پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی

واردات و صادارت کالا بدون کارت بازرگانی چگونه امکانپذیر است؟

واردات و صادارت کالا بدون کارت بازرگانی چگونه امکانپذیر است؟

واردات کالا بدون کارت بازرگانی چگونه انجام می شود و چه شرایطی دارد؟ صادرات بدون کارت بازرگاتی معتبر امکان پذیر است؟ بدون کارت بازرگانی چگونه می توان برای صادرات و واردات کالا های مختلف اقدام نمود؟ در ادامه مطلب به صورت کامل به این سوالات که م یتواند مهم ترین سوال شما هم باشد پاسخ خواهیم داد.

سامانه آنلاین به عنوان اولین سامانه رسمی و 100% آنلاین اخذ کارت بازرگانی حقیقی و کارت بازرگانی حقوقی به صورت کامل و از 0 تا 100 تمامی مراحل دریافت کارت بازرگانی را برای شما به صورت آنلاین و با ارزان ترین هزینه و تعرفه انجام می دهد. در صورتی که قصد تمدید کارت بازرگانی را نیز داشته باشید می توانید از طریق فرم های قرار گرفته روی این سامانه به راحتی این کار را انجام دهید.

صادارت کالا بدون کارت بازرگانی

فعالان حوزه تجارت برای وارد کردن و یا صادر کردن کالا نیاز به دریافت کارت بازرگانی خواهند داشت. تمام افراد حقیقی یا حقوقی که در زمینه صادرات و واردات کالا در سطح جهانی فعالیت دارند، می‌توانند به مدت یک سال به واردات و صادرات کالاهایی که دولت مجوز آن‌ها را صادر می‌کند، بپردازند. پس از گذشت یک سال لازم است دارندگان کارت بازرگانی اقدام به تمدید آن نمایند.

ممکن است اصطلاح واردات کالا بدون کارت بازرگانی نیز پیشتر به گوشتان خورده باشد و این سوال در ذهنتان مطرح شود که اگر برای واردات و صادرات کالا داشتن کارت بازرگانی الزامی است، پس واردات کالا بدون کارت بازرگانی چگونه امکان پذیر است؟ پاسخ سوال شما در این مطلب است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با واردات کالا بدون کارت بازرگانی و شرایط آن در اختیار شما قرار دهیم.

از طریق فرم زیر می توانید به راحتی کارت بازرگانی سفارش دهید.

واردات کالا بدون کارت بازرگانی چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد و حتی بازرگانان بر این گمانند که برای واردات و یا صادرات هر نوع کالایی باید کارت بازرگانی داشته باشند. البته این تفکر نه تماما غلط است و نه صحیح. درست است که داشتن کارت بازرگانی برای انجام فعالیت‌های اقصادی لازم است، اما راهی برای واردات کالا بدون کارت بازرگانی نیز وجود دارد. ترخیص کالا بهترین روش برای واردات کالا بدون کارت بازرگانی می‌باشد. استفاده از کارت بازرگانی شرکت های ترخیص کار گمرک، برای صادرات و واردات کالا، یکی از بهترین روش‌ها ترخیص کالا می‌باشد.

واردات کالا بدون کارت بازرگانی و از طریق ترخیص کار گمرک، بهترین روش برای کسانی است که برای اولین بار اقدام به تجارت کرده اند. لازم به ذکر است که در این روش تمام کالاهای وارد شده به نام دارنده کارت بازرگانی وارد می‌شوند و تمامی عوارضات و مالیات ها نیز به نام او صادر می شود.

شرایط واردات کالا بدون کارت بازرگانی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات اجناس بدون کارت بازرگانی طی بخشنامه‌ای، شرایطی را اعلام داشت که در صورت رعایت این شرایط قادر به انجام واردات کالا بدون مجوز بازرگانی خواهید بود. این بخشنامه دارای ۴ بند می‌باشد که در ادامه ۴ بند این بخشنامه را می‌خوانید:

۱.صدور مجوز موردی (مکاتبه توسط آن سازمان با ذکر عدم نیاز به مطالبه کارت بازرگانی) برای واردات ماشین آلات، تجهیزات، اجزاء و قطعات موربوطه مورد نیاز واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی تنها برای یکبار و برای مدت مشخص، تا نهایتا ۶ ماه، مجاز می‌باشد و تمدید آن در صورت داشتن شرایط لازم و معتبر منعی ندارد.

۲.دارندگان پروانه بهره‌برداری، جواز تاسیس با پیشرفت قابل قبول، معادن (با دریافت مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی از محل مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن)، پروانه کسب صنفی ویژه واحدهای تولیدی، جواز تاسیس چاپخانه (با داشتن مجوز ورود ماشین‌آلات چاپ تاز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و مدارک تولیدی معتبر از سایر وزارتخانه‌های دولتی با رعایت سایر شرایط، مشمول بند فوق می‌گردند.

۳.مواد اولیه واحدهای تولیدی به جهت نیاز به استمرار در واردات ، مشمول بند یک این بخشنامه نمی‌باشد و ترجیح بر این است که واحدهای تولیدی اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند.

۴.قبل از صدور مجور موردی، سازمان‌های استانی می‌بایست از عدم داشتن سابقه کارت بازرگانی دائم و مورد اطمینان پیدا کنند و صدور چند مجوز موردی برای یک واحد مجاز نیست. لازم به ذکر است فرآیند الکترونیکی صدور مجوزهای موردی در سامانه جامع تجارت در حال پیاده سازی استو بعد از عملیاتی شدن سامانه، مکاتبات فیزیکی صدور مجوز حذف می‌شود.

مزایای واردات اجناس بدون کارت بازرگانی

کمک گرفتن از یک ترخیص کار خبره و کاربلد برای انجام امور وارداتی و ترخیص کالا مزایای بسیاری دارد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت واردات کالا بدون کارت بازرگانی صرفه‌جویی در زمان است.

از آن‌جایی که اقدام برای دریافت کارت بازرگانی خود نیازمند زمان زیادی است و هم‌چنین مراحل واردات کالا در دفعات اول برایتان بسیار زمانبر خواهد بود، به همین خاطر کمک گرفتن از یک ترخیص کار می‌تواند موجب شود کالای خودتان را در کمترین زمان صادر کنید و دریافت کننده کالای شما نیز در کمترین زمان ممکن کالا را تحویل می‌گیرد که این امر سبب افزایش اعتبار شما در نزد مشتری شما می شود.

دومین مزیت واردات کالا بدون کارت بازرگانی این است که دغدغه و استرس شما در ارتباط با واردات کالا به حداقل می‌رسد و می‌توانید با تمرکز بیشتری روی سایر امور تجاری خود متمرکز شوید.

پس اگر قصد واردات اجناس بدون کارت بازرگانی را دارید و همچنین تخصص کافی در این زمینه ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که امور خود در این زمینه را به یک ترخیص کار گمرک خبره و متخصص در این زمینه بسپارید و با خیال راحت و در زمان کوتاه واردات کالای خود را انجام دهید.

برای ثبت برند لاتین یکی از مهم ترین مدارکی که باید ارائه دهید این است که کارت بازرگانی معتبری را دریافت کنید و یا از کارت بازرگانی معتبر دیگران استفاده نمایید.

انواع کارت بازرگانی

انواع کارت بازرگانی برای صادارت و واردات

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که دارندگان آن می‌توانند با رعایت قوانین مربوط به صادرات و واردات کشور، به انجام فعالیت‌های تجاری در سطح بین‌الملل از جمله صادرات و واردات کالا بپردازند. به طور کلی کارت بازرگانی در۴ نوع و برای فعالیت در ۴ موضوع مختلف صادر می‌شود.

۱.کارت بازرگانی تجاری

این کارت در واقع همان مجوزی است که به بازرگانان اجازه تجارت در عرصه صادرات و واردات کالا را می‌دهد. تجارت گفته شده می‌تواند از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را شامل می‌شود.

۲. کارت بازرگانی خدماتی

این کارت برای آن دسته از افراد حقوقی صادر می‌شود که مجوز سرمایه گذاری با زمینه خدماتی دارند. کسانی که کارت بازرگانی خدماتی دارند فقط در زمینه فعالیت خود قادر به واردات کالا خواهند بود.

۳. کارت بازرگانی موردی

آن دسته از افراد حقیقی یا حقوقی که تنها یکبار قصد ترخیص کالایی را داشته باشند، کارت بازرگانی از نوع موردی دریافت خواهند کرد که پس از ترخیص کالا باطل خواهد شد. این یعنی این کارت فقط برای یکبار استفاده می شود و نمی توانید از آن برای موارد دیگر استفاده نمایید و در واقع واردات کالا بدون این نوع کارت بی معنی است.

۴. کارت بازرگانی تولیدی یا صنعتی

این نوع از کارت بازرگانی برای آن دسته از افراد حقیقی یا حقوقی صادر می‌شود که قصد دارند فقط تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را وارد نموده و پس از تولید صادر نمایند.

واردات کالا بدون کارت بازرگانی

 

6 دیدگاه دربارهٔ «واردات و صادارت کالا بدون کارت بازرگانی چگونه امکانپذیر است؟»

فرهاد نصراللهی گفت:

برای یکبار وارد کردن اتومبیل دست دوم کارکرده آیا مبشود از ترخیص کار خبره و شرکتهای بازرگانی استفاده کرد؟

علی پایدار گفت:

بله کاربر عزیز
امکان پذیر هست.

علیرضا کریمی گفت:

سلام
من میخواستم به عنوان سوغات از دبی طلا وارد کنم.
چند بار امکانش هست که این کارو بکنم

حامد گفت:

یه بار تو اینستا نوشته امکانش هست کارت بازرگانی را جمع کنن آیا صحیح هست؟

رضا گفت:

من یک دستگاه لیزر مو میخوام بیارم نیاز به کارت بازرگانی هست

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر می توانید از طریق موسسه برای دریافت کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی اقدام کنید و یا از کارت بازرگانی دیگران با رعایت شرایط و دستورالعمل های قرار داده شده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره