پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند رایگان و لوگو تجاری با چه شرایطی و چگونه امکانپذیر است؟

ثبت برند رایگان و لوگو تجاری با چه شرایطی و چگونه امکانپذیر است؟

ثبت نام تجاری یا برند یکی از اموری است که می‌تواند موجب شناخته‌تر شدن هر چه بیشتر کسب و کار شما شده و مزایای بسیار دیگری برایتان به همراه داشته باشد. ثبت برند در ایران به دو صورت انجام می‌شود. ثبت برند جدید و یا خرید برند آماده. هر یک از روش‌های مزایای خودش را دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. شاید برایتان سوال باشد که آیا ثبت برند رایگان در کشور ما انجام می‌پذیرد یا خیر. در پاسخ به سوال شما باید بگوییم خیر. امکان ثبت برند با هزینه‌های کمتر وجود دارد، اما ثبت برند رایگان ممکن نمی‌باشد و تمام امور ثبتی دارای هزینه‌هایی هستند که به هنگام اقدام برای ثبت برند، ملزم به پرداخت آن‌ها هستید. در ادامه این مطلب با پایدار ثبت همراه باشید تا به بررسی مراحل ثبت برند و دو روش ثبت آن پرداخته و مدارک ثبت برند را با شما در میان بگذاریم.

از طریق فرم زیر می توانید به راحتی عملیات استعلام نام برند خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

ثبت برند آنلاین در سامانه پایدار ثبت

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

ثبت برند چیست و چه مزایایی دارد؟

اولین اقدام پس از شروع به فعالیت تجاری، ثبت برند و یا نام تجاری برای فعالیت است. برند شما نقش به سزایی در ایجاد تمایز بین مصولات یا خدمات شما و محصولات یا خدمات رقبای شما دارد. به طور کلی می‌توان گفت هر شرکتی با اقدام به ثبت برند تجاری، در حقیقت در حال ایجاد وجه تمایز بین محصولات خود و سایر محصولان مشابه بازار می‌باشد. این وجه تمایز می‌تواند با شنیدن نام برند و یا دیدن علامت تجاری و لوگوی برند، ویژگی‌های محصول شما را به ذهن مشتری بیاورد. پس ثبت برند تنها به معنای داشتن یک نام و علامت تجاری نمی‌باشد، بلکه معیاری برای شناساندن محصولات در بازارهای ملی و جهانی است.

مزایای ثبت برند رایگان

  • ثبت برند حق استفاده از برند را منحصر به شرکت شما می‌کند
  • ثبت برند باعث حفظ کیفیت محصول می‌شود
  • دریافت وام و تسهیلات مالی دیگر برای شرکت، با ثبت برند ممکن می‌شود
  • ثبت برند موجب افزایش تمایل افراد حقیقی و حقوقی برای همکاری با شرکت شما خواهد بود
  • در صورت سوء‌استفاده افراد از برند و یا لوگوی به ثبت رسیده توسط شما، امکان شکایت از فرد برای شما مهیاست
  • انجام امور شرکتی پس از ثبت برند بیش از پیش در چارچوب قانون خواهند بود

مراحل ثبت برند رایگان

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، ثبت برند به دو صورت خرید برند آماده و یا ثبت برند جدید صورت می‌گیرد. خرید برند آماده دارای مراحل دشواری نمی‌باشد و می‌توانید پس از انتخاب برند مورد نظر خود در حوزه کاری خودتان، با در دست داشتن مدارک، به همراه فروشنده برند خود به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه نموده و نقل و انتقالات را انجام دهید.

در ارتباط با ثبت برند جدید اینطور نیست و شما باید مراحلی را طی کنید تا برندی به نام شما به ثبت برسد. مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد معمولا زمان‌گیرتر از روش اول ثبت برند است، اما این روش نیز مزایای منحصر به خود را دارد. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

۱. انجام مطالعات و تحقیقاتی در زمینه ثبت برند

۲. انتخاب نام برند مناسب

۳. استعلام برند پیش از ثبت برای اطمینان از عدم ثبت آن توسط افراد دیگر

۴. آماده نمودن مدارک مورد نیاز

۵. ثبت اظهارنامه جهت ثبت برند در سایت اداره مالکیت صنعتی

۶. پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت گفته‌شده

۷. چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی در صورت بلامانع شناخته شدن اظهارنامه

۸. مراجعه حضوری به اداره مالکیت جهت تشکیل پرونده

۹. پرداخت حق‌الثبت برند

۱۰. پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم برای آگاهی عموم

۱۱. دریافت گواهی ۱۰ ساله ثبت برند کع بعد از اتمام ۱۰ سال ملزم به تمدید آن خواهید بود

 

آیا امکان ثبت برند رایگان وجود دارد؟

آیا امکان ثبت برند رایگان وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، ثبت برند هزینه‌هایی از قبیل هزینه‌های چاپ آگهی، حق‌الثبت برند و .. در پی دارد که همین ثابت می‌کند که امکان ثبت برند رایگان وجود ندارد. البته هزینه ثبت برند جدید به مراتب کمتر از خرید برند آماده است. زیرا برندهای آماده مراحل ثبت را طی نموده‌اند و تمام و کمال آماده بهرداری می‌باشند. به هر حال اگرچه ثبت برند جدی هزینه کمتری در پی خواهد داشت، اما نمی‌توانیم آن را به عنوان ثبت برند رایگان بشناسیم.

ثبت برند رایگان یعنی هیچ هزینه‌ای از شما بابت انجام امور ثبتی، چاپ آگهی‌ها در روزنامه رسمی و یا حق‌الثبت برند دریافت نشود که این امر چه از نظر منطقی و چه از دید عقلانی ممکن نیست. پس اطمینان داشته باشید که ثبت برند رایگان وجود ندارد. در ارتباط با ثبت برند ارزان هم باید بگوییم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

اگر جایی تبلیغاتی در زمینه ثبت برند رایگان دیدید، بدانید که این امکان وجود ندارد و ممکن است فرد با این تبلیغات قصد کلاهبرداری از شما را داشته باشد. لذا با آگاهی کامل نسبت به ثبت برند رایگان و عدم امکان وجود آن اقدام به ثبت برند نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

حال که اطمینان یافتید امکان ثبت برند رایگان وجود ندارد، می‌توانید با پذیرفتن تمام هزینه‌ها مدارک خود را برای ثبت برند جدید آماده کنید. مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی با مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی و شرکت‌ها متفاوت است.

مدارک مورد نیاز ثبت برند برای اشخاص حقیقی

  • کپی برابر اصل شده شناسنامه شخص حقیقی
  • کپی برابر اصل شده کارت ملی شخص حقیقی
  • کپی برابر اصل شده کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند)
  • کپی برابر اصل شده مجوز فعالیت
  • آدرس، کد پستی و آدرس الکترونیکی شخص حقیقی
  • شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی

مدارک مورد نیاز ثبت برند برای اشخاص حقوقی

  • کپی برابر اصل شده شناسنامه تمامی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند
  • کپی برابر اصل شده کارت ملی تمامی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند
  • کپی برابر اصل شده مجوز فعالیت
  • کپی روزنامه رسمی که ثبت شرکت در آن آگهی شده است
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • کپی برابر اصل شده کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند)
  • آدرس، کد پستی و آدرس الکترونیکی تمامی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند
  • شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت تمامی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند

جدیدترین شرایط ثبت برند در سال 1401

از نظر شرایط ثبت برند رایگان تاکنون تغییر خاصی نسبت به سال قبل برای ثبت کردن برند و  لگوی تجاری در نظر گرفته نشده است و شما با همان شرایطی که در سال های قبل ذکر شده است می توانید برند و لوگوی تجاری خود را به ثبت برسانید.

به عبارتی شما باید ابتدا تمامی استعلام های لازم را در مورد برند و لوگو تجاری خودتان انجام دهید و با عدم شباهت به نام و لوگوی تجاری به برندهای ثبت شده قبلی که یکی از مهمترین شرایط ثبت برند در سال ۱۴۰۱ است به راحتی به سراغ دیگر مراحل ثبت برند و لوگو تجاری بروید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از اسامی خاص و اسامی مناطق جغرافیایی و همچنین اسامی مشاهیر حوزه های مختلف در سال ۱۴۰۱ نیز برای ثبت کردن برند و لوگوی تجاری امکان پذیر نمی باشد و شما باید به سراغ اسامی خاص و جذاب تر بروید تا شانس ثبت کردن برند شما بالاتر برود.

پس این نکته را در نظر داشته باشید که ثبت برند تجاری که مزیت های بسیار زیادی را برای کسب و کار شما به همراه دارد باید حتما همراه با خلاقیت و نوآوری باشد تا بتواند علاوه بر سریع تر شدن مراحل ثبت ای به شما کمک کند تا مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن برای خرید محصولات و خدمات خودتان ترغیب کنید.

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که برند و لوگو تجاری که ثبت می کنید و یا قصد ثبت کردن آن را دارید، باید به خوبی مفهوم کسب و کار شما را به مشتریان منتقل نماید. در صورتی این مورد از شرایط ثبت برند رایگان در سال 1401 رعایت نشود قطعاً برند شما مورد تایید قرار نگرفته و مدت زمان ثبت برند تجاری شما افزایش پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره