پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
صورتجلسه ها

نحوه تنظیم صورتجلسه حقوقی معتبر و 7 نکته تنظیم صورتجلسه اداری

نحوه تنظیم صورتجلسه حقوقی معتبر و 7 نکته تنظیم صورتجلسه اداری

تنظیم صورتجلسه و نحوه تنظیم صورتجلسه اداری از جمله مهم ترین نکاتی هستند که از نظر قانونی و وجه های رسمی باید به آن ها توجه کنید. این مقاله نوشته شده تا شما را با مراحل تنظیم یک صورتجلسه اداری و یا حقوقی برای شرکت آشنا کند و تا پس از خواندن آن، تنظیم صورتجلسه برای شما مانند آب خوردن شود.

این مقاله توسط متخصصین ثبت پایدار تهیه شده و در آن به تمامی ریزه کاری های یک صورت جلسه برای تنظیم شدن اشاره کرده است. تنظیم صورتجلسات و دستور جلسه های مختلف همیشه یکی از مهم ترین وظایف مدیران شرکت ها در برگزاری جلسات می باشد. ولی نوشتن صورت جلسه اداری بعد از ثبت شرکت و تاسیس کسب و کار به صورت قانونی، دارای قواعد و اصول خاصی است که عدم رعایت آن موجب ناکارآمد بودن یک صورتجلسه و عدم اثرگذاری آن خواهد شد.

تا انتهای مقاله با ما باشید و در انتها نیز از شما تقاضا داریم تا نظرات ارزشمند خود را درباره ی این مقاله برای ما بنویسید تا ما را در جهت بهتر شدن روند مقالات یاری کنید.

نحوه تنظیم صورتجلسه حقوقی

تنظیم صورت جلسه یا همان تنظیم مطالب در نشست های رسمی به وسیله دبیر یا منشی جلسه انجام می شود.منشی جلسه ممکن است یکی از اعضا جلسه بوده و یا شخص دیگری که به همین عنوان و بدون داشتن حق رای در جلسه حضور می یابد.
متن صورت جلسه باید کامل و دقیق مطابق با نمونه های ارائه شده اداره ثبت شرکت ها تنظیم گردد وسپس عیناَ در سامانه اداره ثبت شرکت ها درج شود. پس از درج در سامانه، می بایست اصل صورتجلسه که می تواند صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص یا انواع دیگر باشد، امضاء شده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

نحوه تنظیم متن صورتجلسه اداری چگونه است؟

صورتجلسه در فرهنگ فارسی معین، به معنای نوشته و متنی که رویدادها و گفتگوهای یک جلسه ی مهم در آن ثبت می شود آمده است. اصولا صورتجلسه ها شامل تاریخ و محل برگزاری جلسه، مشخصات اعضای شرکت کننده و تصمیمات گرفته شده می باشد. هر جلسه رسمی با تجمع اعضاء جلسه، دستور جلسه، در زمان معین و مکان تحقق می یابد. مکمل تحقق جلسه، تنظیم صورت جلسه ای است که رسمیت جلسه را تامین می نماید.

تنظیم صورتجلسه ها به گروه های تقسیم می شود:

صورتجلسه شرکت های تعاونی
تنظیم متن صورتجلسه شرکت های با مسئولیت محدود
صورتجلسه شرکت های سهامی خاص
صورتجلسه شرکت های نسبی
تنظیم متن صورتجلسه شرکت های سهامی عام
صورتجلسه شرکت های مختلط غیر سهامی
صورتـجلسه شرکت های مختلط سهامی
صورتـجلسه شرکت های تضامنی

صورتجلسه برای ثبت تغییرات شرکت ها

درخواست تغییر اعضای شرکت

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات شرکت
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات
  • کد تایید به این شماره پیامک خواهد شد.

معمولا اکثر افراد پس از ثبت نمودن شرکت، به ایجاد تغییرات در شرکت اقدام میکنند. ایجاد تغییرات در یک شرکت معمولا با درخواست تنظیم صورتجلسات و امضای آن توسط اعضای هیئت مدیره و سهامداران انجام می شود. سپس صورتجلسات مربوطه به اداره کل ثبت شرکت ها ارسال شده و پس از تایید کارشناس، آگهی ثبت صادر میشود و اقدام آخر، درج آگهی ثبتی در روزنامه رسمی کشور است. موارد تغییرات شرکت که نیاز به تنظیم کردن صورتجلسه دارد:

هرگونه تغییر در اساسنامه ی شرکت

افزایش سرمایه شرکت

کاهش سرمایه شرکت

تمدید کردن مدت شرکت، اضافه بر مدتی که مشخص شده است

انحلال یافتن شرکت؛ حتی در شرایطی که مدت زمان شرکت انقضا شده باشد

اضافه شدن و یا کم شدن شرکا و اعضا از شرکت

عوض کردن نام شرکت

تغییر یافتن مدیر و یا مدیران شرکت

باتوجه به موارد ذکر شده و همچنین تمامی شرایط ثبت شرکت در ایران، اعمال این گونه از تغییرات در شرکت لازم به ارائه و ثبت صورتجلسه می باشد؛ که الزامی است بر اساس موضوع تغییرات شرکت، جلسه ای برگزار شود تا همه ی موارد دارای تغییر در آن بیان شود و در صورتجلسه ثبت شود و همچنین باید در اداره ثبت شرکتها، امورات و متن صورتجلسه را ثبت نمایید. که باید طبق اصول و رعایت قوانینی انجام شود تا در پایان آگهی، تغییرات شرکت نیز صادر شده و در روزنامه رسمی کشور اطلاع رسانی شود که در این صورت، تمامی مراحل آن به صورت قانونی و دقیق انجام شده.

قوانین بسیار مهم در نوشتن صورتجلسه شرکت

 

تنظیم متن صورتجلسه اداری

 

قرار دادن مواردی در تنظیم صورتجلسه بسیار مهم است که الزامی است فردی که قرار است این صورتجلسه را تنظیم کند از این موارد، اطلاعات کامل داشته باشد تا به مشکل نخورید.

قرار دادن شماره ی جلسه (بر این اساس که پشت سر هم است یا دوره ای است)

تمامی مشخصات اعضای شرکت کننده و هیات مدیره با سمت هایشان

دستور جلسه که به هدف تشکیل جلسه بیان می شود.

تمامی مطالب و مواردی که در جلسه بیان می شود.

تصمیماتی که در پایان جلسه گرفته می شود.

مکان، زمان شروع و پایان، تاریخ و محل برگزاری جلسه به صورت کامل و دقیق

تکلیف جلسه که در آن مطالبی از جمله ادامه داشتن جلسه و یا برگزاری مجدد بیان می شود.

لازم به ذکر است که در صورت جلسه هایی که بحث مالی یا حقوقی مطرح و تنظیم می شوند یا این جلسات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، باید صفحات صورتجلسه توسط شرکت کنندگان امضا شود.

صورتجلسه برای تنظیم و رعایت تمامی نکات آن حتما باید زیر نظر یک فرد متخصص به امور حقوقی صورت گیرد؛ متخصصین خبره ی ثبت پایدار با بیش از 5 سال سابقه در امور ثبتی و حقوقی، یکی از بهترین راهنمایی ها را در زمینه ی تنظیم متن یک صورتجلسه معتبر به شما خواهند کرد، پس شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی مشاوران ثبت پایدار بهره مند شوید تا یک صورت جلسه ی معتبر تنظیم کنید.

هزینه صورتجلسه چقدر است؟

سوالات متداول: 

صورتجلسه برای ثبت تغییرات شرکت ها چگونه تنظیم می شود؟

برای تنظیم هر گونه صورتجلسه و متن آن برای ثبت تغییرات شرکت با تیم حقوقی و کارشناسان پایدار ثبت در ارتباط باشید.

مهم ترین اصول نگارش متن صورتجلسه کدامند؟

در این مطلب تمامی اصولی که در مورد متن صورتجلسه باید رعایت کنید به صورت کامل توضیح داده شده است.

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه تنظیم صورتجلسه حقوقی معتبر و 7 نکته تنظیم صورتجلسه اداری»

امیر یمنی گفت:

با سلام و احترام،
سپاس از توضیحات مفید ارائه شده،
ممنون میشوم اگر بفرمائید برای رسمیت بخشیدن صورتجلسه بین یک پیمانکار و کارفرما، آیا ضروری است محضری شود یا توفقات انجام گرفته بین پیمانکار و کارفرما در قالب یک صورتجلسه ، بدون محضری کردن، در محاکم قضایی و دادرسی هم سندیت دارد. سپاسگذار خواهم بود راهنمایی بفرمائید. با تشکر

علی پایدار گفت:

کاربر عزیز

حتما توافقات در قالب یک تعهدنامه و بصورت محضری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره