پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی

آغاز هر فعالیت تجاری و یا غیر تجاری بهتر است در بستری قانونی و با نظمی مشخص انجام شود، تا امکان استفاده از مزایایی مانند وام و تسهیلات بانکی برای شما فراهم شده و جلب اعتماد مشتری، با سهولت بیشتری صورت گیرد؛ این امر میسر نخواهد شد مگر با تاسیس و ثبت شرکت. حال اگر به دنبال آغاز فعالیت تجاری و یا غیر تجاری در کشوری غیر از ایران هستید، این موضوع اهمیتی دو چندان پیدا خواهد کرد. ما با نگارش این مقاله در تلاشیم، ریز جزئیات و 0 تا 100 ثبت شرکت در دبی را برای شما شرح داده و سوالات مختلفی را که در ذهن شما شکل گرفته از قبیل هزینه ثبت شرکت در دبی، مدارک مورد نیاز، نحوه گرفتن اقامت از طریق ثبت شرکت و … پاسخ دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه بوده و از خواندن این مقاله کاربردی غافل نشوید.

برای ثبت درخواست خود می توانید با وارد کردن اطلاعات و مدارک خود در فرم زیر، منتظر تماس کارشناسان و متخصصین پایدار ثبت باشید تا مراحل ثبت شرکت شما در دبی به صورت 100% آنلاین انجام شود.

ثبت شرکت آنلاین در سامانه پایدار ثبت

 

 

سفری به دبی شهر آسمان خراش ها

از جمله دلایلی که توانسته دبی را به انتخاب اول بسیاری از گردشگران آسیایی، اروپایی و یا حتی آمریکایی مبدل سازد؛ می توان به آسمان خراش های حیرت انگیز، خیابان های ساحلی، مراکز خرید لوکس، هتل های مدرن، مراکز تفریحی فراوان و … اشاره کرد.

در معماری این شهر تلفیق مدرنیته و سنتی به زیبایی هرچه تمام تر صورت گرفته و نظر سخت پسندانه ترین سلیقه ها را نیز به سوی خود جلب می کند. علی رغم حاکمیت خورشید در اکثر فصول سال بر این منطقه و وجود آب و هوای گرم و خشک، به این شهر لقب عروس خاورمیانه تعلق گرفته است.

دین رسمی کشور امارات اسلام و زبان رسمی آن نیز عربی می باشد؛ اما به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر دبی، در این منطقه ادیان مختلفی از قبیل مسیحی، بودایی، هندو و … وجود داشته و زبان های انگلیسی، هندی، بنگالی، چینی و فارسی نیز رواج دارد. شرکت های تجاری و غیر تجاری زیادی در این شهر مشغول به فعالیت بوده و امور مالی خود را علاوه بر درهم که واحد پول رسمی کشور امارت است، با دلار نیز انجام می دهند.

شرایط ثبت شرکت در دبی برای بومیان

تنوع بالا اما فیلترهای سخت گیرانه برای غیر بومیان!

خطوط هوایی، خطوط تاکسی رانی، معماری شهر، بنادر، مراکز خرید و … هر جا را که نگاه کنید، مجذوب خواهید شد؛ تجارت بین المللی در جای جای دبی جریان دارد. وجود حوزه های کاری فراوان از قبیل پالایش نفت و پتروشیمی، مخابرات، حمل و نقل، گردشگری، درمانی، تکنولوژی و … سبب شده گردش مالی این شهر، روز به روز بهبود یافته و مردم زیادی از سر تا سر جهان مشتاق به کار در این منطقه شوند.

وجود این حجم از تنوع در کنار گردش مالی بالا به نظر شرایط کار در دبی برای غیر بومیان را مطلوب جلوه می دهد؛ اما نمی توان نادیده گرفت که علی رغم وجود بازار کار مناسب، فیلترهای سخت گیرانه ای برای گرفتن ویزای کاری و یا داشتن مجوز کار در این شهر لحاظ می شود. ثبت شرکت و آغاز فعالیت ها تجاری و یا غیر تجاری در دبی از جمله گزینه های پرطرفدار بین غیر بومیان علی الخصوص ایرانیان می باشد، اما ثبت شرکت در دبی و آغاز تجارت در دبی چه شرایطی دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

شرایط ثبت شرکت در دبی

برای آشنایی با شرایط ثبت شرکت در دبی ابتدا لازم است با تعاریف جزئی تر و دقیق تر برخی از مفاهیم من جمله : کفیل، ثبت شرکت مجازی، انواع مجوزها، انواع شرکت برای ثبت در دبی و … آشنا شوید. در تعریف کفیل می توان این گونه نوشت که شخصی است بومی، در واقع این شخص، نماینده شما در زمانی‌ خواهد بود که در امارت حضور ندارید.

کفیل هرساله مبلغی را به عنوان دست مزد حمایت از کسب و کار و شرکت شما خواهد گرفت. ثبت شرکت مجازی یا Virtual در امارت نیز بدین گونه است که لزوما باید یک آدرس و مکان حقیقی برای شرکت شما در این کشور وجود داشته باشد. اجاره دفتر یا خرید دفتر می ‌تواند توسط خود شما یا شرکت‌ های ارائه دهنده این خدمات انجام شود. در ادامه به بررسی انواع مجوزها و شرایط دریافت آن ها می پردازیم.

انواع مجوزها و شرایط دریافت آن ها

دریافت مجوز را می توان اولین قدم در راستای ثبت شرکت در تمامی کشورها دانست؛ امارات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای ثبت شرکت در شهرهای مختلف آن از جمله دبی لازم است، ابتدا انواع مجوزهای موجود برای ثبت شرکت در این کشور را شناخته و سپس برای دریافت مجوز لازم اقدام کنید. مجوزات ثبت شرکت در دبی در سه دسته 1. مجوز حرفه‌ای (Professional License) 2. مجوز تجاری (Commercial License) 3. مجوز صنعتی (Industrial License) گنجانده می شوند که هرکدام را با جزئیات برای شما شرح می دهیم.

مشاغل خدماتی و مشاغلی که نیازمند توانایی ‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌ های علمی و دقیق می باشند از جمله مشاوره معماری و طراحی، مشاوره حقوقی و وکالت، خدمات فناوری اطلاعات، خدمات اینترنتی و آنلاین، فعالیت های صنایع دستی، خدمات آموزشی، خدمات پزشکی و … نیازمند دریافت مجوز حرفه‌ای یا Professional License می باشند. برای دریافت این مجوز وجود حداقل یک کفیل و یک سرمایه گذار همچنین مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه کاری شرکت، لازم و ضروری است. اگرچه وجود کفیل برای دریافت این مجوز غیرقابل اغماض می باشد؛ اما مالکیت صد درصدی ثبت شرکت به متقاضی داده شده و دسترسی به حساب‌ های شرکت توسط کفیل امکان پذیر نمی باشد. لازم به ذکر است امکان ثبت شرکت مجازی با این مجوز وجود داشته و محدودیت سنی خاصی برای دریافت این مجوز وجود ندارد و افراد در بازه سنی 18 الی 60 سال می توانند مجوز حرفه ای را برای ثبت شرکت در دبی دریافت کنند.

مجوز های ثبت شرکت در دبی

مجوز تجاری یا Commercial License همانطور که از نامش پیداست، جهت تجارت کالا و فروش کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. واردات و صادرات کالاهای مختلف در کشور امارت با استفاده از این مجوز امکان پذیر بوده و خرید و فروش املاک، صادرات و واردات تجهیزات خودرو، تجارت لباس و … را برای شما ممکن می کند. برای دریافت این مجوز نیز وجود کفیل الزامی است اما برخلاف مجوز حرفه ای، کفیل در مالکیت شرکت نیز با شما سهیم خواهد بود. بدین گونه که کفیل شما در امارات 51% مالکیت شرکت و شما 49% مالکیت شرکت را در دست دارید. برای دریافت این مجوز نیز محدودیت سنی خاصی وجود نداشته و تمامی افراد در بازه سنی 18 الی 60 سال می توانند این مجوز را دریافت کنند؛ همچنین امکان ثبت شرکت مجازی برای متقاضی نیز با مجوز تجاری ممکن می باشد.

شما جهت تهیه، تولید و پردازش کالا در دبی نیازمند مجوز صنعتی یا Industrial License خواهید بود. کار در زمینه های مختلف نظیر مواد صنعتی، نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی و … با استفاده از این مجوز امکان پذیر می باشد. ثبت شرکت در دبی با این مجوز همانند مجوز تجاری و برخلاف مجوز حرفه ای مالکیت صد در صدی نداشته و نماینده شما در امارات مالک 51 درصد شرکت می باشد و شما تنها 41 درصد در مالکیت شرکت سهیم خواهید بود.

همانطور که از تعریف این مجوز پیداست، با توجه به اینکه از صفر تا صد تولید و فروش کالا توسط شما صورت می گیرد، امکان ثبت شرکت مجازی برای این نوع مجوز وجود نداشته و حتما باید دفتر اداری و یا کارخانه تولیدی شما در دبی وجود داشته باشد. دریافت این مجوز برای افراد 18 الی 60 سال ممکن می باشد.

در آخر لازم به ذکر است نوع ویزای دریافتی متفاضی مجوز حرفه‌ای یا Professional License ویزای سرمایه‌ گذاری امارات Investor Visa، متقاضی مجوز تجاری یا Commercial License و مجوز صنعتی یا Industrial License ویزای پارتنر امارات Partner Visa می باشد.

اقامتی همیشگی برای خود و خانوادتان با ثبت شرکت در دبی

با توجه به مواردی که در متون بالا ذکر شد؛ غیر منتظره نیست که دبی را یکی از مقاصد مهم و جذاب مهاجرت برای مردم سراسر جهان بدانیم. شما با ثبت شرکت در دبی و راه ‌اندازی کسب ‌و کار در این منطقه در واقع اقدامی مثبت و موثر در راستای اقامت در این شهر مدرن خواهید کرد. قانون کشور امارت در مورد ثبت شرکت و کسب اقامت در این کشور از این طریق بدین گونه است که : شما می توانید حق اقامت موقت سه ساله با قابلیت تمدید نامحدود را برای خود و اعضای خانوادتان با کسب ویزای ثبت شرکت در دبی، دریافت کنید؛ البته نباید تبصره مهم این قانون را از خاطر ببرید که برای حفظ اقامت خود در دبی، شما باید هر شش ماه یک بار به حتما به کشور امارات سفر کنید.

اقامت خانواده با ثبت شرکت در دبی

معایب ثبت شرکت در دبی

اگرچه ثبت شرکت در دبی مزایای خاص خود من جمله : عدم نیاز به مدرک زبان، امکان اخذ اقامت امارات برای همسر و فرزندان، پروسه زمانی بسیار کوتاه برای ثبت شرکت، عدم نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط (جز در زمان کسب مجوز حرفه ای)، امکان انجام حداکثر 10 فعالیت تجاری تنها با یک لایسنس، برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت در امارات و … را دارد؛ اما نباید فراموش کنیم که هر روی خوشی، روی ناخوش نیز دارد و ثبت شرکت در دبی و سرمایه گذاری در امارات با معایبی نیز همراه خواهد بود که از این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. اجبار به وجود کفیل برای اخد مجوزها و مالکیت شریکی در مجوزهای تجاری و صنعتی
  2. ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان تنها بر 3 نوع دلالت دارد : محدود، سهامی و غیرسهامی
  3. در صورت تمایل به گذاشتن نامی غیر عربی بر روی شرکت، باید هزینه های اضافی پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در دبی

متاسفانه امکان حضور متقاضی ثبت شرکت در دبی پیش از تاسیس شرکت با ویزای سرمایه گذاری یا پارتنر در این شهر ممکن نمی باشد و فرد ابتدا باید با اخذ ویزای توریستی امارات و با در دست داشتن مدارکی همچون پاسپورت، عکس پرسنلی و … به این شهر سفر کند و پس از صدور مجوزات لازم؛ برای دریافت ویزای سرمایه گذاری و یا پارتنر، مدارک ذیل را به مراجع مربوطه تحویل دهد:

کپی لایسنس شرکت، کپی پاسپورت، کپی ویزای توریستی، جواز شرکت، اجاره نامه شرکت، اساسنامه شرکت، عکس با پس زمینه سفید، اصل کارت شناسایی کفیل و در نهایت کارت ملی ایرانی.

هزینه ثبت شرکت در دبی

نوع شرکت، نوع مجوز صادر شده، منطقه مورد نظر برای راه اندازی کسب‌ و‌کار، تعداد شرکا، انتخاب نام شرکت و … از جمله معیارها و فاکتورهایی هستند که در هزینه ثبت شرکت در کشور امارات موثر خواهند بود. همچنین برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در امارت باید مالیات های لازم را نیز پرداخت کنید. مالیات ثبت شرکت در دبی 5 درصد از کل هزینه هایی است که برای تاسیس شرکت خرج شده است؛ البته لازم به ذکر است مالیات شرکت هر ساله هنگام تمدید شرکت، مجددا محاسبه خواهد شد.

بصورت کلی و در برآوردهای صورت گرفته هزینه ثبت شرکت در دبی 2022 برای ایرانیان حدود 9 تا 10 هزار درهم (معادل 2450 تا 2720 دلار آمریکا) برای ثبت دفتری شرکت، حدود 10 الی 50 هزار درهم جهت دریافت مجوز، حداقل هزار درهم برای استارت کار و هزینه های اجرایی که بسته به تعداد نیروی کار انسانی و محل شرکت متغیر است، خواهد بود.

مسیری هموارتر با وکیل ثبت شرکت در دبی

تصور کنید اگر در تمامی این مسیر، شخصی متخصص و آشنا به تمامی قوانین، بند و ماده ها شما را همراهی کند؛ چقدر مسیر پیش رویتان هموارتر خواهد بود. یک وکیل مهاجرتی و حقوقی خوب و کاربلد می تواند همراه خوبی برای این مسیر پر از تشویش و نگرانی باشد. ثبت شرکت در دبی توسط وکیل به بخش مدارک مورد نیاز، یک وکالت ‌نامه معتبر از طرف شما را افزوده اما در عوض از اضطراب و مشکلات پیش رو می کاهد.

جمع بندی

مسیر پیش روی شما جهت ثبت شرکت در دبی با پیچ و خم و فیلترهای خاصی همراه می باشد از این جهت توصیه می شود ضمن آشنایی کامل با شرایط ثبت شرکت در دبی و انواع مجوزها از خدمات وکیل ثبت شرکت و حتی مشاوره وکیل ایرانی در دبی استفاده کرده و از توصیه های آنان استفاده های لازم را ببرید. ما در این مقاله از شرایط ثبت شرکت در دبی و هزینه های احتمالی ثبت شرکت در امارات توسط ایرانیان ۲۰۲۲ سخن گفتیم؛ امید است که مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره