پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
پلمپ دفاتر

مراحل اخذ دفاتر پلمپ و مزایای دریافت دفاتر

مراحل اخذ دفاتر پلمپ و مزایای دریافت دفاتر

تمامی مجموعه ها و شرکت ها اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای ثبت هزینه ها و درآمد های روزانه، هفتگی و ماهانه ی خود، نیاز به دفاتر رسمی برای ورود این اطلاعات و حساب های خود دارند. پلمپ دفاتر قانونی یکی از اموری است که افراد بعد از ثبت شرکت باید جهت اخذ آن اقدام کنند. در ماده 6 قانون تجارت آمده که هر تاجری که به امر تجارت مشغول است، باید دو دفتر تهیه کند تا در سال تجاری آن ها را پر کرده و به مراجع قانونی تحویل دهد. به این دفاتر، دفاتر پلمپ گفته می شود که در دو بخش زیر قابل تقسیم اند.

  • دفتر روزنامه
  • دفتر کل

 

پلمپ دفاتر قانونی چیست؟

تمامی مجموعه ها وشرکت ها اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای ثبت هزینه ها و درآمد های روزانه، هفتگی و ماهانه ی خود، نیاز به دفاتر رسمی برای ورود این اطلاعات و حساب های خود دارند.

انواع دفاتر پلمپ: به شکل دفتر پلمپ روزنامه و دفتر پلمپ کل، در مدل های 50، 100 و 150 برگی می باشند.

 

دفتر روزنامه

دفتر روزنامه، به دفتری گفته می شود که تمامی هزینه ها، سود و زیان ها به صورت روزانه در آن ثبت می شوند. همچنین در دفتر روزنامه، اطلاعات بر حسب سر فصل یا کد گذاری اطلاعات در صفحات مخصوص ثبت می شود. لازم به ذکر است که پس از اتمام ماه، تمامی اطلاعات و حساب های داخل دفتر روزنامه، حداکثر تا 15 ماه بعد باید به دفتر کل منتقل شود.

 

دفتر کل

دفتر کل، دفتری است که تمامی هزینه های وارد شده در دفتر روزنامه، به صورت هفتگی وارد دفتر کل می شود. اخذ دفتر کل و دفتر روزنامه، هر ساله بعد از اتمام سال جاری، و در سال بعد برای ثبت امور مالی شرکت دریافت می گردند؛ که در هر سال مالی، هر شرکت موظف است این دفاتر را تکمیل کند.

 

آیا پلمپ دفاتر الزامیست؟

بله زیرا جزء قوانین می باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می‌شویم. عدم صدور صورتحساب، عدم درج شماره اقتصادی ، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس ، مسئولیت تضامنی +۱۰درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده صورت گرفته باشد را در بر دارد.

 

 

زمان اخذ دفاتر پلمپ

 

: اخذ پلمپ دفاتر قانونی | دفاتر پلمپ را به راحتی اخذ کنید

 

مودیان مالیاتی، موظفند برای هر سال مالی، فقط از دفاتر پلمپ و ثبت شده، ظرف یک سال قبل استفاده نمایند؛ مگر اینکه در آخر سال، نیاز به دفاتر جدید باشد که در این مرحله مجاز می باشند تا دفاتر دریافت کنند.

به زبان ساده تر قبل از اتمام سال جاری برای اخذ دفاتر پلمپ باید اقدام کرد؛ یعنی برای دریافت دفاتر تجاری سال 1400، تا پایان اسفند 99 باید جهت اخذ دفتر جدید اقدام کرد، مگر اینکه صفحات شما قبل از پایان سال به اتمام برسند که در اینصورت می توانید، دفتر جدید، دریافت کنید.

تبصرهدریافت دفاتر قانونی، دفاتر مالی، دفاتر مالیاتی و دفاتر تجاری در مورد اشخاص حقوقی (شرکت ها و مجموعه ها) که به تازگی تاسیس شده اند، از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد سایر اشخاص، از تاریخ شروع فعالیت به مدت 30 روز مجاز خواهند بود.

 

کاربرد دفاتر پلمپ

  • ارایه اظهارنامه مالیاتی
  • اخذ کارت بازرگانی

درباره کارت بازرگانی، خیلی مفصل برای شما عزیزان در مقاله اخذ کارت بازرگانی فوری  شرح داده ایم که پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.

 

مراحل پلمپ دفاتر تجاری

اولین اقدام جهت درخواست پلمپ دفاتر تجاری، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی ssaa.ir است.؛ که هم برای اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی امکان‌پذیر است. اشخاص حقیقی و حقوقی باید روز، ماه و سال مالی را مشخص کنند و یک آدرس دقیق جهت دریافت دفاتر پلمپ تجاری را در سامانه وارد کنند.

 

مراحل پلمب دفاتر قانونی

برای این کار متقاضی باید به سایت ssaa.ir مراجعه کرده و در بخش پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر را در فرم مربوطه وارد کند. در این بخش بسته به اینکه متقاضی شخص حقیقی یا حقوقی باشد اطلاعات دریافتی از وی تفاوت دارد. مراحل اخذ پلمپ دفاتر قانونی را که توسط مشاورین ثبت پایدار تهیه شده مطالعه کنید.

مدارک لازم اخذ پلمپ دفاتر تجاری

طبق مقررات برای اخذ پلمپ دفاتر تجاری، مدارکی مورد نیاز است که آن ها را در زیر برای شما شرح داده ایم:

  1. مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده ” در دفترخانه اسناد رسمی یا توسطوکیل موسسه” تمامی اعضای شرکت
  3. تهیه و تنظیم اظهارنامه پلمپ
  4. انتخاب دفاتر
  5. اسکن روزنامه رسمی تاسیس
  6. اسکن روزنامه رسمی آخرینتغییرات
  7. مهرشرکت
  8. نشانی دقیق شرکت
  9. کد پستی شرکت

 

عواقب عدم پلمپ

برای اخذ کد اقتصادی، ملزم به پلمپ دفاتر خود هستید؛ اولین قدم برای یک شرکت تا نشان دهد فعالیتش برای اداره مالیات شفاف است، ارائه همین دفاتر پلمپ قانونی می باشد. از پیامد های عدم پلمپ دفاتر، می توان به جریمه از طرف اداره امور مالیاتی اشاره کرد.

 

آیا تفاوتی بین پلمپ دفاتر تجاری و پلمپ دفاتر قانونی وجود دارد؟

پاسخ منفی است. چرا که هیچ تفاوتی بین پلمپ دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر تجاری وجود ندارد و در واقع هر دو به یک معنا هستند.

 

مقاله ای که مطالعه نمودید، حاصل تلاش بسیار زیاد متخصصین ثبت پایدار بوده که برای شما تهیه شده است. در آخر لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره رایگان، جهت اخذ دفاتر پلمپ قانونی خود بهره مند شوید. متخصصین ثبت پایدار به صورت 24 ساعته آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره