پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کد کارگاهی بیمه

جدیدترین روش اخذ کد کارگاهی بیمه

جدیدترین روش اخذ کد کارگاهی بیمه

پس از ثبت شرکت، دریافت کد کارگاهی بیمه یکی از مسائل مهم بیمه ای می باشد که باید به سرعت جهت اخذ آن اقدام کرد. کد کارگاهی بیمه برای کارگاه های دارای کارمند الزامی می باشد و بیمه ی کارمندان کارگاه تحت کد کارگاه صورت میگیرد. تمامی کارفرماها باید جهت دریافت کد کارگاهی بیمه به سرعت اقدام کنند تا مشمول مجازات های قانونی نشوند. اخذ کد کارگاهی بیمه را در این مقاله به صورت کامل برای شما شرح می دهیم. این مقاله که توسط متخصصین ثبت پایدار برای شما تهیه شده است را با دقت مطالعه کنید تا تمامی نکات کد کارگاهی بیمه را بیاموزید.

کد کارگاهی بیمه چیست؟

کد کارگاهی بیمه به این صورت بیان می‌کند که هر شغل، مجموعه و کسب و کاری که به هر شکلی کارمند و نیروی کار دارد، باید به بیمه نمودن پرسنل خود در اسرع وقت اقدام کند؛ و هرگونه توافق در جهت مخالف این امر، اعتباری نخواهد داشت. به همین دلیل تمامی مجموعه ها و کسب و کارها در شروع فعالیت مجموعه، باید در اداره ی بیمه، پرونده تشکیل داده و به دریافت کد گارگاهی بیمه اقدام کند. کد کارگاهی بیمه در حقیقت یک عدد 10 رقمی است که به هر کارگاهی که، دارای کارفرما و افراد بیمه شده ای که در آن محل کار می کنند و حقوق می گیرند، یک کد گارگاهی به خصوص تعلق می گیرید.

***وب سایت پایدار ثبت فقط امور مربوط به تشکیل پرونده کد کارگاهی برای شرکت ها را انجام می دهد و استعلام بیمه و یا استعلام کد کارگاهی جز خدمات این موسسه نمی باشد. 

برای تشکیل پرونده کد کارگاهی فرم زیر را پرد کرده و پرداخت نهایی را انجام دهید.

دریافت کد کارگاهی بیمه

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات شرکت
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

ارقام کد نشانگر چیست؟

این عدد 10 رقمی به چند بخش تقسیم می شود که با یک مثال به صورت کامل برای شما شرح خواهم داد:

در این عدد 3 رقم اول، نشان دهنده ی شعبه است، 3 رقم دوم نوع فعالیت مجوعه و در آخر 4 رقم آخر نشان دهنده ی شماره پرونده می باشد. به مثال زیر توجه کنید:

کد 0183630037 را در نظر بگیرید، از چپ به راست، سه رقم اول نشان دهنده ی شعبه 18 تهران، سه رقم بعدی نشان دهنده ی فعالیت تراشکاری (این 3 رقم در سازمان تامین اجتماعی، به صورت ثابت تعریف شده است.) و چهار رقم آخر نشان می دهد که این فرد، سی و هفتمین نفری است که برای دریافت کد کارگاهی بیمه از سازمان تامین اجتماعی اقدام کرده است.

مدارک لازم برای دریافت کد کارگاهی:

  1. مجوز فعالیت
  2. نامه درخواست
  3. فیش برق و یا… (برای شناسایی کد پستی محل)
  4. اجاره نامه و یا سند محل
  5. کپی کارت ملی و شناسنامه کارفرما
  6. اساسنامه و روزنامه رسمی و آگهی تاسیس و کلیه تغییرات (مخصوص اشخاص حقوقی)
  7. تکمیل فرم مخصوص تشکیل پرونده در واحد درآمد

اخذ کد کارگاهی بیمه یکی از خدماتی است که توسط ثبت پایدار به صورت آنلاین صورت می گیرد و شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه ی مربوطه از خدمات مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند شوید.

 

مدارک اخذ کد کارگاهی بیمه

 

مدارک لازم جهت دریافت شماره بیمه و نامنویسی در کد کارگاهی:

  1. کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه
  2. تکمیل پرسشنامه نامنویسی
  3. انجام آزمایشات قبل از استخدام توسط مراکزمجاز مورد پذیرش سازمان و ارائه آن به سازمان
  4. تکمیل و مهر و امضا پشت پرسشنامه نامنویسی توسط کارفرما
  5. مراجعه به واحد نامنویسی جهت نامنویسی

 

تذکر 1: به هیچ عنوان درخواست چند شماره بیمه ننمایید زیرا در جمع آوری سوابق در دوران بازنشستگی دچار مشکل خواهید شد.

تذکر 2: چنانچه سوابقی در کارگاهی دارید که محرز شده ولی با شماره بیمه موقت میباشد سریعا پیگیری نمایید تا این سوابق به شماره بیمه اصلی شما منتقل گردد.

 

مدارک مورد نیاز اخذ کد کارگاهی بیمه

بعد از تاسیس، راه اندازی و ثبت این کارگاهها در اداره ثبت شرکت ها، نماینده شرکت باید جهت بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه نماید و مدارک زیر را جهت تشکیل پرونده به شعبه تحویل دهد.

 

کارفرمایان کارگاههای حقوقی :

  • نامه اعلام تاسیس شرکت
  • روزنامه رسمی کشور که آگهی تاسیس شرکت درآن اعلام شده است
  • اساسنامه شرکت
  • تصویر سند مالکیت یا اجاره محل شرکت
  • سایر مدارک مرتبط با شروع فعالیت و تاسیس شرکت بر حسب مورد (مانند اظهارنامه ثبت وموافقت اصولی)
  • شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت مدارک وانجام مراحل اداری ضمن تشکیل پرونده و اختصاص شماره کارگاه مراتب رابه صورت کتبی به شرکت اعلام خواهد نمود.

 

کارفرمایان کارگاههای حقیقی:

کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون باید ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ تاسیس به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع درمحدوده عملکرد کارگاه مراحعه کنند ومدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها می باشد، به شعبه تحویل داده و کد کارگاه دریافت نمایند.
مدارکی که می تواند ملاک کارفرمایی شخص باشد:

  • جواز کسب صنفی معتبر(دائم یاموقت) یا هرگونه اجازه کار از مراجع ذیصلاح
  • پروانه تاسیس یا بهره برداری
  • اسناد مالکیت یا اسناد احاره و یا صلح نامه کارگاه (اعم از رسمی یا عادی)
  • تایید اتحادیه یا مجمع امورصنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهره برداری کارگاه

 

نکته 1 : کد کارگاهی اشخاص حقیقی با تغییر آدرس و یا تغییر فعالیت تغییر میکند و کارفرما در هریک از این دوحالت میبایست کد کارگاهی جدید دریافت نماید.

نکته 2 : کد کارگاهی اشخاص حقوقی تغییر نمیکند و کد کارگاهی که در اولین شعبه دریافت مینمایند تا زمان انحلال شرکت ثابت میماند.

نکته 3 : دفاتر اسناد رسمی دادگستری مانند اشخاص حقوقی بوده و کد آنها تغییر نمیکند.

 

مقاله ی دریافت کد کارگاهی بیمه، پس از ثبت شرکت یک مسئله ی بسیار مهم است و باید ظرف کوتاه ترین زمان ممکن جهت دریافت آن اقدام کرد. موسسه ثبت پایدار یکی از بهترین گزینه های شما برای ثبت شرکت آنلاین است، زیرا با پر کردن تنها یک فرم می توانید جهت ثبت اقدام کنید. و پس از توسط تیم خبره ی ثبت پایدار جهت اخذ کد کارگاهی بیمه، مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. در آخر از شما تقاضا داریم تا نظرات ارزشمندتان را برای ما بیان کنید تا ما را در مسیر مقاله نویسی کمک کنید و انگیزه ای برای تبدیل شدن به مرجع مقالات ثبتی ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره