پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کد اقتصادی

درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست اینتا کد مالیاتی چیست؟

درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست اینتا کد مالیاتی چیست؟

درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟ اینتا کد مالیاتی چیست؟ درصد فعالیت در اینتا کد چیست؟ این سوالاتی است که به وفور از تیم پشتیبانی و کارشناسان مرکز پرسیده شده است و در این مطلب قصد دارییم به صورت کامل همه این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر در حوزه اقتصادی و ارائه خدمات فعالیت داشته باشید حتما پیشتر نام کد اقتصادی به گوشتان خورده است. شاید برخی از شما با آن آشنایی داشته باشید و برخی دیگر آگاهی دقیقی نسبت به این کد نداشته باشید. کد اقتصادی در واقع کدی ۱۲ رقمی است که عملکرد یک شرکت شامل خرید، فروش و خدمات در قراردادها و فاکتورها ارائه می‌کند. اخذ کد اقتصادی برای شرکت‌ها بعد از ثبت شرکت اجباری می‌باشد. به هنگام در خواست برای کد اقتصادی از شما در صد فعالیت در کد اقتصادی خواسته می‌شود. اما سوالی که پیش خواهد آمد این است که درصد فعالیت در کد اقتصادی به چه معناست؟ در ادامه این مطلب با پایدار ثبت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با کد اقتصادی با شما در میان بگذاریم و بگوییم درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟

درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست ؟

احتمالا سوال «درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟»  و درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ هنوز در ذهن شما بدون پاسخ مانده است. در پاسخ به سوال «درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟» می‌توانیم بگوییم که در مرحله ای از پر کردن فرم‌ها و مدارک مربوط به کد اقتصادی از شما اطلاعاتی در ارتباط با نوع فعالیت اصلی شرکت خواسته می‌شود.

در این اطلاعات لازم است نوع فعالیت و گروه فعالیت شرکت مشخص شود. پس از مشخص شدن نوع و گروه فعالیت شرکت نوبت به آن می‌رسد که به سوال «درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟» پاسخ دهید. درصد فعالیت در کد اقتصادی در واقع میزان درصدی است که این شغل تامین کننده درآمد فرد می باشد. در صورتی که فرد فقط و صرفا این شغل را داشته باشد درصد فعالیت در کد اقتصادی ۱۰۰ خواهد بود. در غیر اینصورت میزان درصدی که این شغل تامین کننده درآمد فرد است به عدد درج می‌شود.

کد اقتصادی چیست؟

دریافت کد اقتصادی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات شرکت
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

با توجه به معنا و مفهوم درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ یکی از اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت و صدور آگهی تاسیس آن، تشکیل پرونده در اداره دارایی و اقدام برای دریافت کد اقتصادی می‌باشد. حداکثر زمان برای این اقدام ۲ ماه پس از ثبت شرکت و صدور آگهی آن است. کد اقتصادی کدی ۱۲ رقمی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات مشغولند تخصیص می‌یابد و از آن برای شناسایی شرکت در اداره مالیات استفاده می‌شود. بر طبق قانون امور مالیاتی، تمام شرکت‌های ثبت شده ملزم به دریافت کد اقتصادی می‌باشند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم کد اقتصادی کدی است که عملکرد یک شرکت شامل خرید، فروش و خدمات در قراردادها و فاکتورها ارائه می‌کند. چنانچه شرکتی نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نکند، از معافیت‌های مالیاتی ماده ی 105 قوانین سازمان مالیاتی کشور محروم خواهد شد. در این ماده اینطور آمده است: درآمد شرکت ها و درآمد ناشی از فعالیت‌های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می شود. پس از وضع هزینه‌های حاصل از منابع غیر معاف و کسرهای مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه‌ای می‌باشد، مشمول مالیات حداکثر به نرخ بیست و پنج درصد خواهند بود. علاوه بر محرومیت از مزیت فوق،اخذ کد اقتصادی یک تکلیف مالیاتی است.

دریافت کد اقتصادی همچنین برای آن دسته از افراد حقیقی و حقوقی که قصد انجام صادرات و واردات و دریافت کارت بازرگانی دارند نیز الزامی می‌باشد. پس از تشکیل یک شرکت، داشتن پرونده مالیاتی برای آن شرکت الزامی است زیرا بدون تشکیل پرونده مالیاتی قادر به دریافت کد اقتصادی نخواهید بود لذا شرکت شما قادر به بستن قرارداد و شروع فعالیت نخواهد بود.

اینتا کد مالیاتی چیست ؟

به منظور افزایش دقت در طبقه بندی همه فعالیت های اقتصادی که توسط افراد حقیقی و حقوقی انجام می شود به هر فعالیت یک کد شناسایی مخصوص و کاملاٌ یکتا داده می شود. فعالیت های اختصاص داده شده به این کد که اینتا کد مالیاتی نامیده می شود، در سه بخش تولید، بازرگانی و خدمات همه فعالیت های انجام شده توسط کسب و کارها و اشخاص را دسته بندی می کند.  اختصاص اینتاکد مالیاتی در واقع تعریف دقیقی از نوع فعالیت شغلی هر نوع کسب و کار و شخصی را به صورت کامل در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهد؛ به این ترتیب تکالیف ویژه فعالیت اقتصادی شما و یا مزایای متعلقه آن برای سازمان کاملا تعریف شده است.

در صورتی که با اطلاع کامل از شرایط ثبت شرکت قصد دارید شرکت و یا برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید کافی است از طریق فرم زیر اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده تا کارشناسان و متخصصین سامانه آنلاین پایدار بقیه مراحل را به صورت 100% آنلاین برای شما انجام دهند.

با استفاده از فرم بالا درخواست خود را برای ثبت شرکت و اجرای تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت آنلاین ثبت نموده و منتظر تماس کارشناسان پایدار ثبت باشید.

ثبت شرکت آنلاین

نکته مهمی که باید در مورد ایتنا کد اقنصادی چیست در نظر داشته باشید این است که این کدگذاری مخصوص استفاده در سامانه سازمان مالیاتی بوده و قابل استفاده در سایر سامانه‌ها نیست.

اطلاع از هزینه ثبت شرکت در ادامه مراحل و دریافت کد اقتصادی می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن عملیات ثبتی و دریافت کد اقتصادی را برای خودتان انجام دهید.

مراحل دریافت کد اقتصادی

بعد از درک درست درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست برای اقدام به دریافت کد اقتصادی باید در مرحله اول مدارک مورد نیاز را کامل کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی به شرح زیر می‌باشند:

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکاء و سهامداران شرکت
  • گواهی امضاء دارندگان حق امضاء مجاز شرکت خطاب به اداره مالیات
  • یک نسخه تکمیل شده از دفترچه تقاضای اخذ کد اقتصادی مودیان حقوقی
  • کپی برابر اصل اجاره نامه کد رهگیری دار و هولوگرام دار محل شرکت (در اجاره نامه مذکور، مستاجر باید شرکت باشد)
  • کپی برابر اصل کلیه مدارک ثبتی شرکت اعم از اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت، صورتجلسه هیات مدیره شرکت، روزنامه رسمی ثبت شرکت و روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت

درصد فعالیت در کد اقتصادی

 

دومین اقدام برای دریافت کد اقتصادی مراجعه به اداره مالیاتی که با توجه به مرکز اصلی شرکت تعیین می‌شود، است. دقت داشته باشید که طبق قوانین جدید، حضور شخص مدیرعامل یا یکی از دارندگان امضاء مجاز شرکت الزامی می‌باشد و حضور وکیل قابل قبول نیست.

پس از اینکه مدارک شما تایید شد و اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمودید، کارشناسان اداره مالیات یک برگه معرفی‌نامه به شما خواهد داد تا با در دست داشتن این برگه به قسمت مستغلات اداره مالیات مراجعه نموده و با تشکیل پرونده در آن بخش وارد مرحله بعدی دریافت کد اثتصادی شوید.

پس از درک درست درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست و کد اقتصادی سپس باید در نوبت بازدید مامور اداره مالیاتی قرار گیرید. مامور اداره مالیات بدون هماهنگی به شرکت محل کار شما اعزام می‌گردد. در واقع مامور مالیاتی برای راستی آزمایی آدرس محل کار شما اعزام می‌شود و گزارش خود را به صورت کتبی تحویل اداره مالیات می‌دهد.

سپس قسمت مستغلات طی نامه‌ای به قسمت تشکیل پرونده مالیاتی، اعلام می‌دارد که از محل شرکت بازدید به عمل آمده است و راستی آزمایی انجام شده است. پس تخصیص کد اقتصادی به آن شرکت بلامانع خواهد بود. در صورتی که شرکت در محل مورد نظر وجود نداشته باشد لذا کد اقتصادی نیز به شرکت تخصیص نخواهد یافت.

پس از انجام تمام مراحل گفته شده در مورد درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست و همچنین کد اقتصادی یک کد ۱۲ رقمی اقتصادی که کدی انحصاری است، از سوی اداره مالیات به متقاضی کد اقتصادی تخصیص خواهد یافت.

 

درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟

 

درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست و دلایل ضرورت دریافت کد اقتصادی کدامند؟

  • اولین دلیل ضرورت دریافت کد اقتصادی این است که شرکت شما برای انعقاد قراردادهای پرمنفعت با شرکت‌های دیگر نیازمند داشتن کد اقتصادی خواهد بود و شرکت‌ها خواستار کد اقتصادی از شما خواهند شد.
  • شرکت در مناقصات و مزایده‌ها نیازمند داشتن گرید و رتبه‌بندی شرکت می‌باشند. لازمه‌ی اقدام برای دریافت گرید و رتبه‌بندی داشتن کد اقتصادی الزامی است.
  • برای انجام فعالیت‌های تجاری در زمینه واردات و صادرات به کارت بازرگانی نیاز خواهید داشت. داشتن کد اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی الزامی است.
  • مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل دریافت کد اقتصادی دوری از مشکلات، جرایم و گرفتاری‌های مالیاتی است!

سوالات متداول کاربران:

درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست؟

کارنامه مالی یک سال کاری شرکت یا شخص که جهت محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد را اظهارنامه مالیاتی می‌نامند.

درصد فعالیت در کد اقتصادی چیست؟

درصد فعالیت در کد اقتصادی در واقع میزان درصدی است که این شغل تامین کننده درآمد فرد می باشد.

5 دیدگاه دربارهٔ «درصد فعالیت در اظهارنامه مالیاتی چیست اینتا کد مالیاتی چیست؟»

موسوی گفت:

سلام این صفحه به گونه ای نوشته شده که باید همه صفحه را بخوانیم تا به جواب برسیم و احتمالا کل جزئیات پاسخ خواننده نیست پس بهتر بود بخش بندی میشد تا خواننده همان اول مقاله سراغ پاسخ خودش میرفت . کلا عالی بود اما زمان هم برای عموم مهم است .

علی پایدار گفت:

کاربر گرامی
لطفا بابت این مورد با مشاورین آگاه در تماس باشید 02141858000

تیم تولید محتوا گفت:

با سلام… هدف ما ارائه بهترین و مناسب ترین مطالب برای شماست… قطعا این موضوع در اصلاح و آپدیت بعدی این مطلب در نظر گرفته خواهد شد تا مخاطبین ما درصد رضایت بالاتری داشته باشند… ممنون از حسن توجه شما

سورنا پارسایی گفت:

سلام هر چی که درصد فعالیت را کمتر یا بیشتر بزنیم در دادن مالیات تاثیر میگذارد. ؟ شغل لوله کشی اب است

علی پایدار گفت:

کاربر گرامی
لطفا با موسسه در تماس باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره