پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند شخصی

ثبت برند شخصی

ثبت برند در کشورمان در انواع مختلفی امکان پذیر است اما اگر به دنبال این هستید که نام شخصی خود را به عنوان یک برند ثبت کنید و به عبارتی برای ثبت برند شخصی خود اقدام نمایید بهتر است بگوییم که این امکان برای شما به هیچ وجه وجود ندارد و نمی توانید نام خود را به عنوان یک برند به ثبت برسانید.

به عبارتی بهتر است بگوییم که منظور از ثبت برند شخصی همان ثبت کردن برند و علامت تجاری به صورت حقیقی می‌باشد که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به صورت یک شخص حقیقی و بدون نیاز به تاسیس شرکت، برند و لوگوی تجاری خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید.

تمامی روش های ثبت برند آنلاین به صورت شرکتی و شخصی را می توانید از طریق سامانه آنلاین پایدار ثبت با کمترین هزینه انجام دهید و برای این کار بهتر است ابتدا استعلام های لازم در مورد برندهای ثبت شده قبلی را از طریق فرم زیر به دست بیاورید.

ثبت برند آنلاین در سامانه پایدار ثبت

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

ثبت برند شخصی یا شرکتی؟

اگر به دنبال این هستید که متوجه شوید ثبت برند به صورت شرکتی و شخصی به نفع شماست و کدام یک می توانند مزیت های بیشتری برای شما به همراه داشته باشد بهتر است بگوییم که هیچ کدام از این انواع ثبت برند ها تفاوتی با هم از نظر مزیت ها ندارند و فقط در نوع ثبت شدن با هم متفاوت هستند.

در صورتی که قصد داشته باشید برند خود را به صورت حقیقی به ثبت برسانید می توانیم بگوییم همان برند شخصی خود را به ثبت رسانده و می توانید از علامت و لوگوی تجاری مخصوص خودتان برای ثبت برند با هزینه بسیار کمتر استفاده نمایید.

در واقع بهتر است بگوییم که در کشورمان شما می توانید برند خود را به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت برسانید که در برند حقیقی همان برند شخصی می باشد و برند حقوقی همان برندی است که شما بعد از ثبت شرکت به صورت کامل رسمی و قانونی و از طریق آخرین روزنامه رسمی تاسیس شرکت و دیگر مدارکی که مورد نیاز می باشد برای ثبت آن اقدام می کنید.

ثبت کردن برند تجاری در کشور به صورت شخصی و شرکتی دارای شرایط خاص خود می باشد و نیازمند استعلام های لازم در این زمینه و ارائه مدارک مورد نیاز برای هر کدام از انواع برندها می باشد.

در نتیجه گیری کلی می توانیم بگوییم بسته به نیاز شما و بسته به شرایطی که برای ثبت کردن علامت تجاری و برند دارید می توانید از برند مورد نظر خود به صورت کاملاً قانونی استفاده کرده و به صورت شخصی و شرکتی لوگو و برند تجاری خود را به ثبت برسانید.

مزیت های ثبت برند شخصی

اگر برند خود را به صورت شخصی یا حقیقی به ثبت برسانید می توانید از محبوبیت بسیار بیشتری در بین کاربرانی که از خدمات و تولیدات شما استفاده می کنند بهره مند شوید. در کنار این موضوع شاید یکی از مهمترین مزیت های ثبت برند شخصی و حقیقی در کشورمان را بتوانیم جلوگیری از سوءاستفاده رقبا از علامت تجاری و نام برند شما دانست.

زمانی که برند و علامت تجاری خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید می توانید از مزیت های قابل توجه آن برای دریافت وام های دولتی و همچنین اعطای نمایندگی به شهرها و استان های دیگر نیز بهره مند شوید.

در نظر داشته باشید اگر عملیات مارکتینگ و برندینگ را در سطح کسب و کار خود را انجام داده باشید و برند خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت رسانده باشید می توانید از این مزیت ها به خصوص جلوگیری از سوءاستفاده رقبا از نام برند و علامت تجاری شما استفاده نمایید.

به عبارتی می توانیم بگوییم که ثبت برند حقیقی باعث بالا رفتن اعتبار و ارزش کسب و کار شما می شود و به شما اجازه می دهد تا  بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی هزینه های بسیار بالایی را برای مارکتینگ و تبلیغات کسب و کار خود در نظر بگیرید و منتظر سود و درآمد بسیار بالاتر پس از اجرای تبلیغات و جذب مشتریان جدید برای کسب و کار و برند خود باشید.

شرایط انتخاب نام برند شخصی

شرایط انتخاب نام برند حقیقی

در این قسمت دوباره به مهمترین نکته ای که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم میرسیم که ثبت کردن برند حقیقی یا همان برند شخصی برای نام شخصی شما امکان پذیر نیست و نه تنها برای نام شما بلکه برای نام هیچگونه مشاهیر و مکان جغرافیایی در کشور ما شما نمی توانید برند و علامت تجاری را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

علاوه بر این موارد زمانی که قصد دارید یک نام مناسب برای برند شخصی خود انتخاب کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نام ثبت برند شخصی شما به هیچ عنوان شباهتی به نام های ثبت شده قبلی در آن زمینه یا با دیگر برندها نباید داشته باشد. برای اینکار همانطور که در بالا اشاره شد باید ابتدا استعلام های لازم را در مورد برندهای ثبت شده قبلی از طریق فرم های قرار داده شده برای وب سایت انجام دهید.

ثبت کردن برند و علامت تجاری به صورت شخصی نیازمند طراحی یک لوگوی مناسب برای کسب و کار شماست که این موضوع نیز باید حتماً بدون هیچ گونه شباهت و تکراری بودنی در لوگو های قبلی ثبت شده انجام شود و هر چقدر شما بتوانید این لوگو برند تجاری خود را خلاقانه تر طراحی کنید، می‌توانید شانس ثبت کردن برند و لوگو تجاری خود را بالاتر ببرید.

به عبارتی می توانیم بگوییم برای انتخاب نام برند شخصی خود که همان برند حقیقی می باشد به هیچ عنوان نمی توانید از نام افراد و اسامی مشاهیر و شخصیت های معروف و مکان های جغرافیایی استفاده کنیم و باید به سراغ اسامی جدید و خلاقانه و خاص بروید.

مدارک ثبت برند شخصی

برند خود را به صورت حقیقی به ثبت برسانید باید تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخصی و حقیقی را آماده کرده و در اختیار مراجع ثبت کننده لوگو و علامت تجاری قرار دهید.

برند شخصی شما برای ثبت شدن نیازمند ارائه مدارک لازم از جمله کپی کارت شناسایی و مدارک شناسایی شما به صورت کامل می باشد.

علاوه بر مدارک شناسایی، شما لازم است تا کپی مدارک و جواز فعالیت خود که می تواند جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و موارد مشابه باشد را نیز در مراحل ثبتی در اختیار مراجع ثبت کننده قرار دهید.

علاوه بر تمامی مدارک اگر قصد داشته باشید برای ثبت برند شخصی لاتین اقدام نمایید بهتر است تا ابتدا برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نموده و  سپس کپی کارت بازرگانی معتبر خود را ارائه کنید.

هزینه ثبت برند شخصی

هزینه ثبت برند حقیقی و شخصی چقدر است؟

ثبت کردن یک برند به صورت حقیقی با توجه به اینکه مدارک کمتری نیاز دارد نیاز به ثبت شرکت برای شما نخواهد داشت و هزینه های بسیار کمتری را نیز برای انجام مراحل ثبتی به همراه خواهد داشت. در همین راستا موسسه بسیار زیادی با توجه به خدماتی که در این زمینه ارائه می‌کنند هزینه های بسیار متفاوتی را برای ثبت برند شخصی شما به صورت حقیقی در نظر می گیرند.

در برخی از موارد هزینه ها به قدری بالا است که افراد و کسب و کارهای نوپا از طرف کردن برند خود به صورت حقیقی خودداری می‌کنند و سعی می‌کنند تا مشکلاتی که عدم ثبت برند شخصی برای آنها به همراه دارد را تحمل کنند و در واقع ریسک های آن را به جان بخرند.

با توجه به تمامی این امور سامانه انلاین پایدار ثبت کارشناسان متخصصی را برای انجام امور ثبت برند تجاری و لوگو به صورت شخصی و شرکتی در نظر گرفته است، این افراد با توجه به تجربه و تخصصی که در این زمینه دارند در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه بتوانند امور ثبتی شما را به صورت کاملا آنلاین انجام دهند.

انجام امور ثبتی به صورت کاملا آنلاین باعث می‌شود تا در هزینه های ایاب و ذهاب و همچنین هزینه‌های تشکیل پرونده صرفه جویی قابل توجهی به وجود آید. باید در نظر داشته باشید که در کنار این هزینه‌های اولیه، کاهش هزینه‌های امور ثبتی که فقط در سامانه آنلاین پایدار ثبت امکان پذیر می تواند به اقتصادی بودن ثبت برند شخصی برای شما کمک بسیار زیادی بکند.

مدارک ثبت برند شخصی

مراحل ثبت برند حقیقی

قبل از اینکه به سراغ انجام تمامی مراحل ثبتی بروید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که امور ثبتی شما به صورت کاملاً آنلاین از طریق سامانه پایدار ثبت نام پذیر است و فقط در مرحله اول لازم است تا اطلاعات و مدارک خود را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.

در صورتیکه قصد دارید خودتان مراحل ثبتی را انجام دهید بهتر است ابتدا وارد سامانه مالکیت معنوی ایران شده و اظهار نامه مربوط به ثبت برند را پر کرده و البته استعلام های لازم را در مورد نام برند و همچنین علامت تجاری که باید برای بیان و لوگو خود در نظر بگیرید انجام داده باشید.

اگر نام برنامه تجاری مورد نیاز شما و همچنین مدارک تهیه شده و مورد تایید قرار بگیرند باید در مرحله بعدی هزینه های مربوط به ثبت برند را پرداخت کرده و در مرحله آخر نیز به سراغ انتشار نام برند و علامت تجاری خود در روزنامه های کثیرالانتشار و رسمی بروید تا برند و لوگو تجاری شما به صورت کاملا قانونی و با ارزش و اعتبار بسیار بالایی به ثبت برسد.

در نظر داشته باشید که تمامی مراحل ثبت برند تجاری حدود ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد و در صورتی که تمامی شرایط و مدارک را به خوبی آماده کرده باشید ممکن است این زمان برای شما به میزان کمتری برسد و اگر با کارشناسان و متخصصین در زمینه مشاوره های لازم را انجام ندهید ممکن است این مدت زمان برای شما بیشتر از آنچه که تصور می کنی طول بکشد و چند بار روند ثبت برند شخصی شما به تاخیر بیف..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره