پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
جواز تاسیس

تمدید جواز تاسیس کشاورزی و مدارک مورد نیاز جهت سامانه رسمی

تمدید جواز تاسیس کشاورزی و مدارک مورد نیاز جهت سامانه رسمی

تمدید جواز تاسیس کارخانه و شرکت و کسب و کار چه مراحل و شرایطی دارد؟ مهم ترین مدارک تمدید جواز تاسیس کسب و کار ک کدامند؟ از طریق کدام سامانه می توان مراحل اخذ پروانه بهره برداری و تمدید جواز کسب را انجام داد؟ تمامی این سوالات به صورت تخصصی در ادامه توسط کارشناسان پایدار ثبت پاسخ داده خواهند شد.

جواز تاسیس چپیست؟

برای اینکه بتوانید شرکت خود را تاسیس نموده و از مزیت های ثبت شرکت استفاده نمایید، باید به سراغ پیدا کردن مفهوم جواز تاسیس چیست و پروانه کسب چه مجوزی است؟ بروید. در واقع می توان در تعریف ساده گفت که جواز تاسیس، مجوزی است که به اشخاص حقیقی و یا حقوقی جهت سرمایه گذاری و یا فعالیت در زمینه خاصی داده می شود. اخذ جواز تاسیس با توجه به نوع محصولات از وزارت صنعت و معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی و یا … صورت می گیرد . ضمنا برای اخذ بعضی از کالاها مانند ابزارهای پزشکی باید مجوز از وزارت بهداشت تهیه شود . جواز تاسیس از تاریخ صدور به مدت یکسال اعتبار دارد و بعد از گذشت یکسال با توجه به میزان پیشرفت قابل تمدید بوده و در صورت عدم اقدام از سوی متقاضی، جواز خود به خود از اعتبار خارج می گردد و باطل می شود.

همچنین جواز تاسیس امکان انتقال به غیر را دارد. برای اخذ جواز تاسیس ابتدا باید در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و پس از اخذ username  و password  نسبت به ثبت نام در سایت و نوشتن طرح توجیهی و … اقدامات نمود. پس از این مرحله باید منتظر بود تا ثبت نام توسط کارشناس مربوطه باز بینی شود و در صورت عدم ایراد منجر به صدور جواز تاسیس شود، هنگام گرفتن جواز تاسیس  باید به این مسئله توجه داشت که در یک جواز کالاهای مرتبط با هم باید ذکر گردد، به طور مثال مواد غذایی و لوازم الکتریکی با هم در یک جواز نمی توانند بیایند چون هر کالا یک کد آیسیک دارد که باید به هم مرتبط باشند. جواز تاسیس از زمان صدور تا یک سال پیش از تاریخ صدورش معتبر می باشد و در صورتی پس از این مدت باطل و از اعتبار ساقط می گردد که فرد نتواند پروانه بهره برداری کسب کند و جواز تاسیس خود را تمدید نماید.

در حال صدور جواز تاسیس جهاد کشاورزی

تمدید جواز تاسیس

برای تمدید جواز تاسیس باید متذکر شویم، همانطور که برند دارای تاریخ اعتباری ۱۰ ساله است و بعد از طی شدن این مدت زمان اعتبار آن باید تمدید تا بتوان از امتیازات آن بهره مند شد یا طرح صنعتی نیز بعد از ثبت در اداره ثبت مالکیت های معنوی دارای مدت اعتبار می شود و پس از آن باید برای در اختیار داشتن حق امتیاز طرح صنعتی خود اقدام به تمدید طرح صنعتی خود کنید. مجوز ها و جواز های تاسیسی که ارائه می شوند نیز دارای اعتبار هستند و این مدت یک ساله است و هر ساله در زمان سر رسید مدت اعتبار جواز باید تمدید شود.

جواز هایی که از هر صنفی صادر می شود برای تمدید مدت زمانی مشخص را تعیین می کنند به عنوان مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تمدید مجوز هایی که از طرف این سامان برای مشاغل مختلف صادر شده مدتی بین ۱۴ تا یک ماه را تعیین کرده اند تا صاحبان کسب و کار و شرکت ها جواز های خود را تمدید کنند و یا وزارت جهاد کشاورزی مدتی ۲ تا ۴ ماهه را در اختیار مشاغل تحت پوشش خود می گذارد تا نسبت به تمدید جواز خود اقدام کنند.

جواز تاسیس ١ سال اعتبار دارد، گرچه فرد درخواست کننده باید دائما گزارش وضعیت پیشرفت پروژه را به مرجع صادر کننده ارسال نماید. گزارشات ارسالی شامل عدم پیشرفت کار با شرح مشکلات می باشد. در صورتی می توان نسبت به تمدید جواز اقدام کرد که زمین طرح اجاره یا خریداری شده باشد در غیر این صورت تمدید جواز در دومین سال غیر ممکن می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید جواز تاسیس

ارائه پرسشنامه تکمیل شده (دریافت پرسشنامه صدور جواز) و مدارک مورد اشاره در آن توسط متقاضی به شرح ذیل:

مدارک غیر امتیازی

ارائه درخواست کتبی مبنی بر صدور یا تمدید جواز تاسیس و یا پروانه فنی و مهندسی.

رونوشت مشخصات شرکت

*اساسنامه

*آگهی تاسیس شرکت

*آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات

رونوشت شناسنامه و کارت ملی برای افراد مورد تایید

رونوشت آخرین لیست بیمه شاغلین شرکت

رونوشت جواز تاسیس واحد فنی و مهندسی، مختص متقاضیان پروانه فنی و مهندسی.

رونوشت سند یا اجاره نامه رسمی مربوط به ساختمان محل کار

مراحل تمدید جواز تاسیس

1- نخست باید به سازمان صنایع و معادن مراجعه نمایید و با کارشناسان مربوطه در این خصوص مذاکره کنید. سازمان سرمایه گذاری استان تعیین کننده شخص کارشناس می باشد.

2- دومین مرحله این است که باید در سامانه بهین یاب که برای کلیه امور مربوط به موافقت نامه های اصولی، جواز تاسیس و پروانه بهره برداری تعبیه شده است، مراجعه کرده و درخواست تمدید خود را ثبت نمایید.

3- پس از بررسی های انجام شده و انجام استعلامات مربوطه در این خصوص جواز تاسیس برای مدت یک سال دیگر تمدید می شود.

جواز تاسیس و فعالیت ثبت پایدار

جواز تاسیس و فعالیت ثبت پایدار

هزینه دریافت و تمدید جواز تاسیس

دریافت این جواز در برابر بسیاری از جواز ها هزینه کمتری را دارا می باشد به همین دلیل این جواز یکی از محبوب ترین مجوزهای صنعتی است؛ دریافت و تمدید مجوز تاسیس از طریق بسیاری از موسسات ثبتی امکان پذیر است که یکی از بهترین این موسسات موسسه پایدار ثبت است، زیرا این موسسه یکی از با تجربه ترین شرکت ها در زمینه امور ثبتی است. تمدید جواز یکی از مهم ترین مسائلی است که پس از اخذ جواز با آن درگیر خواهید شد زیرا مدت اعتبار این جواز ۱ ساله است و بعد از گذشت یک سال برای تمدید جواز تاسیس فرد حقیقی یا حقوقی باید شرایطی را مهیا سازد که مهمترین آن تهیه یک زمان برای انجام کار می باشد در غیر این صورت مجوز برای سال دوم تمدید نخواهد شد.

در انتها نتيجه مي گيريم مدت اعتبار جواز تاسیس ۱ ساله می‌باشد. در این مدت متقاضی باید مستمراً گزارش وضعیت پیشرفت پروژه را به مرجع صادرکننده ارائه نماید. ارائه گزارش‌ها حتی شامل صفر درصد پیشرفت با ذکر پاره‌ای از مشکلات الزامی است. امکان تمدید در پایان یک سال تنها در صورت تهیه زمین، به‌صورت خرید یا اجاره امکان‌پذیر است وگرنه احتمال تمدید جواز تاسیس برای سال دوم عملاً صفر است. مدارک تمدید جواز تاسیس شامل فرم تمدید جواز تاسیس، دفترچه قرارداد زمین یا اجاره‌نامه منابع طبیعی است. مراحل تمدید جواز تاسیس به شرح زير است:

  1. ورود به سایت ثبت‌نام؛ ابتدا وارد سایت http://www.behinyab.ir می‌شوید.
  2. ورود به حساب کاربری؛ در قسمت سرمایه‌گذاری، تمدید جواز را انتخاب کرده و سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
  3. انتخاب جواز؛ ابتدا در جدول شماره یک جواز را انتخاب می‌کنیم. سپس در جدول پایین صفحه سایر مجوزها همراه با مشخصات ظاهر می‌شود. شما باید جواز مورد نظر را انتخاب نمایید.
  4. مدارک؛ اطلاعات خواسته‌شده باید تکمیل شود و پس‌ازآن فایلی مطابق مشخصات گفته‌شده ارسال شود و تائید گردد.
  5. پس از تایید کارشناس، مجوز تاسیس شما تمدید می‌شود.

کلام آخر اینکه اگر امور مربوط به تمدید، اخذ و اصلاح جواز تاسیس و پروانه بهره برداری خود را به سامانه پایدار ثبت بسپارید متوجه سهولت و سرعت انجام امور خود خواهید شد. تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و با اطمینان به تجربه آن ها در زمانی کوتاه امور خود را به انجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره