پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی, مقالات ثبت شرکت

شرایط واردات خودرو در سال 1401

شرایط واردات خودرو در سال 1401

از زمانی که بحث واردات خودرو و مصوبه آن به تصویب نهایی مجلس رسید، گمانه زنی های بسیار زیادی در مورد مراحل، دستورالعمل ها و شرایط واردات خودرو در سال 1401 مطرح شد. سوالات مختلفی در مورد شرایط واردات خودرو در سال 1401 به صورت شخصی و با کارت جانبازی و یا کارت بازرگانی مطرح شد که در این مطلب قصد داریم پاسخ کامل و جامعی به تمامی این پرسش ها بدهیم.

***قبل از ورود به بحث بهتر است بدانید برای واردات خودرو (بحز برخی موارد خاص مانند داشتن کارت جانبازی) باید حتما کارت بازرگانی معتبر داشته باشید. درخواست کارت بازرگانی می تواند به صورت حقیقی و یا حقوقی باشد. پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی درخواست کارت بازرگانی به صورت کاملاً آنلاین، این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا با پرکردن فرم ها و اطلاعات خواسته شده، به راحتی و با ارزان ترین هزینه، درخواست کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی خود را ثبت نمایید.

برای ثبت درخواست کارت بازرگانی روی تصویر زیر کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به درخواست و ثبت کارت بازرگانی به صورت حقیقی یا حقوقی شوید.

درخواست کارت بازرگانی حقیقی

شرایط واردات خودرو در سال 1401

در سال 1397 به دلیل خارج شدن آمریکا از برجام، واردات هر گونه خودرو خارجی به دلیل کاهش سرمایه های نفتی ممنوع شد و این موضوع شاید باعث بالا رفتن قیمت خودرو های داخلی و عدم رقابت برای بالا بردن کیفیت این خودرو ها شده بود.

به همین دلیل در سال های گذشته، چندین بار مجلس سعی کرده بود تا واردات خودرو و طرح آن را به صورت کامل به تصویب برساند اما این موضوع با محالفت کامل شورای نگهبان رو به رو شده بود و به همین دلیل تا سال 1401 این موضوع بارها مورد بررسی قرار گرفته بود تا اینکه بلاخره امسال به صورت کامل تصویب شد.

در ابتدای راه گمانه زنی های مختلف در مورد نوع خودرو، تعداد و سقف قیمت آن ها وجود داشت و هر منبعی خبری را براساس اطلاعات منتشر شده در اختیار عموم قرار می داد.

با توجه به تعرفه ها و شرایطی که وزارت صمت مشخص کرده است، افرادی که قصد استفاده از شرایط واردات خودرو در سال 1401 به صورت شخصی و واردات انواع خودرو را دارند، می توانند خودرو هایی با قیمت 20 تا 25 هزار دلار و حجم 1500 تا 2500 سی سی را وارد کنند.

با توجه به قیمت کنونی دلار در کشورمان، می توان گفت افراد می توانند بعد از دریافت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی، ماشین هایی با قیمت زیر 750 میلیون تومان را با مشخصات ذکر شده وارد کنند.

علاوه بر این یکی دیگر از شرایط در نظر گرفته شده برای واردات خودرو در سال 1401 این است که خودرو مورد نظر نباید بیشتر از 1 سال سن داشته باشد و در واقع از زمان تولید آن بیش از یکسال نگذشته باشد.

برای واردات خودرو باید ابتدا شرایط مورد نظر برای ثبت شرکت را در نظر گرفته و با توجه به مراحل ثبت شرکت که در نظر گرفته شده است، تمامی امور واردات خود را انحام دهید.

شرایط تعداد خودرو های وارداتی

یکی دیگر از سوالات مهمی که در کنار حجم و قیمت خودرو ها مطرح شد، تعداد خودرو های وارداتی برای هر شخص و در طول سال بود. با توجه به دستورالعمل های صادر شده، در طول سال با واردات 70 هزار خودرو موافقت شده است.

البته نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تعداد خودرو هایی که از شرایط ایمنی بالاتر و مصرف پایین تر سوخت برخوردار هستند، محدودیتی نخواهد داشت.

چه افرادی می توانند خودرو وارد کنند؟

با توجه به تمامی شرایط واردات خودرو در سال 1401 تمامی افرادی که اقدام به دریافت کارت بازرگانی معتبر نموده و هیچ گونه مشکلی از نظر قانون صادارات و واردات نداشته باشند، به راحتی می توانند برای واردات خودرو با در نظر گرفتن تمامی شرایط ذکر شده اقدام نمایند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که افرادی که قبلاً کارت بازرگانی خود را دریافت کرده اند نیازی به ثبت شرکت واردات خودرو ندارند و به راحتی می توانند با شرایط واردات خودرو در سال 1401، خودرو های مد نظر خود را وارد نمایند.

با توجه به اینکه اولین و مهم ترین موضوع در شرایط واردات خودرو در سال 1401 اخذ کارت بازرگانی معتبر می باشد، کارمندان دستگاه های دولتی به دلیل عدم توانایی در اخذ کارت بازرگانی، نمی توانند برای واردات خودرو اقدام نمایند.

شرایط واردات خودرو با کارت جانباری

همانطور که گفته شد برای واردات خودرو شما نیاز دارید تا برای دریافت کارت بازرگانی معتبر اقدام نمایید. این شرایط برای جانبازان محترم کشورمان وجود ندارد و کسانی که از کارت جانبازی برخوردار هستند بدون نیاز به دریافت کارت بازرگانی حقیقی و یا حقوقی می توانند به راحتی برای واردات خودرو اقدام نمایند.

برای جانبازانی که از کارت جانبازی استفاده می کنند، تخفیف هایی نیز در حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است تا بتوانند با هزینه های پایین تری، خودرو های مد نظر خود را با توجه به شرایط واردات خودرو در سال 1401 وارد کشور نمایند.

شرایط واردات خودرو در سال 1401 با کارت جانبازی

جانبازانی که از کارت جانبازی بهره مند هستند و قصد ندارند از این شرایط برای واردات خودرو در سال 1401 استفاده کنند، می تواند با رعایت دستورالعمل های قانونی، از شرایط کارت خود برای واردات خودرو توسط دیگر افراد استفاده کنند. یعنی می توانند کارت خود را در اختیار دیگر افراد قرار دهند تا آن ها از شرایط واردات خودرو در سال 1401 با کارت جانبازی استفاده نمایند.

ضمن استفاده از اطلاعات این مقاله می توانید با کمک کارشناسان پایدار ثبت به راحتی برای ثبت شرکت مواد غذایی و دریافت استاندارد ایزو 17025 برای آزمایشگاه ها اقدام نمایید. تمامی این خدمات به صورت آنلاین و با پرکردن فرم ها و ثبت درخواست آغاز می شود.

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای واردات خودرو

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای واردات خودرو، اخذ کارت بازرگانی حقیقی و یا حقوقی از جمله ملزومات بوده و به جز زمانی که افراد از کارت جانبازی استفاده می کنند، به هیچ عنوان بدون کارت بازرگانی اجازه ورود خودرو به شما داده نخواهد شد.

کارت بازرگانی به صورت حقیقی و یا حقوقی با شرایط و مدارک خاصی صادر می شود که در ادامه به صورت کامل این شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد.

شرایط واردات خودرو در سال 1401 با کارت بازرگانی

شرایط اخذ کارت بازرگانی حقیقی برای واردات خودرو

قبل از بررسی شرایط واردات خودرو در سال 1401 با کارت بازرگانی بهتر است تعریف کاملی از کارت بازرگانی ارائه کنیم. کارت بازرگانی در واقع همان مجوزی است که به افراد و کسب و کار ها داده می شود تا براساس دستوالعمل ها و قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام به واردات و صادارات کالا ها و اقلام مختلف نمایند.

کارت بازرگانی به صورت حقیقی و حقوقی در مدت زمان مشخص صادر می شود و شما قبل از به پایان رسیدن مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی، باید برای تمدید آن اقدام نمایند.

در صورتی که قصد دارید با استفاده از شرایط واردات خودرو در سال 1401 برای اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید، باید مراحل و مدارک زیر را به ترتیب در نظر داشته باشید و آن ها را به مراجع اخذ کارت بازرگانی معتبر ارائه نمایید.

1- یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد (با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر، از اداره ثبت شرکت ها)

2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

3- اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.

4- اصل کارت ملی و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
5- سه قطعه عکس شش در چهار (جدید تمام رخ و سیاه و سفید)
6- ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر ( با توجه به شرایط واردات خودرو در سال 1401 و دریافت کارت بازرگانی، مدرک تحصیلی نمی تواند از دیپلم پایین تر باشد)

7- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان ویک سری کپی ازپشت روی آن

8- داشتن حداقل سن 23 سال تمام

9- اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (با مهر امضای رئیس شعبه)

10- ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ب-اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ج-اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)با امضای دوشاهد ذیل آن
11- ارائه ی اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست.
12- ارائه کد اقتصادی جدید (اصل و کپی) و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور

شرایط اخذ کارت بازرگانی حقوقی برای واردات خودرو

در صورتی که شرکت و کسب و کار خود را به صورت رسمی به ثبت رسانده اید و قصد دارید از طریق شرکت خود برای دریافت کارت بازرگانی و واردات خودرو ها در سال 1401 اقدام نمایید، باید برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی در سال 1401 اقدام نمایید. شرایط و مدارک در نظر گرفته شده برای اخذ کارت بازرگانی حقوقی تفاوت های زیادی با شرایط کارت بازرگانی حقیقی ندارد.

برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی کافی است وارد لینک زیر شده و بعد از مطالعه مدارک مورد نیاز برای داشتن شرایط واردات خودرو در سال 1401 تمامی اطلاعات را در اختیار کارشناسان ما قرار داده تا در سریع ترین زمان ممکن، کارت بازرگانی برای شما صادر شود.

دریافت کارت بازرگانی حقوقی

دریافت کارت بازرگانی حقوقی

 

شرایط ثبت شرکت واردات خودرو

برای اینکه بتوانید با توجه به شرایط واردات خودرو در سال 1401 به راحتی از این مزیت ها استفاده نموده و واردات خودرو های مختلف را به صورت قانونی انجام دهید باید مراحل زیر را مد نظر داشته باشید.

در ابتدا باید با توجه به شرایط و مدارک گفته شده برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایید.

بعد از دریافت کارت بازرگانی معتبر باید با شرکت های مورد نظر قرارداد همکاری امضا کنید تا بتوانید به عنوان نمایندگی این شرکت ها، واردات خودرو را با توجه به شرایط واردات خودرو در سال 1401 انجام دهید.

ثبت شرکت آنلاین در سامانه پایدار ثبت

بعد از ثبت شرکت واردات خودرو در مراحل بعدی شما باید مراحل دیگری را نیز برای واردات خودرو انجام دهید.

مذاکره با فروشنده

ثبت درخواست سفارش واردات خودرو

انتقال خودرو

ترخیض خودرو وارداتی از گمرک

شماره گذاری و عرضه در بازار های داخلی

نکته ای که باید در مورد  هزینه ثبت شرکت واردات خودرو در نظر داشته باشید این است که شما برای استفاده از امتیازات مختلف و همچنین بالا رفتن اعتبار و ارزش کسب و کار در نزد شرکت های تولید کننده خارجی خودرو ها، نسبت به ثبت شرکت سهامی خاص اقدام نمایید. برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص و دیگر انواع شرکت ها شرایط و مدارک خاصی در نظر گرفته شده است که شما می توانید با مشاوره و راهنمایی کارشناسان متخصص پایدار به راحتی و در کمتر از 14 روز شرکت خود را با ارزان ترین هزینه و تعرفه به ثبت برسانید.

مراحل ثبت شرکت واردات خودرو

برای اینکه بتوانیم شرکت خود را برای واردات خودرو به ثبت برسانید باید شرکت خود را به صورت سهامی خاص یا مسئولیت محدود به ثبت برسانید.

قبل از انجام تمامی این کارها لازم است تا استعلام های مربوط به نام شرکت و همچنین تعیین مدیرعامل انجام شود تا بتوانید به درستی یک نام مناسب برای شرکت‌های دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است و برای شرکت خود انتخاب نمایید.

انتخاب نوع شرکت که همان مسئولیت محدود یا سهامی خاص می باشد دیگر مرحله ای که برای این کار باید انجام دهید.

در گام بعدی و بعد از رعایت کردن تمامی شرایط ثبت شرکت باید مدارک مورد نیاز برای هر کدام از نوع شرکتی که مدنظرتان می‌باشد را آماده کرده و آن را در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید. از طریق سامانه آنلاین پایدار و فرمی که در ابتدای صفحه قرار داده شده است به راحتی می توانید اطلاعات خود را وارد کرده و منتظر تماس کارشناسان ما بعد از بررسی دقیق و اولیه برای ثبت شرکت واردات خودرو خود باشید.

در پایان زمانی که تمامی مدارک شما مورد بررسی قرار گرفته و تاییدیه های لازم برای انتخاب نام شرکت و مدارک خود را دریافت کردید می توانید با پرداخت هزینه روزنامه رسمی و پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار براحتی شرکت و کسب و کار خود را به ثبت رسانده و به واردات خودرو مشغول شوید.

با توجه به شرایط واردات خودرو در سال 1401 ثبت شرکت واردات خودرو می تواند به شما در سودآوری بسیار بیشتر و انجام مراحل قانونی به روال بهتر کمک کند و به همین دلیل توصیه می شود تا از خدمات ثبت شرکت آنلاین پایدار ثبت استفاده نمایید.

استفاده از کارت بازرگانی برای ثبت برند

علاوه بر امور مربوط به واردات خودرو، شما می توانید از کارت بازرگانی معتبر دریافت شده برای ثبت برند به صورت لاتین نیز استفاده نمایید. یکی از مهم ترین مدارک ثبت برند به صورت لاتین استفاده از کارت بازرگانی است. هزینه ثبت برند لاتین نسبت به برند های معمولی بالاتر است اما باعث می شود تا اعتبار کسب و کار شما برای صادارات کالا و خدمات بالاتر برود.

برای اجرای تمامی مراحل ثبت برند کافی است تا فرم مربوط به ثبت برند را پرکرده و منتظر تماس کارشناسان سامانه آنلاین پایدار ثبت باشید.

درخواست ثبت برند

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

ثبت برند آنلاین در سامانه پایدار ثبت

نتیجه گیری: 

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد لازم است تا حتما برای داشتن تمامی شرایط ثبت شرکت واردات خودرو، برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایید. در صورتی که کارت جانبازی دارید نیازی به دریافت کارت بازرگانی نیست و یا اگر قبلاً کارت بازرگانی خود را دریافت کرده اید و هیچ گونه دعاوی برای آن مطرح نشده است، نیازی به دریافت کارت بازرگانی مجدد نییست و به راحتی با تمدید کارت بازرگانی قبلی می توانید برای واردات خودرو اقدام نمایید.

21 دیدگاه دربارهٔ «شرایط واردات خودرو در سال 1401»

رضا گفت:

سلام وقت بخیر
در خصوص واردات خودرو جانبازان آیا امکان ثبت سفارش هست یا نه؟
چه نوع خودرویی میتوان وارد کرد؟
چقدر تخفیف گمرکی دارد؟

رضا از تبریز گفت:

سلام
در مورد معلولین شدید و خیلی شدید هم لطفا راهنمایی فرمایید.
آنها باید چه اقداماتی انجام دهند و چه مدارکی داشته باشند؟
با تشکر

سید یعقوب قاسمزاده گفت:

بگید یک‌دفعه واردات خودرو برای اقا زاده هست فقط دیگه چرا دیگه این همه سنگ میندازید جلوی پای مردم یک شرکت بخواهیم ثبت کنیم با تمام این مدارک رو بخواهیم جور کنیم اندازه پول یک ماشین واسمون خرج بر میداره نخواستیم اگر اجازه میدید یک اسب بخرم برم روستا اگر نه که یک قاطر هم قبوله از شما خیلی ممنونم که اجازه میدید در ایران ما نفس بکشیم لطف میکند دست شما رو هم میبوسم ممنوم از لطف بیکران شما

حسین امینی گفت:

سلام وقت بخیر
آیا شرایط واردات خودرو برای جانبازان محیا هست یا هنوز در حد حرف هست.
اگر هست چجوری؟

فرج اله احمدی گفت:

درخواست خرید خودرو تویوتا یابند دارم

جعفر عبدی گفت:

در مورد معلولین شدید و خیلی شدید هم لطفا راهنمایی فرمایید.
آنها باید چه اقداماتی انجام دهند و چه مدارکی داشته باشند؟
با تشکر

رسول گفت:

بنظر بنده شرایطی که گزاشته شده خیلی کم هست باید یه دویست سیصد تا شرط دیگه اضافه کنند تا کسی که میخاد یه ماشین وارد کنه سرش گیج بره منصرف بشه

محمود قیطاسی گفت:

بفرمایید،جانبازان با چه میزان درصد ازکارافتادگی ،قادر به واردکردن خودرو هستند ؟؟
وچه مقدار تخفیف شامل حالشان میشود؟

مجید جاویدی السعدی گفت:

سلام‌
ازاده ۵ سال اسارت و جانباز ۵۵ در صد هستم
داشتن یک‌ماشین خارجی برای ما که بین‌۵۰ تا ۶۵ ساله هستیم شده یک آرزو
متاسفانه تا کنون هیچ دولتی برای جانبازان و ازادگان اقدامی نکرده فقط در حد وعده. وعید بوده. امید وارم ابن بار دیگه دروغ ووووونباشد

حمید گفت:

سلام بنده ۲۴درصد جانبازی کمسیون بدوی نیروهای مسلح را دارم ولی کارت بنیاد جانبازان ندارم اما کارت ایثار با سابقه ۱۴۳۳روز حضور در جبهه دارم آیا میتوانم از مزایای واردات خودرو استفاده کنم لطفاً پاسخ دهید سپاسگذار

بهرام گفت:

با ۷۵۰ شبانه روز حضور جبهه وشرکت در چندین عملیات شیمایی هشدیم و الان شبی ۱۲ قرض اعصاب وریه و کبد میخورم پول دکتر و دارویی را هم ازجیب مبارک میدم اکثرا بیمه تامین اجتماعی را قبول و قرارداد ندارند بی اعتبارش کردند با ۵ درصد جانبازی تا بحال ریالی بمن ندادن غرامت جنگ را که حق ام هست از عراق نمی گیرند ارزش پول عراق چند هزار برابر ماست حالا یک خودرو داخلی یا خارجی ارزان به ما بفروشند هم مخالفت و می‌گویند فقط به بالای ۲۵ درصد می‌دهیم چکار کنیم به کی بگوئیم

رضا روشندل گفت:

باسلام درنظرخواهیهاکلمه پاسخ به چه معنی هست ؟کی قراره جواب سوال مربوطه روپاسخ بده

فاطمه گفت:

سلام دوستان وقتتون بخير
كامنتهارو كه خودم متوجه شدم چند نفرتونو ميگفتين كه تا كارت بگيريم و شركت بزنيم هزينه يه ماشين
خواستم بگم من نه اقا زاده ام نه كاره اي هم تو اين مملكت اما هم كارت گرفتم هم شركت زدم
ثبت شركت با ٥٠٠ هزار تومن تايه ميليون ميشه زد و گرفتن كارهم نهايت نهايت دو ميليون خرج داشته باشه كه همونم ميدونم كمتر از اين مقداره

کرم الله گفت:

سلام و احترام
این همه قانون وقوانین دست وپا گیر برای خرید یک ماشین با ارزش ومنزلت وابروی جانبازان بازی نکنید نسل ما چیزی باقی نمانده ابن ماشین که تو بازار زیاد وقیمت سر به فلک کشیده مبارک خودتان کدام جانباز پول خرید ماشین دارد بس است واقعا نسل سوخته ونابود شده جنگ جانبازان هستند ماشین هم مبارک خودتان واجدادتون؟؟؟؟!!!!!!!!!

مسلم گفت:

سلام ایافرزندان شاهدمیتوانندیک خودروواردکنند؟

تیم تولید محتوا گفت:

برای اطلاع از دقیق ترین شرایط افرادی که می توانند خودرو وارد کنند به سامانه های مربوطه که برای این امر در نظر گرفته شده اند، مراجعه کنید

شهاب کرباسی زاده گفت:

.. . وقتی ایران خودرو و سایپا
سر جانبازان بالای ۵۰ درصد هم كلاه می گذارند و یک خودروی داخلی به آنها می دهند و با مجوز آنها بی ام و ایکس ۶ وارد می کنند ، چه انتظاری داری ؟ تمام بی ام و های ایکس۶ ,,, به همین روش وارد کشور شده است به جانباز قطع نخاع هم رحم نمی کنند,,,,,,,,,؟ ؟

سید محمد طباطبایی گفت:

سلام به دوستان عزیز، من الان این صفحه رو دیدم و ممکنه خیلی از وقتش گذشته باشه ولی باید حرفم رو بزنم،
این حقیر دوران جوانی و بهترین روزهای عمرم رو در جبهه ها بودم و در آخرش هم در اسارت ، مثل برق و باد گذشت، جانباز 75درصد وآزاده 4سال در اسارت والانم بقیه ی عمرم اسیر زندان تنم هستم .نه ریالی گرفتم و نخواهم گرفت. ما برای ناموس و خاک ایرانمون رفتیم و الان اینجور ما رو به تمسخر میگیرن، آقایانی که الان قدرت قلمشون از خمپاره های صدام بدتر هست والان مدعی همه چیز این آب و خاک هستن آن زمان کجا بودن و جلوی سرب داغ سینه سپر کنن که اجنبی سایش ودستش به مادرها و دخترهامون نرسه؟ من نه خودرو نه گاری و نه تخت نمیخوام فقط بهم بگید شما از این ملت و خاک چی دیگه میخواهید،حی علی خیرالعمل،

آزاده و جانباز ی که فقط نفس می کشد گفت:

سلام
لطفا مراحل واردات خودرو توسط جانبازان را اعلام بفرمایید البته اگر صحت دارو
چون ما جانبازان فقط در مورد استفاده از تجهیزات دارویی توجیه شده و آموزش دیده ایم
من اصلا نمی دونم چه مراحلی را بایر طی کنیم

عبدل گفت:

جانباز۱۵درصدهستم با۳۶ماه حصورشبانه روزدرجبهه ایا متوانیم یک بار هم شده دارای ماشین خارجی باشیم

غضبان الفتی گفت:

چهل درصدجانبازاعصاب واصابت ترکش دارم ازسال68هم تحت پوشش بنیادهستم تاخالافقط یک بارده تومان وام بهم دادن که چندساله تسویه شده.نه خانه ای دارم ونه ماشینی نه ایرانی ونه خارجی.بابت 30سال خدمت نظامی بودن ماهی ده تومان حقوق بهم میدن.بنیادشهیدکه درقبال ماهیچ مسئولیتی عهده دارنیست ادعایش اینه که حقوق بگیرمانیستید.من معلول باسه فرزندبیکارومستاجرچکارکنم که شرمنده زن وبچه ام نباشم پیش کی بروم.میگن رزمنده وجانبازبرای خداجنگیده.طلبی نداشته باشبد.ماطلبکارنیستیم امازن وبچه مابخداقسم گناه دارند.تاکی بهشون وعده دروغ انشاالله درست میشه بدهیم.بی ارزش وبی اعتبارنزدخانواده بودن یعنی سرباربودن انها.ایااین ارزش واعتباری که امام برای جانبازان قایل بود.وصیت امام کجارفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره