پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کد اقتصادی

آموزش استعلام کد اقتصادی با تصویر

آموزش استعلام کد اقتصادی با تصویر

استعلام کد اقتصادی و شناسه ملی و  استعلام پیگیری ثبت نام مالیاتی شرکت ها طبق قانون مالیات مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، از جمله موضوعاتی که شرکتهای سهامی خاص و مسئولیت محدود در دستور کار دارند.

کارفرمایان، پرداخت صورت وضعیت شرکت ها را منوط به ارائه گواهی ارزش افزوده کرده و بدون ثبت شرکت در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور، فعالیت های تجاری آن، قانونی نیست و دفاتر شرکت نیز مشمول رسیدگی ادارات داریی و ممیزان مالیاتی قرار نخواهد گرفت.

شناسه ملی و کد اقتصادی چیست؟

شناسه ملی به اشخاص حقوقی تعلق میگیرد، اما کد اقتصادی هم به اشخاص حقوقی و هم به اشخاص حقیقی (افراد) تعلق می گیرد که فعالیت آن مشمول مالیات است. کد اقتصادی شناسه ای ۱۲ رقمی است و شناسه ملی، ۱۱ رقم دارد. کد اقتصادی با شناسه ملی فرق دارد. استعلام کد اقتصادی را در ادامه به همراه تصاویر مربوطه به شما آموزش خواهیم داد؛ با همراه باشید

دریافت کد اقتصادی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات شرکت
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

مرجع صادرکننده برای استعلام کد اقتصادی، سازمان امور مالیاتی بوده و مرجع صادر کننده شناسه ملی، اداره ثبت شرکتها می باشد. شناسه ملی توسط قوه قضاییه صادر می شود و کد اقتصادی توسط قوه مجریه. کد اقتصادی جدید با کد اقتصادی قدیم، فرق چندانی ندارد. هر دو، ۱۲ رقم است.

اداره دارایی صادرمی کند برای تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی، الزامی است. برای دریافت کارت بازرگانی و ارائه اظهارنامه مالیاتی، داشتن کد اقتصادی الزامی است. جهت استعلام کد اقتصادی باید به سایت https://evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx  مراجعه کنید و طبق مراحلی که در ادامه آموزش خواهیم داد عمل کنید.

بنابراین دریافت کد اقتصادی و  شناسه ملی الزامیست. خرید و فروش کد اقتصادی جرم است و محکومیت هایی برای مجرمان در نظر گرفته شده است. خرید و فروش کد اقتصادی و کارت بازرگانی، طبق قوانینی که مجلس شورای اسلامی در سال اخیر تصویب و توسط رئیس دولت ابلاغ شده است، ممنوع است.

اگر چه هم چنان در اقتصاد امروز ایران، انجام کارهای غیر قانونی به شیوه ای به ظاهر قانونی، مرسوم است و سامانه های هوشمند بانکی و مالیاتی، تلاش می کند تا در بستر دولت الکترونیک، گلوگاه های فساد را شناسایی و متخلفان به دستگاه قضا معرفی شوند.

استعلام کد اقتصادی

استعلام کد اقتصادی: برای اینکه کد اقتصادی یک شرکت را بدانید، باید شماره ثبت و نام آن را کامل بدانید. همچنین بدانید که این شخصیت حقوقی، مسئولیت محدود است یا سهامی خاص یا سهامی عام یا موسسه یا شخصیت حقوقی دیگر که در قانون، وجود دارد. به این منظور، به سامانه ثبت شرکت ها نزد قوه قضاییه رفته و اطلاعات شرکت را بررسی کنید تا به شماره ثبت شرکت دسترسی پیدا کنید. برای این کار به سایت روزنامه رسمی رفته و نام شرکت را جست و جو کنید.

سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی برای پیدا کردن شماره ثبت شرکت ها

پس از پیدا کردن شماره ثبت شرکت مورد نظر، به سایت شناسه ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این لینک رفته و بر اساس فرمی که تصویر آن در عکس زیر ارائه شده است، فیلدهای مربوطه را پر کنید و شماره ثبت را نیز وارد کنید. نوع شخصیت حقیقی هم باید مشخص کنید. نام شرکت را نیز طبق اطلاعاتی که در سایت روزنامه رسمی بدست آوردید، کامل وارد کنید.

سایت سامانه شناسه ملی شخصیت حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

برای استعلام کد اقتصادی یا شناسه ملی شخص حقوقی، بایستی شماره ثبت، نام شخصیت، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده (برای شرکت ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وارد شود)، انتخاب شود. سپس روی گزینه جستجو کلیک کنید.

سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده برای بررسی اعتبار ثبت نام مشمولین در سامانه ارزش افزوده

 

به منظور بررسی اعتبار ثبت نام تایید شده مشمولان مالیاتی کشور (مثلا شرکت ها) توسط ادارات کل ، به سایت سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده مراجعه کنید که در این لینک در دسترس است.

استعلام کد اقتصادی طبق آموزش هایی که به شما متقاضیان گرامی دادیم، بسیار ساده میباشد. لازم به ذکر است در صورت داشتن سوال، میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز با موسسه ثبتی پایدار ثبت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره