  8. دو قطعه عکس (جدید ، تمام رخ ، ساده ، رنگی و با پشت زمینه سفید)
  9. اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد .
  10. اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
  11. اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی؛ با مهر امضای رئیس شعبه. (ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی فرم الف تایید شده باشد قابل قبول است). ضمنا حداقل یکسال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.

برای اخذ فوری کارت بازرگانی در کمترین زمان، مقاله ای با عنوان مراحل اخذ کارت بازرگانی فوری برای شما تهیه شده که با مطالعه‌ی آن، به تمامی مراحل فوری اخذ نمودن کارت بازرگانی مسلط خواهید شد.

مدارک دریافت کارت بازرگانی

مدارک اخذ کارت بازرگانی تجاری حقوقی

برای دریافت کارت بازرگانی نیازمند آماده نمودن مدارک دریافت کارت بازرگانی افراد حقوقی می‌باشید که در ادامه این مدارک را برای شما به صورت موردی بیان خواهیم کرد.

  1. تکمیل دو برگ فرم عضویت اتاق
  2. دو برگ اصل اظهارنامه ثبت در دفتر تجارتی که به گواهی اداره ی ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  3. داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها
  4. دو برگ فتوکپی اظهارنامه ثبت شرکت
  5. فتوکپی شرکت نامه(در مورد شرکت های بامسئولیت محدود)
  6. دو برگ فتوکپی روزنامه رسمی در مورد آگهی روزنامه تاسیس شرکت و آگهی هر نوع تغییرات و دو برگ
  7. فتوکپی اساسنامه شرکت
  8. اصل و فتوکپی گواهی عدم سوءپیشینه مدیر عامل
  9. دو سری فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل (حداقل سن 18 سال تمام) و  بررسی اصل آن.
  10. اصل گواهی بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی شرکت
  11. عکس شش در چهار مدیر عامل چهار قطعه(جدید،تمام رخ،ساده)
  12. دو برگ فتوکپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان و روئت اصل آن
  13. فتوکپی سند مالکیت و یا اجاره نامه محل کار(رسمی یا عادی که در صورت عادی بودن اجاره نامه، روئت اصل سند مادر الزامی است) و چنانچه سند به صورت مشاع تنظیم شده باشد ارائه اظهارنامه ی کتبی سایر مالکین نیز الزامی است.
  14. فرم تکمیل شده مشخصات بازرگانی
  15. تکمیل فرم تعهد نامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضای مدیر عامل توسط دفاتر رسمی یا تصدیق آن
  16. توسط کارگاه(برای واحدهای تولیدی)
  17. دو برگ از اصل و فتوکپی فیش بانکی به مبلغ 400.000 ریال

شرکت‌های سهامی خاص و عام: ۲ برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت‌ها مهرشده باشد.

شرکت‌های با مسئولیت محدود: ۲ برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت‌های داخلی که توسط اداره ثبت شرکت‌ها مهرشده باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، 92% افراد در اواسط مسیر دریافت از این اقدام خسته شده و با کارشناسان و مشاوران تماس میگیرند؛ پس قبل از آنکه نسبت به دریافت کارت بازرگانی هوشمند اقدام کنید؛ برای سهولت، فرم اخذ کارت بازرگانی آنلاین را پر کنید یا  درخواست مشاوره رایگان  ثبت کنید تا تمامی مراحل توسط کارشناسان ما انجام شوند یا شما را در این مسیر با مشاوره ی رایگان راهنمایی کنند.

مدارک دریافت کارت بازرگانی اشخاص غیر ایرانی

مدرک دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی غیر ایرانی، داشتن تمامی شرایط بالا به غیراز برگ پایان خدمت سازمان وظیفه عمومی الزامی است. به علاوه داشتن پروانه کار و اقامت معتبر؛ و البته همان‌طور که گفته شد، عمل متقابل کشور متبوع آن‌ها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور برای دریافت کارت بازرگانی الزامی است.

تفاوت های کارت بازرگانی حقیقی با حقوقی

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی را در مجوز واردات و صادرات نوع کالا، مدارک جهت اخذ کارت بازرگانی و نرخ مالیات دانست.

شرایط دریافت کارت بازرگانی یکی از مقالاتی است که برای تهیه آن تحقیق بسیار گسترده ای را انجام داده ایم، مطالعه آن رابه شما پیشنهاد میکنیم که دانستن این شرایط خالی از لطف نیست.

یکی از مهمتریم مسائل دریافت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی، که مدارک دریافت کارت بازرگانی می‌باشد را به طورکامل برای شما در این مقاله شرح داده ایم. امیدواریم با مطالعه آن در فراهم نمودن مدارک مورد نیاز دریافت کارت دچار مشکل نشوید. در ضمن لازم به ذکر است موسسه پایدار ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره