پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

سیستم ثبت مادرید و ثبت برند بین المللی چیست؟

سیستم ثبت مادرید و ثبت برند بین المللی چیست؟

ثبت برند یا علامت تجاری در سطح جهانی را به اصطلاح، ثبت مادرید گفته می شود. ثبت مادرید یعنی به ثبت رساندن برند شما در خارج از محدوده کشورتان می باشد. در این مقاله که به بررسی ثبت برند بین المللی پرداخته ایم، تمامی مسائل مربوط به مادرید و توافقنامه های ن را برای شما بیان می کنیم. مقاله ای که همکنون در حال مطالعه ی آن هستید حاصل تلاش مخصصین ثبت پایدار می باشد. ثبت پایدار یکی از موسسات ثبتی است که امور ثبت برند، ثبت برند بین المللی را نیز به صورت آنلاین برای شما انجام می دهد. متخصصین پایدار به تمامی مسائل حقوقی مسلط بوده و تجربه ی کافی در این مسیر را دارا می باشند. شما همواره می توانید با مراجعه به صفحه ی ثبت برند آنلاین پایدار، از خدمات مشاوره تلفنی رایگان مشاورین حقوقی ما بهره مند شوید.

ثبت مادرید یا ثبت بین المللی برند

ثبت مادرید اینگونه عمل می کند که شما با ثبت بین المللی حقوق برند خود را در سراسر دنیا حفظ کرده اید ولی در گذشته افراد برای ثبت بین ­المللی برند مجبور بودند که برند را به صورت جداگانه در تک ­تک کشورهای موردنظر خود ثبت کنند. سیستم ثبت مادردید برای این روی کار آمد تا افراد برای ثبت برند در تک تک کشور ها نیاز به ترجمه ی مدارک به زبان کشورها و پرداخت هزینه های زیاد برای ثبت در هرکدام مجبور نشوند. پس از آن برخی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس برای رفع این معضلات دست به کار شدند و طی تشکیل یک اتحادیه، سیستم ثبت برند مادرید را تصویب کردند. سیستم ثبت مادرید از موافقتنامه مادرید، پروتکل مرتبط با آن و آیین­ نامه­ای متشکل از موافقتنامه و پروتکل تشکیل می­شود.

فواید سیستم مادرید

  • به ثبت رساندن برند در تمام یا تعدادی از کشورهای عضو سیستم مادرید فقط با ارائه یک تقاضانامه و حفظ حقوق برند در آن کشورها
  • تسریع و تسهیل روند ثبت بین ­المللی برند و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ی زیاد
  • کاهش هزینه ثبت بین ­المللی برند نسبت به قبل و ترجمه نکردن مدارک
  • اعمال آسان تغییرات ایجاد شده در برند در سطح بین ­المللی فقط از طریق کنوانسیون

علامت های تجاری قابل ثبت در مادرید

ثبت مادرید نیز محدودیت ها و شرایط خاص خودش را دارد که در این بخش برای شما بیان می کنیم ولی بهتر است این را هم بدانید که. در سیستم ثبت مادرید تعداد علائم و برندهای قابل ثبت تقریباً نامحدود هستند و مطابق با قانون مصوب کشورها، علامت تجاری ممکن است متشکل از یک یا چند کلمه، حرف یا عدد باشد.

علامت تجاری می تواند برگرفته از شکل، نماد، اشکال سه بعدی، نمادهای صوتی مانند اصوات موسیقی، رایحه و یا رنگ دارای ویژگی متمایز کننده باشد. علامت ثبت شده در مادرید میتواند شامل کلمه، حرف و یا عدد و یا ترکیبی از آنها باشد. علاوه بر علائم تجاری که مبدأ تجاری کالاها یا خدمات را معین میکند، چند دسته دیگر از علائم نیز وجود دارند که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد:

  • علائم جمعی : علامتهایی هستند که به یک مجموعه یا انجمن تعلق میگیرد. بطوری که اعضای آن توسط این علامت خود را در سطح کیفی و یا سایر مجموعه مشخصات مورد نیاز آن مجموعه یا انجمن معرفی می نمایند. یک نمونه مثال از انجمن ها و یا کانون هایی میتوان یاد کرد که به عنوان نماینده گروهی خاص از کانون سردفتران، حسابداران، مهندسین و یا معماران میباشند.
  • علائم تائیدی : علامتهایی هستند که درمقابل اجرا و رعایت یکسری استانداردهای تعریف شده به تولید کننده و یا ارائه دهنده محصولات یا خدمات داده می شود. این علامت ها میتوانند به هرکسی که بتواند تائید کند که محصول تولیدی او از طریق روشی تولیدشده است که استانداردهای تعیین شده را رعایت کرده است اعطا گردد. بعنوان مثال میتوان از استاندارد کیفی ISO 9000 که در جهان کاملاً شناخته شده و مقبول میباشد، نام برد.

برای اطلاعات دقیق تر از گواهینامه های ایزو می توانید مقاله ایزو و سازمان ایزو چیست را مطالعه کنید.

 

اعضای سیستم ثبت برند مادرید

 

ثبت مادرید | مادرید و ثبت برند بین المللی

 

ثبت مادرید و سیستم ثبت برند بین المللی به اینصورت است که شما اجازه حفظ حقوق برند خود در کشورهای عضو سیستم مادرید برای ثبت برند می باشد. این کشور ها عبارتند از:

1) ایران 2) آنتیگوا و بارباردو 3) آلبانی  4) ارمنستان 5) بن ایر 6) اتریش 7) استرالیا 8) آذربایجان 9) بوسنی و هرزه گوین 10) بلژیک 11) بلغارستان 12) بحرین13 ) بوتان 14) بوتسوان 15) بنلوکس 16) بلاروس 17) سوئیس 18) چین 19) کوبا 20) قبرس 21) جمهوری چک 22) آلمان 23) دانمارک 24) الجزیره 25) استونی 26) مصر27) اتحادیه اروپا 28) اسپانیا 29) فنلاند 30) فرانسه 31) انگلستان 32) گرجستان 33) غنا 34) یونان 35) کرواسی 36) مجارستان 37) ایسلند 38) ایرلند 39) ایتالیا 40) ژاپن 41) کنیا 42) قرقیزستان 43) کره شمالی 44) کره جنوبی 45) قزاقستان 46) لیختن اشتاین 47) لیبریا 48)  لسوتو 49) سائوتومه و پرنسیپ 50) لیتونی 51) موروکو 52) موناکو 53) مولداوی 54 ) مونته نگرو 55) ماداگاسکار 56) مقدونیه 57) مغولستان 58) موزانبیک 59) نامیبیا 60) نروژ 61) عمان 62) هلند 63) لهستان 64) پرتغال 65) رومانی 66) روسیه 67) سودان 68) سوئد 69) سنگاپور 70) اسلوونی 71) اسلوواکی 72) سبیرالئون 73) سان مارینو 74) سوریه 75) تاجیکستان 76) ترکمستان 77) ترکیه 78) اوکراین 79) آمریکا 80) ازبکستان 81) ویتنام 82) زامبیا 83) کوراکائو 84) سینت مارتین 85) سوازیلند

مدارک جهت ثبت بین المللی برند

جهت ثبت در سیستم مادرید شما نیاز به آماده و ارائه مدارکی دارید که این مدارک را در این مقاله، ثبت پایدار برای شما بیان کرده است. مدارک ثبت بین المللی برند به شرح زیر می باشد:

  1. تقاضانامه ی ثبت برند در سیستم مادرید، که مخاطب آن اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر باشد.
  2. معرفی نامه برروی سربرگ شرکت همراه با امضا مدیران و صاحبان امضایی که در شرکت عضو هستند به همراه مهر شرکت برای اشخاص حقوقی، و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری
  3. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیران و صاحبان امضاء شرکت و روزنامه رسمی راه اندازی و ثبت شرکت به همراه آگهی آخرین تغییرات شرکت و ارائه دادن کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری.
  4. اظهارنامه یا اصل گواهینامه ثبت برند در ایران برای مشاهده و رونوشت آن برای ثبت در پرونده یا ارائه کپی برابر اصل گواهی ثبت علامت تجاری یا برند.
  5. تکمیل فرم مخصوص ثبت که به زبان لاتین می باشد و پس از تعیین کردن کشورهای مورد نظر متقاضی
  6. برگه تخمین هزینه های احتمالی همراه با مهر و امضا شرکت درخواست کننده
  7. رسید و برگه مربوط به پرداخت مبلغ مورد نظر برای بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی برند در سیستم مادرید

هزینه ثبت در سیستم مادرید

ثبت مادرید برند به اینصورت است که شما باید انتخخاب کنید که برندتان باید در کدام طبقه از طبقات علائم تجاری قرار گیرد. یا حتی می توانید کشورهای مورد نظر را انتخاب کنید که هرکدام از این گزینه ها تغییری در هزینهی ثبت مادرید شما به وجود می آورد. به هرحال نسبت به ثبت جداگانه برند در تک تک کشورها (کاری که در گذشته انجام می­شد) بصرفه ­تر است. برای اطلاع از هزینه ثبت بین المللی برند (مادرید) می توانید با مراجعه به صفحه ی ثبت برند آنلاین پایدار، هزینه ثبت برندتان را به صورت تلفنی و رایگان از مشاورین حقوقی و خبره ی ثبت چایدار درخواست کنید. در کمترین زمان این امکان برای شما فراهم خواهد شد.

در آخر از شما تقاضا داریم تا نظرات ارزشمندتان را برای ما بنوسید تا ما را در مسیر مقالاتمان کمک کنید و انگیزه ای برای ایجاد منبع معتبر مسائل حقوقی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره