پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
رتبه بندی

استعلام رتبه شرکت چگونه صورت می گیرد؟

استعلام رتبه شرکت چگونه صورت می گیرد؟

رتبه بندی یا گرید شرکت ها یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است که توسط معاونت برنامه ریزی و نطارت راهبردی ریاست جمهوری اتخاذ می شود. رتبه بندی با توجه به میزان توانایی شرکت ها  (بر اساس نفرات و سوابق آن ها،تجربه ی کاری و ارائه بیمه یا نامه از تامین اجتماعی مبنی بر صحت انجام قرارداد مربوطه، توان مالی  محاسبه شده شرکت بر اساس اظهارنامه مالیاتی آخرین سال کاری) انجام می گیرد.همچنین، برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این مقاله استعلام اعتبار شرکت را برای شما به صورت کامل شرح خواهیم داد.

در صورتی که قصد دارید شرکت و کسب و کار خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، سامانه آنلاین پایدار این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا از طریق فرم های قرار گرفته بر روی سایت به راحتی عملیات ثبت شرکت آنلاین سهامی خاص و مسئولیت محدود و دیگر شرکت ها را انجام دهید.

کافی است فرم زیر را پر کنید.

ثبت شرکت آنلاین در سامانه پایدار ثبت

رتبه بندی یک شرکت در بخش های زیر صورت می گیرد

رتبه بندی پیمانکاری
رتبه بندی مشاوران
رتبه بندی اندوه سازان
رتبه بندی شرکت های EPC
رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

فواید رتبه بندی شرکت ها

  1. یکی از شرایط عقد قرارداد با شرکت ها و سازمان های دولتی رتبه بندی شرکت است.در غیر این صورت مراکز دولتی اجازه ندارند با شرکت هایی که فاقد رتبه هستند قرارداد ببندند.
  2. رتبه بندی شرکت ها در صنایع گوناگون می تواند نمای کلی از وضعیت شرکت ها باشد.
  3. شرکت های پیمانکاری برای شرکت در مناقصات دولتی باید دارای گواهی نامه ی صلاحیت پیمانکاری باشد.

نحوه‌ی استعلام رتبه‌ شرکت

ذره بین برای استعلام رتبه شرکت

شما برای استعلام رتبه‌ی شرکت می‌توانید از طریق موسسه حقوقی ثبت پایدار اقدام کنید. مشاوران و کارشناسان خبره شرکت ثبت پایدار در هر مرحله می‌توانند با راهنمایی کامل شما در این زمینه در انجام این مهم به شما یاری رسانند.

در هنگام استعلام اعتبار شرکت شما می‌توانید از دیگر خدمات شرکت ثبت پایدار بهره‌مند شوید و برای اخذ گرید یا رتبه در تمام زمینه‌های مختلف و حوزه‌های صنعتی اقدام نمایید.

فواید استعلام رتبه شرکت

شما با استعلام رتبه‌ی یک شرکت به نهادها و بنیادهای فعال در زمینه‌ی کاری خود می‌توانید قدم‌های مثبت و محکمی در زمینه‌ی رشد و پیشرفت کسب و کار خود بردارید.

حوزه‌های رتبه بندی شرکت‌ها

شرکت‌ها بسته به حوزه‌ی کاری خود دارای رتبه‌های متفاوت هستند. به عنوان مثال برای شرکت های مشاور رتبه های 1و2 و3 تعریف شده است که بالاترین رتبه ،رتبه ی 1 و پایین ترین رتبه ، رتبه ی 3 است.اما  برای شرکت های فعال در حوزه‌ی پیمانکاری ،رتبه بندی شرکتها در 11 رشته معرفی شده است و در پایه های 1و2و3و4و5 تعریف می شود که بالاترین رتبه ، رتبه ی 1و پایین ترین رتبه ، رتبه ی 5 است.

اخذ رتبه برای شرکت

اخذ رتبه برای شرکت‌ها اولین قدم مهم برای رشد و فعالیت آنها می‌باشند. این مورد بخصوص در زمینه‌ی شرکت‌های پیمانکاری بسیار حائز اهمیت است. برای مثال جهت اخذ رتبه برای  یک شرکت پیمانکاری می بایست از یک مهندس با 7 سال سابقه بیمه در زمینه کاری مرتبط و یا دو نفر مهندسی که حداقل 3 سال سابقه بیمه مرتبط را دارا هستند، استفاده کنید. سابقه بیمه برای مهندسین آن شرکت هم در صورتی قابل قبول است که مهندس مربوط در شرکتی که دارای رتبه بوده است مشغول به کار باشد. همچنین لازم است که از مدت زمان فعالیت شرکت شما  6 ماه گذشته باشد و مدرک تحصیلی حداقل نیمی از اعضا هیئت مدیره مدرک کارشناسی باشد. در واقع اخذ رتبه برای شرکت در واقع یک معیار مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌ وران است.

مراحل استعلام رتبه بندی شرکت ها

برای استعلام رتبه شرکت میتوانید از سایت ساجار استفاده کنید.

برای ارزیابی پیمانکاران دارای رتبه ساجات هیئتی تشکیل می شود که شامل افراد زیر است:

  • مجری پروژه
  • ذیحساب
  • مدیر امور فنی مهندسی
  • نماینده امور پیمانکاران
  • نماینده مشاور کارفرما (مشاور یا مدیر پروژه)

در صورتی که این سمت ها در دستگاه های اجرایی وجود نداشته باشد، افراد با وظایف مشابه، عضو هیئت می شوند. بالاترین مقام دستگاه اجرایی این مشابهت را تشخیص می دهد.

وظایف هیئت ارزیابی پیمانکاران ساجات

این هیئت کفایت اطلاعات و مدارک پروژه را بر طبق دستورالعمل تهیه این مدارک و هم چنین کفایت مدارک دعوت نامه ارزیابی توان اجرای کار را مورد بررسی قرار می دهد. هم چنین ارزش وزنی معیارهای ارزیابی توان اجرای کار را مشخص کرده و جدول سنجش امتیازها را تنظیم می کند. هم چنین توان اجرای کار پیمانکاران بررسی می شود و فهرست کوتاهی توسط پیمانکاران تهیه می شود.

اگر هیئت ارزیابی تشخیص دهد پروژه از لحاظ پیچیدگی در طرح یا اجرا یا هردو ویژگی های مخصوصی دارد، می تواند از پیمانکاران رتبه بندی شده، درخواست پایه ای بالاتر از پایه تعیین شده در آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران ساجات، بنماید.

جلسات رسمی هیئت ارزیابی پیمانکاران باید با حضور مجری پروژه یا نماینده بالاترین مقام دستگاه اجرایی برگزار شود و تصمیم هایی که در این هیئت گرفته می شود، با رای گیری بوده و حداقل سه رای مثبت از طرف هیئت داشته باشد.

شما برای استعلام رتبه‌ی شرکت می‌توانید از طریق موسسه حقوقی ثبت پایدار اقدام کنید. مشاوران و کارشناسان خبره شرکت ثبت پایدار در هر مرحله می‌توانند با راهنمایی کامل شما در این زمینه در انجام این مهم به شما یاری رسانند. در هنگام استعلام اعتبار شرکت شما می‌توانید از دیگر خدمات شرکت ثبت هما بهره‌مند شوید و برای اخذ گرید یا رتبه در تمام زمینه‌های مختلف و حوزه‌های صنعتی اقدام نمایید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان مشاوران ما نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره