پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
پلمپ دفاتر

اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری چیست؟ به همراه تمامی تمدید و جریمه ها

اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری چیست؟ به همراه تمامی تمدید و جریمه ها

هر شخص حقیقی و حقوقی که یک کسب و کار دارد و به عنوان تاجر شناخته می شود، باید برای اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری اقدام نماید و موارد و مدارکی که برای ثبت اظهارنامه لازم است را تهیه نموده تا از جریمه هایی که برای عدم ارسال آن در نظر گرفته می‌شود مبرا شود.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درمورد اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری و موارد حقوقی و مالیاتی به دست بیاورید می‌توانید علاوه بر مطالعه این مطلب با تیم تخصصی و باتجربه پایدار ثبت از طریق روش‌های ارتباطی و همچنین پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته واتساپ در تماس باشید.

در این مطلب قصد داریم به صورت کامل شرایط دریافت اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری را مورد بررسی قرار دهیم و علاوه بر آن محل صدور اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و همچنین موارد ذکر شده در ثبت اظهارنامه دفاتر تجاری را نیز به صورت کامل در کنار مراحل آن مورد بررسی قرار بدهیم. در صورتی که قصد دارید فعالیت خود را به صورت قانونی در قالب ثبت شرکت انجام دهید، می توانید به راحتی از طریق سامانه آنلاین پایدار تمامی کار های ثبتی از جمله ثبت برند را نیز به راحتی انجام دهید.

اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری چیست؟

در پاسخ به سوال اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری چیست؟ باید بگویم که برابر ماده ۱۶ قانون تجارت در نقاطی که وزارت دادگستری لازم به نام دفتری به نام دفتر ثبت تجاری تشکیل می شود که هدف از آن این است که تمامی امور تجاری تحت نظم و انضباط و ضوابط خاصی انجام بگیرد و اسم تجار و نوع فعالیت تجاری آنها در دفاتر مربوطه ضبط و تایید می شود.

همه افراد ایرانی و غیرایرانی که در داخل کشورمان مشغول انجام فعالیت‌های تجاری باشند باید خود را به این دفاتر معرفی کرده و در ضمن در زمان معلومه که اعلام می‌شوند و خود را در آن ثبت نمایند.

تمامی کسانی که به نوعی فعالیت به کسب و کاری را در داخل کشور انجام می‌دهند و به عنوان تاجر شناخته می‌شوند در کنار بنگاه‌های بازرگانی و همچنین کلیه شرکتهای تجاری و حتی اشخاص حقیقی باید تمامی اطلاعات و مشخصات خود را در این دفاتر ثبت کنند.

این دفاتر صفحات آنها در دو توسط دادستان محل و یا نماینده او شماره‌گذاری و امضا خواهد شد و آن را به مهرداد سرام محور می کند. تعداد صفحات با تمام حروف در اول و آخر هر دفتر با ذکر تاریخ مشخص می شود تا همه صفحات آن معلوم بوده و به طور واضح مشخص باشد که دارای چند صفحه است تا درد حین انجام ثبت اطلاعات افراد مختلف صفحه از آن کمی آب به آن اضافه نشود و همچنین از کلیه راه های سوء استفاده و تخلف که در زمینه اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری ممکن است روی بدهد جلوگیری شود.

به طور کلی دفاتر تجاری شامل ۴ دفتر روزنامه و دفتر کل کپیه و دفتر معین می باشد که بازرگان باید نسبت به درج تمامی اطلاعات مربوط به صورت حساب های خود در بازه‌های زمانی مختلف در آنها اقدام نماید. البته ذکر این نکته لازم است که در دفتر روزنامه و دفتر کل باید به صورت اجباری و حتمی تهیه شده و تمامی امور مربوط به تجارت بازرگانی هر نوع کسب و کاری در آن ثبت شود. دفاتر پلمپ که به صورت ۵۰ و ۱۰۰ برگ و غیره هستند تمامی صورت حساب های مالی در آنها ثبت می‌شود باید حتماً توسط تاجر تایید شده و تمامی صورت حساب های مالی در آن درج شود.

تاجر باید برابر قانون هر ساله نسبت به اخذ دفاتر تجاری و دریافت اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری اقدام نموده و در پایان هر سال مالی با حوزه دارایی دفتر تکمیل شده را طی اظهارنامه مالیاتی تحویل دهد.

یکی از موارد مهم برای داشتن کارت بازرگانی تهیه اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری است که همه افراد حقوقی و حقیقی باید نسبت به اخذ و سفارش آنلاین پلمپ دفاتر اقدام نموده و پس از دریافت دفاتر نسبت به ثبت اظهارنامه دفتر تجاری خود اقدام نمایند.

با مشاهده مقاله ثبت نام پلمپ دفاتر و انواع دفاتر پلمپ فانونی می توانید به راحتی در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه اینکار را انجام دهید.

موارد مهم در اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد اظهارنامه دفاتر تجاری داشته باشید باید بدانید که چه مواردی در اظهارنامه موردنظر ذکر می‌شود و اهمیت هر کدام از این موارد چقدر است و چه نکاتی را باید در آنها مورد توجه قرار دهید تا با پر کردن این اظهارنامه دفاتر تجاری بتوانید تمامی مراحل بعدی برای انجام امور پلمپ دفاتر و ثبت صورت حساب ها و جریانات مالی خود را به درستی انجام دهید.

اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری

اولین و مهمترین نکته ای که باید در اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری و پلمپ دفاتر تجاری شرکت تازه تاسیس در نظر داشته باشید این است که اشخاص حقیقی باید حتما نام و نام خانوادگی متقاضی و همچنین رئیس بنگاه را مشخص کرده و شخصیت های حقوقی که برای ثبت اظهارنامه دفاتر تجاری اقدام می‌کنند باید در کنار نام و نوع شخصیت حقوقی خود شناسنامه و شماره ثبت نیز در اظهارنامه ها درج نمایند.

مانند دیگر اطلاعات و فرم هایی که باید برای کسب و کار خود در اختیار مراجع قانونی قرار دهید تاریخ و محل تولد و همچنین شماره شناسنامه و محل صدور در کنار آدرس و کد پستی در اظهارنامه ثبت شده و شما باید آن را به درستی و با اطلاعات دقیق پر نمایید.

مرکز قانونی شخصیت حقوقی و کدپستی آن در کنار میزان سرمایه شخصیت حقوقی و یا حقیقی و همچنین شماره پیگیری پلمپ دفتر روزنامه از دیگر مواردی است که شما باید حتماً آن را در اظهارنامه دفتر تجاری خود ثبت کنید.

درخواست نگارش دفاتر قانونی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات تکمیلی
3 مرحله سوم : تایید نهایی

علاوه بر این موارد شما می توانید شماره پیگیری پلمپ دفتر کل در کنار شماره سریال و همچنین رشته تجارت انرژی فعالیت را نیز از جمله مواردی بدانید که باید حتماً در قسمت های مختلف اظهارنامه پر کنید و آن را در اختیار مراجع ذیربط قرار بدهید.

نکته مهمی که باید در مورد موارد ذکر شده در ثبت اظهارنامه در نظر داشته باشید این است که در صورتی که رشته تجارت داخلی باشد تعیین نوع معاملات و نوع کالاهای مورد معامله در تجارت داخلی انجام می‌شود و اما در صورتی که رشته تجارت مورد نظر خارجی باشد ارقام کالاهای وارد کننده و همچنین صادرکننده و یا در کنار آنها حق العمل کار در تجارت خارجی محسوب می شود.

اگر در هنگام تکمیل اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری مشخص شد که تجارت مورد نظر داخلی و خارجی باشد باید هر دو موضوع را در آن مشخص نموده و این اطلاعات را بر اساس آن پر نمایید.

در پایان برگ و پس از ارائه موارد ذکر شده در بالا به آنها اشاره کردیم امضای متقاضی حقیقی و مهر و امضای شخص حقوقی باید در برگه ثبت شود.

تمامی اطلاعاتی که در این مطلب در اختیار شما قرار می گیرد برای تکمیل اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری نیاز بوده و شما باید برای تمامی مراحل صدور اظهارنامه دفتر ثبت تجاری که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم آنها را در نظر داشته باشید.

مراحل صدور اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری

مانند تمامی کارهای حقوقی و مالیاتی، اظهارنامه نیز مراحل مختلفی وجود دارد که در اولین مرحله مراجعه به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور باید انجام شود.

در صورتی که خودتان اطلاعات کافی در این زمینه نداریم میتوانید از موسسات حقوقی مختلف مانند پایدار ثبت و خدماتی که در این زمینه ارائه می دهد استفاده نمایید تا با اطمینان و اعتماد بیشتری بتوانید برای تکمیل اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری خود اقدام نمایید.

در قسمت اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی گزینه پذیرش اظهارنامه ثبت نام را انتخاب کرده و بعد از آن با توجه به دفتر کل و روزنامه شماره پیگیری درخواست پلمپ مکانیزه را وارد نمایید.

در مرحله بعدی اطلاعات درخواست شده را تکمیل کرده و در انتها اظهارنامه مورد نظر پرینت بگیرید.

بعد از این کار سه برگ اظهارنامه را به همراه یک برگه گواهی پلمپ دفاتر تجاری و البته در کنار آن ها کپی تمامی مدارک هویتی شخص را تهیه کرده تا بتوانید آنها را به واحد ثبت نام در دفاتر بازرگانی تحویل دهید.

یک مبلغ مشخص به عنوان کارمزد شما دریافت شده و در انتها اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری به همراه شمار هزار نامه و مهر برجسته در اختیار شما قرار می گیرد.

نکاتی که در مورد اظهارنامه دفاتر تجاری ثبت شده

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد ثبت نام در دفتر ثبت تجاری بدانید این است که چنانچه وکیل دادگستری سالنامه شخص حقیقی را دریافت می‌کند و کالا توسط شخص امضا شده خواهد شد. علاوه بر این در صورتی که اظهارنامه شخص حقوقی توسط وکیل دادگستری دریافت می‌شود این وکالتنامه باید توسط مدیرعامل شرکت امضا و مهر شده و تمامی صفحات سالنامه توسط شخص حقیقی امضا و توسط مدیرعامل شرکت امضا و مهر شود.

مدارک اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری

برای شخصیت حقیقی و حقوقی مدارک اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری با هم متفاوت هستند و برای اینکه بتوانید با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن خود این اظهارنامه را دریافت و نسبت به تکمیل آن اقدام نمایید تا بتوانید از مزایایی مثل داشتن کارت بازرگانی بهره مند شوید.

مدارک مورد نیاز جهت صدور اظهارنامه برای اشخاص حقیقی

تصویر شناسنامه و کارت ملی شخص

تصویر صفحه اول دفاتر تجارتی شخص حقیقی در همان سال

تعیین طبقات مورد درخواست

اگر دریافت اظهارنامه از طریق وکیل شخص انجام می گیرد، اصل یا فتوکپی برابر اصل وکالتنامه

اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری

مدارک اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری برای افراد حقیقی به صورت زیر می باشد:

کپی آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات تعیین سمت

تعیین طبقات مورد درخواست

کپی صفحه اول دفاتر تجارتی شخص حقوقی در همان سال

اگر دریافت اظهارنامه از طریق وکیل شرکت انجام می شود، اصل یا فتوکپی برابر اصل وکالتنامه

سامانه ثبت اینترنتی اظهارنامه دفتر ثبت تجاری

همانطور که می دانیم هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی که شغل و پیشه خود را تجارت قرار داده و بنا بر قانون تجارت تاجر شناخته می شود باید اقدام به ثبت نام در دفتر ثبت تجاری نموده که در گذشته نحوه و مراحل آن از طریق پر کردن اظهارنامه به صورت دستی در سه نسخه و با مراجعه حضوری و تحویل مدارک لازم به کارشناس دفتر ثبت تجاری مستقر در واحد ثبتی مربوطه صورت می پذیرفت.

اما امروزه نحوه و مراحل ثبت اظهارنامه دفتر ثبت تجاری از قالب سنتی خارج گشته و سایت سامانه irsherkat.ssaa.ir  جهت ثبت اینترنتی اظهارنامه توسط سامانه جامع ثبت شرکت ها راه اندازی شده است و از دیگر امکانات آن می توان به ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی اشاره نمود. متقاضیان ثبت اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی می توانند با ورود به سایت و انتخاب گزینه اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی و طی نمودن مراحل آن  اقدام به ثبت اظهارنامه خود نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره