پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
استعلام برند

استعلام برند

پایدار ثبت با توجه به اینکه کلیه خدمات خود را بصورت آنلاین و غیرحضوری ارائه می دهد، در این بخش امکانی فراهم نموده است که شما مشتری گرامی بتوانید فقط در چند دقیقه با تکمیل فرم زیر اطلاعات خود را جهت استعلام ثبت برند تجاری وارد نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

پس از پر کردن فرم استعلام قابلیت ثبت برند و تماس کارشناسان، موارد زیر با شما مجددا چک می شود و راهنمایی های لازم بصورت تلفنی به شما ارائه خواهد شد. سپس امور  ثبت برند شما سریعا آغاز می شود. ضمنا با توجه به اینکه موسسه آگاه، تنها مرکز مشاوره ۲۴ ساعته در کشور می باشد، می توانید از سراسر کشور در هر لحظه از ما مشاوره رایگان تلفنی جهت استعلام ثبت برند و اطلاع از هزینه ثبت برند یا شرایط ثبت برند و همچنین با پر کردن فرم قابلیت ثبت برند، از این امکان به صورت آنلاین بهره ببرید.

نکات مهم در انتخاب نام برند

ابتکاری بودن علامت تجاری

از خصوصیات علامت تجاری ابتکاری بودن آن است،یعنی علامت باید توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد.اگر علامت ساده باشد و با خود جنس اشتباه شود از محصول عرضه شده در بازار حمایت نمی کند و آثار خوب تجاری یک علامت ابتکاری را در برنمی گیرد.

از طرفی دیگر،ابتکاری بودن علامت تجاری ایجاب می کند اسامی عام(مانند کلمه “شکر”) به عنوان علامت انتخاب نشود و بالاخره اینکه به کاربردن خطوط هندسی به شکل لوزی یا دایره و نیز انتخاب ارقام که نشانگر کیفیت جنس باشد،جنبه ابتکاری ندارد ولی اگر ارقام مورد استفاده با نوع کالا متمایز باشد برای استفاده به عنوان علامت، خالی از اشکال خواهد بود.

عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری

در استعلام قابلیت ثبت برند باید به این نکته توجه داشته باشید که علامت تجاری نباید طوری ترسیم گردد که در نظر مشتری ایجاد اشتباه کرده و وی را در تشخیص و تمییز علایم تجاری دیگر که قدری با هم مشابهت دارند، دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کنند. به عنوان مثال، در علایم مرکب ممکن است در اجزاء دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و اجزای دیگر یکسان و مشابه نباشند، به نحوی که جزء مشترک و مشابه دو علامت میان صاحبان آن ها موجبات اختلاف و دعوی را فراهم سازد.

ایجاد اشتباه در نظر مشتری گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجاری برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد، صورت پذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است راجع به نوع و مبدا جنس دچار اشتباه شد و در انتخاب و خرید کالا گمراه گردد.

مزایای استعلام ثبت برند

قانونی شدن

اولین مزیت و شاید مهمترین ویژگی که برند برای شما دارد، این است که با ثبت برند، در مقابل قانون شناخته می‌شوید. منظور از شناخته شدن این است که وقتی شما برند خود را به ثبت برسانید، می توانید از افرادی که از برند شما استفاده می کنند، شکایت کنید و آن ها مجبور به عوض کردن اسم و پرداخت غرامت به شما هستند.
با ثبت قانونی برند بعد از عملیات استعلام قابلیت ثبت برند ، دیگر شرکت ها و یا تجارت ها دست به تقلید و سوء استفاده از علامت تجاری شما نمی زنند و با خیال راحت می توانید به تجارت بپردازید.

ایجاد تمایز

ثبت برند علاوه بر شما برای مشتریان شما نیز می تواند بسیار سودمند باشد. آن ها می توانند به راحتی محصول و یا خدمات شما را پیدا و از آن استفاده کنند.
همچنین این امر باعث می شود شما هر چه بیشتر به نیاز های مشتری ها دست پیدا کنید و بدانید که بر چه اساسی به سراغ برند شما می آیند و یا چه دلیلی باعث می شود رقیب شما را انتخاب کنند. با افزایش کیفیت و تطبیق آن با خواست مخاطب می توانید سهم بیشتری در بازار پیدا کنید.

بازاریابی

امروزه بازاریابی به یکی از رکن های اساسی هر تجارتی تبدیل شده است. اساس کار بازاریابان شناساندن و به شهرت رساندن محصولات یا خدمات است که اصولا این امر بدون برند و لوگو شدنی نیست. البته برای بازاریابی و به شهرت رساندن یک تجارت، تنها ثبت علامت تجاری کافی نیست بلکه بایدها و نبایدهایی در انتخاب برند مناسب وجود دارد که در صفحه انتخاب نام برند مفصل در مورد آن صحبت کرده ایم.

نمایندگی

با استعلام قابلیت ثبت برند می توانید از طریق نمایندگی های خود به سود و درآمد بالایی برسید. حق امتیاز یکی دیگر از مواردی است که مشوقی برای رایت تمامی شرایط ثبت برند به شمار می رود. زمانی که شما برند خود را به ثبت می رسانید، اجازه استفاده برای اشخاص ثالث نیز مهیا می شود. به همین دلیل شما می‌توانید حق امتیاز علامت تجاری خود را به افراد و یا شرکت های دیگر واگذار کنید تا هم به شهرت و اعتبار شما کمک کند و هم یک منبع درآمد مستقلی بدون هزینه ای برای شما باشد.

ایجاد دارایی

اگر برندی که انتخاب کرده اید بتواند در بازار ارزش و شهرت پیدا کند، خود برند به تنهایی می تواند یک دارائی ارزشمند به شمار رود. به این منظور که در آینده می توانید برند خود را به فروش برسانید و یا افرادی به نشانه اعتبار از نام آن در تجارت خود استفاده کنند تا برند خودشان شناخته تر شود و می تواند درآمدی مناسب برای شما ایجاد کند. برای اینکه برند جدیدتری داشته باشید که به سرعت به ثبت برسد باید حتما ابتدا استعلام قابلیت ثبت برند را انجام دهید.

وام و سرمایه

یک برند ثبت شده می تواند اعتباری در مقابل دولت، بانک ها و سرمایه گذاران باشد. گرفتن وام و یا پیدا کردن سرمایه گذار وقتی می تواند برای شما اتفاق بی افتد که عملیات استعلام قابلیت ثبت برند را انجام داده و به صورت قانونی برند خود را به ثبت رسانده باشید. ثبت برند باعث می شود که قانون شما را به رسمیت بشناسد و همین امر می تواند به بانک ها و سرمایه گذارها این اطمینان را بدهد که تجارت شما می تواند قابل اعتماد و شناخته شده باشد.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

درخواست ثبت برند

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

ضرورت استعلام ثبت برند آنلاین در چیست؟

زمانی که فردی برندی را در یک حوزه مشخص به ثبت برساند، دیگر افراد نه تنها نمی‌توانند برندی هم نام برند آن فرد به ثبت برسانند بلکه قادر به ثبت برندی با نامی مشابه و نزدیک به نام برند او نیز نخواهند بود. پس لازم است پیش از ثبت بیک برند از نامی که برای برند خود در نظر گرفته‌اید استعلام بگیرید.

از آنجایی که استعلام ثبت برند به صورت حضوری می‌تواند علاوه بر داشتن هزینه زیادْ زمان زیادی را نیز از شما بگیرد، استعلام ثبت برند آنلاین بهترین انتخاب شما برای استعلام ثبت برند خود خواهد بود.

به طور کلی می‌توان گفت که انتخاب نام تجاری و برند در کشور ما بسیار سختگیرانه است و قانون در این مورد بگونه‌ای تنظیم شده که تا حد امکان از سوء استفاده‌های عمدی و سهوی که از برند‌های بزرگ و مشهور می‌شوند، پیشگیری کند. از همین رو استعلام برند برای افراد غیر متخصص در زمینه ثبت برند کمی دشوارتر خواهد شد. استعلام ثبت برند آنلاین، کمی ساده‌تر بوده و برای افراد غیر متخصص در این زمینه نیز راهکاری مناسب‌تر برای استعلام خواهد بود.

روش‌های استعلام ثبت لوگوی آنلاین

به طور کلی برای استعلام ثبت لوگو آنلاین ۴ روش در پیش روی شماست که به معرفی هر ۴ روش خواهیم پرداخت:

۱.سایت رسمی استعلام برند

آدرس اینترنتی ipm.ssaa.ir مرجع رسمی استعلام ثبت برند اینترنتی می‌باشد. این وب‌سایت به سازمان ثبت اسناد تجاری کشور تعلق داشته و نسبت به دو روش دیگر پیچیده‌تر است. در این سایت برای استعلام ثبت برند آنلاین باید به بخش «جستجو در پرونده‌های علائم تجاری» مراجعه کنید. سپس در این بخش فیلدهای مربوط به عنوان علامت، تطابق بر مبنای، طبقه‌بندی کالا، طبقه‌بندی تصویر، شماره ثبت، شماره اظهارنامه، وضعیت اظهارنامه، نوع شخص، تاریخ اظهارنامه از، تاریخ اظهارنامه تا، نام، نام خانوادگی، شماره ملی را پر کرده و جستجو را انجام دهید.

همانطور که اشاره کردیم پر کردن فیلدهای گفته شده اگرچه چندان دشوار نیست، اما در برخی شرایط نسبتا تخصصی به حساب می‌آید. پس بهتر است برای تکمیل آن‌ها از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

استعلام ثبت برند آنلاین

۲.استعلام ثبت برند آنلاین از سامانه اداره مالکین صنعتی

برای بهره‌گیری از این روش می‌توانید به آدرس اینترنتی iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید. استعلام ثبت برند آنلاین از طریق این وب‌سایت ساده تر از روش اول است. در این روش پس از ورود به سایت مذکور وارد بخش جستجوی سایت می‌شویم و پس از وارد کردن نام مورد نظر و تعیین طبقه درخواستی بر روی دکمه‌ی جستجو کلیک می‌کنیم و سامانه گفته‌شده تمام موارد ثبتی مشابه را  اعلام می‌کند.

۳.استعلام ثبت برند آنلاین از طریق روزنامه رسمی

سومین روش برای استعلام لوگوی آنلاین، روزنامه رسمی می‌باشد. آدرس اینترنتی روزنامه رسمی http://rrk.ir می‌باشد. در وب‌سایت روزنامه رسمی وارد بخش آگهی‌های قانونی شده و با انتخاب علامت تجاری به عنوان نوع آگهی، اسامی مورد نظر را وارد کرده و از میان روزنامه‌های جستجو شده به بررسی و امکان سنجی استعلام برند اینترنتی می‌پردازیم.

۴.درخواست استعلام ثبت برند آنلاین از شرکت‌های متخصص

برخی از وب‌سایت‌ها و شرکت‌های ثبت برند و یا استعلام برند، به صورت رایگان و یا برخی با دریافت هزینه اقدام به استعلام ثبت برند آنلاین مورد نظر شما می‌کنند. شما می‌توانید با سپردن این موضوع به این افراد متخصص در مدت زمان کوتاهی نتیجه استعلام را بدست آورید.

نکاتی در ارتباط با نام برند

  • قانون کشور ما به شما این امکان را می‌دهد که پس از استعلام ثبت برند آنلاین و سپس ثبت آن، بتوانید از کسانی که از نام برند شما و یا مشابه آن استفاده می‌کنند شکایت کرده و از فعالیتشان جلوگیری نمایید و یا حتی طلب خسارت کنید.
  • دومین نکته در ارتباط با نام برند این است که شما پس از استعلام ثبت برند آنلاین و ثبت آن می‌توانید برنئ ثبت‌شده خود را به فروش برسانید و هرچه برند شما شناخته شده‌تر و پرسودتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود و به قیمت بیشتری به فروش می‌رسد.
  • نکته دیگر که دانستن آن خارج از لطف نیست، این است که برند شما به جز هزینه ثبت و تمدید، هزینه دیگری مانند مالیات و عوارض نخواهد داشت.
  • مدت اعتبار قانونی برند شما ۱۰ سال پس از ثبت آن خواهد بود که البته بعد از اتمام ۱۰ سال نیز قابل تمدید می‌باشد.

تمام نکات بالا در ارتباط با نام برند را گفتیم تا متوجه اهمیت آن باشید و به صورت عاقلانه و پس از استعلام ثبت برند آنلاین اقدام به ثبت آن کنید.

 

مزایای استعلام ثبت برند اینترنتی

به طور کلی استعلام برند پیش از اقدام به ثبت آن مزایای بسیاری دارد. استعلام برند آنلاین نیز خود به تنهایی مزایای دیگری دارد که موجب می‌شود این روش بهترین روش استعلام برند به حساب آید. برخی از مزایای استعلام ثبت برند آنلاین عبارتند از:

  • عدم ثبت برندهایی که نام آن‌ها پیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌است.
  • عدم اتلاف هزینه و وقت اضافی برای ارسال مجدد برند
  • عدم تشابه نام برند شما با نام برندهای رقبا
  • ساده‌تر بودن استعلام ثبت لوگو اینترنتی نسبت به روش‌های دیگر استعلام
  • استعلام برند آنلاین به صورت رتیگان در برخی از سایت‌ها

استعلام برندهای قابل ثبت در اداره مالکیت صنعتی

واژگان یا کلمات، ترکیبی از حروف، اعداد، حرف و عدد و یا کلمه و رقم در کنار هم، تصویر یا علامت و نماد و آیکون به شکل رنگی یا سیاه و سفید می تواند ثبت برند شود. در برخی کشورها شعار تبلیغاتی، بو یا اصوات هم قابلیت ثبت برند دارند اما در کشور ایران فقط موارد گرافیکی و قابل رویت ذکر شده ثبت می گردد.

هر گونه واژه، ارقام، حروف، تصویر و یا ترکیب هر کدام از این موارد با هم به صورت رنگبندی شده و یا سیاه و سفید قابلیت ثبت برند را دارند. در کشور های دیگر از شعار و یا صدا ها وبوها نیز برای ثبت استفاده می شود که در ایران جز موارد قابل دیده شدن و گرافیکی امکان پذیر نمی باشد.

استعللام ثبت برند

 استعلام برند تجاری غیر قابل ثبت

از کلمات عام که کلیت یک محصول را شامل می شود نمی توان برای ثبت استفاده کرد مثلا برند کیک قابل ثبت نیست زیرا کیک به اقسام مختلفی تقسیم می شود و نمی توان آن را منحصر به یک برند دانست و ثبت کرد.

از کلمات توصیفی هم نمی توان استفاده نمود مانند شیرین که برای محصولات مختلفی همچون بستنی، شکلات، آبنبات… به کار میرود و مختص به یک محصول یا برند نیست.

علامت های که با عرف و موازین اسلامی همخوانی ندارد و برخلاف آن می باشد همچنین تصویر از چهره افراد مقدس نیز قابل ثبت برای برند نیست.

همچنین نشان های دولتی، نمادهای بین المللی، پرچم کشورها، اسامی مشهوره یا مقدسه، نام سازمان های جهانی بر اساس قوانین اداره مالکیت فکری و معنوی غیرقابل ثبت می باشد.

اگر می خواهید روند ثبت برند شما با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن انجام شود، حتما نسبت به استعلام برند قبل از ثبت اقدام نمایید تا در مسیر ثبت برند خود به مشکلات جدی برخورد نکنید.

استعلام نام برند

بعد از این که یک نام تجاری و لوگوی مناسب را برای کسب و کارتان انتخاب کردید باید به سراغ این موضوع بروید که آیا برند و لوگو تجاری شما قابلیت ثبت شدن دارد یا خیر؟

برای این کار باید تمامی استعلام های لازم در مورد برند های ثبت شده قبلی را انجام دهید. استعلامی که در مورد برند و لوگو تجاری انجام می دهید به شما نشان می دهد که برندهای ثبت شده قبلی چه شباهت‌هایی به برند مورد نظر شما دارد و در صورتی که برند و لوگو تجاری مدنظر شما شباهتی به برندهای ثبت شده قبلی داشته باشد این موضوع به صورت کامل مشخص می شود تا شما به دنبال انتخاب یک نام برند و یک لوگوی تجاری جدید و خلاقانه باشید.

همان طور که می دانید و در ادامه مراحل و شرایط ثبت برند نیز به آنها اشاره خواهیم کرد، لوگوی تجاری که قصد ثبت کردن آن را دارید به هیچ عنوان نباید شباهتی به برندهای ثبت شده قبلی در آن زمینه و در زمینه های مختلف داشته باشد.

استعلام برندهای ثبت شده یک امر کاملاً تخصصی است و شما باید تخصصی را در این زمینه داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهید اگر دغدغه ای در این زمینه دارید و نمی‌تواند این کار به صورت تخصصی انجام دهید و می خواهید مراحل ثبت لوگوی تجاری شما به صورت با کیفیت و در سریعترین زمان ممکن انجام شود بهتر است این امور را به دست متخصصان و کارشناسان سامانه آنلاین پایدار بسپارید. برای اینکار از طریق صفحه مربوط به استعلام برندهای ثبت شده درخواست خود را از طریق فرم های مربوطه ارائه نمایید.

مراحل ثبت برند و لوگو تجاری

سایت استعلام ثبت برند

استعلام برند های ثبت شده یکی از مهم ترین مراحلی است که شما باید در طول روند عملیات ثبتی انجام دهید. اینکار به شما کمک می کند تا بتوانید یک نام مناسب و جدید و یک لوگو و علامت تجاری کاملاً خلاقانه برای برند خود طراحی کنید.

برای استعلام برند های ثبت شده می توانید از طریق سامانه مالکیت معنوی ایران اقدام نموده و یا از طریق فرم های قرار گرفته روی سایت پایدار ثبت به راحتی درخواست خود را برای استعلام برند های قبلی به ثبت برسانید تا کارشناسان ما با تخصص و تجربه ای که دارند، این استعلام را برای شما انجام دهند.

اگر خودتان دانش کافی در زمینه استفاده از سایت استعلام ثبت برند را ندارید، حتی اگر مراحل استعلام برند های ثبت شده را انجام دهید، ممکن است با مشکلاتی در این زمینه رو به رو شوید و همین موضوع می تواند باعث بالا رفتن هزینه ها و کند بودن روال ثبتی شما نیز شود.

درخواست مشاوره