پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی

هزینه اخذ کارت بازرگانی فوری و قیمت کارت بازرگانی در تهران

هزینه اخذ کارت بازرگانی فوری و قیمت کارت بازرگانی در تهران

هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر است؟ جدیدترین لیست تعرفه های اخذ کارت بازرگانی را از کجا می توانیم دریافت کنیم؟ ارزان ترین هزینه و تعرفه کارت بازرگانی حقیقی چقدر است؟ این موارد سوالاتی است که در ادامه مطلب قصد داریم به صورت کامل آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه اخذ کارت بازرگانی

طبق قوانین تجارت ایران، در صورتی که قصد تجارت، صادرات و واردات کالا دارید، نیازمند کارت بازرگانی هستید. براساس قوانین گمرکی کشور ما، هر شخص حقیقی و یا حقوقی که قصد دارد در زمینه تجارت خارجی فعالیت کند، ملزم به اخذ کارت بازرگانی است. فعالیت‌های مجاز با کارت بازرگانی شامل ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک تا انجام تجارت در مناطق آزاد و صادرات کالا‌های مجاز و … می باشد. به عبارت ساده‌تر اگر قصد انجام فعالیت اقتصادی بین المللی دارید اولین گام، اخذ کارت بازرگانی است. در این مقاله قصد داریم ثبت نام کارت بازرگانی و همچنین به نحوه صدور، اخذ و هم چنين هزينه كارت بازرگاني بپردازيم.

ثبت برند آنلاین

كارت بازرگانی چیست؟

بر اساس قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی، می تواند با داشتن آن، اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.

این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بردارد. بر این اساس، ورود و صدور کالا برای کلیه تجار آزاد نیست و بازرگانانی می توانند مبادرت به ورود و صدور کالا کنند که دارای کارت بازرگانی باشند و هزینه اخذ کارت بازرگانی را پرداخت کرده باشند.

علاوه بر این برای درخواست کارت بازرگانی حقوقی و حقیقی می توانید فرم زیر را پر کنید.

درخواست کارت بازرگانی حقیقی

 انواع کارت بازرگانی کدامند؟

برای هر نوع از خدمات و کسب و کار ها و براساس شخصیت افراد از نظر حقوقی و حقیقی بودن کارت های بازرگانی صادر می شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • کارتی که در زمینه خدماتی برای اشخاص حقوقی صادر می شود که به آن کارت خدماتی گفته می شود.
  • کارتی که در زمینه صادرات و واردات، ترخیص و سفارش کالا استفاده می شود و هزینه اخذ کارت بازرگانی آن پرداخت شده است، کارت تجاری گفته می شود.
  • کارتی بنام کارت صنعتی و تولیدی که با توجه به مجوز سرمایه گذاری در زمینه ی تولیدی برای اشخاص حقوقی صادر می شوند که مواد اولیه و تجهیزات خود را وارد کرده و فعالیت خود را در زمینه تولیدی آغاز نمایند.
  • کارتی که در زمینه ترخیص کالا برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود که به آن کارت موردی گفته می شود که این کارت یکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام این امور پرداخت هزینه اخذ کارت بازرگانی و دریافت آن الزامی است:

  • برای ثبت سفارشات و ترخیص کالاها
  • واردات از مناطق آزاد و صادرات هر کالایی که مجاز باشد.

کاربرد های کارت بازرگانی بعد از پرداخت هزینه اخذ کارت بازرگانی کدامند؟

کارت بازرگانی برای تبادلات خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و البته کاربرد های مختلفی در این زمینه نیز دارد. البته برای ثبت برند و لوگو تجاری به صورت لاتین نیز به پرداخت هزینه اخذ کارت بازرگانی نیاز دارید.

  • کارت بازرگانی برای ثبت نام و علائم تجاری لاتین کاربرد دارد.
  • به وسیله این کارت می توان اموری مانند واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز در مناطق آزاد و سرزمین اصلی را انجام داد.
  • ثبت سفارشات و ترخیص کالا با داشتن کارت بازرگانی امکان پذیر می باشد.
  • صدور ویزای تجاری و شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
  • امکان صدور گواهی مبدا
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تجار خارجی و مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان
  • مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
  • ثبت سفارش و ترخیص کالا

هزینه ثبت نام کارت بازرگانی

 مدت اعتبار و تمدید کارت بازرگانی

از زمانی که کارت بازرگانی صادر می‌شود و هزینه اخذ کارت بازرگانی پرداخت می شود، فقط یک سال اعتبار دارد. یعنی دارنده کارت، تنها یک سال بعد از صدور می‌تواند از آن استفاده کند.

بعد از این مدت، در صورتی‌که هیچ اقدامی برای تمدید صورت نگیرد، کارت بازرگانی فاقد اعتبار می‌شود. اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری از کارت بازرگانی خود استفاده کنید، بهترین راه تمدید کارت بازرگانی‌ است. بعد از مراحل تمدید کارت بازرگانی، مدت اعتبار کارت، بعد از تمدید ۵ ساله می‌شود و از این حیث به نفع شماست زیرا می‌توانید برای ۵ سال دیگر از کارت بازرگانی خود استفاده کنید.

عضویت در اتاق بازرگانی با پرداخت هزینه اخذ کارت بازرگانی

مطابق ماده ۱ آیین‌نامه عضویت در اتاق‌ بازرگانی، صنایع و معادن ایران، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایران به امور صنعتی و بازرگانی اشتغال دارند، می‌توانند با داشتن شرایط لازم، به عضویت اتاق بازرگانی درآیند. کارت بازرگانی مستقیما از اتاق بازرگانی صادر می‌شود. یعنی متقاضی دریافت کارت بازرگانی، باید درخواست خود را در اتاق بازرگانی مطرح کند.

 تعرفه و هزینه اخذ كارت بازرگانی

کارت بازرگانی، کارتی است که برای تجار و بازرگانان صادر می شود تا مجوزی باشد برای واردات و گاها صادرات محصولات مجاز. مرجع صدور این کارت اتاق بازرگانی در هر استان است که علاوه بر رسیدگی به تقاضاهای کارت بازرگانی دوره های آموزشی لازم برای دارندگان این کارت را نیز صادر می کند.

دارندگان کارت بازرگانی علاوه بر اینکه عضو اتاق بازرگانی می شوند و می توانند برای سایر سرمایه گذاران، ترخیص کاری انجام دهند، خود نیز می توانند با استفاده از مزایایی مانند ارزهای دولتی با هزینه پایین تر به واردات کالاها بپردازند و یا برای اخذ وام های ویژه اقدام کنند. قبل از پرداخت هزینه اخذ کارت بازرگانی باید بدانید که کارت بازرگانی به صورت موضوعی صادر می شود یعنی برای یک یا دو عدد محصول به شکل خاص صادر می گردد. بنابراین هزینه و تعرفه اخذ کارت بازرگانی براساس نوع و تعداد محصولات متغیر می باشد.

 شرایط اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی با اعتبار یک ساله صادر می شود و البته بعد از یک سال می توان با پرداخت هزینه اخذ کارت بازرگانی آن را تمدید کرد و البته بسته به حجم واردات بعد از اخذ کارت بازرگانی باید مالیات آن میزان واردات را پرداخت کرد. به منظور صدور و اخذ کارت بازرگانی اثبات اهلیت تجاری ( حسن حساب بانکی ، عدم چک برگشتی ، گردش و موجودی حساب کافی ) و همچنین دفاتر پلمپ تجاری و کد اقتصادی شرکتی و مفاصای مالیاتی لازم است. به علاوه برای اخذ کارت بازرگانی عدم سوء پیشینه و حداقل سن 25 سال را باید داشته باشید.

کارت بازرگانی مانند بسیاری دیگر از مدارک ثبتی به شکل حقیقی یا حقوقی قابل صدور است، به علاوه هر شخص فقط می تواند یک کارت بازرگانی حقیقی یا به عنوان مدیر عامل شرکت یک کارت بازرگانی حقوقی داشته باشد. همچنین کارمند رسمی دولت و ادارات دولتی اجازه اخذ کارت بازرگانی ندارد. برای هر آدرس ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر شده و نمی تواند از یک آدرس واحد برای اخذ چند کارت به اسم چند نفر استفاده نمود.

استعلام كارت بازرگانی با کارت ملی

هزینه های واریزی جهت دریافت کارت بازرگانی

معمولا افرادی که درخواست کارت بازرگانی دارند معمولا اولین سوالی که در ذهن دارند این است که کارت بازرگانی چقدر هزینه دارد. هزینه های واریزی و تعرفه های دولتی جهت دریافت کارت بازرگانی شامل حق صدور کارت بازرگانی و هزینه عضویت یکساله اتاق بازرگانی به شرح زیر می باشد:

  • هزینه کارت بازرگانی و حق عضویت یکساله با سرمایه زیر 300 میلیون ریال: 2,500,000 ریال
  • هزینه حق عضویت یکساله با سرمایه 300 میلیون ریال تا 2 میلیارد ریال: 4,000,000 ریال
  • هزینه حق عضویت یکساله با سرمایه 2 میلیارد ریال به بالا: 5,000,000 ریال
  • حق صدور کارت یا تمدید کارت بازرگانی: 440,000 ریال
  • ابطال تمبر برای صدور کارت: 100,000 ریال
  • ابطال تمبر برای تمدید کارت: 50,000 ریال

ضمنا هزینه ثبت نام و اخذ وقت اتاق بازرگانی و ثبت نام کد اقتصادی و اخذ دفاتر قانونی و دستمزد موسسه و… در مورد هزینه کارت بازرگانی جداگانه محاسبه می گردد.

در انتها چند نکته بسیار مهم درمورد ثبت درخواست کارت بازرگانی لازم به ذكر است:

  • درصورت ناقص بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص اطلاع داده می شود تا با مراجعه مجدد، اطلاعات و مدارک را تکمیل کنند.
  • درصورت کامل بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص اطلاع داده می شود تا با در دست داشتن اصل مدارک، جهت تکمیل ثبت نام به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یا اتاق تعاون مربوطه مراجعه نمایند
  • تا زمانی که کارت تحویل داده نشده اشخاص می توانند با مراجعه مجدد از آخرین وضعیت درخواست خود در اتاق بازرگانی/ اتاق تعاون/ سازمان صنعت معدن و تجارت مربوطه مطلع شوند.

استعلام کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند مجوز واردات و یا صادارت کالا های مختلف را داشته باشند. براساس قوانینی که برای این کارت توسط اداره بازرگانی در نظر گرفته شده است، اعتبار این کارت دائمی نبوده و با توجه به شرایطی که افراد حقیقی یا حقوقی در رعایت شرایط در نظر گرفته شده انجام می دهند و دعاوی کارت بازرگانی مطرح نباشد، می توان در دوره های مختلف برای استعلام کارت بازرگانی اقدام نمود.

زمانی که شخص حقیقی و یا حقوقی برای دریافت کارت بازرگانی مراجعه می کند، کارت او اعتبار یکساله خواهد داشت و بعد از یکسال چناچه دعاوی کارت بازرگانی برای او مشکلی درست نکند، می تواند برای تمدید مجدد کارت اقدام نماید. قوانینی که در نظر گرفته شده است به این نکته اشاره دارد که اگر فرد بتواند سه دوره یکساله کارت خود را تمدید کند، می تواند در دوره بعدی درخواست تمدید کارت بازرگانی به صورت سه ساله را ارائه نماید. این موضوع و قانون برای تمدید سه دوره پشت سر هم به صورت سه ساله نیز  در نظر گرفته شده است و افراد با این کار می توانند درخواست تمدید اعتبار کارت بازرگانی را برای دوره پنج ساله انجام دهند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید از طریق پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی وارد بخش استعلام و تمدید کارت بازرگانی شده و استعلام کارت بازرگانی را با استفاده از شماره ملی دارنده کارت انجام دهید. برای واردات کالا بدون کارت بازرگانی و همچنین جدیدترین شرایط اخذ کارت بازرگانی نیاز دارید تا استعلام های لازم را انجام دهید و بعدا به سراغ پرداخت هزینه کارت بازرگانی بروید.

8 دیدگاه دربارهٔ «هزینه اخذ کارت بازرگانی فوری و قیمت کارت بازرگانی در تهران»

علی آحیلفروش گفت:

بعد از پرداخت مبلغ 3.550.000 تومان کارت بازرگانی چند روزه صادر میشود؟

ولی الله عسگری گفت:

یه شرکت ثبتی ازمن درخواست ۱۷میلیون تومان بابت اخذ کارت بازرگانی درخواست کرده خیلی اختلاف بااین مبالغ داره

مهراد ماهر گفت:

من میخوام کارت بازرگانی بگیرم
هزینه هارو لطف کنید دقیق بفرمایید
با تشکر
09358389660

علی پایدار گفت:

سلام هزینه ها تلفنی خدمت شما اعلام گردید.
با احترام

مولود نجفی گفت:

با سلام
تمام هزینه های کارت بازرگانی که بشه باهاش هم وارد کرد هم صادر وقدر میشه ؟
با تشکر 09356127672

علی پایدار گفت:

سلام وقت بخیر
لطفا بابت این موضوع تماس بگیرید:

02141858

اسماعیل گفت:

سلام وقت بخیر
لطف کنید کنید هزینه دریافت کارت بازرگانی حقیقی بعلاوه هزینه خدمات را بفرمایید

علی پایدار گفت:

سلام روز بخیر
لطفا بابت هزینه ها با موسسه در ارتباط باشید:

02125917699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره